Hoofdmenu

winterplaatjes.

Gestart door dutchway, december 18, 2010, 10:05:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

AWD gisteren (en er is net wéér sneeuw gevallen..)  :duim:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

andre.schulten

een paar van de laatste dagen...eh, drie paar dus..

Margreet Kwh

Prachtig, vooral dat takkendoorkijkje met blauw. :duim:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Als we Piet Paulusma en andere meteorologen mogen geloven kunnen we de komende jaren wel vooruit met de winterplaatjes:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8548520/___Het_wordt_n_grote_chaos____.html
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

"Zelfs de NASA stort zich op de zonnevlekken."

..komt het toch nog goed/hoezo hoogmoed?*
(*doorhalen wat niet van toepassing lijkt)
.. B)

Bart van Hoogstraten

Aha! De crisis wordt dus ook al door zonnevlekken veroorzaakt! Boeiuh!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

sjonnoh

Hoever kun je dingen gaan onderzoeken...
Niet alles is met wetenschap te beantwoorden, sommige dingen moeten gewoon van nature gebeuren en dat moet je niet wetenschappelijk benaderen. Tegenwoordig krijg je gewoon het gevoel dat je een robot bent, volgens dit en dat word je vrolijk en volgens dit en dat weer niet, dat maak ik zelf wel uit!  >:D

met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jarinka

#37
Hier is genoeg sneeuw gevallen om (jawel!) een iglo te bouwen!
Ik ben zondag en vandaag bezig geweest, en mijn broer en broertje hebben er gisteren ook nog aan gebouwd. Het ding is flink groot, want er kunnen zeven mensen in zitten! Op deze foto is het dak nog niet klaar, maar dat zit er inmiddels op. Binnenkort nog bezig met de ingang, en we hebben een prachtige iglo :)
De foto is niet van geweldige kwaliteit, mijn broer heeft hem met zijn mobiel gemaakt.
Foto.
Groeten, Jarinka Heijink

Marina

Citaat van: sjonnoh op december 21, 2010, 20:33:50 PM
Hoever kun je dingen gaan onderzoeken...
Niet alles is met wetenschap te beantwoorden, sommige dingen moeten gewoon van nature gebeuren en dat moet je niet wetenschappelijk benaderen. Tegenwoordig krijg je gewoon het gevoel dat je een robot bent, volgens dit en dat word je vrolijk en volgens dit en dat weer niet, dat maak ik zelf wel uit!  >:D
Is niet helemaal waar: wij zijn 1 grote biochemische fabriek. Geluk, orgasme, depressie, allemaal oorzaak en gevolg van chemische stofjes.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

sjonnoh

sssst!  ;D

Citaat van: Jarinka op december 21, 2010, 20:43:29 PM
Hier is genoeg sneeuw gevallen om (jawel!) een iglo te bouwen!
Ik ben zondag en vandaag bezig geweest, en mijn broer en broertje hebben er gisteren ook nog aan gebouwd. Het ding is flink groot, want er kunnen zeven mensen in zitten! Op deze foto is het dak nog niet klaar, maar dat zit er inmiddels op. Binnenkort nog bezig met de ingang, en we hebben een prachtige iglo :)
De foto is niet van geweldige kwaliteit, mijn broer heeft hem met zijn mobiel gemaakt.


Moet je dat niet bij creativiteit plaatsen, erg leuk gedaan zeg! Hoelang deed je erover?
"kijkt terug naar de vorige posts" en wat voor stoffen heb je daarvoor in genomen, hoe stond de zon?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Marina

Jarinka, hij is waanzinnig mooi geworden!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Mijn broer en broertje zijn drie dagen lang van 1 tot 5 bezig geweest met bouwen, en ik twee dagen. Af en toe kwamen er ook vrienden helpen. We hadden twee kratten, daar deden we een lap stof in en daarna sneeuw. Telkens een paar scheppen sneeuw, en dan aanstampen. Als de krat vol was, konden we m.b.v. de lappen het blok sneeuw eruit halen. En dan is het een kwestie van het blok bijsnijden, goed neerzetten en sneeuw in de kieren stoppen.

We hebben alleen sneeuw gebruikt (vaste H2O). De zon scheen zondag heerlijk, vandaag wat minder.
Groeten, Jarinka Heijink

sjonnoh

Dan hoop ik dat die vrije CO2 niet teveel warmte veroorzaakt waardoor je vaste H2O zal smelten  :P
Maar wel erg leuk zeg! Hier in mijn buurt zijn er ook flink wat kinderen die van alles doen maar een iglo heb ik ze nog niet zien bouwen. (wel een fort van houten planken met een piratenvlag)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jarinka

Citaat van: sjonnoh op december 21, 2010, 20:58:05 PM
Dan hoop ik dat die vrije CO2 niet teveel warmte veroorzaakt waardoor je vaste H2O zal smelten  :P
Maar wel erg leuk zeg! Hier in mijn buurt zijn er ook flink wat kinderen die van alles doen maar een iglo heb ik ze nog niet zien bouwen. (wel een fort van houten planken met een piratenvlag)
Ach, met een beetje geluk blijft het vriezen tot oud en nieuw, dan komen er een hele hoop gasten, en misschien kan er nog wel iemand in slapen.
Groeten, Jarinka Heijink

sjonnoh

"Je komt logeren? oh we hebben nog wel een kamertje vrij in de iglo"
Wie dat doet is een echte avonturier :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

dutchway

Wat geweldig zo'n iglo...daar ligt hier in Meppel niet genoeg sneeuw voor.
Wel uniek hoor zo'n iglo in je tuin.
En wat een mooie foto's hier allemaal.

Vanmorgen kwam hier heel even de zon door en vervolgens veranderde de omgevong in Meppel in een sprookjeswereld.
Oordeel zelf.

Groeten van Lia

CeesvanDijk

Bij ons zijn er twee thuis voor wie de winter niet lang genoeg kan duren.

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 21, 2010, 14:21:27 PM
Als we Piet Paulusma en andere meteorologen mogen geloven kunnen we de komende jaren wel vooruit met de winterplaatjes:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8548520/___Het_wordt_n_grote_chaos____.html
goh, had ik net een extra korte broek gekocht om me aan het opwarmende klimaat aan te passen, krijgen we een kleine ijstijd  ??? 
ik verbaas me soms wel om al die drukte die gemaakt wordt om een beetje winter. als de drukgebieden er gunstig voor zijn wordt het gewoon koud en kan er ook nog eens sneeuw vallen in dit deel van het jaar.... verassing!  :P
en als die drukgebieden anders worden krijgen we misschien nog wel twee maanden zacht weer waarin we ons weer afvragen waar die typische Hollandsche winters gebleven zijn  ;D
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: dutchway op december 21, 2010, 22:53:56 PM
Wat geweldig zo'n iglo...daar ligt hier in Meppel niet genoeg sneeuw voor.
Wel uniek hoor zo'n iglo in je tuin.
En wat een mooie foto's hier allemaal.

Vanmorgen kwam hier heel even de zon door en vervolgens veranderde de omgevong in Meppel in een sprookjeswereld.
Oordeel zelf.
sprookjeswereld is ook mijn oordeel, erg mooi met dat licht zo  :duim:

ik zie helaas geen foto van een iglo  ??? .
wel hoorde ik op de radio dat in Duitsland een jongen was omgekomen in een zelfgebouwde iglo. geen idee hoe dat kan, weet iemand daar iets van?
groeten, Ronald van Seijen

Jarinka

Citaat van: ronald op december 22, 2010, 23:28:47 PM
Citaat van: dutchway op december 21, 2010, 22:53:56 PM
Wat geweldig zo'n iglo...daar ligt hier in Meppel niet genoeg sneeuw voor.
Wel uniek hoor zo'n iglo in je tuin.
En wat een mooie foto's hier allemaal.

Vanmorgen kwam hier heel even de zon door en vervolgens veranderde de omgevong in Meppel in een sprookjeswereld.
Oordeel zelf.
sprookjeswereld is ook mijn oordeel, erg mooi met dat licht zo  :duim:

ik zie helaas geen foto van een iglo  ??? .
wel hoorde ik op de radio dat in Duitsland een jongen was omgekomen in een zelfgebouwde iglo. geen idee hoe dat kan, weet iemand daar iets van?
Klikkerdeklik!
Blijkbaar vindt Twitpic het niet leuk als ik direct naar het plaatje link.
Dat van die jongen in Duitsland zei mijn vader ook al. Wij werkten er telkens met minimaal twee personen aan, en hebben het ontzettend stevig vanaf de grond opgebouwd. Het ding is zo stevig dat mijn broer (toen het dak er nog niet helemaal op zat, maar het bouwwerk toch al rond de 1,70 m was) zijn handen op de randen kon zetten en zichzelf kon optillen. Nu is alles nog steviger doordat het aan elkaar is gevroren, dus maak je maar geen zorgen ;)
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

ojah, dat is echt een mooie iglo! ziet er ook wel sterk uit, vaak worden iglo's veel ronder gemaakt en dat is misschien ook wat in Duitsland is misgegaan? maar fijn te weten dat hij ook goed getest is!  :)
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rick_Karsenbarg

Als je m nu iets meer dichtbouwd en er een voederplank voorzet heb jeje schuilhut helemaal klaar!
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

liesbeth te Paske

Citaat van: ronald op december 22, 2010, 23:28:47 PM
Citaat van: dutchway op december 21, 2010, 22:53:56 PM


ik zie helaas geen foto van een iglo  ??? .
wel hoorde ik op de radio dat in Duitsland een jongen was omgekomen in een zelfgebouwde iglo. geen idee hoe dat kan, weet iemand daar iets van?

Ik kon de foto helaas ook niet vinden.... vond wel dit artikel bij nu.nl :'(
http://www.nu.nl/buitenland/2407302/jonge-duitser-sterft-in-zelfgebouwde-iglo.html
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

ronald

dat is ook een flinke iglo geweest als hij de twee meter haalde. ik had eerder echt niet gedacht dat een iglo bouwen gevaarlijk kon zijn. de neo gothische bouwstijl (mooie term, past er idd goed bij!) lijkt me wat dat betreft wel een aanrader, want rond bouwen lijkt me iets waarvoor ervaring toch wel gewenst is.
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Een winterplaatje uit het Haarlems dagblad, waar de brandweer ijspegels van 1 m lengte verwijderde:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

.

andre.schulten

tussendemiddagwandeling: Wolfhezer Heide/Beek + Sneeuwkoeien + Vos neemt de makkelijkste weg
voorhetraam: Vetbolklever.

ronald

dat lijkt me een leuke wandeling André  :duim:
erg leuk die vetbolklever  ;D
groeten, Ronald van Seijen

liesbeth te Paske

Mooie winterfoto's Andre!
...en "mijn" vetbolklever is het daar helemaal mee eens. ;D
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel