Bent u niet lekker geworden mevrouw....

Gestart door javanerkelens, september 24, 2007, 23:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Sta ik door mijn kijker een veldje af te speuren, roept een langsrijdende fietser: 'land in zicht!'
Lig ik ergens anders op mijn knieën iets laag bij de gronds te fotograferen, krijg ik als commentaar:'Je ligt toch wel naar het oosten gericht?'
Groet, Michiel

sjonnoh

ik heb ook nog 2 leuke mee gemaakt, de 1ste was vorig jaar bij....Koninginnedag, ik was samen met mijn schoonbroer in een straatje vol met bomen langs de weg, we zagen wat distelvinkjes en zaten die volop te fotograferen totdat er een oude dame voorbij kwam die helemaal in paniek was.
ze zei: "weten jullie het ook al?"
waarop wij antwoorde: "nee?"
"de koninging is aangereden door een auto en.....ect.ect.ect."
1st hing ze een heel verhaal ervan op totdat ze merkte dat wij een camera in onze handen hadden. Ze keek toen naar achteren waar de distelvinkjes zaten en zei: is dat een uil!?
ik en mijn schoonbroer konden bijna onze lach niet inhouden, had zoiets nooit verwacht dat iemand een vink voor een uil zou aanzien! ik antwoorde toen rustig dat het puttertjes waren, zij vroeg toen wat dat putters waren en toen zei ik dat het een vinkje was (kwam volgens mij nog niet tot haar door).

2e wat ik mee heb gemaakt:
een keer stond ik op de dijk met mijn camera gericht naar de waddenvogels (met name wulpen) tot er een vrouw naar me toe kwam fietsen en vroeg: Maakt u er een foto van?
waarop ik antwoordde: Ja, zulke dingen vind ik altijd leuk om te doen.
de vrouw: maar weet u wat het eigenlijk allemaal is?
ik: ja hoor, dat zijn wulpen.
vrouw: wulpen, wat is dat?
ik: dat zijn die vogels met van die lange kromme snavels
vrouw:.....maar ik had het eigenlijk over die boot daar
achter die wulpen stond dus een boot bij iets anders "geparkeerd" het had een Engelse naam maar kan het niet meer herinneren. In die periode waren ze allemaal bezig met vernieuwingen aan de dijk en waren er allemaal van die werkbootjes. ik schaamde me wel zowat kapot toen ze zei dat ze het niet over de vogels had.

(hier een foto van 1 van die bootjes)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

temmie

Ik rij vaak op de racefiets in mijn wieleroutfit, en af en toe passeer ik een vogelkijker. Ik heb dan mijn verrekijker vaak niet bij en knijp meestal even in de remmen om te vragen wat ze zien. Af en toe heb ik mijn verrekijker wel bij in een rugzakje, maar dat weten ze op dat moment nog niet.

Meestal krijg ik een wat misnoegde en moedeloze blik. Ze voelen zich zichtbaar een beetje verstoord en je ziet de lichte aarzeling in welke bewoordingen ze mij denken te moeten toespreken: zullen ze het houden bij algemene vogelnamen (meeuw, steltloper, buizerd), of mag het toch wat meer zijn (witgat, bosruiter, smient, zomertaling). Ik begin dan maar zelf altijd het ijs te breken door te zeggen wat ikzelf x-aantal dagen daarvoor heb gezien op dezelfde plek, of suggesties te doen wat er nu zou moeten kunnen zitten.
Of ik haal mijn verrekijker uit en begin op te sommen wat ik zie (en dat is dan vaak net iets wat ze nog niet hadden opgemerkt!).
Dan zie je plots de gezichten weer opleven en verdwijnt die frons in het voorhoofd.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

lily

Ik zat vorige week op mijn knieën, om een rups te fotograferen.
Komt een jong koppeltje langs en beginnen mij een heel verhaal te vertellen over een familielid die bloemen fotografeert.
Ik vertel hen dat ik een rups aan het fotograferen ben, of ze deze ook even willen zien.
Oh, bent u een rups aan het fotograferen, vroeg men verbaasd.
"Wat dachten jullie dan wat ik aan het doen was"
Zegt de jongeman, kijkend naar het potje dat ik steeds bij de hand heb om eventueel de rups erin te zetten, "ik dacht dat u moest plassen".
Nou ja zeg!

sjonnoh

met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Louis.Boumans

Citaat van: Marina op juli 20, 2010, 21:30:10 PM
Laatst had ik visite en die wees naar mn (overduidelijke) aardbei in pot. Er hingen al vruchten aan. 
"Kijk" zei hij. "Dat is een braam".

Doet me denken aan een mooie lentedag, een paar jaar geleden. Ik zat in de tuin van een beroemd pannekoekenrestaurant in mijn toenmalige woonplaats Soest. Naast ons tafeltje stond een perenboom in bloei. Dus ik zeg tegen de serveerster: Wat een prachtige perenboom! Zij: Perenboom? Dit is geen perenboom, hoor. Het is meer een Bloesemboom!

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Laatst in Naturalis, zegt een vader tegen zijn dochter: kijk, een eend. Is er een tentoonstelling over kippen en legbatterijen...
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Tim Asbreuk

Ik mag toch hopen dat die vader een reactie probeerde uit te lokken bij zijn dochter door de verkeerde soort te noemen.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Citaat van: MarKoHu op december 09, 2010, 11:20:34 AM
Nee, daar leek het niet op. :(

Ik was daar ook bij.

Meneer klonk erg zeker van zijn zaak  :'(

evertdirks

kop,veren,vleugels,2 poten.
Ach al wat verder dan een sijs of een drijfsijs ::) .

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

als ik tegenwoordig een eend zie dan denk ik aan een hond, hoe dat nou weer kan?  :P
groeten, Ronald van Seijen

Marina

dat heb ik tegenwoordig met oksels, dan zie ik ook iets heel anders
geen idee hoe dat komt!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

van het verblijf in the outback wordt je toch anders  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Datura

Bij deze mijn bijdrage aan grappige verhalen.

Een aantal jaar geleden moest ik met een collega ergens in overijssel (ik weet niet meer precies waar en wanneer) zijn voor een vegetatiekartering. De kortste route ging over de holterberg. We zullen teveel aan het praten geweest zijn, iig hadden we het bordje dat niet tussen .. en .. uur (ik weet de tijden niet meer) niet over die weg mocht rijden gemist. Die dag controleerde de politie daar, dus we werden aangehouden (er stond al een rijtje van 4 auto's). We vroegen de agente die de boete uitschreef of de wegafsluiting voor het Korhoen was. Haar antwoord was: Nee daar was het niet voor, het is voor de bijzondere natuur hier  ;D
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Louis.Boumans

Observaties in de dierentuin (enigszins off-topic):

In Tunis, Tunesië, bij de nijlpaarden:
meisje: "Pappa wat zijn dat?
pappa: "Varkens."
(Ar.: hellouf)

In Rotterdam worden de pelikanen gevoerd met dode eendagskuikens.
Meisje van zeven: "Ohh, die kuikentjes zijn zeker dood geboren, hè Pap?"
Pappa: "Nou, dat weet ik niet .."

Verder off-topic: Bij een demonstratie bungee jumpen in Nijmegen, 4-daagse feest:
Jongetje van zes tegen z'n moeder: "Ah mam, tis nep hoor, hij zit gewoon vast aan een touw!



ewoudploeg

Deze kan ik me wel voorstellen: Ik zag een heerlijke verse paardenvijg op een zandpad liggen, waar een enome zwerm mestkevers op af kwam. Ik heb een filpmje geschoten van de binnenkomende kevers met de camera op een beperkte afstand van de vijg. De voorbij fietsende, hoofdschuddende toeristen deden me vermoeden dat ik met een wel heel vreemde actie bezig was. Das toch gek??
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

Leon Olsthoorn

Citaat van: Louis.Boumans op januari 02, 2011, 16:12:52 PM
Observaties in de dierentuin (enigszins off-topic):

In Tunis, Tunesië, bij de nijlpaarden:
meisje: "Pappa wat zijn dat?
pappa: "Varkens."
(Ar.: hellouf)

In Rotterdam worden de pelikanen gevoerd met dode eendagskuikens.
Meisje van zeven: "Ohh, die kuikentjes zijn zeker dood geboren, hè Pap?"
Pappa: "Nou, dat weet ik niet .."

Verder off-topic: Bij een demonstratie bungee jumpen in Nijmegen, 4-daagse feest:
Jongetje van zes tegen z'n moeder: "Ah mam, tis nep hoor, hij zit gewoon vast aan een touw!

Zoeits ken ik van mijn werk, terwijl ik kleuters het varken met 12 jonge biggen laat zien:

Kleuter:  Maar waar is het vader-varken dan?
Ik: Die woont op een andere boerderij
De kleuter denkt even na, kijkt heel wijs en antwoordt: Ohhh, dus ze zijn gescheiden!
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Botervlieg

Dit is en blijft wel een erg leuk topic, ik gooi het maar weer eens omhoog. Er zijn vast nieuwe verhalen.

Begin vorig jaar liep ik op het strand in zandvoort.
Daar liepen van die drieteenstrandlopertjes.

Twee mensen liepen langs: "Leuk zijn ze he? Zijn dat nou baby meeuwen?"

Norman

Citaat van: ronald op december 09, 2010, 17:20:53 PM
als ik tegenwoordig een eend zie dan denk ik aan een hond, hoe dat nou weer kan?  :P

Ik begrijp dat wel, ik heb dat ook al een tijdje:



;D ;D ;D ;D

Antonie Blom

 :duim:   ;D

Alleen maar diep respect voor mensen die dit soort hilarische onzin kunnen bedenken
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Bart van Hoogstraten

Ik was gisteren in het natuurhistorisch museum te Maastricht. Leuke thema-expo over Trilobieten en een mooie vaste expo over fossielen in het algemeen. Maar de laatste zaal met de oude stukken was eigenlijk het meest kostelijk -> bij een opgezette slinger- of spinaap (? voor mij onbekende soort) uit de 19de eeuw stond op de sokkel het bijschrift "Aap"! Bij een stolp met een tak erin waarop een verzameling bontgekleurde vogeltjes vastgeprikt het bijschrift "Kolibri's". Van de ongeveer 15 vogeltjes een stuk of 6 a 7 inderdaad Kolibri, de rest allemaal Tangare.  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Ik hoorde - jaren terug -  een mij onbekende vogel zingen in een boom achter mijn huis. De achterdeur stond open vanwege het mooie weer, ik de tuin in, kijker mee en zoeken naar de muzikant. Ik kreeg tot mijn niet geringe verrassing een Japanse Nachtegaal in beeld! En maar zingen, dat beestje. Tot hij op zeker moment over het huis wegvloog. Ik liep snel door het huis en ging de voordeur uit, het gezang klonk nu vanuit een boom op het pleintje voor het huis. Twee gemeentewerkers van de plantsoenendienst waren hier aan het schoffelen; één van hen stond juist onder de boom, van waaruit de zang luid klonk, en keek leunend op zijn schoffel omhoog. Ik bereidde me al voor op een moeizaam gesprek, maar dat bleek mee te vallen. Toen ik hem bereikte, zei de man : " Japanse Nachtegaal! Wat leuk. hè? Mooi beest! "  Ik viel bijna om van verbazing.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Margreet Kwh

Leuke situaties, Bart en Ronald! Hoewel leuk, die museumblunders?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: MarKoHu op januari 05, 2012, 19:24:07 PM
Leuke situaties, Bart en Ronald! Hoewel leuk, die museumblunders?

In een museum moet niet alles gewijzigd worden.... Gaat hier natuurlijk ook om het historisch aspect.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Margreet Kwh

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 05, 2012, 19:28:18 PM
Citaat van: MarKoHu op januari 05, 2012, 19:24:07 PM
Leuke situaties, Bart en Ronald! Hoewel leuk, die museumblunders?

In een museum moet niet alles gewijzigd worden.... Gaat hier natuurlijk ook om het historisch aspect.
Daar zit wat in, Jeroen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 05, 2012, 19:28:18 PM
Citaat van: MarKoHu op januari 05, 2012, 19:24:07 PM
Leuke situaties, Bart en Ronald! Hoewel leuk, die museumblunders?

In een museum moet niet alles gewijzigd worden.... Gaat hier natuurlijk ook om het historisch aspect.

Dat mag zelfs niet -> geeft een helder beeld van het natuurhistorisch besef van die tijd! Mensen hadden halverwege de 19de eeuw nog nooit een Aap gezien in Maastricht en plots is er eentje aanwezig en voor alle nieuwsgierigen te bezichtigen. GEWELDIG!!!. Niemand boeit het of weet wat voor soort het is maar een Aap is een Aap. (bovendien geweldig om zo'n oud en keurig sierhandschrift met Oost-Indische inkt op geschept papier te zien op zo'n oude hardhouten sokkel. Zoiets verwijderen is ook ten strengste verboden!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

carolien reindertsen

Laatst in Burgers Zoo bij de neushoorns. Een vader die heel serieus tegen zijn dochtertje zegt (met een ontzettend charmant Limburgs accent) : "Kijk schat, dat zijn nou neuspaarden!!!". Probeer dan maar eens om niet keihard in lachen uit te barsten!!!