Jan Lever en de evolutietheorie

Gestart door Margreet Kwh, november 27, 2010, 11:05:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Question

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 18:28:00 PM
Ik ken iemand die na terugkeer van vakantie in Amazonië zo'n ding uit een bult op zijn kruin zag komen! Ook lekker! (Waarom heeft Noah die toch meegenomen op zijn boot???)
Hihi..de enige mannelijke mens waar iets uit geboren is?  ;D ;D

Marina

Citaat van: Question op december 16, 2010, 18:34:30 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 18:28:00 PM
Ik ken iemand die na terugkeer van vakantie in Amazonië zo'n ding uit een bult op zijn kruin zag komen! Ook lekker! (Waarom heeft Noah die toch meegenomen op zijn boot???)
Hihi..de enige mannelijke mens waar iets uit geboren is?  ;D ;D

pf t zou tijd worden ook
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

KorHaan

Getver.
Die ken ik ook uit Ivoorkust. Gelukkig zelf nooit gehad, maar alle wasgoed werd gestreken door de Ivorianen om de eitjes te doden.
Smerige beesten.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Question

Het lijkt me maar eng als er zo'n creep uit je huid kruipt hoor. brr :o

ronald

Citaat van: KorHaan op december 16, 2010, 18:03:16 PM
Citaat van: ronald op december 16, 2010, 17:36:59 PM
de teken die we hebben ben ik inmiddels aan gewend. het heeft me ooit bijna de natuurhobby gekost zo naar vond ik ze, maar nu doen ze me helemaal niks meer.
maar zo'n giga beest, brrrrrrrr. bestaan die giant ticks nu nog?

Huh, hoe doe jij dat dan? Die teken, daar kun je toch niet aan wennen?
Ik blijf maar gewoon op de paden, tegenwoordig. Dat gehannes met zo'n tekentang, daar heb ik zo'n hekel aan.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
ik was er ooit panisch voor, maar onder het motto: leer uw vijand kennen ben ik toen teken gaan opsporen ipv ze mij steeds te laten vinden. dat heb ik heel veel gedaan, en leerde hun favoriete plekjes daardoor ook goed kennen. door met iets heel intensief bezig te zijn wordt het vanzelf gewoon. als je echt wilt kun je overal aan wennen. en ik wou het erg graag, want ik kon niet eens meer lol van mijn libellenhobby hebben.

ik doe het voor de aardigheid nog wel eens, even wat stengeltjes bij langs om teken te zoeken. soms ook even met ze spelen, kijken waar ze wel en niet op reageren. zo had ik bv al snel het fabeltje dat teken zich op je laten vallen ontkracht. een teek valt alleen op je met onwaarschijnlijk veel geluk (of pech, wat je wilt). zelfs minutenlang je huid aanbieden op een cm afstand doet een teek niet tot een val besluiten. alleen beweging maakt ze wakker en doet ze hun pootjes spreiden waar haakjes aan zitten waaraan ze zich me laten sleuren (wat overigens erg doeltreffend is kwam ik ook achter door mijn experimentjes, echt knap hoe makkelijk ze aanhaken)
als je je kleding goed afsluit voor verkeer van beneden af dan heb je al veel minder last van teken. als teken te lang rond moeten lopen op stof laten ze zich ook vanzelf vallen. liefst ook een broek met lekker gladde stof aan, dan is de lol er voor hun nog eerder af. hoge schoenen, broek eroverheen en elastieken erom dan komt er niet snel eentje meer door.

maar zoals je zegt, blijf op paden, dan heb je niet snel last van teken, zeker niet als er regelmatig mensen komen. blijf wel alert op paden waar niet vaak mensen komen. zoals op bijgaande foto kun je zien dat op heel stille paadjes teken zich ook goed thuis voelen. ik had zelf overigens wel aardigheid aan deze vondst, nu had ik een hele kluit teken voor ze mij hadden, een van mijn 'mooiste' tekenvondsten  ;D 
en ook uit dit wat lange verhaal kun je wel zien dat ik teken tegenwoordig wel kan waarderen, ook zij horen erbij en zijn eigenlijk best interessant.
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 18:28:00 PM
Ik ken iemand die na terugkeer van vakantie in Amazonië zo'n ding uit een bult op zijn kruin zag komen! Ook lekker! (Waarom heeft Noah die toch meegenomen op zijn boot???)
wat stom van me, ik weet ook wel dat ik filmpjes van Bart rond etenstijd niet aan moet klikken  :o   ;)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

ik zag ook eens een docu over mensen die enge dingen hadden opgelopen. wat me erg bij is gebleven zijn een soort wormen die onder de huid rond gaan kruipen, en bij iemand zelfs in zijn oogbol rondliepen, brrrrr
groeten, Ronald van Seijen


joostheeremans

Citaat van: ronald op december 16, 2010, 18:47:17 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 18:28:00 PM
Ik ken iemand die na terugkeer van vakantie in Amazonië zo'n ding uit een bult op zijn kruin zag komen! Ook lekker! (Waarom heeft Noah die toch meegenomen op zijn boot???)
wat stom van me, ik weet ook wel dat ik filmpjes van Bart rond etenstijd niet aan moet klikken  :o   ;)


Ik ging er al vanuit dat een ding uit een bult in de kruin de eetlust niet zo bevorderen. Ik heb dan ook eerst mijn bord leeg gegeten.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op december 16, 2010, 18:49:52 PM
ik zag ook eens een docu over mensen die enge dingen hadden opgelopen. wat me erg bij is gebleven zijn een soort wormen die onder de huid rond gaan kruipen, en bij iemand zelfs in zijn oogbol rondliepen, brrrrr

Aw jah!!! Dat is de Loa Loa worm
Ik heb hier het medisch handboek voor de tropenreiziger, daar staan nog vervelendere dingen in die Noah mee aan boord heeft genomen; de Guinee Worm bijvoorbeeld. In de derde wereld kunnen ze hem niet met medicijnen bestrijden, het enige wat ze kunnen doen is het uiteinde van de worm op een stokje oprollen en dat elke dag een stukje aandraaien, net zolang totdat ie er helemaal uit is...

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Noah was goed de weg kwijt op zijn boot, hoor.

Groet, Ronald

joostheeremans

Misschien dat hij deze beesten per ongeluk onder zijn huid meenam. Wie weet wat voor ellende hij ons allemaal heeft bespaart bij zijn selectie  :angel:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

KorHaan

Citaat van: ronald op december 16, 2010, 18:44:03 PM
Citaat van: KorHaan op december 16, 2010, 18:03:16 PM
Citaat van: ronald op december 16, 2010, 17:36:59 PM
de teken die we hebben ben ik inmiddels aan gewend. het heeft me ooit bijna de natuurhobby gekost zo naar vond ik ze, maar nu doen ze me helemaal niks meer.
maar zo'n giga beest, brrrrrrrr. bestaan die giant ticks nu nog?

Huh, hoe doe jij dat dan? Die teken, daar kun je toch niet aan wennen?
Ik blijf maar gewoon op de paden, tegenwoordig. Dat gehannes met zo'n tekentang, daar heb ik zo'n hekel aan.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
ik was er ooit panisch voor, maar onder het motto: leer uw vijand kennen ben ik toen teken gaan opsporen ipv ze mij steeds te laten vinden. dat heb ik heel veel gedaan, en leerde hun favoriete plekjes daardoor ook goed kennen. door met iets heel intensief bezig te zijn wordt het vanzelf gewoon. als je echt wilt kun je overal aan wennen. en ik wou het erg graag, want ik kon niet eens meer lol van mijn libellenhobby hebben.

ik doe het voor de aardigheid nog wel eens, even wat stengeltjes bij langs om teken te zoeken. soms ook even met ze spelen, kijken waar ze wel en niet op reageren. zo had ik bv al snel het fabeltje dat teken zich op je laten vallen ontkracht. een teek valt alleen op je met onwaarschijnlijk veel geluk (of pech, wat je wilt). zelfs minutenlang je huid aanbieden op een cm afstand doet een teek niet tot een val besluiten. alleen beweging maakt ze wakker en doet ze hun pootjes spreiden waar haakjes aan zitten waaraan ze zich me laten sleuren (wat overigens erg doeltreffend is kwam ik ook achter door mijn experimentjes, echt knap hoe makkelijk ze aanhaken)
als je je kleding goed afsluit voor verkeer van beneden af dan heb je al veel minder last van teken. als teken te lang rond moeten lopen op stof laten ze zich ook vanzelf vallen. liefst ook een broek met lekker gladde stof aan, dan is de lol er voor hun nog eerder af. hoge schoenen, broek eroverheen en elastieken erom dan komt er niet snel eentje meer door.

maar zoals je zegt, blijf op paden, dan heb je niet snel last van teken, zeker niet als er regelmatig mensen komen. blijf wel alert op paden waar niet vaak mensen komen. zoals op bijgaande foto kun je zien dat op heel stille paadjes teken zich ook goed thuis voelen. ik had zelf overigens wel aardigheid aan deze vondst, nu had ik een hele kluit teken voor ze mij hadden, een van mijn 'mooiste' tekenvondsten  ;D 
en ook uit dit wat lange verhaal kun je wel zien dat ik teken tegenwoordig wel kan waarderen, ook zij horen erbij en zijn eigenlijk best interessant.

Ik ga meteen een gezinsverpakking postbode-elastieken kopen.

Groet, Ronald

KorHaan

Citaat van: joostheeremans op december 16, 2010, 19:13:31 PM
Misschien dat hij deze beesten per ongeluk onder zijn huid meenam. Wie weet wat voor ellende hij ons allemaal heeft bespaart bij zijn selectie  :angel:

Ik moet er niet aan denken.
Ik ben wel wat schorpioenen en spinnen gewend uit tropisch Afrika, en vooral die alomtegenwoordige trekmieren ( wat kunnen die bijten!), maar dingetjes die zich in het geniep onder je huid wroeten...


Groet, Ronald

joostheeremans

Is de Vandellia cirrhosa al voorbij gekomen?  Gaat via de genitaliën of anus naar binnen....
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Bart van Hoogstraten

Citaat van: joostheeremans op december 16, 2010, 19:26:57 PM
Is de Vandellia cirrhosa al voorbij gekomen?  Gaat via de genitaliën of anus naar binnen....

Ah! De Candiru. Dat visje waar Redmond O'Hanlon zo panisch voor is. Ik las (ergens?) erover dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat dat ooit een mens is overkomen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op december 16, 2010, 20:18:11 PM
Schijnt dat ze vooral op je afkomen als je plast in het water.

Aha! Vandaar dat jij liever op de aarde piest!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 20:20:41 PM
Citaat van: Marina op december 16, 2010, 20:18:11 PM
Schijnt dat ze vooral op je afkomen als je plast in het water.

Aha! Vandaar dat jij liever op de aarde piest!


shhht dat zou je niet verder vertellen toch...
Feit is dat vrouwen er voor zover ik weet geen last van hebben.
Kan ook komen doordat ze geen penis hebben natuurlijk
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

joostheeremans

Citaat van: Marina op december 16, 2010, 20:27:14 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 20:20:41 PM
Citaat van: Marina op december 16, 2010, 20:18:11 PM
Schijnt dat ze vooral op je afkomen als je plast in het water.

Aha! Vandaar dat jij liever op de aarde piest!


shhht dat zou je niet verder vertellen toch...
Feit is dat vrouwen er voor zover ik weet geen last van hebben.
Kan ook komen doordat ze geen penis hebben natuurlijk


Er zijn wel gevallen bekend bij vrouwen (iets van 7 geloof ik) maar die menstrueerde allemaal op dat moment. Het visje (15 cm!) is een bloedzuiger, dus gaat op bloed af, urine bevat in feite dezelfde stoffen, of in ieder geval de stoffen die het beestje triggeren. Vrouwen schijnen er trouwens aanzienlijk makkelijker vanaf te komen vanwege de zuren die zich rondom en in de vagina bevinden, wij mannen hebben dat niet.




edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vandellia_cirrhosa   het zijn dus 14 gevallen, waarvan 8 menstureerde.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Question

hm..blij dan dat ik een vrouw ben..brr

Bart van Hoogstraten

Mwoaaah, het beestje meet 15 cm. -> bij de meeste mannen kun je hem er dus gewoon aan de staart weer uit trekken. ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 21:58:34 PM
Mwoaaah, het beestje meet 15 cm. -> bij de meeste mannen kun je hem er dus gewoon aan de staart weer uit trekken. ;)
had dat beestje geen weerhaken om dat te voorkomen?
groeten, Ronald van Seijen

Question

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 21:58:34 PM
Mwoaaah, het beestje meet 15 cm. -> bij de meeste mannen kun je hem er dus gewoon aan de staart weer uit trekken. ;)
Uhm..ik las net dat zo'n beestje weerhaakjes heeft.  :o :-X


ronald

Citaat van: Question op december 16, 2010, 21:54:29 PM
hm..blij dan dat ik een vrouw ben..brr
blij dat ik nooit in tropische rivieren sta te piesen!
groeten, Ronald van Seijen

joostheeremans

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 16, 2010, 21:58:34 PM
Mwoaaah, het beestje meet 15 cm. -> bij de meeste mannen kun je hem er dus gewoon aan de staart weer uit trekken. ;)


Daarom ben ik er ook zo bang voor O0
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

ronald

Citaat van: Question op december 16, 2010, 22:01:37 PM
;D ;D
het lijkt me zeer ongepast om bij dit onderwerp vrolijke smilies te plaatsen  :P
groeten, Ronald van Seijen

Question

Citaat van: ronald op december 16, 2010, 22:04:21 PM
Citaat van: Question op december 16, 2010, 22:01:37 PM
;D ;D
het lijkt me zeer ongepast om bij dit onderwerp vrolijke smilies te plaatsen  :P
Sorry..heel erg sorry. ik zie het levendig voor mij geloof ik. K zal een poging doen me te beheersen.  :-X

ronald

Citaat van: Question op december 16, 2010, 22:06:25 PM
Citaat van: ronald op december 16, 2010, 22:04:21 PM
Citaat van: Question op december 16, 2010, 22:01:37 PM
;D ;D
het lijkt me zeer ongepast om bij dit onderwerp vrolijke smilies te plaatsen  :P
Sorry..heel erg sorry. ik zie het levendig voor mij geloof ik. K zal een poging doen me te beheersen.  :-X
zou mooi zijn, Joost zit ook al verschrikt achter de pc, tijd dat dit onderwerp doorevolueert geloof ik  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Citaat van: ronald op december 16, 2010, 22:03:10 PM
Citaat van: Question op december 16, 2010, 21:54:29 PM
hm..blij dan dat ik een vrouw ben..brr
blij dat ik nooit in tropische rivieren sta te piesen!

blij dat ik nooit ongesteld in een tropische rivier sta
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682