viziertje op je telescoop

Gestart door KorHaan, januari 12, 2011, 17:40:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Beste mensen,

Kijk eens even hier naar:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=132667.0.html


Ik kan het niet genoeg promoten. Revolutionair! Ech waar!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo


ronald

erg mooi gevonden, de uitvinding is erg leuk maar ook de verbetering ervan  :duim: 
dit had overigens ook heel mooi in het topic creativiteit gepast  :)
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Hartstikke creatief! Maar als dat mijn vinding geweest was...
"Waarneming Vizier-bestelpakket" -> Een envelop met wat tie rips en een geprinte handleiding op A4. € 3,00 overmaken en dan € 2,00 naar Stichting Natuurinfo (€ 1,- is voor de envelop, de postzegel, het fotokopietje en een 4-tal ripjes). Da's een stuk goedkoper en makkelijker dan naar de bouwmarkt te fietsen waar ze je meteen verplichten om een zak met 100 stuks af te nemen. Als alle scopebezitters van de 50.000 waarnemers dat doen... tjingtjing... nieuw servertje!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Doe dan meteen 5 tie wraps, dan kan er nog eens wat mis gaan ;).
Als er genoeg belangstelling voor is wil ik die distributie wel op me nemen, mits Ronald en Folkert dat ook goed vinden :).
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Dan zullen ze toch eerst die duidelijke handleiding-tekeningen van het topic moeten verwijderen... Misschien wel het hele topic verwijderen en een nieuw aanmaken met als titel "BESTEL HET UNIEKE WAARNEMING-VIZIERTJE" (en steun daarmee de stichting Natuurinfo).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Dat is wel erg commercieel. Misschien voor een kleiner bedrag dan €3,-? Want tie wraps zijn best goedkoop, ook per 100, en ze zijn handig.
Bij nader inzien misschien toch niet zo'n goed idee. Het kost meer moeite dan dat het waard is ;)
Groeten, Jarinka Heijink

KorHaan

Voorlopig vind ik het wel goed zo. Eerst maar eens kijken of we ze ook in het veld tegen gaan komen. Reclame is daarom in dit stadium wel gewenst, en als de koudwatervrees over is en het dus aanslaat, loop je al achter de feiten aan. Bedenk wel dat het iets nieuws is voor de meeste telescoopgebruikers. Als jij een pakketje aanbiedt en je legt niet vantevoren uit, hoe het werkt en waarom iedereen het zou moeten kopen, zal het ook niet aanslaan.

Overigens, ALS het aanslaat zullen de fabrikanten van telescopen heus wel met hun eigen versie op de proppen komen, en dan meteen standaard op de telescoop. Het is te gek voor woorden, dat ze dat tot dusver nog niet gedaan hebben, en we dus met plastic piefjes moeten fröbelen om de telescoop gebruiksvriendelijker te maken.

Ik bedoel, als je een geweer koopt, wil je er ook een vizier op. Of zegt de fabrikant dan: "Schiet u maar een beetje op gevoel" ? Sorry voor de dieronvriendelijke vergelijking, maar u begrijpt mijn punt.

Dus : Zeiss
         Swarovski
         Leica
         Kowa
         Nikon
         
         en de rest;

Dat gleufje dat u in de zonnekap van uw scoop aanbrengt, mag de naam "vizier" niet dragen!


Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Maar ik ben niet de uitvinder, Bart.

Vriendelijke groet,

Ronald

fkdeboer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 13, 2011, 20:24:09 PM
Ik zou het patenteren Ronald!

weet je hoeveel geld dat kost?? ;)

en daarnaast, lekker cliche, maar geld maakt niet gelukkig! 8)   ik zou er veel gelukkiger van worden als er onnoemelijk veel mensen heel veel plezier van het viziertje hebben.
en als dat leidt tot een (goedkope) oplossing van telescoop fabrikanten (hoe moeilijk is het voor hen om een click-on viziertje te maken van rubber of iets..), dan ben ik helemaal blij :duim:
ze mogen me bellen, als ze er zelf niet uitkomen :)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fkdeboer op januari 14, 2011, 11:58:31 AM
ik zou er veel gelukkiger van worden als er onnoemelijk veel mensen heel veel plezier van het viziertje hebben.

Jahaaa, maar ik haalde het aan mbt het genereren van geld voor de Stichting Natuurinfo -> als je middels zo'n simpele vinding en wat commerciële creativiteit geld bij mekaar kunt krijgen voor de nieuwe servers van waarneming en observado (die staan te roken zoals je wellicht niet ontgaan is) maak je er nog meer mensen (bijna 50.000 inmiddels) blij mee!!!

@ Ronald -> jij bent een creatieve -> kom eens met een idee!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

te bestellen bij Bart (vanuit de kofferbak van zijn ralley auto, je moet dus snel zijn): 5 bundelbandjes voor 3 euro, nu of nooit!  ;)
groeten, Ronald van Seijen

fkdeboer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 15, 2011, 20:46:00 PM
Jahaaa, maar ik haalde het aan mbt het genereren van geld voor de Stichting Natuurinfo -> als je middels zo'n simpele vinding en wat commerciële creativiteit geld bij mekaar kunt krijgen voor de nieuwe servers van waarneming en observado (die staan te roken zoals je wellicht niet ontgaan is) maak je er nog meer mensen (bijna 50.000 inmiddels) blij mee!!!
@ Ronald -> jij bent een creatieve -> kom eens met een idee!

sorry, dat was me even ontgaan. Lijkt me niet eens een slecht idee. Maar ik zou het omdraaien: Nu bij een donatie van 5euro of meer een uniek gadget kado. En dan de tieraps+handleiding opsturen.

heb je al een vizier op de motorkap?
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fkdeboer op januari 17, 2011, 12:03:10 PM
heb je al een vizier op de motorkap?

Nog niet, ben nog op zoek naar een Browning punt 50  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fkdeboer op januari 17, 2011, 12:03:10 PM
heb je al een vizier op de motorkap?

:right:
(zo komen we wel door Mauritanië  ;) )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

fkdeboer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 17, 2011, 13:50:18 PM
Citaat van: fkdeboer op januari 17, 2011, 12:03:10 PM
heb je al een vizier op de motorkap?

:right:
(zo komen we wel door Mauritanië  ;) )

haha! en meteen een oplossing tegen de terreurdreiging.
Als je er nou nog een telescoop als vizier op zet,  wordt je bereik nog groter!
en dan weet ik nog wel een ontwerp voor een viziertje voor op je telescoop, zodat je in 1 klap ook je vizier goed gericht kan hebben 8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra