Maandopdracht foto april: "baltsend/zingend"

Gestart door Vincent Hart, april 04, 2011, 22:12:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Gijs

Jan vH

Citaat van: Vincent Hart op april 04, 2011, 22:12:04 PM
Eerlijk geleend van Birdpix: De 'maandopdracht'! Elke maand een themaopdracht. Stuur je mooiste/beste foto die aansluit op het thema   naar  MaandopdrachtATlive.com  (nieuw!) ('AT' vervangen door '@').     

Na de sluitingsdatum worden de foto's op http://defrisseblik.weebly.com/april.html   geplaatst. Zonder vermelding van fotograaf, maar met locatie en datum.   

Beginpost klopt niet helemaal, link verwijst naar de maandopdracht van maart en de plaats wordt niet op de site geplaatst.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

#32
Deze keer een goede kwaliteit aan foto's! Alleen die Draaihals toont geen balts gedrag en zingen doet 'ie ook al niet.... (althans dat is niet uit de foto op te maken)
Stefan Hageman


rrrrr

Ik ga voor de gele kwik.
Mooie rustige achtergrond. Vogeltje scherp.
Schitterende plaat!  :duim:

Rob

Margreet Kwh

Schitterende vogels weer! Ik kies de geelgors, die uit volle borst zit te zingen met mooi lentegroen eromheen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

#35
Tjee, ik vond het deze keer echt moeilijker dan ooit. Maar ik heb voor de Oostelijke Blonde Tapuit gekozen gewoon omdat ik het een prettige plaat vind. Mooi die rode nokvorsten tegen die knalblauwe hemel en daar die Tapuit mooi in het licht zingend op. Prachtig! (Ik hoop er zelf ooit eens eentje te zien trouwens  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Helen Commandeur

Hoi,

Mag ik ook wat vertellen?
Zo nee, dan toch, ha, ha.

Erg leuk initiatief.

De topper vind ik de Geelgors:
Prima uitsnede en heel leuk omgeven door de takken.
De vogel staat mooi in beeld en het is 'n plus dat ie ook net z'n bekkie open heeft.

Goede 2de plaats voor mij is de Gele Kwik:
Uitstekende compo en prima doortekening (ik zie de veertjes)
Ik vind het jammer dat het rechteroog niet of juist iets meer zichtbaar is. Wel een mooie achtergrondtint.

Groeten,
Helen.


Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Vincent Hart

En de uitslag ...
1e plaats - Theo van Veenendaal (Geelgors)
2e plaats - Jan Willem Hofstede (Gele kwikstaart)
3e plaats - Gijs Baller (Rietzanger)

Allen gefeliciteerd!  :duim:
@Theo: Wat zullen we eens gaan fotograferen in juni?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Het was wel echt spannend deze keer  :P  Gefeliciteerd Theo!

Bart van Hoogstraten

Gefeliciteerd Theo met deze alles verpletterende overwinning!

@Rick -> algemeen klassement wordt er in ieder geval wel interessanter op, daar verandert nogal wat (onder de eerste plaats althans)  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

GijsB

Een terechte winnaar, ontzettend mooi die foto  :duim:
Gijs

Theovanv

Dank allemaal, ook voor het stemmen! :blink: :duim:

Ik zal even nadenken over een leuke opdracht voor juni.
Theo van Veenendaal

Stijn E.

#43
Uitslag vanavond op de site :duim:

EDIT: Wordt morgenavond, maar dan echt  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 12, 2011, 21:51:10 PM
Uitslag = online: http://defrisseblik.weebly.com/april.html  :duim:
En de ranglijst (inclusief grafiek) is ook geüpdate. Hmm, laat ik dit eens heel professioneel *ahum ahum* analyseren.
Wij zien dat er een aantal interessante verschuivingen wat betreft de posities hebben plaatsgevonden.
Lars staat nog steeds eerste, maar voor hoe lang nog?
Theo heeft een reusachtige sprong gemaakt: van de laatste plaats naar de tweede, waar hij nu samen met Gijs staat. Zal hij volgende maand de troon van Lars omgooien?
Harm is een plaatsje omlaag gezakt. Vorige maand won hij 5 punten, maar deze maand kregen we helaas geen foto van hem.
Op de vierde plaats staan Robert, Maarten, Stefan en ondergetekende gezellig bij elkaar. Net als knuffelige Koala's willen wij niet van elkaar wijken, want Maarten, Stefan en ik staan al sinds februari bij elkaar.
Deze maand voor het eerst een inzending van Jan Willem. Met zijn prachtige Gele Kwikstaart wist hij twee punten te veroveren, waarmee hij samen met Jan op de vijfde plaats staat.
Ten slotte komt Stijn, ook deze maand voor het eerst, met zijn vrolijk zingende tweeling-Fitis. Wat niet is, zal nog komen, en volgens mij komen er nog een hoop punten jouw kant op!
Zo, dat was het nieuws van de MOS (MaandOpdrachtSite). Tot volgende maand!
Groeten, Jarinka Heijink

Theovanv

Citaat van: Jarinka op mei 12, 2011, 22:50:56 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 12, 2011, 21:51:10 PM
Uitslag = online: http://defrisseblik.weebly.com/april.html  :duim:
En de ranglijst (inclusief grafiek) is ook geüpdate. Hmm, laat ik dit eens heel professioneel *ahum ahum* analyseren.
Wij zien dat er een aantal interessante verschuivingen wat betreft de posities hebben plaatsgevonden.
Lars staat nog steeds eerste, maar voor hoe lang nog?
Theo heeft een reusachtige sprong gemaakt: van de laatste plaats naar de tweede, waar hij nu samen met Gijs staat. Zal hij volgende maand de troon van Lars omgooien?
Harm is een plaatsje omlaag gezakt. Vorige maand won hij 5 punten, maar deze maand kregen we helaas geen foto van hem.
Op de vierde plaats staan Robert, Maarten, Stefan en ondergetekende gezellig bij elkaar. Net als knuffelige Koala's willen wij niet van elkaar wijken, want Maarten, Stefan en ik staan al sinds februari bij elkaar.
Deze maand voor het eerst een inzending van Jan Willem. Met zijn prachtige Gele Kwikstaart wist hij twee punten te veroveren, waarmee hij samen met Jan op de vijfde plaats staat.
Ten slotte komt Stijn, ook deze maand voor het eerst, met zijn vrolijk zingende tweeling-Fitis. Wat niet is, zal nog komen, en volgens mij komen er nog een hoop punten jouw kant op!
Zo, dat was het nieuws van de MOS (MaandOpdrachtSite). Tot volgende maand!
Een mooie nabeschouwing na de aprilopdracht, Jarinka! Het is idd lekker spannend ;) Dat herinnert me er wel aan dat ik nog een foto voor deze maand moet gaan maken! :)
Theo van Veenendaal

Vincent Hart

En hopelijk ook aan het feit dat je nog een opdracht voor juni moet verzinnen  :police:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Citaat van: Vincent Hart op mei 12, 2011, 23:58:20 PM
En hopelijk ook aan het feit dat je nog een opdracht voor juni moet verzinnen  :police:
Don't worry ;) Ik heb er al eentje in mn hoofd, maar hij is nog niet definitief, mss kan ik nog een leukere verzinnen ;)
Theo van Veenendaal

GijsB

Laten we zeggen dat ie iig de 20ste bekend gemaakt moet worden, zodat we dan nog tijd hebben om er eventueel over te overleggen enz. zoals deze maand nodig was.
Gijs

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Citaat van: Theovanv op mei 13, 2011, 00:38:02 AM
Citaat van: Vincent Hart op mei 12, 2011, 23:58:20 PM
En hopelijk ook aan het feit dat je nog een opdracht voor juni moet verzinnen  :police:
Don't worry ;) Ik heb er al eentje in mn hoofd, maar hij is nog niet definitief, mss kan ik nog een leukere verzinnen ;)
Niet dat ik ooit op tijd ben maareh ... Heb je al wat, Theo?  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Vanaf morgen heeft Jan Willem 5 dagen om een onderwerp te bedenken?
20 mei is immers bijna voorbij
Gijs

GijsB

Gijs

jonas D

Groeten,
Jonas

GijsB

Die voor juni bedoel ik
Die opdracht zou de 20ste bekend moeten zijn, maar is het nog steeds niet
Gijs

jonas D

Groeten,
Jonas