Hoofdmenu

welk tablet

Gestart door escher, april 23, 2011, 12:55:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Citaat van: Helen Commandeur op mei 14, 2011, 17:49:11 PM
Hoi Jos,


Gaaf! Kun je het hele weekend lekker ermee spelen.
De kaart werkt op mijn tablet helemaal niet, dus ik gebruik altijd GPS.


Groeten,
Helen.
te oude android versie?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Helen Commandeur

Hoi,


Tablet ligt momenteel mooi te liggen omdat de plug van de stroomkabel na 1 dag stuk was en m'n laptop de tablet niet "detecteerde".
Inmiddels heb ik waarschijnlijk de goede driver gevonden dus als ik het nieuwe snoer binnen heb en er weer leven in m'n tablet zit zal ik je de exacte foutmelding geven.


@Hisko: Tablet heeft Android 2.2, dus dat is het niet. Ik wilde Alex al vragen of hij mij dat gedeelte van de code wil mailen, zodat ik verder kan gaan spitten.
M'n HTC en de tablet hadden elkaar wel "gevonden"; maar daar heb je natuurlijk weinig aan kwa voeding voor de tablet.

Groeten,
Helen.

Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

chatman

Even een kleine review van de Xoom (voor de liefhebbers):

Dit zijn mijn ervaringen met de Motorola Xoom met Wifi en G3, na twee dagen testen:

Positief:

- ObsApp werkt goed.
- GPS werkt prima, snelle fix
- Flash werkt goed. Integenstelling tot de berichten op het internet.
  Waarschijnlijk in orde gemaakt bij Android 3.0.1.
- Invoeren via voice werkt goed. NL-woorden worden in de meeste gevallen herkend.
  Werkt beter dan op mijn HTC Desire Z.
- Prettiger lezen, dan via een telefoon-scherm
- Simkaart werkt goed.
- USB via Windows 7 werkt goed.
- Xoom werkt snel.
- Market place werkt goed. Ik kan alles gemakkelijk downloaden, zoals ik gewend ben
  op de HTC Desire.
- Geluid is goed. In stereo, via de luidsprekers. Via hoofdtelefoon is het geluid ook prima.
- Navigatie nog niet echt getest in de auto, maar vanaf de bank ziet het er goed uit.
- Xoom na 2 uur al opgeladen, na een dag aan te hebben gestaan.
- Foto-gallery werkt prima.
- Muziek-player werkt prettig
- Batterij gebruik is goed. Ik gebruik het intensief, dus veel internetten, via Wifi,
  GPS vaak aan. Na een dag stond de batterij op 30%.
- Toetsenbord bediening op het scherm verloopt prima, alleen merk ik wel een kleine
  vertraging, maar dit is niet storend. Wel rekening mee houden!
- GPS werkt ook prima bij bewolkt weer.
- Bluetooth werkt goed. Ik heb wat foto's overgezet van HTC naar Xoom.

Negatief:

- vette vingers op het beeldscherm, gebeurd al vrij snel. Dit zal naar mijn mening bij
  andere tablets of ipads niet anders zijn.
- sdkaart werkt nog niet, zal een kwestie van tijd zijn, dat dit werkt.
- USB via Windows XP werkt niet. Maar dit is meer een probleem van XP dacht ik.
  Met Windows 7 ging het prima.
- niet goed te gebruiken in direct zonlicht. Mijn HTC doet het wat dat betreft beter.
- volume knoppen voor harder en zachter hadden wat groter mogen zijn.


Ik had wat negatieve berichten gelezen over de Xoom of Honeycomb, dat een aantal
zaken, niet zou werken. Dit was niet het geval. Alleen de sdkaart werkt nog niet.
Erg apparaat, een aanrader! Ik beschouwde de Xoom voordat ik hem had, als een
grote smartphone. Maar het is wel meer dan dat. Vooral internetten op een wat
groter scherm is toch wel zo prettig.

JackBr

Citaat van: chatman op mei 16, 2011, 12:00:48 PM
- Toetsenbord bediening op het scherm verloopt prima, alleen merk ik wel een kleine
  vertraging, maar dit is niet storend. Wel rekening mee houden!

Kan zijn dat je woordenboek, auto aanvullen/correctie of spellingscontrole o.i.d. aan hebt staan.
Als dit uitstaat gaat typen waarschijnlijk een stuk sneller.
Jack Brouwer, ontwikkelaar ObsMapp BETA (t/m versie 0.9.6)

Helen Commandeur

Hoi Jos,


Hopelijk komt je SD-kaart tot leven als je er 'n .apk bestand op zet, maakt niet uit wat voor appje.


Groeten,
Helen.


Uitleg voor de liefhebbers: plaats je SD-kaart in 'n cardreader of slot van je PC en kopieer 'n .apk bestand van de PC naar de SD-kaart.
Plaats de SD-kaart weer in je tablet.
Je kunt natuurlijk m'n Species translator even gebruiken; zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=140327.0.html
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

chatman

Citaat van: JackBr op mei 16, 2011, 15:41:52 PM
Citaat van: chatman op mei 16, 2011, 12:00:48 PM
- Toetsenbord bediening op het scherm verloopt prima, alleen merk ik wel een kleine
  vertraging, maar dit is niet storend. Wel rekening mee houden!

Kan zijn dat je woordenboek, auto aanvullen/correctie of spellingscontrole o.i.d. aan hebt staan.
Als dit uitstaat gaat typen waarschijnlijk een stuk sneller.
Ik kan dit niet terug vinden bij de instellingen, geen van deze opties.

chatman

Citaat van: Helen Commandeur op mei 16, 2011, 18:10:30 PM
Hoi Jos,


Hopelijk komt je SD-kaart tot leven als je er 'n .apk bestand op zet, maakt niet uit wat voor appje.


Groeten,
Helen.


Uitleg voor de liefhebbers: plaats je SD-kaart in 'n cardreader of slot van je PC en kopieer 'n .apk bestand van de PC naar de SD-kaart.
Plaats de SD-kaart weer in je tablet.
Je kunt natuurlijk m'n Species translator even gebruiken; zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=140327.0.html

Bedankt voor de tip, helaas werkt het niet. Volgens mij wordt het nog niet ondersteund bij de Xoom,
Maar ik vraag me nu ook af of mijn sdkaart wel geschikt is, want de Xoom gebruikt microSDHC (microSD High Capacity)
kaarten. Of zou die gewone sdkaarten ook moeten werken?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Goed nieuws Hisko! Ik dacht al dat het niet lang meer kon duren.

Voordat ik de Xoom in huis, dacht ik iets gelezen te hebben over een truuk die je uit moest halen
om de sdkaart aan de praat te krijgen, mbv rooten of iets dergelijks. Maar om mijn Xoom te gaan
rooten, is ie nu net iets te duur voor. ;-)

chatman

Ik weet niet of ik dit nu in het juiste topic plaats, anders hoor ik het wel denk ik.. ;-)

- even off-topic -

Even een waarschuwing voor iedereen met een smartphone...

Gisteren overkwam me tijdens het spelen van een spelletje op mijn HTC, dat ik op een advertentie klikte,
ik zag niet goed waar ik op klikte, maar ik kreeg opeens allemaal smsjes toegestuurd. Ik dacht...dit klopt niet..

Ik had al eerder gehoord, dat je dan meteeen moet reageren met STOP. De smsjes worden dan gestopt. Ik
kreeg ook een sms terug dat de 'dienst' gestopt werd. Pas dus hier mee op, want voor je het weet heb
je een hoge telefoonrekening. Hou hier dus rekening mee!

- nu weer on-topic. -

Ik heb nog even uitgezocht hoe het zit met microSD en microSDHC. Beiden zijn compatible, dus voor
de Xoom zou het beide kunnen. Alleen de snelheid is hoger bij microSDHC.



Roel Schwartz

http://www.asus.nl/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/
Nu +/- 2 weken in mijn bezit. Nieuwe firmware Android Honeycomb 3.1 hierop geïnstalleerd. Zeer snel internet en legio mogelijkheden en aansluitingen. Ben er zeer content mee. :duim:

M.v.g.,

Roel Schwartz.