Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: gtroost op oktober 19, 2010, 12:58:53 PM
Citaat van: Corryabbink op oktober 19, 2010, 11:10:44 AM
Lijkt mij ook wel wat. Dan kan ik misschien ook zien welke "in behandeling" staan.
Dat kan al:
http://waarneming.nl/user_commentaar.php?mma_beoord=I&a=0
Of een waarneming moet op in behandeling gaan zonder commentaar, maar dat lijkt me erg sterk.

Het gaat mij om alle waarnemingen zonder groen of grijs vinkje. Ik kom toevallig
wel eens een waarneming tegen die op '(nog) niet te beoordelen' staat. Zonder commentaar, dus ook niet via commentaar te vinden. Ik vraag me ook wel eens af waarom bepaalde waarnemingen nog niet zijn goedgekeurd.  Ik wil ze gewoon kunnen vinden zonder eindeloos door mijn waarnemingen te moeten bladeren.

Herman van der Meer

Corryabbink

Citaat van: gtroost op oktober 19, 2010, 12:58:53 PM
Citaat van: Corryabbink op oktober 19, 2010, 11:10:44 AM
Lijkt mij ook wel wat. Dan kan ik misschien ook zien welke "in behandeling" staan.
Dat kan al:
http://waarneming.nl/user_commentaar.php?mma_beoord=I&a=0
Of een waarneming moet op in behandeling gaan zonder commentaar, maar dat lijkt me erg sterk.
Dat bedoel ik. Waarnemingen die zonder commentaar in behandeling zijn gegaan. Die zijn er.


Gewoon een lijst van eigen waarnemingen die beoordeeld zijn zonder commentaar. Dat bedoelt Peter ook.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Gerard Troost

Citaat van: Corryabbink op oktober 19, 2010, 14:01:38 PM
Dat bedoel ik. Waarnemingen die zonder commentaar in behandeling zijn gegaan. Die zijn er.

Gewoon een lijst van eigen waarnemingen die beoordeeld zijn zonder commentaar. Dat bedoelt Peter ook.
'
Ik snap wat Herman bedoelt, ik ben wel verbaast dat er waarnemingen op in behandeling staan zonder commentaar!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Bij een waarneming zitten twee velden voor toelichting
1. Toelichting (geen locatiedetails)
2. Toelichting locatie

Het tweede veld gebruik ik altijd om de precieze locatie aan te geven (Tuinmuurtje Kerkstraat 156 bijv.) en het eerste voor andere info. Dat is voor mij belangrijke en daarom onmisbare informatie maar ik weet geen enkele mogelijkheid om die informatie te exporteren. In de csv en het tripreport wordt alleen het eerste veld geëxporteerd en in de kml geen van beide.
Ik wil graag dat beide velden in de csv-export worden meegenomen, eventueel samengevoegd  Ook in het tripreport zou ik veld twee willen zien, liever dan alleen het eerste.

(Ik heb gezien dat er in het nieuwe invoerscherm nog maar 1 opmerkingenveld komt. Ik neem aan dat de twee velden van eerdere waarnemingen dan zullen worden samengevoegd).
Herman van der Meer

Jan vH

Iemand die de waarnemingen van weekdieren langsgaat (of in ieder geval de meldingen uit dit topic) zou wel fijn zijn.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Margreet Kwh

Tja, omdat er verder niets bij staat, kan het ook de rest van een meeuwenmaaltijd zijn.
In mijn tuin in Den Helder vond ik een keer een krabbenschaar op het gras, ook door een vogel daar gedeponeerd.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jan vH

Citaat van: MarKoHu op oktober 20, 2010, 19:10:00 PM
Tja, omdat er verder niets bij staat, kan het ook de rest van een meeuwenmaaltijd zijn.
In mijn tuin in Den Helder vond ik een keer een krabbenschaar op het gras, ook door een vogel daar gedeponeerd.

Margreet.
Bij die Mossel lijkt me het wel heel waarschijnlijk dat de pijl in de provincie Zeeland hoort te staan. Dat gaat wel vaker fout. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zoveel km met een Mossel gaan vliegen.  :rolleye:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

Uit het eerste bericht van dit topic: "Nieuwe ideeën, tips, verzoeken tot aanpassing of toevoegingen aan de huidige functionaliteit kunnen hier gemeld worden."

Zullen we het daarbij houden?

[/size][/font]
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op oktober 18, 2010, 13:16:11 PM

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om mijn waarnemingen te filteren op goedkeuringsstatus zodat zodat ik wat gemakkelijker niet goedgekeurde waarnemingen kan opsporen om ze eventueel van (extra) documentatie te voorzien. Nu zijn ze alleen te vinden door de waarnemingen door te bladeren.
ondanks vakantie toch maar even uitgevoerd, ik declareer de overuren wel bij herman (0.5*80 euro) + btw
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 22, 2010, 17:03:26 PM
Citaat van: HPM op oktober 18, 2010, 13:16:11 PM

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om mijn waarnemingen te filteren op goedkeuringsstatus zodat zodat ik wat gemakkelijker niet goedgekeurde waarnemingen kan opsporen om ze eventueel van (extra) documentatie te voorzien. Nu zijn ze alleen te vinden door de waarnemingen door te bladeren.
ondanks vakantie toch maar even uitgevoerd, ik declareer de overuren wel bij herman (0.5*80 euro) + btw
Geweldig Hisko!. Dat maakt het veel overzichtelijker. Maar voortaan niet meer in je vakantie  werken hoor.
Mag ik als ik betaal het gebruik ook aan anderen verhuren?  :)
Herman van der Meer

Corryabbink

Citaat van: HPM op oktober 22, 2010, 19:01:32 PM
Citaat van: hiskodevries op oktober 22, 2010, 17:03:26 PM
Citaat van: HPM op oktober 18, 2010, 13:16:11 PM

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om mijn waarnemingen te filteren op goedkeuringsstatus zodat zodat ik wat gemakkelijker niet goedgekeurde waarnemingen kan opsporen om ze eventueel van (extra) documentatie te voorzien. Nu zijn ze alleen te vinden door de waarnemingen door te bladeren.
ondanks vakantie toch maar even uitgevoerd, ik declareer de overuren wel bij herman (0.5*80 euro) + btw
Geweldig Hisko!. Dat maakt het veel overzichtelijker. Maar voortaan niet meer in je vakantie  werken hoor.
Mag ik als ik betaal het gebruik ook aan anderen verhuren?  :)


Hisko  bedankt!!!!!!!


Herman laat dat verhuren maar zitten.......ik zie het zonder huurprijs ook :D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Violet (en Remco)

Geweldige toevoeging!
Herman, bedankt voor de wens en Hisko bedankt voor het aanmaken  :duim:
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

f.vangeel

Hallo,

Ik weet niet of dit al mogelijk is (ik kan het in ieder geval helaas niet vinden dan)
Maar is er een mogelijkheid om mede-waarnemers een privé-bericht te sturen, dan wel toe te voegen in een vriendenlijst.

Mvg,

Frank


hiskodevries

Citaat van: f.vangeel op oktober 26, 2010, 11:11:13 AM
Hallo,

Ik weet niet of dit al mogelijk is (ik kan het in ieder geval helaas niet vinden dan)
Maar is er een mogelijkheid om mede-waarnemers een privé-bericht te sturen, dan wel toe te voegen in een vriendenlijst.

Mvg,

Frank
CiteerMaar is er een mogelijkheid om mede-waarnemers een privé-bericht te sturen
zekers: de optie contact in het waarnemingen detailscherm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Er zijn nog een heleboel waarnemingen met prima geluid niet goedgekeurd. Ik sta steeds op het punt om ze eens na te lopen om ze te kunnen melden maar bij de geluiden is niet te zien of ze goedgekeurd zijn of niet. Daarvoor moet je naar de pagina met de betreffende waarneming. Dat weerhoud mij en mogelijk ook anderen.
Daarom graag op de geluidenpagina http://waarneming.nl/sound/index de goedkeuringsvinkjes weergeven. Net als bij de foto's dus.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op oktober 28, 2010, 10:25:48 AM
Er zijn nog een heleboel waarnemingen met prima geluid niet goedgekeurd. Ik sta steeds op het punt om ze eens na te lopen om ze te kunnen melden maar bij de geluiden is niet te zien of ze goedgekeurd zijn of niet. Daarvoor moet je naar de pagina met de betreffende waarneming. Dat weerhoud mij en mogelijk ook anderen.
Daarom graag op de geluidenpagina http://waarneming.nl/sound/index de goedkeuringsvinkjes weergeven. Net als bij de foto's dus.
als ik je daarmee blij maak, waarom niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

Citaat van: hiskodevries op oktober 28, 2010, 13:30:28 PM
Citaat van: HPM op oktober 28, 2010, 10:25:48 AM
Er zijn nog een heleboel waarnemingen met prima geluid niet goedgekeurd. Ik sta steeds op het punt om ze eens na te lopen om ze te kunnen melden maar bij de geluiden is niet te zien of ze goedgekeurd zijn of niet. Daarvoor moet je naar de pagina met de betreffende waarneming. Dat weerhoud mij en mogelijk ook anderen.
Daarom graag op de geluidenpagina http://waarneming.nl/sound/index de goedkeuringsvinkjes weergeven. Net als bij de foto's dus.
als ik je daarmee blij maak, waarom niet

Mogen de keuzes achter 'sorteren op' ook in het Nederlands?
Vincent

hiskodevries

CiteerMogen de keuzes achter 'sorteren op' ook in het Nederlands?
ja dat mag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 28, 2010, 13:30:28 PM
Citaat van: HPM op oktober 28, 2010, 10:25:48 AM
Er zijn nog een heleboel waarnemingen met prima geluid niet goedgekeurd. Ik sta steeds op het punt om ze eens na te lopen om ze te kunnen melden maar bij de geluiden is niet te zien of ze goedgekeurd zijn of niet. Daarvoor moet je naar de pagina met de betreffende waarneming. Dat weerhoud mij en mogelijk ook anderen.
Daarom graag op de geluidenpagina http://waarneming.nl/sound/index de goedkeuringsvinkjes weergeven. Net als bij de foto's dus.
als ik je daarmee blij maak, waarom niet

Mooi Hisko, dank je wel. Zo is het ineens een stuk inzichtelijker geworden.
Herman van der Meer

HPM

Ik zet dit hier hoewel het misschien wel om een bugje gaat.
In de geluidenindex  staan de geluiden standaard gesorteerd op 'datum waarneming' (niets of sort=o) maar er kan ook op 'datum upload' worden gesorteerd (sort=u). Als je dat laatste doet en je gaat naar een andere pagina van het overzicht springt hij weer naar de standaardsortering. Is het mogelijk om de gekozen sortering bij paginawisseling vast te houden?

Het is misschien complexer dan het er voor mij uitziet want als je op een andere pagina sorteert op 'datum upload' springt hij weer naar de eerste pagina. Toch lijkt het wel te kunnen want als ik op een andere pagina '&sort=u' achter de url plak blijft hij (uiteraard) op die pagina en sorteert hij anders.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Het zou fijn zijn dat als je een kaart raadpleegt, deze opnieuw wordt gemaakt, en niet uit het geheugen wordt opgehaald.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 31, 2010, 20:22:49 PM
Het zou fijn zijn dat als je een kaart raadpleegt, deze opnieuw wordt gemaakt, en niet uit het geheugen wordt opgehaald.
gelukkig niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: HPM op oktober 31, 2010, 18:11:16 PM
Ik zet dit hier hoewel het misschien wel om een bugje gaat.
In de geluidenindex  staan de geluiden standaard gesorteerd op 'datum waarneming' (niets of sort=o) maar er kan ook op 'datum upload' worden gesorteerd (sort=u). Als je dat laatste doet en je gaat naar een andere pagina van het overzicht springt hij weer naar de standaardsortering. Is het mogelijk om de gekozen sortering bij paginawisseling vast te houden?

Het is misschien complexer dan het er voor mij uitziet want als je op een andere pagina sorteert op 'datum upload' springt hij weer naar de eerste pagina. Toch lijkt het wel te kunnen want als ik op een andere pagina '&sort=u' achter de url plak blijft hij (uiteraard) op die pagina en sorteert hij anders.
herman, dat was een bug
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op november 01, 2010, 08:25:35 AM
Citaat van: HPM op oktober 31, 2010, 18:11:16 PM
Ik zet dit hier hoewel het misschien wel om een bugje gaat.
In de geluidenindex  staan de geluiden standaard gesorteerd op 'datum waarneming' (niets of sort=o) maar er kan ook op 'datum upload' worden gesorteerd (sort=u). Als je dat laatste doet en je gaat naar een andere pagina van het overzicht springt hij weer naar de standaardsortering. Is het mogelijk om de gekozen sortering bij paginawisseling vast te houden?

Het is misschien complexer dan het er voor mij uitziet want als je op een andere pagina sorteert op 'datum upload' springt hij weer naar de eerste pagina. Toch lijkt het wel te kunnen want als ik op een andere pagina '&sort=u' achter de url plak blijft hij (uiteraard) op die pagina en sorteert hij anders.
herman, dat was een bug
Dank je. Ik zie dat de sortering nu tussen de pagina's wordt vastgehouden. Bij sorteren vanaf een andere pagina begint hij nog wel weer opnieuw op pagina 1 maar wellicht kan dat moeilijk anders.
Herman van der Meer

Jan-Jaap Spaargaren

Ik zou graag de mogelijkheid zien om een bestaande waarneming te gebruiken om in te voeren als mijn eigen waarneming. Dit komt vaak voor als ik met vrienden op stap ben geweest die de waarnemingen al hebben ingevoerd. Maar kan ook handig zijn als je dezelfde Groene bijeneter hebt gezien als vele anderen. In plaats van alles zelf te moeten invoeren (datum, plek, soort, etc).
Het mooiste lijkt mij (en waarschijnlijk zonder al te veel programmeerwerk :angel:) zou zijn:
dat mensen die ingelogd zijn, in het scherm van de waarneming van iemand anders op een knop/link kunnen klikken, zodat de hele record uit de database gekopieerd wordt -behalve de waarnemer- en zo als eigen waarneming kunnen invoeren. Waarnemer wordt dan de ingelogde zelf; terwijl je eventueel iets nog kan wijzigen (b.v tijd of exacte plek of datum) net zoals je een normale waarneming zelf in zou voeren.
Bijkomend voordeel is dan dat de stip op exact de zelfde locatie staat (van belang bij planten e.d.) en dat je niet met eventuele toestemmingen van de oorspronkelijke waarnemer hoeft rekening te houden.

M.v.g. Jan-Jaap Spaargaren

Jan-Jaap Spaargaren

Bij de invoer van een waarneming kan je de precieze plek ook opgeven met x en y-coordinaat. Je moet dan wel een . (punt) gebruiken om decimalen aan te geven. Wanneer ik een waarneming van iemand anders gebruik om de x en y-coordinaat van te kopieren, staan deze decimalen in het waarnemingsscherm echter met komma's weergegeven (bv. RDS 107,085 525,401), zodat ik die gekopieerde getallen steeds weer zelf moet veranderen in punten :'(.
Kunnen die decimalen in het waarnemingsscherm ook met punten worden weergegeven????

M.v.g. Jan-Jaap Spaargaren

Corryabbink

Citaat van: JanJaap2803 op november 01, 2010, 12:25:09 PM
Ik zou graag de mogelijkheid zien om een bestaande waarneming te gebruiken om in te voeren als mijn eigen waarneming. Dit komt vaak voor als ik met vrienden op stap ben geweest die de waarnemingen al hebben ingevoerd. Maar kan ook handig zijn als je dezelfde Groene bijeneter hebt gezien als vele anderen. In plaats van alles zelf te moeten invoeren (datum, plek, soort, etc).
Het mooiste lijkt mij (en waarschijnlijk zonder al te veel programmeerwerk :angel: ) zou zijn:
dat mensen die ingelogd zijn, in het scherm van de waarneming van iemand anders op een knop/link kunnen klikken, zodat de hele record uit de database gekopieerd wordt -behalve de waarnemer- en zo als eigen waarneming kunnen invoeren. Waarnemer wordt dan de ingelogde zelf; terwijl je eventueel iets nog kan wijzigen (b.v tijd of exacte plek of datum) net zoals je een normale waarneming zelf in zou voeren.
Bijkomend voordeel is dan dat de stip op exact de zelfde locatie staat (van belang bij planten e.d.) en dat je niet met eventuele toestemmingen van de oorspronkelijke waarnemer hoeft rekening te houden.

M.v.g. Jan-Jaap Spaargaren

Ik zou het niet leuk vinden dat iemand anders zomaar mijn waarnemingen aan zijn eigen database zou kunnen koppelen ook al hebben we ze tegelijk gezien.
Wat dacht je dan b.v. van de vervaagde waarnemingen die zouden dan ook voor iedereen die kan koppelen zichtbaar worden.

Een waarneming is van de waarnemer en dat hoort zo te blijven.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Jan-Jaap, met enig teruglezen zou je kunnen zien dat jouw wensen meerdere keren geplaatst zijn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: Corryabbink op november 01, 2010, 12:34:34 PM
Citaat van: JanJaap2803 op november 01, 2010, 12:25:09 PM
Ik zou graag de mogelijkheid zien om een bestaande waarneming te gebruiken om in te voeren als mijn eigen waarneming. Dit komt vaak voor als ik met vrienden op stap ben geweest die de waarnemingen al hebben ingevoerd. Maar kan ook handig zijn als je dezelfde Groene bijeneter hebt gezien als vele anderen. In plaats van alles zelf te moeten invoeren (datum, plek, soort, etc).
Het mooiste lijkt mij (en waarschijnlijk zonder al te veel programmeerwerk :angel: ) zou zijn:
dat mensen die ingelogd zijn, in het scherm van de waarneming van iemand anders op een knop/link kunnen klikken, zodat de hele record uit de database gekopieerd wordt -behalve de waarnemer- en zo als eigen waarneming kunnen invoeren. Waarnemer wordt dan de ingelogde zelf; terwijl je eventueel iets nog kan wijzigen (b.v tijd of exacte plek of datum) net zoals je een normale waarneming zelf in zou voeren.
Bijkomend voordeel is dan dat de stip op exact de zelfde locatie staat (van belang bij planten e.d.) en dat je niet met eventuele toestemmingen van de oorspronkelijke waarnemer hoeft rekening te houden.

M.v.g. Jan-Jaap Spaargaren

Ik zou het niet leuk vinden dat iemand anders zomaar mijn waarnemingen aan zijn eigen database zou kunnen koppelen ook al hebben we ze tegelijk gezien.
Wat dacht je dan b.v. van de vervaagde waarnemingen die zouden dan ook voor iedereen die kan koppelen zichtbaar worden.

Een waarneming is van de waarnemer en dat hoort zo te blijven.

Precies. De volgende wens zal dan wel zijn dat mensen zelf niet meer   hoeven waar te nemen maar dat andermans waarnemingen gelijk op ieders   conto worden bijgeschreven.
Herman van der Meer