Invoeren waarnemingen gedaan door een ander.....

Gestart door Limosa, november 10, 2010, 19:42:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Limosa

Hallo,

Voordat ik jullie vanaf volgende week lastig ga vallen met de nodige soorten uit Zuid-Oost Azie heb ik eerst even een vraagje over hoe waarnemingen gedaan door een ander ingevoerd kunnen/moeten in Observado.

Vrienden van ons zijn net terug uit Indonesie en ik heb ze gevraagd wat foto's te maken van libbellen als ze die tegenkwamen. Nu zijn het helemaal geen natuurmensen en ben ik al erg blij met de twee foto's van een libel uit die windstreken, maar voor het vullen van de database van Observado is het wel leuk om die waarnemingen ook in te voeren. Nu weet ik dat zij helemaal geen belang hebben om deze twee waarnemingen in te voeren, maar daarom ben ik benieuwd of er meer mogelijkheden zijn om deze in te voeren. Is er een soort gastaccount aan te maken om dit soort waarnemingen in te voeren en deze dan te koppelen aan mijn e-mailadres? het kan natuurlijk ook onder mijn naam, maar dan "vervuilt" mijn libellenbestand en dat is op zich ook weer zonde....

Hebben jullie ideeen hoe hier creatief mee om te gaan is of zijn hiervoor geen mogelijkheden?

PS. Ik heb weer een vriendin naar Vietnam gestuurd voor vier weken en haar gevraagd ook wat libellen te fotograferen dus wie weet komt er nog meer....
Groeten,

Joachim

Jeroen Nagtegaal

Een account maken met afkorting van hun naam. En die linken met jou mailadres. Zo staat hun naam niet direct op internet en komen de waarnemingen toch onder hun naam. Vragen lopen dan ook via jou mailadres.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Ik zou inderdaad een account onder hun naam aanmaken, met jouw e-mail adres

Limosa

 :duim:  bedankt! Ik zal volgende week eens stoeien met de waarnemingen en ze invoeren met foto.
Groeten,

Joachim