wadn weertje niet?

Gestart door ronald, september 23, 2010, 10:00:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

ronald

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/bbe329011431c1a5ac0c76f0551ccc1a/article/enorme_hagelstenen.html

erg indrukwekkend vind ik dit!
en let eens op dat fotootje van die golfbaan, als je daar nog geen hole in one kunt slaan...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

nu ik het toch over weer heb, er wordt zo vaak gesproken over slecht weer, zelfs weerpresentatoren hebben het er over. maar ik heb het nog nooit meegemaakt, is dat een kwaaie regenbui met een geweer oid?  :P
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Indrukwekkende hagelstenen zeg. Letterlijk indruk-wekkend.
Wat het weerbericht betreft, ik ben er voorstander van dat heel heet weer slecht weer genoemd wordt.
Mijn mooie weer is max. 20 graden C, want dan kun je tenminste nog actief zijn buiten. :)
Mooi en slecht en dergelijke benamingen zijn natuurlijk geen exacte begrippen.
Een boer wil bijvoorbeeld graag regen en zal een voorspelling van regen als mooi weer betitelen. ;)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

jeetje, dat zijn nog eens hagelstenen, damn.
Blij dat we die hier nog niet gehad hebben.
Voor mij is alles tussen de twintig en dertig lekker
de rest is lichamelijk niet fijn, dus bestempel ik inderdaad niet als lekker  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

dan kun je daar waarschijnlijk beter niet gaan wonen, die knikkertjes die hier een enkele keer neer komen gaan dan nog wel.
weet iemand trouwens wat ons grootste hageltje is?

nu snel weer naar buiten, wat een lol met dit half om half weer niet weg te kunnen maar wel lol te hebben van wat gefaseerd grasmaaien en opruimen. kan soms zo fijn zijn, die gewone dingen  :) .
groeten, Ronald van Seijen

ronald

yes, het sneeuwt hier! het zijn maar kleine vlokjes, maar het is toch sneeuw  :)
bijzonder is dat als ik omhoog kijk ik een heldere sterrenhemel zie, alleen ver weg zie ik wat wolken, het spul is vast al een hele poos aan het ronddwarrelen?
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Vanavond ook wat min of meer natte sneeuw gehad, vroeg in de avond.
Klonk als regen, maar de grond was hier en daar wel wit.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Question

Hier valt nog niks. Al hebben we rond een half 4 wel wat koude klodders gehad. (het viel zo stijl naar beneden dat het nog geen sneeuw te noemen was)

Marina

Aan buienradar te zien komt Ronalds sneeuwbui later in de nacht naar ons toe.
Ik vind t wel koud trouwens. En de kat ook want die is niet van schoot af te slaan.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

niet dat iemand hier de kat slaat, uiteraard  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Citaat van: Marina op november 25, 2010, 22:33:01 PM
niet dat iemand hier de kat slaat, uiteraard  ;D

Gelukkig maar!  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

Citaat van: Marina op november 25, 2010, 22:33:01 PM
niet dat iemand hier de kat slaat, uiteraard  ;D
;D
het friest hier ook, laat maar komen die winter!
hier vast wat voorpret...
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Citaat van: ronald op november 25, 2010, 22:58:13 PM
Citaat van: Marina op november 25, 2010, 22:33:01 PM
niet dat iemand hier de kat slaat, uiteraard  ;D
;D
het friest hier ook, laat maar komen die winter!
hier vast wat voorpret...

Mooi! Ik hoop dat we net zo'n winter krijgen als vorig jaar.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Question

Citaat van: vuurvlinder op november 25, 2010, 23:02:27 PM
Citaat van: ronald op november 25, 2010, 22:58:13 PM
Citaat van: Marina op november 25, 2010, 22:33:01 PM
niet dat iemand hier de kat slaat, uiteraard  ;D
;D
het friest hier ook, laat maar komen die winter!
hier vast wat voorpret...

Mooi! Ik hoop dat we net zo'n winter krijgen als vorig jaar.
ja, doe mij dat ook maar. heerlijk.

Marina

Voor mezelf vind ik het wel leuk, maar voor de bejaarden waar ik dagelijks mee rondsleep: liever niet! Een heup is zo gebroken en dat toch liever niet tijdens mijn dienst.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Question

Citaat van: Marina op november 25, 2010, 23:10:51 PM
Voor mezelf vind ik het wel leuk, maar voor de bejaarden waar ik dagelijks mee rondsleep: liever niet! Een heup is zo gebroken en dat toch liever niet tijdens mijn dienst.
Nee die kunnen dan idd beter binnen blijven.
Maar het lijkt allemaal wel erg mooi. En als er weer eentje vast zit met z'n auto dan worden ze er ook wel door wildvreemden uitgedrukt. Das toch best prettig. :blink:

ronald

Citaat van: Marina op november 25, 2010, 23:10:51 PM
Voor mezelf vind ik het wel leuk, maar voor de bejaarden waar ik dagelijks mee rondsleep: liever niet! Een heup is zo gebroken en dat toch liever niet tijdens mijn dienst.
ik heb wel eens ergens iets gelezen over dingen die je onder je schoenen kunt bevestigen zodat je niet uitglijd  ::)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Citaat van: ronald op november 25, 2010, 23:28:57 PM
Citaat van: Marina op november 25, 2010, 23:10:51 PM
Voor mezelf vind ik het wel leuk, maar voor de bejaarden waar ik dagelijks mee rondsleep: liever niet! Een heup is zo gebroken en dat toch liever niet tijdens mijn dienst.
ik heb wel eens ergens iets gelezen over dingen die je onder je schoenen kunt bevestigen zodat je niet uitglijd  ::)
;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682


Marina

Gevaarlijk beroep, weerman. Tenminste als je zo dom bent om midden in een storm verslag te gaan doen.

Ik zag trouwens op wng wat foto's die erop zouden duiden dat het een strenge winter wordt: een mus die pluimen/bekleding zocht voor zn winteronderkomen, en ook de rotskruiper zou een teken zijn dat we de lange onderbroek wel tevoorschijn kunnen halen.

Wat denken jullie?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

liesbeth te Paske

Citaat van: Marina op november 26, 2010, 13:18:20 PM


Ik zag trouwens op wng wat foto's die erop zouden duiden dat het een strenge winter wordt: een mus die pluimen/bekleding zocht voor zn winteronderkomen, en ook de rotskruiper zou een teken zijn dat we de lange onderbroek wel tevoorschijn kunnen halen.

Wat denken jullie?
Hier voorlopig nog niks aan de hand, alleen wat bevroren weilanden.
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Margreet Kwh

Vanmorgen het vogelbadje en de regenmeter bevroren, maar geen sneeuw zoals in Limburg.
Wat een prachtige foto, Liesbeth, zoals die takken de toppen van de bomen scheren.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

liesbeth te Paske

Citaat van: MarKoHu op november 26, 2010, 14:14:40 PM
Vanmorgen het vogelbadje en de regenmeter bevroren, maar geen sneeuw zoals in Limburg.
Wat een prachtige foto, Liesbeth, zoals die takken de toppen van de bomen scheren.

Margreet.
Bedankt Margreet,
was niet mijn opzet met die takken, maar nu je het zegt zie ik het ook :lol:
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Margreet Kwh

Er zit een hele mooie zigzag in de compositie!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

liesbeth te Paske

#25
 

Ik heb ook wel weer zin in zo'n heerlijk pak sneeuw.... en dan een vuurtje stoken onder het afdakje in de tuin, glühwijntje erbij,
kerstverlichting aan.
Wat wil een mens nog meer!! ;D
(en zo ziet de tuin er dan ongeveer uit :lol:)
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

liesbeth te Paske

Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

vuurvlinder

Citaat van: liesbeth te Paske op november 26, 2010, 15:23:06 PM


Ik heb ook wel weer zin in zo'n heerlijk pak sneeuw.... en dan een vuurtje stoken onder het afdakje in de tuin, glühwijntje erbij,
kerstverlichting aan.
Wat wil een mens nog meer!! ;D
(en zo ziet de tuin er dan ongeveer uit :D )

Gezellig!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

t Is jammer dat die sneeuw nooit zo lang mooi blijft.
Als het al blijft liggen is het heel snel een vies pak grijze blubber, met een beetje geluk ook nog wat opgeijzeld.
Eigenlijk moet je ervan genieten zodra het er ligt en zolang het er ligt.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682