Mammals of the World - Lynx Edicions

Gestart door Timo Roeke, maart 09, 2011, 09:59:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Enige tijd geleden kwam ik op de site van Lynx Edicions. Zij maken een aantal flinke maar ook erg prijzige volumes over de zoogdieren van de wereld. Heeft iemand ervaring met deze reeks?


HIER in ieder geval een overzicht van alle volumes die er inmiddels zijn en nog gaan komen.






Pieter van der Luit

Het is het zoogdieren equivalent van Handbook Birds of the World en zit even goed in elkaar. Eerste deel "Carnivores" gaf tot mijn verrassing te lezen dat Dingo onder Wolf gekwalificeerd wordt.
Geen wetenschappelijk werk, wel zeer goed voor de gevorderde liefhebber of als "ultiem" naslagwerk.
Dit jaar komt deel 2 uit, ik kijk er in ieder geval vol spanning naar uit.
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Theo Linders

Ik heb deel 1 in mijn bezit, deel 2 reeds besteld. Het is echt een geweldig boek, imo nog beter dan HBW (handbook of the birds of the world). En voor 125 euro is een boek van ruim 800 pagina's van a4 formaat met daarop prachtige foto's, schitterende platen, alle zoogdiersoorten en goede teksten niet erg duur.

Om een voorbeeld te noemen van de omvangrijkheid: de referentielijst bestaat uit bijna 4000 wetenschappelijke publicaties en boeken....
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Douwe van der Ploeg

Deel 3 (Primates) komt eraan, verschijnt in maart! Bij natuurenboek.nl (de webstore van Naturalis) al te reserveren voor 125 euro, of deel 1 t/m 3 voor 375.
Douwe van der Ploeg

Theo Linders

deel 3 inmiddels ontvangen. De foto's en veel van de teksten zijn van het gebruikelijke hoge niveau. Veel van de anders zo fraaie platen zijn nu teleurstellend. Veel dieren in telkens dezelfde stand getekend en dan soms ook nog eens lelijk getekend.... Maar toch het is wel het beste primatenboek op dit moment en ook nog dikker dan zijn voorgangers met 950 pagina's.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Theo Linders

En deel 4 komt er ook aan :).

Tot en met half mei kun je het 4e deel (sea mammals) met 35 euro korting bestellen, dus 125 ipv 160 euro. Naar verwachting verschijnt het boek eind mei. op http://www.lynxeds.com/hmw/handbook-mammals-world-volume-4 zijn alvast een aantal platen en foto's te zien. De platen zijn weer gedaan door Toni Llobet, dus van zeer hoge kwaliteit.

Je kunt het boek bestellen op lynxeds.com of gewoon bij natuurenboek.nl ;)
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Theo Linders

Handbook of the Mammals of the World deel 6 komt eraan. Na een enquete onder lezers is besloten om knaagdieren in 2 delen te behandelen, dus er komen uiteindelijk 9 ipv 8 delen. In juni 2016 verschijnt het eerste knaagdierendeel waarin alle niet-Myomorpha en ook haasachtigen behandeld worden.

Tot half mei kun je hem met 35 euro korting kopen by Lynx edicions.

http://www.lynxeds.com/hmw/handbook-mammals-world-volume-6

mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

OlivierO

Is er een korting als je alles ineens besteld??  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.


OlivierO

Citaat van: Auratus op juni 13, 2016, 20:20:26 PM
ff clicken: http://www.lynxeds.com/product/handbook-mammals-world-volumes-1-2-3-4-5-and-6. Ja dus. Koopje  :rolleye:

Ja, mooie korting.  :-\

Nee, serieus, als dat nu goedkoper zou zijn, zouden ze dan niet meer verkopen en meer winst maken uiteindelijk? Dit is toch echt voor het merendeel van de mensen gewoon niet te betalen?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Auratus

Tja, daar zullen duurbetaalde marketingmensen ongetwijfeld op gestudeerd hebben. Ik laat het voor deze prijs in ieder geval even gaan, hoewel het mij wel prachtige boeken lijken.
Groet,

Jan

OlivierO

Citaat van: Auratus op juni 15, 2016, 10:04:56 AM
Tja, daar zullen duurbetaalde marketingmensen ongetwijfeld op gestudeerd hebben. Ik laat het voor deze prijs in ieder geval even gaan, hoewel het mij wel prachtige boeken lijken.

Ja, zeker! Maar ook niet voor mijn portemonnee (geldbuidel) voorlopig. Of toch niet dat ik het er wil aan geven ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.