Hoofdmenu

Doelen 2010

Gestart door Jan vH, mei 23, 2010, 13:22:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

#30
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij
8 x een bladkoning dippen??? Dat is wel erg knap! Ik rij nooit naar meldingen van Bladkoningen, ik hoor ze vanzelf wel een keer roepen :P

Maarten Sluijter

Citaat van: firecrest op juni 16, 2010, 19:12:45 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij
8 x een bladkoning dippen??? Dat is wel erg knap! Ik rij nooit naar meldingen van Bladkoningen, ik hoor ze vanzelf wel een keer roepen :P

Je moet Blako's inderdaad gewoon zelf ontdekken.
.

Robertmeer

Citaat van: firecrest op juni 16, 2010, 19:12:45 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij
8 x een bladkoning dippen??? Dat is wel erg knap! Ik rij nooit naar meldingen van Bladkoningen, ik hoor ze vanzelf wel een keer roepen :P
Ja. Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=101474.msg688484.html#msg688484
In Prins Hendrik alleen al 4x gemist. Plus nog 1 bij de Natuurplas Breeveld (Woerden), 1 Robbenjager, 1 iets zuidelijker langs de Vuurtorenweg. Ook al 3x in oktober op Texel geweest, maar nog steeds ontbreekt de soort! :'(
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Folkert Jan

tja ik woon in de TOH dus dat wordt dit najaar flink de waddeneilanden op.
had al een keer een bladkoning spec in me tuin. helaas was die naar 5 min weg (hoorde hem vanauit de badkamer toen ik op de wc zat dus kon niet ff apparatuur gaan halen :P) het was al begin november dus humes was ook nog een mogelijkheid en ik kende de geluiden niet goed genoeg om ze uit elkaar te halen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Stijn E.

Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 19:44:38 PM
(hoorde hem vanauit de badkamer toen ik op de wc zat dus kon niet ff apparatuur gaan halen :P)

Noujaaaa, heb je er een keer een in je tuin, doe je niet eens moeite  ;D
Lol, ik moest echt lachen Folkert-Jan  ;D
Wat zal je dan balen XD
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Sjoerd

Citaat van: Robertmeer op juni 16, 2010, 19:19:15 PM
Citaat van: firecrest op juni 16, 2010, 19:12:45 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij
8 x een bladkoning dippen??? Dat is wel erg knap! Ik rij nooit naar meldingen van Bladkoningen, ik hoor ze vanzelf wel een keer roepen :P
Ja. Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=101474.msg688484.html#msg688484
In Prins Hendrik alleen al 4x gemist. Plus nog 1 bij de Natuurplas Breeveld (Woerden), 1 Robbenjager, 1 iets zuidelijker langs de Vuurtorenweg. Ook al 3x in oktober op Texel geweest, maar nog steeds ontbreekt de soort! :'(

Bij mij begon die op schier midden in het dorp opeens te roepen, onverwacht en in één keer ;D

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 16, 2010, 18:47:04 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 16, 2010, 18:43:32 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 16, 2010, 18:39:33 PM
Ik heb er 2-in-1:

140 soorten halen, maar dan bij de nieuwe wel het grootste deel van de soorten die (redelijk) algemeen + makkelijk te doen zijn die ik nog niet heb! (Bontbek, Bontje, Drieteen, Tuinfluiter, Wulp, Slechtvalk)
Nou, Slechtvalk is nog niet zo makkelijk, zeker niet als je hem zelf niet herkent (heb ik zelf een beetje ;) ).

Je hebt gelijk, zo erg is die nou ook weer niet; niet ubersimpel :P Weggehaald :angel:

Check ook eens als je op de snelweg bent hoge bruggen! Ik heb zo geregeld Slechtvalk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

ook een goeie.
de hoogspannings en radiotorens ook trouwens.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Sjoerd

Ik heb ze ook wel eens bij Arkemheen gehad hoor dus als je daar goed oplet heb je ook een goeie kans :duim:

GijsB

Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij

vlieland is inderdaad goed te doen
met laatste DT weekend van 2008 zaten er volgens mij stuk of 8 op het eiland
Gijs

firecrest

Citaat van: dralion13 op juni 16, 2010, 23:57:38 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:54:30 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 16, 2010, 18:51:37 PM
ik heb mijn doel van 300 jaarsoorten opgegeven. vond het het geld en de benzine toch niet waard en alles zit dit jaar in het zuiden des lands :P

maar levenslijst van 300 moet zeker lukken met al die zeesoorten en najaarsoorten die ik nog moet (bladkoning, dwerggors etc)

Er zijn mensen ( Robert en Frank ) Die hebben al ongeveer 8x ofzo een bladkoning getwitcht maar elke keer gedipt. Dus een bladkoning is nog echt niet zo heel makkelijk, tenzij je in het najaar naar Vlieland / schier gaat, dan zijn ze volgensmij goed te doen. En dwerggors is ook lastig volgensmij

Vlieland is inderdaad goed te doen
met laatste DT weekend van 2008 zaten er volgens mij stuk of 8 op het eiland


In 2005 was het nog beter!

Jan vH

Citaat van: Sjoerd V. op juni 16, 2010, 22:57:38 PM
Ik heb ze ook wel eens bij Arkemheen gehad hoor dus als je daar goed oplet heb je ook een goeie kans :duim:
Wilde ik ook net zeggen. Maar ik heb ze daar nog niet, helaas.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

firecrest

Citaat van: firecrest op mei 23, 2010, 13:42:11 PM
Leuk topic! Mijn doelen:
- Meer dan 350 soorten op levenslijst :wrong:  nog 6 te gaan...
- Goede soort ontdekken :right:  Witstaartkievit
- 50 Gierzwaluwen vangen op Van Lennep  :right:  200+ inmiddels :P

Folkert Jan

Maar JIJ hebt toch niet de witstaartkievit ontdekt? je was toch alleen bij de ontdekking aanwezig?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Citaat van: rnbflavour op juli 17, 2010, 17:35:06 PM
Maar JIJ hebt toch niet de witstaartkievit ontdekt? je was toch alleen bij de ontdekking aanwezig?
Het licht er aan hoe je het ziet. Mijn vader zag hem als eerste maar was te lui om er naar te kijken. Ik zag hem als eerste door de kijker maar ik wist niet waar ik naar keek en Peter was de eerste die zei dat het wel eens een Witstaartkievit zou kunnen zijn (nadat hij zei dat de vogel een kort snaveltje had, een zin die die dag nog vaak herhaald is). Ik vind het een mooi voorbeeld van samen een vogel ontdekken ;) 
De Siberische Boompieper die ik als eerste zag en op naam bracht staat overigens ook op de zelfontdeklijst van mijn vader en andere mensen die bij de ontdekking waren. Ik weet niet precies hoe de regels precies werken, maar als je bij de ontdekking bent mag je de vogel volgens mij op je zelfontdeklijst zetten.

Guus Peterse

Zijn daar regels voor dan?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Ben Gaxiola

Citaat van: guusp op juli 17, 2010, 23:42:11 PM
Zijn daar regels voor dan?

Zo'n 15 jaar geleden organiseerden twee Eindhovense vogelaars 'do-it-yourself-birding'. Een wedstrijd wie de beste soorten in een jaar of in een maand vond. Het was een dappere poging om mensen te bewegen zelf dingen te gaan ontdekken, ipv in het weekeind langs de zoveelste Poelruiter, Steltkluut etc. te rijden of tijdens de DB-week ook alle sub-zeldzaamheden te twitchen zoals Bladkoning, Zwarte en Witbuikrotgans. Daar hoorden aardige regels bij. Misschien dat iemand ze nog digitaal heeft.

Deze zijn ook wel aardig, maar een tikkeltje strenger:

http://www.freewebs.com/punkbirder/selffoundrules.htm

Groet, Ben


Ben Gaxiola

Maarten Hotting

Het lijkt me wel dat je wat moet hebben bijgedragen aan de ontdekking.
Bijvoorbeeld samen met de personen met wie je bent de soort op naam brengen en ook zelf goed kijken.
Je kan er wel bij gaan staan er zeggen dat je niet weet wat het is en het aan andere overlaten, maar dan draag je niet bij.

Ik had zelf een aantal jaar geleden zo'n moment. Ik liep met me vader en me broer in de jachthaven Blocq van Kuffeler bij Almere. Me vader ontdekt toen een Kwak die overvloog. Ik en me broer waren wel bij de ontdekking aanwezig maar hebben daar niets aan bijgedragen. Ik kan dus geen Kwak op me zelfontdeklijst zetten.

Maar Lars kan wel een Witstaartkievit op zijn zelfontdeklijst zetten als hij dus actief mee heeft gekeken.
Groet,
Maarten

Stijn E.

Ik streef al een tijdje naar 130. Deze vakantie op Voorne begonnen met 123 Nederlandse soorten en daar 6 aan toe kunnen voegen. Nu dus op 129 dus 130 moet wel lukken deze zomervakantie, begin Augustus namelijk nog een week naar Texel!

Nieuw streven? 140  :rolleyes:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Timo Roeke

Mijn streven was 210 voor dit jaar maar ik zit inmiddels op 215 en we gaan het najaar nog in. Ik ga dus voor de 230 soorten. Er zijn nog voldoende relatief makkelijke soorten om dit te bewerkstelligen.

Stijn E.

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 02, 2010, 12:52:34 PM
Ik streef al een tijdje naar 130. Deze vakantie op Voorne begonnen met 123 Nederlandse soorten en daar 6 aan toe kunnen voegen. Nu dus op 129 dus 130 moet wel lukken deze zomervakantie, begin Augustus namelijk nog een week naar Texel!

Nieuw streven? 140  :rolleyes:

130 gehaald! ;D
Op naar de 140 dus :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

En inmiddels zit ik op de 176 soorten, dus al over mijn (verlaagde) doel van 175 heen. Op naar de 200!
Groeten, Jarinka Heijink

Suzie

Ik zit nu op 221 soorten, dus ik ga voor 225 aan het eind van de herfstvakantie!
Word dus veel vogelen op schier! B)
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Rickschonewille

Citaat van: Rickschonewille op juni 16, 2010, 18:09:52 PM
Die van mij gaat ook zoiezo lukken... Dus het is idd een goed moment om m'n doelen te verleggen ^^

Levenslijst (nu 272) - Op 31 dec 290
Jaarlijst ( Nu 247 ) - Op 31 dec 270

Beide zijn bij mij ook al ruim gelukt. Op dit moment 302 soorten op levenslijst, en 288 op jaarlijst..

Jos Welbedacht

Ik probeer dit jaar de 300 grens te overschrijden, dat moet kunnen want ik moet er nog 5.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

joost van der Laan

ik hoop nog veel nieuwe lifers te ontdekken en dat mijn levenslijst ongeveer op 170 zal uitkomen aan het eind van dit jaar.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

dannybregman

Ik wil aan het einde van het jaar de 180 soorten bereiken.

Robert V.T

Ik hoop aan het einde van het jaar 225 soorten op mijn levenslijst te hebben. Toch nog even m'n best doen zonder de kerstvakantie in NL.
Groeten,

Robert van Tiel

Suzie

Hoeveel soorten heb je nu dan?
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL