Hoofdmenu

Lastige oehoe ....

Gestart door leonwillems@home.nl, januari 11, 2011, 10:15:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

leonwillems@home.nl

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

fkdeboer

lijkt me toch misschien verstandig als er een professional bijgehaald wordt.
Kuikens in de lucht gooien tot die op je arm komt zitten.... ik weet het niet ::) en zij zelf trouwens ook niet helemaal volgens mij..
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Oenanthe

Bij mij ook niet maar ik moet altijd grinniken als ik hoor dat ze de dierenambulance bellen om vogels te vangen. Ze hebben ze ook wel eens achter een lammergier aangestuurd. Dat belooft wat, zeker met die dode kuikens  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Herman van der Meer

Rickschonewille

Ahhh onze Oehoe  :rolleye:  Wel een grappig verhaal, de broer van mijn opa die zit in dat verzorgingstehuis waar over word gesproken, en ze werden elke nacht wakker door een rot, zeer luid geluid. Dus hun bij de moskee ( die aan de overkant is ) vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden ofzo, maar nee dat deden ze niet. Toen hebben ze uiteindelijk s'nachts met een zaklamp lopen zoeken, en zagen ze de Oehoe op een balkon bij het verzorgingstehuis zitten terwijl hij druk aan het roepen was :P Ze worden er nog steeds s'nachts wakker van :P

Marina

Moskee is toch niet het eerste waar ik aan zou denken bij een oehoe  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

leonwillems@home.nl

tenzij die roept "allaoehoe akbar"   ;D
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~


Mimino

Rick?

"Ze worden er nog steeds s'nachts wakker van"
Bedoel je niet "Hun worden er nog steeds s'nachts wakker van"
( Dus hun bij de moskee vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden )

Jongen, denk aan de Nederlandse taal...
Of is dit inmiddels ABN en algemeen geaccepteerd ?

Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

Jarinka

#10
Citaat van: Mimino op januari 21, 2011, 11:48:12 AM
Rick?

"Ze worden er nog steeds s'nachts wakker van"
Bedoel je niet "Hun worden er nog steeds s'nachts wakker van"
( Dus hun bij de moskee vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden )

Jongen, denk aan de Nederlandse taal...
Of is dit inmiddels ABN en algemeen geaccepteerd ?
Maar 'hun' is een bezittelijk voornaamwoord, en kan in deze context niet gebruikt worden. De correcte zin zou zijn "Zij (of ze, dat mag ook) worden er 's nachts nog steeds wakker van." Inmiddels wordt 'ze' ook gebruikt als 'zij'. 'Hun' wordt heel vaak verkeerd gebruikt als persoonlijk voornaamwoord.
Groeten, Jarinka Heijink

HPM

Citaat van: Jarinka op januari 21, 2011, 12:53:32 PM
Citaat van: Mimino op januari 21, 2011, 11:48:12 AM
Rick?

"Ze worden er nog steeds s'nachts wakker van"
Bedoel je niet "Hun worden er nog steeds s'nachts wakker van"
( Dus hun bij de moskee vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden )

Jongen, denk aan de Nederlandse taal...
Of is dit inmiddels ABN en algemeen geaccepteerd ?
Maar 'hun' is een bezittelijk voornaamwoord, en kan in deze context niet gebruikt worden. De correcte zin zou zijn "Zij (of ze, dat mag ook) worden er 's nachts nog steeds wakker van." Inmiddels wordt 'ze' ook gebruikt als 'zij'. 'Hun' wordt heel vaak verkeerd gebruikt als persoonlijk voornaamwoord.

Zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/400


Herman van der Meer

JohanvantBosch

Citaat van: Jarinka op januari 21, 2011, 12:53:32 PM
Citaat van: Mimino op januari 21, 2011, 11:48:12 AM
Rick?

"Ze worden er nog steeds s'nachts wakker van"
Bedoel je niet "Hun worden er nog steeds s'nachts wakker van"
( Dus hun bij de moskee vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden )

Jongen, denk aan de Nederlandse taal...
Of is dit inmiddels ABN en algemeen geaccepteerd ?
Maar 'hun' is een bezittelijk voornaamwoord, en kan in deze context niet gebruikt worden. De correcte zin zou zijn "Zij (of ze, dat mag ook) worden er 's nachts nog steeds wakker van." Inmiddels wordt 'ze' ook gebruikt als 'zij'. 'Hun' wordt heel vaak verkeerd gebruikt als persoonlijk voornaamwoord.

En dat is natuurlijk exact wat Peter bedoelt  ;D

joostheeremans

Niemand die over de schrijfwijze van s'nachts valt? :police:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Hart

Citaat van: Mimino op januari 21, 2011, 11:48:12 AMOf is dit inmiddels ABN en algemeen geaccepteerd ?
Mensen die er voor doorgeleerd hebben, verwachten dat dat binnen enkele decennia inderdaad het geval zal zijn.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: JohanvantBosch op januari 21, 2011, 13:17:09 PMEn dat is natuurlijk exact wat Peter bedoelt  ;D
Lees ik dan zo raar? Voor mij klinkt het alsof hij bedoelt dat het 'hun' had moeten zijn, en dat 'zij/ze' fout is.

Citaat van: joostheeremans op januari 21, 2011, 13:19:38 PM
Niemand die over de schrijfwijze van s'nachts valt? :police:
Jawel, ikke (angel) In de correcte zin heb ik hem verandert in 's nachts, en door het schuin te zetten aangegeven dat ik dat ook verandert had.
Groeten, Jarinka Heijink

fkdeboer

Citaat van: Jarinka op januari 21, 2011, 13:42:41 PM
Citaat van: JohanvantBosch op januari 21, 2011, 13:17:09 PMEn dat is natuurlijk exact wat Peter bedoelt  ;D
Lees ik dan zo raar? Voor mij klinkt het alsof hij bedoelt dat het 'hun' had moeten zijn, en dat 'zij/ze' fout is.

Citaat van: joostheeremans op januari 21, 2011, 13:19:38 PM
Niemand die over de schrijfwijze van s'nachts valt? :police:
Jawel, ikke (angel) In de correcte zin heb ik hem verandert in 's nachts, en door het schuin te zetten aangegeven dat ik dat ook verandert had.

als we toch met z'n allen aan het pietlutten gaan: zou je veranderd dan niet met een 'd' schrijven (2x)? :police: 8)

en nee, jarinka, je leest het niet raar, maar ik denk dat je je "sarcasme"-bril even op moet zetten 8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jarinka

Citaat van: fkdeboer op januari 21, 2011, 13:51:39 PM
Citaat van: Jarinka op januari 21, 2011, 13:42:41 PM
Citaat van: JohanvantBosch op januari 21, 2011, 13:17:09 PMEn dat is natuurlijk exact wat Peter bedoelt  ;D
Lees ik dan zo raar? Voor mij klinkt het alsof hij bedoelt dat het 'hun' had moeten zijn, en dat 'zij/ze' fout is.

Citaat van: joostheeremans op januari 21, 2011, 13:19:38 PM
Niemand die over de schrijfwijze van s'nachts valt? :police:
Jawel, ikke (angel) In de correcte zin heb ik hem verandert in 's nachts, en door het schuin te zetten aangegeven dat ik dat ook verandert had.

als we toch met z'n allen aan het pietlutten gaan: zou je veranderd dan niet met een 'd' schrijven (2x)? :police: 8)

en nee, jarinka, je leest het niet raar, maar ik denk dat je je "sarcasme"-bril even op moet zetten 8)
Znorry :-[ Ik heb zometeen pas Nederlands, dus dan mag het :P. Hmm, is wel een teken voor mij om meer te gaan slapen, normaal doe ik dat wel goed.

Maar als Rick het volgens Peter goed deed, snap ik het nog steeds niet. Waarom zou Peter er dan over beginnen? Heus niet alle jongeren gebruiken 'hun' verkeerd.
Groeten, Jarinka Heijink

leonwillems@home.nl

moet het niet "hullie" zijn????  ;D
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

fkdeboer

Citaat van: Rickschonewille op januari 11, 2011, 15:40:20 PM
ze werden elke nacht wakker door een rot, zeer luid geluid. Dus hun bij de moskee ( die aan de overkant is ) vragen of hun s'nachts van die geluiden afspeelden ofzo

hij gebruikt het beide :o waarop Peter vraagt of hij "ze" dan ook niet door "hun" zou vervangen (sarcasme).

(dit alles is mijn eigen observatie en interpretatie waar in het geheel geen rechten aan verleend kunnen worden ;) .)


vraagje voor de kenners: moet in het correct nederlands de smiley voor of na de punt geplaatst worden? of kan de smiley gewoon als vervanging van punctuatie gebruikt worden? O0
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

JohanvantBosch

In correct Nederlands zijn smilies vast taboe!  O0 Daarom was Peter ze denk ik ook vergeten  >:D

Marina

Ik geloof niet dat er vaste regels zijn opgenomen voor het gebruik van smileys, maar zelf zet ik ze heel vaak in plaats van de punt.
Het gebruik van een punt en dan daar achteraan een smiley vind ik nogal lelijk staan.

En v.w.b. die d's en t's ... het meest erger ik me aan krantenartikelen die verkeerd zijn gespeld.
Kennen hullie daar bij de krant nou ech geen goeie reddakteur vinde?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682