Hoofdmenu

nieuwe lay-out

Gestart door hiskodevries, juni 10, 2004, 14:13:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

jasper

:D Ziet er goed uit  ;)

Jasper

Paul

Hoi Dylan,

de nieuwe website ziet er erg mooi uit, bijna net zo mooi als de 'oude' spotvogel website ;)

Ik hoop dat je ook binnenkort de functionaliteit die wel in spotvogel zat maar niet in waarneming.nl zit, zoals bijvoorbeeld de jaarlijsten en lifelijsten gaat toevoegen. Ik heb Hisko al een mailtje gestuurd, en die zal dat wel met je hebben besproken.

Ook hoop ik dat het invoeren van waarnemingen weer net zo snel kan gaan als in spotvogel, dus dat je van stap 4 meteen weer naar stap 3 kan, die dan alle gegevens (gebied etc.) automatisch onthouden heeft, zodat je snel meerdere waarnemingen achter elkaar kunt invoeren.

Ook zou het mooi zijn als je op een makkelijke manier bij je eigen waarnemingen kunt komen, en helemaal mooi zou zijn als je hier diverse queries op los kunt laten (bijvoorbeeld waarnemingen per perioden, bijv. maand, of per soort, of per gebied etc.).

Heel veel succes ermee, het ziet er echt heel mooi uit!

Vriendelijke groet,

Paul Groot

hiskodevries

paul lees deze even door:
http://www.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=59
door middel van allerlei combinaties kun divere jaar/maand lijsten produceren.
een selectie query scherm, daar droom ik al tijden van. maar de veranderingen gaan nog zo snel dat nu bouwen niet slim zou zijn.
Maar in principe moet je op elke mogelijke variabele kunnen zoeken die je tijdens het invoeren gebruikt.

Het invoeren van een waarneming gaat zeker op de schop, maar ten tijde van het bouwen van dit stuk was onze kennis nog niet zo groot.
als je meerdere waarnemingen binnen 1 gebied hebt gedaan kies je voor "meerdere waarnemingen" bij stap 1


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Paul

Hoi Hisko,

het invullen van meerdere waarnemingen gaat inderdaad perfect zo! Harstikke mooi.

De maandlijsten, jaarlijsten en lifelists die ik bedoelde in mijn vorige posting zijn eerlijk gezegd niet goed te vergelijken met de lijsten die ik op dit moment (ik werk dan via mijn_statistiek) uit het systeem krijg. De lijsten van Spotvogel waren bijvoorbeeld gesorteerd op eerste waarnemingsdatum, hadden ook de lokatie erbij en de waarneming was ook aanklikbaar.

Deze extra functionaliteit hoeft natuurlijk niet a la minute te worden toegevoegd hoor, het zou alleen mooi zijn als deze lijsten in de toekomst wel weer beschikbaar zijn.

Heel veel succes,

vriendelijke groet,

Paul Groot

hiskodevries

nieuwe lay-out in gebruik genomen
dd 15-6 17.30

klachten in de bugs rubriek svp
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dylan

Hallo Paul,

Ik zal eens kijken of de Spotvogel-lijsten ook op Waarneming.nl te implementeren zijn, maar uiteraard zonder dat we dubbele functionaliteit krijgen.

Nu eerst even bijkomen van de nieuwe layout (puf, hijg).

Dylan
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

BWoets

Is het de bedoeling dat er niet meer wordt aangegeven op de hoofdpagina of het gaat om een man/vrouw/paartje?
Dit staat nu alleen nog maar onder de blauwe "i".

Misschien leuk om dit weer terug te zetten.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

HJ Eygenraam

#37
Lay-out wordt steeds mooier.

Ik zie de aanduiding geslacht/paar ook liever direct terug in het overzicht.

vr.gr. Henk Eygenraam

jasper

Misschien wordt dat een beetje te druk, maar men moet kijken hoe dat uitkomt op de lay-out .

GR,

Jasper

-Arthy-

#39
Lay-out gaat zeer goed de goedekant op !
Ook met de kleurtjes in de lijsten zelf nu !
Maar zou het nog kunnen dat je iets minder cell-spacing heb tussen
Waarnemingenoverzicht
Nu geselecteerd op datum: Allemaal Provincie: Nederland Volgorde: Datum

Waarnemingen tonen van:


Dat stukje neemt nu zoveel ruimte in. Zou (denk ik) mooier zijn als de lijst zelf iets hoger in de hoek zou zitten.

En wat dachten jullie van een escape schuin gedrukt?

Zeer zeldzaam
Zeldzaam
normaal
Exoten
Rick Gevers

Rogier

Mooie layout jongens!

Nog wat kleine puntjes:
- Is het echt nodig/zinvol om een bird top 100 banner op de website te hebben?
- (natuurkalender) achter fenelogie kan best weggehaald worden
- Een spatie tussen het icoontje van bijv. een vraagteken ipv. er bijna aan vastgeplakt lijkt mij mooier
- Bij de berichten op de hoofdpagina zou er met twee kleuren gewerkt kunnen worden om ze duidelijker te laten afscheiden van elkaar, dus bijv. het 1e bericht met een lichtblauwe achtergrond, de 2e met een witte, de 3e weer met een blauwe enz
- De + waarmee je meer waarnemingen kan laten zien, daar kan ook nog een spatie na

Groeten
Groeten,
Rogier Verbeek

jasper

Escape wordt toch al aangeduid met een blauw vakje met 'escp' erin???

hiskodevries

CiteerIs het echt nodig/zinvol om een bird top 100 banner op de website te hebben
niet echt, maar daarmee kunnen we de verhoudingen tussen andere nederlandse grrotgruuters blijven zien. Deze telt n.l. de unieke ip`s en nedstat telt alles .

Citeernatuurkalender) achter fenelogie kan best weggehaald worden
dat is expres gedaan om als je zoekt op natuurkalender ook op waarneming.nl terecht komt.

CiteerEen spatie tussen het icoontje van bijv. een vraagteken ipv. er bijna aan vastgeplakt lijkt mij mooier
is gebeurt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rogier

Citeer
Citeernatuurkalender) achter fenelogie kan best weggehaald worden
dat is expres gedaan om als je zoekt op natuurkalender ook op waarneming.nl terecht komt.
Zou je dat niet kunnen doen via meta name="keywords" in je "head" of werkt dat niet?
Groeten,
Rogier Verbeek

Dylan

META keywords worden bijna niet meer gebruikt voor indexering. Er zijn wel andere trucs.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

BWoets

Ik vind die Bird top 100 ofzo ook niet echt mooi staan.
Ben er ook voor dat je die weg haalt.

Iedereen kent het woord fenelogie, dus lijkt mij ook overbodig (natuurkalender)
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

-Arthy-

Ja inderdaad plaatje is lelijk (bird top 100). Het is leuk om het eens te zien waar we staan. Maar opzich heeft dit verder niets met onze site te maken.
Rick Gevers

-Arthy-

Dylan, kan je dat Volgende 35 nog aan de rechterkant laten tonen? Ik heb steeds de neiging om naar de rechterkant te grijpen. Misschien ligt het aan mij en dat ik de oude versie nog gewent ben.
Rick Gevers

BWoets

Ik heb het met je eens Rick!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

stelletje oude kerels, niet meer kunnen wennen aan veranderingen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Jij bent lekker jong wou je zeggen  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Dylan

Ik wil alles met paginering omzetten naar de paginanummers zoals op het soortenoverzicht. Kost nog even wat tijd ...
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl