Hoofdmenu

Nieuwe soort, Lifers

Gestart door Wouter van der Ham, januari 10, 2011, 20:46:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

Dit topic is gemaakt voor als je nieuwe soorten wil zien maar je weet niet egt waar of waneer je die zou kunnen vinden, Vraag het hier en hopelijk komen er mensen met suggesties. en ook voor als je nieuwe soorten hebt gezien en dat met de Wereld wil delen ;)


Ik begin wel :  Weet iemand goeie plekken voor Rouwkwikstaart?

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jarinka

Citaat van: wouteren3 op januari 10, 2011, 20:46:29 PM
Ik begin wel :  Weet iemand goeie plekken voor Rouwe kwik?
Rouwkwikstaart bedoel je denk ik :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

joost van der Laan

CiteerIk begin wel :  Weet iemand goeie plekken voor Rouwe kwik?

Gekookte kwik :P
Gebakken kwik :P
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Rickschonewille

Dit was in Maart een erg goeie plek voor Rouwkwikstaarten, hier erg mooie mannetjes gezien. Gewoon ff in de gaten houden in Maart, dan vind je er vast wel een paar in de buurt.

Maarten Sluijter

In maart, april zitten op vochtige weilanden vaak groepen witte kwikken, waar vaak Rouwkwikken tussen kunnen zitten.
.

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Vincent Hart

Het Landje van Geijsel   is een aardig betrouwbare plek voor rouwkwik de laatste jaren (komen al   eind februari). Maar wellicht weten de andere Zuid-Hollanders een   plekje dichter bij Voorschoten ;) Even afwachten waar Ricks 'dit' ligt :P
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op januari 10, 2011, 21:27:05 PM
Ik denk dat Rick deze bedoelt.

Idd Robert, vergeet ik met m'n stomme kop die link erbij te zetten :P

Robert V.T

Weet iemand een goeie plek voor raven in Gelderland of Utrecht? Het liefst zo dichtbij mogelijk Wageningen want daar wonen mijn opa en oma, en kom ik dus regelmatig.
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?
Groeten,

Robert van Tiel

Jarinka

Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
Weet iemand een goeie plek voor raven in Gelderland of Utrecht? Het liefst zo dichtbij mogelijk Wageningen want daar wonen mijn opa en oma, en kom ik dus regelmatig.
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?
Grauwe Kiekendief is gewoon heel veel geluk hebben, of naar Lauwersmeer. Raven zitten in Utrecht in Den Treek, maar omdat zo groot is heb je er weinig kans op. Bij Landgoed de Schaffelaar zie je ze vrijwel zeker.
Groeten, Jarinka Heijink

smoely

Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?

Kom anders eens naar Breskens?  :blink:

Robert V.T

Citaat van: smoely op januari 10, 2011, 22:02:50 PM
Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?

Kom anders eens naar Breskens?  :blink:

Dat ben ik zeker van plan deze meivakantie, ik zit die vakantie zoals meestal weer in zeeland bij mijn opa.
Groeten,

Robert van Tiel

smoely

Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 22:17:47 PM
Citaat van: smoely op januari 10, 2011, 22:02:50 PM
Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?

Kom anders eens naar Breskens?  :blink:

Dat ben ik zeker van plan deze meivakantie, ik zit die vakantie zoals meestal weer in zeeland bij mijn opa.

Nieuwe DFB excursie?  ;D

joostheeremans

Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
Weet iemand een goeie plek voor raven in Gelderland of Utrecht? Het liefst zo dichtbij mogelijk Wageningen want daar wonen mijn opa en oma, en kom ik dus regelmatig.


Oranje Nassau oord, al is het geen zekerheid, wel een goede kans dat je 'm hoort roepen of zelfs ziet. http://waarneming.nl/gebied/info/6704
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Hart

Citaat van: smoely op januari 10, 2011, 22:21:23 PM
Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 22:17:47 PM
Citaat van: smoely op januari 10, 2011, 22:02:50 PM
Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?

Kom anders eens naar Breskens?  :)

Dat ben ik zeker van plan deze meivakantie, ik zit die vakantie zoals meestal weer in zeeland bij mijn opa.

Nieuwe DFB excursie?  ;D
Ik speel ook met het idee om (eindelijk) eens naar Breskens te gaan dit voorjaar, dus wie weet :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Wouter,
het plekje bij Oegstgeest, war die Citroenkwikstaart zat, lijkt me wel een plek waar je in maart goede kans hebt op Rouwkwikstaart.
Anders ga je in maart eens mee naar de Maasvlakte en/of Strypse Wetering, ook goede plekken.

Robert,
voor Raaf heb je wat goede plekken bij Veenendaal, o.a. het Egeltjesmeer en de telpost Kwintelooijen e.o. (waar Aart Vink/Gert Jager vaak tellen).
Iets verder het Leersumse Veld e.o. of de vuilnisbelt bij Barneveld.
Wietze Janse

Timo Roeke

Sallandse Heuvelrug is ook goed voor de Raaf. Pak je meteen die bolderende zwarte kippen mee.

Jan vH

De grootste kans op Raaf heb je in ieder geval als je naar de vuilnisbelt en landgoed De Schaffelaar bij Barneveld gaat. Als je je een beetje voorbereid en niet al te weinig tijd hebt is de kans echt bijna 100%.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wouter van der Ham

daar kijk ik in der daad ook af en toe op.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

colossus

Waarheen moet ik afreizen om de Zwarte Specht te zien? En vooral: Hoe maak ik m'n kans zo groot mogelijk?
Sinds m'n jeugd niet meer gezien, zeker 25 jaar geleden. Ik heb 'm op waarneming nooit kunnen melden omdat ik geen datum heb. Ik weet zelfs het jaartal niet meer ...

Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

frankmeer

Citaat van: hiskodevries op januari 11, 2011, 15:57:12 PM
check gewoon http://waarneming.nl/twitcher.php

Hisko, van de 5 soorten die ik in dat lijstje aantref heb ik er 2 al op de lijst (Waterspreeuw, Taigaboomkruiper). Ergens gaat er iets mis met ondersoorten.
Frank van der Meer

Wouter van der Ham

bij mij staan waterspreeuw en sneeuwgans er ook bij, terwijl ik de ondersoort heb ingevoerd.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

frankmeer

Citaat van: colossus op januari 11, 2011, 16:26:58 PM
Waarheen moet ik afreizen om de Zwarte Specht te zien? En vooral: Hoe maak ik m'n kans zo groot mogelijk?
Sinds m'n jeugd niet meer gezien, zeker 25 jaar geleden. Ik heb 'm op waarneming nooit kunnen melden omdat ik geen datum heb. Ik weet zelfs het jaartal niet meer ...

Kees Kuijper

Kees, ik weet niet wat voor jou het handigst gelegen is, maar het beste lijkt me om gewoon een dag door geschikte bossen te wandelen en goed op te letten; de Utrechtse Heuvelrug, de Veluwe en Noord-Limburg zijn bijvoorbeeld goede plekken om een Zwarte Specht aan te treffen. En leer de geluiden uit je hoofd.
Frank van der Meer

colossus

Ok Frank. Veluwe staat toch dik op mijn lijst. Ik wil de Kruisbek ook altijd nog eens zien.
Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

frankw

http://waarneming.nl/gebied/view/19942?sp=54
Hier zie ik eigenlijk bijna altijd wel Raven. Is ook een goede plek voor Zwarte Specht. :duim:

GertJ

Citaat van: frankmeer op januari 11, 2011, 16:28:24 PM
Citaat van: hiskodevries op januari 11, 2011, 15:57:12 PM
check gewoon http://waarneming.nl/twitcher.php

Hisko, van de 5 soorten die ik in dat lijstje aantref heb ik er 2 al op de lijst (Waterspreeuw, Taigaboomkruiper). Ergens gaat er iets mis met ondersoorten.
Ja, dit heb ik wel eens aangegeven bij het bugs-forum. Hisko gaf toen min of meer aan dat daar niks aan gedaan gaat worden dacht ik.
Groet Gert Jager

andre.schulten

Citaat van: Robert V.T op januari 10, 2011, 21:51:58 PM
Weet iemand een goeie plek voor raven in Gelderland of Utrecht? Het liefst zo dichtbij mogelijk Wageningen want daar wonen mijn opa en oma, en kom ik dus regelmatig.
En voor Grauwe Kiekendief in Zuid-Nederland? Of moet je die gewoon als toevaltreffer hebben?

Raven: hele goede kans op Planken Wambuis (inderdaad) en Hoge Veluwe.

Rein Genuït

Citaat van: snwja3 op januari 10, 2011, 22:49:01 PM
Wouter,
het plekje bij Oegstgeest, war die Citroenkwikstaart zat, lijkt me wel een plek waar je in maart goede kans hebt op Rouwkwikstaart.
Anders ga je in maart eens mee naar de Maasvlakte en/of Strypse Wetering, ook goede plekken.


Gek genoeg zitten ze daar in maart niet al zou je ze er idd wel verwachten, ik heb daar alleen april en mei waarnemingen en meestal maar een dag aanwezig, plek tussen Rijnsburg en Noordwijk geeft denk ik meer zekerheid maar zal het ergens melden als er hier een opduikt Wouter
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/