Hoofdmenu

Doelen 2010

Gestart door Jan vH, mei 23, 2010, 13:22:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Daar zeg je wat ...

Beetje blonde vraag: Zijn vangsten inderdaad niet telbaar, en waar staat ook alweer of dat zo is?

Je kunt nu bij je levenslijst aanvinken 'Exclusief niet telbare activiteiten >sporen,vondst (dood),verkeersslachtoffer', ik zal 'es intern bespreken of het niet veel logischer is om daarvan te maken 'Inclusief niet telbare activiteiten >sporen,vondst (dood),verkeersslachtoffer,vangst'
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 17:59:15 PM
Daar zeg je wat ...

Beetje blonde vraag: Zijn vangsten inderdaad niet telbaar, en waar staat ook alweer of dat zo is?

Je kunt nu bij je levenslijst aanvinken 'Exclusief niet telbare activiteiten >sporen,vondst (dood),verkeersslachtoffer', ik zal 'es intern bespreken of het niet veel logischer is om daarvan te maken 'Inclusief niet telbare activiteiten >sporen,vondst (dood),verkeersslachtoffer,vangst'
Dat Exlusief vinkje had ik aangevinkt. Alsnog had ik 349 soorten. Vangsten worden dus wel meegenomen hier in.


Vangsten zijn inderdaad niet telbaar. Ik weet wel nog waarom dit werd ingevoerd, maar waar het nou precies staat... Vast ergens op dutchbirding.nl, maar ik kan het zo snel niet vinden...

Sander Haak

Ik neem aan omdat je vangt voor onderzoek en niet om een mooie lijst te krijgen. Meetellen zou een aanmoediging zijn om nutteloos te vangen.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Jeroen Nagtegaal

Omdat anders iedereen gaat vangen, en het zijn doel voorbij schiet. Tevens zullen ringbanen plots (ongewenst) erg druk bezocht worden bij veel zeldzaamheden...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Citaat van: firecrest op november 02, 2010, 18:24:29 PMVangsten worden dus wel meegenomen hier in.
Tiz maar hoe je het verwoordt  ;D Vinkje zetten maakt nu niet uit, dus vangsten vallen nu niet onder de 'niet-telbare' activiteiten. Denk alleen wel dat we ook rekening moeten houden met de telbaarheid van andere soortgroepen. Maar ik gaat ermee aan de slag!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Inmiddels aangepast. Met jou als voorbeeld: In Toplijst Soorten heb je nu 348 soorten. In je levenslijst 349, maar als je 'Exclusief niet telbare activiteiten ....' aanvinkt, 348.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op november 05, 2010, 08:22:38 AM
Inmiddels aangepast. Met jou als voorbeeld: In Toplijst Soorten heb je nu 348 soorten. In je levenslijst 349, maar als je 'Exclusief niet telbare activiteiten ....' aanvinkt, 348.
Bedankt! Nu ben ik wel weer -1, de 2e keer al dit jaar... :(

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Wouter van der Ham

StruikRietzanger Toch?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Robertmeer

Ik dacht Grote Tafeleend?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Grote Tafeleend was 1, Struikriet was 2 ;)

Vincent Hart

Als er nog meer mensen soorten kwijt willen hoor ik het wel  8)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JaapHennevanger

Ik zit nu op 347, dus mijn doel voor 2010 ga ik waarschijnlijk niet meer redden (is 350)
Jaap Hennevanger



JaapHennevanger

Vandaag ook weer aardig bezig geweest in Lauwersmeer @Folkert :duim:
Jaap Hennevanger



Thijs Fijen

Stond je alleen of waren er nog meer tellers?
Thijs Fijen

frankw

Wel knap dat je de ene dag zegt wat je wilt zien en de volgende dag 3 van de 4 ziet.

Rickschonewille


Folkert Jan

Nee, gewoon gevalletje goede wind en enige hulp van Rommert ;)

Hoe staat het inmiddels met jullie doelen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Mijn doel van 2010 heb ik ruim gehaald :P
Moest 200 soorten hebben gezien (was op 31 december 2010 199, dacht ik) en heb er nu 226. En ik wilde 150 soorten gefotografeerd hebben, is nu 162.
Voor 2011 was mijn enige doel om boven de 225 soorten te komen, en dat heb ik nu al. Dus verhoog ik het aantal lekker tot 240, want 250 is een beetje te hoog gegrepen.
Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

inmiddels 349 soorten...nog 1 te gaan.

Hoe staat het bij jullie?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jos Welbedacht

Ik heb mijn 300 grens inmiddels bijna een maand in de pocket  B) . Al enige tijd heb ik het voornemen om iets gematigder om te gaan  met twitchen, wat op zich al wel mee viel. Dat betekend zeker niet dat ik ermee zal stoppen, maar het zal afhangen van de soort en de afstand (en of ik mee kan rijden o.i.d. :P ). Ik merk hoe veel prettiger ik het vind om gewoon zelf mooie soorten te ontdekken, terwijl ik vroeger bij een twitch trillend op mijn benen stond van de spanning en de adrenaline. Die spanning ervaar ik al lang niet meer in dezelfde mate. Dat neemt niet weg dat ik het zien van een zeldzame soort (ook door te twitchen) nog altijd erg gaaf vind en uiteraard zijn er vogelsoorten waar ik nog steeds met liefde op af ga. Die mythische Noordse Waterlijster van Vlieland (2010) stond hoog op mijn verlanglijstje, dus die kon ik niet laten gaan.
Nu de 300 gepasseerd is kan ik wat rustiger blijven. Moeten ze nu niet alles gaan lumpen, natuurlijk ;) .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Timo Roeke

Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :). Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.

Folkert Jan

Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.

Hangt dat af van het nog te twitchen soorten dan?
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 09:00:20 AM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
Hoe kansloos wil je zijn...
Je kan beter vogels gaan kijken in plaats van alleen maar in je auto te zitten...

Folkert Jan

Citaat van: firecrest op oktober 28, 2011, 11:09:27 AM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 09:00:20 AM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
Hoe kansloos wil je zijn...
Je kan beter vogels gaan kijken in plaats van alleen maar in je auto te zitten...

Pardon?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 11:19:07 AM
Citaat van: firecrest op oktober 28, 2011, 11:09:27 AM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 09:00:20 AM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
Hoe kansloos wil je zijn...
Je kan beter vogels gaan kijken in plaats van alleen maar in je auto te zitten...

Pardon?

Lars vindt dat zelfontdekken veel beter en leuker is dan alles maar twitchen en er nog niets van leren.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Folkert Jan

Citaat van: Yeronimo op oktober 28, 2011, 12:52:41 PM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 11:19:07 AM
Citaat van: firecrest op oktober 28, 2011, 11:09:27 AM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 09:00:20 AM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
Hoe kansloos wil je zijn...
Je kan beter vogels gaan kijken in plaats van alleen maar in je auto te zitten...

Pardon?

Lars vindt dat zelfontdekken veel beter en leuker is dan alles maar twitchen en er nog niets van leren.

Lars heeft het over: Hoe kansloos wil je zijn.......slaat nergens op toch zon opmerking. Iedereen kan zijn hobby toch op een eigen manier invullen. En Lars twitch zelf ook genoeg......
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 14:38:46 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 28, 2011, 12:52:41 PM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 11:19:07 AM
Citaat van: firecrest op oktober 28, 2011, 11:09:27 AM
Citaat van: rnbflavour op oktober 28, 2011, 09:00:20 AM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 27, 2011, 12:14:37 PM
Op 284 soorten - dus die 300 gaat nog wel even duren. Bovendien ben ik niet zo actief met twitchen omdat ik de hobby over een kleine 20 jaar ook nog leuk wil vinden. Geen haast dus :) . Bovendien heb ik van die 284 wel 223 soorten in Twente gezien. Dat vind ik veel leuker en dat ik daarbij redelijk wat van de zeldzame soorten zelf heb ontdekt.
Er zijn zat soorten die ik over 20 jaar wel weer ga twitchen en anders kun je nog altijd gaan twitchen voor jaar, maand, provincielijst etc  ;)
Hoe kansloos wil je zijn...
Je kan beter vogels gaan kijken in plaats van alleen maar in je auto te zitten...

Pardon?

Lars vindt dat zelfontdekken veel beter en leuker is dan alles maar twitchen en er nog niets van leren.

Lars heeft het over: Hoe kansloos wil je zijn.......slaat nergens op toch zon opmerking. Iedereen kan zijn hobby toch op een eigen manier invullen. En Lars twitch zelf ook genoeg......

Twitchen kan je met meerdere doeleinden doen. Uiteraard kan ieder zijn hobby op een eigen manier invullen, ik verduidelijk enkel de betekenis van Lars zijn woorden in mijn ogen gezien je daar om vroeg?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Folkert Jan

aha....maar ik vroeg dus niks  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013