Het 'op korte termijn voorspel-spel'

Gestart door Bram Rijksen, januari 08, 2010, 20:28:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robertmeer

Inderdaad Vincent, gewoon in één telescoopbeeld over enkele weken in de haven van Scheveningen...
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

HJDT

Wat mij betreft mag het nieuwe jaar best openen met een Kortbekzeekoet ter plaatse. Het is al zo lang geleden dat die eens in Nederland zat. . . .  Mag tegelijk met die Geelsnavelduiker en de Koningseider maar ik denk toch niet dat dat gaat gebeuren.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

GijsB

Citaat van: Robertmeer op december 29, 2010, 20:05:33 PM
Inderdaad Vincent, gewoon in één telescoopbeeld over enkele weken in de haven van Scheveningen... eemshaven
Gijs

Wouter van der Ham

Citaat van: HJDT op december 29, 2010, 20:27:47 PM
Wat mij betreft mag het nieuwe jaar best openen met een Kortbekzeekoet ter plaatse. Het is al zo lang geleden dat die eens in Nederland zat. . . .  Mag tegelijk met die Geelsnavelduiker en de Koningseider maar ik denk toch niet dat dat gaat gebeuren.
Alles kan, Altijd en Overal
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Guus Peterse

Laat eerst het jaar maar eens openen met een fatsoenlijk twitchbare grote trap, zien we daarna verder.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HJDT

Citaat van: guusp op december 29, 2010, 23:11:56 PM
Laat eerst het jaar maar eens openen met een fatsoenlijk twitchbare grote trap, zien we daarna verder.

Die hebben we aan het eind van dit jaar al gehad!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015


Vincent Hart

En Guus (en vele anderen) dan? 'Fatsoenlijk' is wel een groot woord, 'ternauwernood twitchbaar' lijkt me beter op z'n plaats  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Guus Peterse

Ik kreeg toch de indruk dat het maar een betrekkelijk kleine minderheid was die zo gelukkig was. Met inmiddels 54 meldingen op deze site komt-ie in de verste verte niet in buurt van de toptwitches van de afgelopen jaren.
Maar goed, we dwalen af, als voorspelling was-ie hier natuurlijk inderdaad niet op z'n plaats.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jan vH

#190
Als dit klopt:
 
CiteerLauwersmeer.com meldt (een claim van?) een Steenarend bij de Lange Duinen (Noord) op Ameland!   
(Citaat van Jos Welbedacht uit 'Zeldzaamheden in Nederland)

Heb ik weer wat goed voorspeld:
Citaat van: Jan vH op november 08, 2010, 17:36:57 PM
Zo'n beetje alle noordelijke landvogels zijn nu al wel genoemd. Ik verwacht dat er deze winter ook wel een Steenarend in Nederland gezien zal worden. Het liefst bij de OVP of de Veluwe.

;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Folkert Jan

Morgen begint april: welke knaller verwachten/hopen jullie op deze maand?

Ik ga voor een witkopgors
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

Ik zet in op een zeldzame gier of arend. Wie weet een Spaanse Keizerarend.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

HJDT

Kleine Trap, ergens in Zeeland in de komende week zou ik zo denken. Voor het latere voorjaar tip ik een Dwergarend, het zal wel een donkere vorm worden maar ik zou deze keer liever een lichte fase zien.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Folkert Jan

Kom ik aanzetten met mijn WITKOPgors :p
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

#195
Steven Wytema


Gert Ottens

Citaat van: Steven Wytema op april 18, 2011, 12:50:01 PM
Ik voorspel Roodstuitzwaluw of Steppekiek morgen Breskens  :angel:
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=48328
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_europe30.htm

Zo kan ik het ook:-) Bij zuidoost 3 kun je daar toch eigenlijk al van uit gaan...

JohanvantBosch

Ik zeg een Poelsnip tussen nu en half mei...

Rikstar

ik verwacht de eerste roodpootvalk tussen nu en het weekend, al is het nog wat aan de vroege kant.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Steven Wytema

Citaat van: Gert Ottens op april 18, 2011, 13:29:02 PM
Citaat van: Steven Wytema op april 18, 2011, 12:50:01 PM
Ik voorspel Roodstuitzwaluw of Steppekiek morgen Breskens  :angel:
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=48328
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_europe30.htm

Zo kan ik het ook:-) Bij zuidoost 3 kun je daar toch eigenlijk al van uit gaan...
Toch zit ik voorlopig verkeerd!
Vandaag namelijk Roodstuit Lauwersoog en Steppekiek Kamperhoek...


Morgen echt ZO3! En nu al piekmeting van vogeltrek op http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php
Wie morgen kán zou ik adviseren op een telpost te gaan staan :)
Steven Wytema


frankneijts

Citaat van: Rikstar op april 18, 2011, 22:53:20 PM
ik verwacht de eerste roodpootvalk tussen nu en het weekend, al is het nog wat aan de vroege kant.

Die eerste "Roodpootvalken" behoren vaak tot een heel andere soort gek genoeg........ 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'