Hoofdmenu

bot van??

Gestart door animalkidd, februari 23, 2011, 20:28:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

animalkidd

hey dit bot heb ik ooit eens een keer aan zee gevonden en niemand kon mij vertellen wat het was.
hebben jullie enkel idee?
voor meer foto's hoor ik het wel
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

robin

als ik zo kijk lijkt het in ieder geval een wervel van het 1 of het ander. er zijn wel flinke delen weggesleten.
groeten robin kraaij

animalkidd

oke bedankt. iemand ook een enkel idee van wat voor dier? ik dacht eerst aan een dolfijn ofzo of haai. in ieder geval een groot dier.
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

robin

in ieder geval geen haai. Haaien hebben namelijk geen skelet van bot, maar van kraakbeen. Ook is de wervelvorm heel anders.
groeten robin kraaij

Date Lutterop

Ik heb de foto's even laten zien aan een expert op het gebied van botten, Lambert van Es. Hij meldde me het volgende:

Eerst even over het bot, dat is een deel (corpus en spina) van een thoracale of ruggewervel van een rund. De twee vlakjes zijn de gewrichtsvlakjes die aan de daarop volgende wervel aansluiten, en waar het wervel-uitsteeksel begint. Zo te zien een stukje slachtvakwerk. 

Groet,

Date


animalkidd

@Robin bedankt dat was ik vergeten :-[
@d. Lutterop wow bedankt voor alle moeite! Maar sorry ik begrijp het bericht verder niet helemaal :-[ :-X (ben pas 14 Dusja) zou u het misschien in wat makkelijkere taal kunnen uitleggen??

Verder allen bedankt  ;)
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

HPM

 ... dat is een deel... van een ... ruggewervel van een rund.

Herman van der Meer

Date Lutterop

Citeer... dat is een deel... van een ... ruggewervel van een rund.

...die nog niet zo lang geleden door een vakbekwame slager in stukjes is gehakt  8) .

Groet,

Date


animalkidd

mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!