Ik droomde dat.. (alles over natuurdromen)

Gestart door Robert Heemskerk, februari 03, 2011, 15:04:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 06, 2011, 13:55:30 PM
Citaat van: Jarinka op april 27, 2011, 15:32:02 PM
Hop is voor mij nog steeds een droomsoort, ook al heb ik die van Lunteren vorig jaar gezien. Zo ongeveer elke week (dag)droom ik dat ik er eentje vind. Hoewel ik natuurlijk ook al blij ben met eentje die door een medevogelaar is gezien :)

Er zit er eentje tussen Amersfoort en Apeldoorn nu!
http://waarneming.nl/waarneming/view/54256151
Overvliegend, dus dat heeft weinig zin. Doe er volgende week zaterdag maar eentje in de buurt van A'foort. Ben na morgen officieel werkloos, dus dan heb ik eindelijk eens tijd om op zaterdag te vogelen :)
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: jandj op mei 06, 2011, 14:46:44 PM
maar wat wil je anders als je droomt van 300(+) soorten in 1 jaar? ik moet er nog 54.

Ik ben soms erg blij dat ik geen Nederlandse Jaarlijst heb, hou het erg simpel wat dat betreft -> levenslijst per (sub-)continent waarbij ik de getallen niet weet omdat ik gestopt ben met tellen. Is wel lekker relaxed natuurgenieten zo...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan vH

Citaat van: Jarinka op mei 06, 2011, 22:05:58 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 06, 2011, 13:55:30 PM
Citaat van: Jarinka op april 27, 2011, 15:32:02 PM
Hop is voor mij nog steeds een droomsoort, ook al heb ik die van Lunteren vorig jaar gezien. Zo ongeveer elke week (dag)droom ik dat ik er eentje vind. Hoewel ik natuurlijk ook al blij ben met eentje die door een medevogelaar is gezien :)

Er zit er eentje tussen Amersfoort en Apeldoorn nu!
http://waarneming.nl/waarneming/view/54256151
Overvliegend, dus dat heeft weinig zin. Doe er volgende week zaterdag maar eentje in de buurt van A'foort. Ben na morgen officieel werkloos, dus dan heb ik eindelijk eens tijd om op zaterdag te vogelen :)

Kortgeleden zat er ook nog eentje ten noorden van Ede. Maar ik die is al weer weg. Ik zou het ook niet erg vinden als er binnenkort weer eentje in de buurt opduikt.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op mei 06, 2011, 22:05:58 PM
Ben na morgen officieel werkloos, dus dan heb ik eindelijk eens tijd om op zaterdag te vogelen :)

Hadden ze je betrapt met dat tie-rippie?  :rolleyes:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 07, 2011, 16:07:32 PM
Citaat van: Jarinka op mei 06, 2011, 22:05:58 PM
Ben na morgen officieel werkloos, dus dan heb ik eindelijk eens tijd om op zaterdag te vogelen :)
Hadden ze je betrapt met dat tie-rippie?  :rolleyes:
Stttt  :angel:
Nee, heb ontslag genomen omdat ik steeds minder goed met m'n baas kon opschieten.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op mei 07, 2011, 17:56:45 PM
Nee, heb ontslag genomen omdat ik steeds minder goed met m'n baas kon opschieten.

Oh, dat probleem ken ik en na 6 bazen ben ik uiteindelijk maar voor mezelf begonnen. (... en nu blijkt dat ik met mezelf eigenlijk ook niet overweg kan :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: jandj op mei 09, 2011, 18:44:03 PM
Vervelend, ga je ook ontslag nemen?

Nee, da's helaas niet mogelijk; ik heb als zelfstandige geen enkel recht op wat voor uitkering dan ook. Maar ik heb we al een heel lot gekocht voor de trekking in mei!  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JandJ

eentje maar?

het is toch praat maar raak, of mag je hier ook niet off topic gaan?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: jandj op mei 09, 2011, 19:21:00 PM
eentje maar?

het is toch praat maar raak, of mag je hier ook niet off topic gaan?

Oh, in de loterij spelen is "dromen" pur sang, volledig on-topic dus (maar met maar 1 lootje droom ik al genoeg  ;) ). Het akkefietje bij zeldzaamheden was trouwens niet echt off-topic. Die dienstkloppers moeten gewoon niet zo zeuren over een lichte afdwaling, gebeurt bij elk topic, op bijna elke page..., moet kunnen. Ik kreeg ooit behoorlijk op mijn donder na wat spot op de kruipertwitch bij de ENCI, met pm-etjes erachteraan dat ik daar niets te zoeken had (gewoon omdat ik het was, de grote "Waarneming PMR avant-terrible"). 2 pagina's later zitten ze zelf ongestoord wat te ouwehoeren over welk merk bier ze moeten gaan kopen om mee te nemen in de carpool-auto... Hoort er allemaal bij en maakt het een stuk boeiender allemaal! (alleen denk ik dan wel eventjes "had ik maar een Sarov gekocht in plaats van die donatie van € 1100,-  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

bier? wie heeft er bier?
en weer on-topic: ik kan het prima vinden met mn baas  :D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jan vH

Citaat van: Marina op mei 09, 2011, 22:05:35 PM
en weer on-topic: ik kan het prima vinden met mn baas  :D

Wat heeft dat met (natuur)dromen te maken?  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robert Heemskerk



Wat heeft dat met (natuur)dromen te maken?  ;D


Heel goed Jan! > helemaal 'nada'

S.v.p. terugkeren naar het topic natuurdromen. Ga anders wat eerder naar bed toe of slaap eens lekker uit  ;)
Dus doe je huiswerk en droom maar eens lekker  :angel:


groet, Robert

Bart van Hoogstraten

All right, weer on-topic dan -> In maart 2006 het ongelofeloze geluk gehad om een echte wilde fouragerende Heremietibis te zien (no escape!!!) op een slik in de binnenzee-haven van Dahkla, West-Sahara, vlakbij de grens bij Mauritanië. Ik geloofde mijn eigen ogen niet en... "k*dt"... mijn camera ligt nog in het hotel (100 meter verderop)! Ik dus heen-en-weer sprinten maar helaas... net weg. Ik heb me toen voorgenomen dat als ik ooit nog een keer in Dahkla kom geen camera te vergeten. Afgelopen maart was ik weer op weg die kant op en ik droomde er niet alleen figuurlijk maar nu ook letterlijk van dat ik dat beest op de plaat moest hebben. Bijna nachtmerry-achtige toestanden waaruit ik wakker schrok en waarbij ik het beest zag maar de verrekijker, de camera, de getuigen, mijn mobiele telefoon, mijn pinpas, gewoon alles kwijt was en niets kon vinden. En in de aansluitende zoek-/dwaaltocht naar alles wat ik vergeten en kwijt was ook nog eens de weg kwijtraakte. Aaaargh!!! Maar deze keer de herkansing en goed erop voorbereid, camera, verrekijker, mijn vrouw erbij als getuige ernaar toe! Maar ja hoor; "k*dt"... hoogtij, geen slik te zien en dus ook geen Heremietibis! (daar denk je dan gewoon niet aan als Gelderlander). En qua planning helaas geen gelegenheid meer om op laagtij te wachten. A nightmare come-true op dat moment! Maar goed, ik heb hem voor mezelf wel ooit een keer gezien, eigenlijk ook goed, verder niet over verkrampen en door naar de volgende poging (of soort).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

#44
Citaat van: Robert Heemskerk op mei 10, 2011, 14:34:22 PM


Wat heeft dat met (natuur)dromen te maken?  ;D


Heel goed Jan! > helemaal 'nada'

S.v.p. terugkeren naar het topic natuurdromen. Ga anders wat eerder naar bed toe of slaap eens lekker uit  ;)
Dus doe je huiswerk en droom maar eens lekker  :angel:


groet, Robert

Zeg Robert, even wat anders tussendoor (nu we toch op ethisch niveau bezig zijn...). De opbrengst van die ansichtkaarten die je te koop aanbiedt middels je signatuur... is dat om de kas van waarneming te spekken of voor eigen gewin?  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 14, 2011, 20:35:01 PM
Zeg Robert, even wat anders tussendoor (nu we toch op ethisch niveau bezig zijn...). De opbrengst van die ansichtkaarten die je te koop aanbiedt middels je signatuur... is dat om de kas van waarneming te spekken of voor eigen gewin?  ;)

;D Bart is uitgeslapen!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

JandJ

daar lijkt het wel op. :)
Mijn uitslapen van vanochtend (ik droomde van koekoek, maar die bleek echt in mn tuin te zitten, 3e jaar op rij) heeft na deze avond geen effect meer, maarrr... de uurtjes voor twaalven tellen dubbel, dat betekend dat ik nog 1,5 uur kan slapen voor het zondag is!
Daarom betreed ik bij deze het Land der Dromen, welterusten.

ps. on-topic genoeg?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Danny katerbarg

vanacht droomde ik weer dat ik iets bijzonders zag. ik stond ergens naar een hek met vogels te kijken. plotseling zie ik 3 hoppen zitten. snel mijn camera gepakt en ze op de foto gekregen. er kwam direct een 2e vogelaar aan gelopen die ik vertelde dat er 3 hoppen voor hem zaten. samen zeiden wij toen dat dit een evenaring is van het record van nederland, 3 hoppen samen op een plek.
ik keek net op waarneming.nl en het blijkt ook nog echt zo te zijn ook! terwijl ik dit niet eens wist.

apart.
ook dacht ik direct. Yes 3 hoppen dit moet ik vertellen op dit forum! ook heel apart dat ik dus nog zo helder kon denken met 3 hoppen voor mijn neus:D

met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Jan vH

Ik droomde laatst dat er een Kleine Zilverreiger op de voedertafel in mijn tuin zat.  ::)  Terwijl ze hier helemaal niet voorkomen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Bart van Hoogstraten

Ik had laatst op een koude, bewolkte en winderige avond een dip met een kwartelconcert. Prompt droomde ik dezelfde nacht dat ik een giga kwartelconcert meemaakte in een zonovergoten zomers landschap.
Laatst een waarneming van een Lijsternest met detailfoto's gepost bij "Meldpunt verstoring broedvogels". Afgelopen nacht gedroomd dat er een Lijsternest zat boven op de deksel van mijn GFT-kliko zodat ik deze niet meer kon gebruiken. De menselijke psyche is erg simpel soms... (die van mij althans in ieder geval wel  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Citaat van: Jan vH op mei 18, 2011, 10:21:45 AM
Ik droomde laatst dat er een Kleine Zilverreiger op de voedertafel in mijn tuin zat.  ::)  Terwijl ze hier helemaal niet voorkomen.
Ze zijn overal schaars op voedertafels, Jan ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Danny katerbarg

Citaat van: Vincent Hart op mei 18, 2011, 14:24:08 PM
Citaat van: Jan vH op mei 18, 2011, 10:21:45 AM
Ik droomde laatst dat er een Kleine Zilverreiger op de voedertafel in mijn tuin zat.  ::)  Terwijl ze hier helemaal niet voorkomen.
Ze zijn overal schaars op voedertafels, Jan ...
Heb ze hier ook nooit op het voer gehad. Misschien toch met kikkers gaan voeren
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

JandJ

Ik ging vannacht geen kikkers, maar eikels voeren. direct resultaat! Er at een vogel van de eikels! voor die soort is dat op zich niet vreemd. het was sowieso niet 1 van de algemeenste soorten hier in NL. de vogel had wat roomgele en glanzendgroene kleuren in de kop, verder was hij erg mooi. een keiharde SIBERISCHE TALING! mannetje, met wat vreemde knobbels op de borst: de eikels ;D . ik probeerde foto's met mn mobiel te maken. toen ik klikte, bleek mijn mobiel in mijn camera veranderd te zijn, dat is typisch een droomfout waar je na het wakker worden je pas van bewust wordt. De sibta was druk bezocht en ik werd van alle kanten gefeliciteerd (iedereen zag een joekel van een oranje ring over het hoofd :duim: ). Toen ik vanochtend wakker was, stonden de foto's niet op mn geheugenkaartje...
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Danny katerbarg

Citaat van: jandj op mei 19, 2011, 18:33:42 PM
Ik ging vannacht geen kikkers, maar eikels voeren. direct resultaat! Er at een vogel van de eikels! voor die soort is dat op zich niet vreemd. het was sowieso niet 1 van de algemeenste soorten hier in NL. de vogel had wat roomgele en glanzendgroene kleuren in de kop, verder was hij erg mooi. een keiharde SIBERISCHE TALING! mannetje, met wat vreemde knobbels op de borst: de eikels ;D . ik probeerde foto's met mn mobiel te maken. toen ik klikte, bleek mijn mobiel in mijn camera veranderd te zijn, dat is typisch een droomfout waar je na het wakker worden je pas van bewust wordt. De sibta was druk bezocht en ik werd van alle kanten gefeliciteerd (iedereen zag een joekel van een oranje ring over het hoofd :duim: ). Toen ik vanochtend wakker was, stonden de foto's niet op mn geheugenkaartje...

gefeliciteerd met deze prachtige speciale eend. misschien heb je de foto's perongeluk verwijderd??:D
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

JandJ

nee, dat was het niet. ik vergeten de avond ervoor m'n SD-kaartje vergeten.

heb trouwens weer een paar keer gedroomd. wat ik me nog kan herinneren:

         
  • een rij knotwilgen thuis waar ik 2x per dag langsloop (in het echt ook), in 1e boom zat een paartje steenuil dat opvloog van een nest open en bloot propvol met jongen! bijna compleet verenpak, slechts op de kop nog enkele gele pluisjes.
  • Ik zag zondag-maandagnacht een kalanderleeuwerik vliegen :P  veel kenmerken kenmerken gezien, zij het de overtreffende trap van de werkelijkheid: zwarte borst, donkerdonkerdonkerzwarte vleugels, met een hele dikke spierwitte streep, enorme kop en een soort appelvinksnavel.
  • Ook was ik erg opgelucht dat ik de in de nacht van zaterdag op zondag alsnog een slangenarend zag, nadat ik hem jl. zaterdag gemist had. In werkelijkheid vraagt Stichting Afzetterij Hogel Veluwe 'slechts' 8Euro om bezoekers welkom te heten, maar 's nachts bleek het nog duurder uitgevallen. ik moest al mn bezittingen inleveren om toch aan het bedrag te komen, mijn gloednieuwe manfrotto statief met een glorieuze Swarovski telescoop en een prachtige verrekijker van hetzelfde merk, mijn nieuwe fiets, geld, portomonnee, mijn geliefde ANWB-vogelboek, notitiearchieven van de afgelopen jaren die 'toevallig' in mn fietstassen zaten en nog veel meer, ook dingen die 's ochtend niet eens van mij bleken te zijn. een miniscuul verrekijkertje kreeg ik terug om me toch het gevoel te geven dat ik aan het vogelen was. Uiteindelijk had ik hem niet nodig, want de slangenarend kwam 'iets' dichterbij langs dan ik (en jullie) ooit zouden verwachten. 8)
  • Nederland werd gek, mijn mobiel stond roodgloeiend toen ik zonder inloggegevens een scharrelaar had gepiept op DBA, ergens in het lauwersmeer tijdens een rondje door (weer) m'n achtertuin in Zuid-holland... mooi beest trouwens, mooier dan in mn vogelboek ;D
er zijn mensen die dromen nooit, en áls ze dromen, vergeten ze spontaan hun hobby >:(
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)