Maandopdracht foto mei: Fotografeer een vogel in of bij het water

Gestart door Vincent Hart, mei 20, 2011, 10:29:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Opdracht voor mei: "vogels in of bij het water". Maak een foto van een (of meer) vogel(s) in of bij het water. Uiteraard hoeft dit geen watervogel te zijn. Extra mooi wanneer je op je foto een binding kunt laten zien tussen de vogel(s) en het water.
 
Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): zondag 1 mei.
Sluitingsdatum insturen: dinsdag 31 mei 23.59u!

Voor de spelregels van de maand- & jaaropdrachten, zie hier.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Dit moet een snelheidsrecord zijn. Na 20 dagen staat de maandopdracht er al! :duim:

Overigens dacht ik dat de opdracht een Nederlandse broedvogel ofzo was? Of heb ik niet goed opgelet?

Vincent Hart

Ik wist dat ik iets vergeten was  :-[

@De opdracht: Zie het topic @MO Mei

Heb overigens het spelregel- en prijzenverhaal een eigen topic gegeven (die zijn toch elke maand hetzelfde). Is het wat minder moeite om een topic voor de nieuwe maand te fabriceren en is de kans weer iets groter dat ik dat iets meer op tijd doe  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Citaat van: firecrest op mei 20, 2011, 10:52:14 AM
Overigens dacht ik dat de opdracht een Nederlandse broedvogel ofzo was? Of heb ik niet goed opgelet?
Klopt, heb zelfs al een foto ingestuurd.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

GijsB

Gijs

Vincent Hart

Volgens mij komt het goed, inzendingen tot nu toe kunnen nog beide kanten op ;)

Doe ik het volgende maand ietsje minder onhandig, ok?  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Dus het blijft 'Vogels in of bij het water'? Ik heb twee mogelijke foto's, waarvan de ene met water is, en de andere een broedvogel is. Is wel prettig om te weten wat nu de definitieve opdracht is voordat ik een foto instuur.
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Mij maakt t niet uit. Ik heb een broedvogel in het water :angel:

Jarinka

Citaat van: firecrest op mei 20, 2011, 19:24:58 PM
Mij maakt t niet uit. Ik heb een broedvogel in het water :angel:
Mijn water-soort broedt in Nederland, maar dat specifieke individu misschien niet.
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op mei 20, 2011, 19:26:38 PM
Citaat van: firecrest op mei 20, 2011, 19:24:58 PM
Mij maakt t niet uit. Ik heb een broedvogel in het water :angel:
Mijn water-soort broedt in Nederland, maar dat specifieke individu misschien niet.
Dus als je een vogel fotografeerd moet je hem ook achtervolgen om te kijken of hij wel gaat broeden?
Het gaat toch gewoon om broedvogels, dus als de soort in nederland broed en dus niet het individu ;)

Jan vH

Citaat van: firecrest op mei 20, 2011, 19:48:19 PM
Citaat van: Jarinka op mei 20, 2011, 19:26:38 PM
Citaat van: firecrest op mei 20, 2011, 19:24:58 PM
Mij maakt t niet uit. Ik heb een broedvogel in het water :angel:
Mijn water-soort broedt in Nederland, maar dat specifieke individu misschien niet.
Dus als je een vogel fotografeerd moet je hem ook achtervolgen om te kijken of hij wel gaat broeden?
Het gaat toch gewoon om broedvogels, dus als de soort in nederland broed en dus niet het individu ;)
Om geen last te hebben van die verwarring is er gekozen voor het thema vogels in of bij het water.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Citaat van: Jan vH op mei 20, 2011, 20:09:37 PM
Om geen last te hebben van die verwarring
Alleen is dat gedeelte niet helemaal gelukt  ;D
Volgende maand beter  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jonas D

Groeten,
Jonas

GijsB

In Dit topic staat:

CiteerStuur je mooiste/beste foto die aansluit op het thema   naar  MaandopdrachtATlive.com ('AT' vervangen door '@').     

Dus ja

Gijs

Theovanv

Owja, ik zou nog een nieuw thema bedenken voor de volgende maand ;) Kan ik het gewoon hier neerzetten of zal ik het naar een van de organisatoren pmen?
Theo van Veenendaal

Robertmeer

Citaat van: Theovanv op mei 25, 2011, 13:29:08 PM
Owja, ik zou nog een nieuw thema bedenken voor de volgende maand ;) Kan ik het gewoon hier neerzetten of zal ik het naar een van de organisatoren pmen?
Zet maar hier neer! Dan kunnen wij ook gelijk meedenken.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Theovanv

Ok, het thema voor juni is: Groepsfoto! Minimaal 5 vogels moeten in het beeld, maar hoe meer zielen... ;)
Theo van Veenendaal

Jan vH

#17
Citaat van: Theovanv op mei 25, 2011, 20:35:09 PM
Ok, het thema voor juni is: Groepsfoto! Minimaal 5 vogels moeten in het beeld, maar hoe meer zielen... ;)
Leuk thema!  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

Leuk thema! Maar ik kan me nog het thema: Meerdere soorten herinneren waar er maar 2 inzendingen waren waarvan er 1 gediskwalificeerd moest worden. Dit is natuurlijk wel een stapje makkelijker dus ik hoop hierbij meer succes dan bij het andere thema.
Stefan Hageman


Jan vH

Citaat van: stefanhageman op mei 28, 2011, 18:55:02 PM
Leuk thema! Maar ik kan me nog het thema: Meerdere soorten herinneren waar er maar 2 inzendingen waren waarvan er 1 gediskwalificeerd moest worden. Dit is natuurlijk wel een stapje makkelijker dus ik hoop hierbij meer succes dan bij het andere thema.

Dit lijkt me veel makkelijker. Bijvoorbeeld naar een kolonie, een groep duiven, kauwen, spreeuwen, mussen. Het komt vaak voor dat een groep maar uit een soort bestaat.

Daarnaast zijn we ook weer een tijdje verder, en zijn er ook echte prijzen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

Stefan Hageman


Jarinka

Kevin, het is de bedoeling dat je de foto mailt ;)
Als je hem nu weghaalt, kun je hem alsnog insturen voor de Maandopdracht.
Groeten, Jarinka Heijink

Kevin Scharroo



Jarinka

Citaat van: KevinS op mei 30, 2011, 22:56:13 PM
Waar mail ik em naartoe eigenlijk?
De regels voor de maandopdracht staan hier, net als het e-mailadres waar de foto heen mag.

Als het goed is kun je je bericht met foto en al verwijderen, maar alleen de foto verwijderen kan ook.
Groeten, Jarinka Heijink

Kevin Scharroo


GijsB

Misschien toch handig om gewoon de regels in de beginpost te zetten, is alleen maar een kwestie van copy paste, en is er veel minder onduidelijkheid
Gijs

Vincent Hart

Dat zou je zeggen, Gijs, maar dat 'simpele copy-paste' kostte me na het plakken elke keer twintig minuten opmaak herstellen (dubbele spaties verschijnen op random plekken bijv.)

Ennehm,
CiteerVoor de spelregels van de maand- & jaaropdrachten, zie hier.
Diz toch duidelijk?  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Lijkt mij ook duidelijk genoeg. Maar je kan er natuurlijk een keer over heen lezen...

Overigens is het vandaag de laatste dag om een foto in te sturen!

Vincent Hart

Citaat van: firecrest op mei 31, 2011, 08:38:46 AMOverigens is het vandaag de laatste dag om een foto in te sturen!
:duim:

Mensen die tot nu ingestuurd hebben, hebben inmiddels een bevestiging ontvangen. Voor de rest: Grijp je kans!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers