Van een vos of niet?

Gestart door joostvds, december 06, 2010, 22:43:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostvds


Ik vind de plek nogal bijzonder, vandaar dat ik het graag wil weten.




Zie ook http://waarneming.nl/waarneming/view/51199565


Dank, bv


Joost


www.vandersluijs.net

Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

logico

Lijkt mij ook van een vos maar int gevolg toch makkelijk als de grootte er bij vermeld wordt. Foto is hartstikke mooi maar de grootte blijft gokwerk.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Denro

Hoe zien jullie dat dan? Een echte sliert aan het uiteinde van de drol zie ik niet echt! Alleen rechtsboven een beetje maar niet overtuigend. Hoe is een kleine hond uit te sluiten?
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Marina

Citaat van: Denro op december 07, 2010, 17:11:43 PM
Hoe is een kleine hond uit te sluiten?

t Is niet helemaal duidelijk te zien maar volgens mij zie ik veerschachten
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Denro

Ik zou ook zeggen Vos, kijkend naar de inhoud maar toch, hoe weet je het zeker? Grootte is idd handig maar ook geen zekerheid  :blink: :blink:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

joostvds

Dank voor jullie reactie. Hond is uit te sluiten, omdat -mede vanwege schapen- echt geen honden in mogen. Roosters verhinderen hun toegang ook.
De grootte is (let ook op de schelpjes in het pad) 8 à 10 centimeter.
hier nog een foto, waarop te zien is dat ijs, kauw of kraai iets aan de vorm heeft gedaan ;-)
Maar die ene heeft toch een puntje?



Overigens blijkt de plek -Poelgeest- nu ook weer niet zoooo heel mal te zijn. Maar als ik het goed heb, zou het er wel de eerste zijn
Groet!
Joost

logico

Het is moeilijk uit te leggen en zal wel raar klinken voor sommigen maar het is echt een typische vossendrol.
Zoals ik ze al zooo vaak heb gezien.
Maar ik snap dat sommigen daar geen genoegen mee kunnen nemen :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

Denro

Citaat van: logico op december 07, 2010, 23:39:06 PM
Het is moeilijk uit te leggen en zal wel raar klinken voor sommigen maar het is echt een typische vossendrol.
Zoals ik ze al zooo vaak heb gezien.
Maar ik snap dat sommigen daar geen genoegen mee kunnen nemen :)

Idd  ;)

Jij was het toch, die een onderbouwing wilde horen (paslengte, voetstaps, draf, galop e.d.) bij de determinatie van een marter?
;D I rest my case    Of komt er toch een onderbouwing?
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

sam

Ha Joost,
Ik twijfel  nog, want mis het pluisje of dunne einde (een soort 'penseelpunt'). Lag de dol gewoon op het pad of op ene lichte verhoging? Het gebied is ook moeilijk toegankelijk voor een vos (roosters en water) maar dat kan nu met tijdelijk ijs anders zijn. Bovendien wordt hier de hond uitgelaten van die boerderij/bedrijf dat nog op het terrein staat. Veerschachten pleiten wel voor een vos. En geur kan je ook wel helpen.
Succes!
Sam

logico

Citaat van: Denro op december 08, 2010, 00:33:17 AM
Citaat van: logico op december 07, 2010, 23:39:06 PM
Het is moeilijk uit te leggen en zal wel raar klinken voor sommigen maar het is echt een typische vossendrol.
Zoals ik ze al zooo vaak heb gezien.
Maar ik snap dat sommigen daar geen genoegen mee kunnen nemen :)

Idd  ;)

Jij was het toch, die een onderbouwing wilde horen (paslengte, voetstaps, draf, galop e.d.) bij de determinatie van een marter?
;D I rest my case    Of komt er toch een onderbouwing?


Idd.. haha :)


Daarom dacht ik.. Ik zeg er maar even achteraan ;)


zolang het niet zeker is. Gewoon op onzeker laten staan :)
Met vriendelijke groet,
Patrick