Foto's van vandaag

Gestart door Natuurleuk.nl, maart 13, 2007, 14:32:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: andre.schulten op oktober 25, 2010, 20:07:59 PM
jaaa, iets verder naar rechts en Lord of the Rings was jaloers geworden  ;D
Neuh hoor, ze hebben de film daar opgenomen ;)

Groeten, Jarinka Heijink

andre.schulten

 :duim: :duim:

en inderdaad, nu zie ik het ook...

ronald

Citaat van: lily op oktober 25, 2010, 22:30:11 PM
Vandaag een wandeling gemaakt door het bos, kwam er tegen........ rozijnenbrood, kaas, appels.
Handig toch, als je honger krijgt tijdens het wandelen.... ;D

Gr.Lily
das beter dan de lege verpakkingen die ik meestal tegenkom  :P
groeten, Ronald van Seijen

PakeJeep

Aangezien ik nergens een topic heb kunnen vinden "Stel je voor", doe ik het hier maar even. Staat het verkeerd, dan zal zeker wel een admin in staat zijn dit epistel op de juiste plek te dumpen.

Ik ben Pake Jeep (Opa Jeep voor de niet Friestaligen ;D) ook wel Jeep Rutgers.
Ik "geniet al een jaar of zes van mijn welverdiende rust na een werkzaam leven van 45 jaar. De laatste 25 jaar als zelfstandig ondernemer in de grafische sector met de nadruk op fotografie.
Tijd, zin en gelegenheid ontbraken om mij actief bezig te houden met "Alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit". De huiskamervraag is van wie zijn deze gevleugelde woorden en in welk radioprogramma van welke bekende presentator werden deze woorden elke week weer gebruikt? ;D

Nu heb ik me toch maar weer gestort op de wereld van het kleine, en het uitvergroten van kleine zaken, die dan opeens schitterende platen op kunnen leveren. Verschil met de produktfotografie is wel, dat in de natuur de onderwerpen vrijwel nooit bereid zijn stil te blijven zitten. Nee dan is de studio met geconditioneerde omstandigheden toch wat makkelijker. Maar toch ben ik volkomen verslingerd geraakt aan dat kleine in de natuur en mag ik mezelf een "macrofiel" noemen.
De kennis van de natuur is bij mij niet zo ontwikkeld en dus kost het determineren nogal wat tijd, maar ook dat zal wel komen. De meeste problemen heb ik met determinatie van de wilde planten en bloemen in de diverse bermen en daar zal ik dus nog wel vaak een beroep doen op de hier aanwezige kennis.
Het in mijn ogen toonbaar fotografisch materiaal zal ik met plezier ook hier plaatsen op waarnemen.nl en dit forum.

Ik woon in het Noord-Oostelijk deel van Friesland, samen met mijn famke met wie ik al 43 jaar lief en leed deel.

Heb je verder vragen, dan stel ze, garantie op een antwoord is er niet, maar ik heb nog niet veel mensen teleurgesteld.

In het dagelijks leven, ben ik af en toe net een mens maar zal dat nooit overdrijven.
Pake Jeep (Jeep Rutgers)
Mijn mening is nooit de maat der dingen, je mag er wel over nadenken.

vuurvlinder

Citaat van: ronald op oktober 25, 2010, 22:55:46 PM
Citaat van: lily op oktober 25, 2010, 22:30:11 PM
Vandaag een wandeling gemaakt door het bos, kwam er tegen........ rozijnenbrood, kaas, appels.
Handig toch, als je honger krijgt tijdens het wandelen.... ;D

Gr.Lily
das beter dan de lege verpakkingen die ik meestal tegenkom  :P
ik ken het verschijnsel. De poel rond de vogelkijkhut hier ligt vol met bierflesjes, blikjes, pakken en chipszakken. >:( Ik heb mij voorgenomen om daar zelf maar eens te gaan opruimen en de rommel aan te bieden op het gemeentehuis.  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Mijn foto van vandaag had veel mooier kunnen zijn als ik mijn camera behoorlijk had ingesteld. Ben evengoed blij met het resultaat en ook dat ik het beestje niet heb gestoord. Heb een stuk of 10 foto's gemaakt en het beestje bleef rustig liggen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

Citaat van: PakeJeep op oktober 25, 2010, 23:10:45 PM
Aangezien ik nergens een topic heb kunnen vinden "Stel je voor", doe ik het hier maar even. Staat het verkeerd, dan zal zeker wel een admin in staat zijn dit epistel op de juiste plek te dumpen.

wolkom Pake Jeep, leuk dast der bist, in soad wille tawinske!  :)

praat maar raak is een goed hoekje om je voor te stellen, en alles kan hier enorm door elkaar lopen, dus kun je je net zo goed in dit topic voorstellen, dat past wel aardig bij het gemiddelde topic verloop hier in the outback lijkt me  ;)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Pake Jeep,

van harte welkom op het forum!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

Dag pake Jeep,

welkom in ons praathuus.
Als kind luisterde ik graag naar "Weer... of geen weer", met dr. Fop I. Brouwer. Ik weet niet meer of dat ook de presentator was. Daarna gingen we met het hele gezin op zoek naar de tips die we gekregen hadden. Dat was op de Veluwe, bij Epe.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

5 minuten geleden; in vuur en vlam..

Margreet Kwh

Prachtige foto André! Het lijkt wel een berkenbrand.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

groeten, Ronald van Seijen

andre.schulten

er was eens een beukenblaadje
dat was verdwaald in een dennenbos..

ronald

he, dat is er eentje van die eerdere Berkenbrand?
groeten, Ronald van Seijen

andre.schulten

euhh, nee, want aan een berk groeien geen beukenblaadjes  ;D ;D ;D

ronald

haha, t steekt ook zo nauw allemaal he  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: PakeJeep op oktober 25, 2010, 23:10:45 PM
Aangezien ik nergens een topic heb kunnen vinden "Stel je voor", doe ik het hier maar even. Staat het verkeerd, dan zal zeker wel een admin in staat zijn dit epistel op de juiste plek te dumpen.

Ik ben Pake Jeep (Opa Jeep voor de niet Friestaligen ;D) ook wel Jeep Rutgers.
Ik "geniet al een jaar of zes van mijn welverdiende rust na een werkzaam leven van 45 jaar. De laatste 25 jaar als zelfstandig ondernemer in de grafische sector met de nadruk op fotografie.
Tijd, zin en gelegenheid ontbraken om mij actief bezig te houden met "Alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit". De huiskamervraag is van wie zijn deze gevleugelde woorden en in welk radioprogramma van welke bekende presentator werden deze woorden elke week weer gebruikt? ;D

Nu heb ik me toch maar weer gestort op de wereld van het kleine, en het uitvergroten van kleine zaken, die dan opeens schitterende platen op kunnen leveren. Verschil met de produktfotografie is wel, dat in de natuur de onderwerpen vrijwel nooit bereid zijn stil te blijven zitten. Nee dan is de studio met geconditioneerde omstandigheden toch wat makkelijker. Maar toch ben ik volkomen verslingerd geraakt aan dat kleine in de natuur en mag ik mezelf een "macrofiel" noemen.
De kennis van de natuur is bij mij niet zo ontwikkeld en dus kost het determineren nogal wat tijd, maar ook dat zal wel komen. De meeste problemen heb ik met determinatie van de wilde planten en bloemen in de diverse bermen en daar zal ik dus nog wel vaak een beroep doen op de hier aanwezige kennis.
Het in mijn ogen toonbaar fotografisch materiaal zal ik met plezier ook hier plaatsen op waarnemen.nl en dit forum.

Ik woon in het Noord-Oostelijk deel van Friesland, samen met mijn famke met wie ik al 43 jaar lief en leed deel.

Heb je verder vragen, dan stel ze, garantie op een antwoord is er niet, maar ik heb nog niet veel mensen teleurgesteld.

In het dagelijks leven, ben ik af en toe net een mens maar zal dat nooit overdrijven.

Hoi Pake,

Welkom! Je was me op ander topics al opgevallen. Wel leuk, een collega graficus erbij!
(niet op mijn avatar letten, heb tijdelijk een and(e)re
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

hé, wat doe jij met mijn kop? :-\

Bart van Hoogstraten

Ik ben het , Bart je twee-eiige eenling broer!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

ik vermoedde al zoiets..  :rolleye:

ronald

mis ik iets of zetten we nu onze koppen op anderen? nou ja, waarom ook niet he, hier vliegt toch alles door elkaar  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

#381
Een foto van vandaag, met aalscholvers spiegelend in de Molenplas.


Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

liesbeth te Paske

Mooie foto Margreet,
ik ben zelf niet verder dan mijn eigen tuin gekomen, maar vond het daar ook al mooi, dus ben vandaag maar lekker wat bladeren gaan ruimen :lol:
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

ronald

dat is zeker een mooie foto Margreet! sfeervol en met lisdodden, daar hou ik wel van als winterjuffergek (vinden die juffers ook mooi  ;) )
groeten, Ronald van Seijen

andre.schulten

gewoon rondje om met de hond, gewoon een paar beukenblaadjes, maar gewoon zooo mooi

Question

idd erg mooi. wat een bult kleuren weer. prachtig! :blink:

ronald

groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Vandaag een eindje "simultaan-kijken" met André.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 21, 2010, 18:18:40 PM
Vandaag een eindje "simultaan-kijken" met André.
ik heb deze foto eerder gezien, maar het blijft indrukwekkend hoor!  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Question

He Bart? kijk je daar nou onder je bril door? jij hebt hem vast als aanvulling op je outfit.  :P