Hoofdmenu

De Frisse Blik site

Gestart door Stijn E., juli 26, 2010, 21:45:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Zo, heb het aangepast ;) Verder staat de pagina nu onder Maandopdracht > Augustus > Fotogallerij. Ik hoor graag jullie reactie ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 15, 2010, 17:32:40 PM
Zo, heb het aangepast ;) Verder staat de pagina nu onder Maandopdracht > Augustus > Fotogallerij. Ik hoor graag jullie reactie ;)
Ziet erg goed uit Stijn. Mijn complimenten! :duim:
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Helemaal eens, erg leuk Stijn!  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op oktober 15, 2010, 17:36:29 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 15, 2010, 17:32:40 PM
Zo, heb het aangepast ;) Verder staat de pagina nu onder Maandopdracht > Augustus > Fotogallerij. Ik hoor graag jullie reactie ;)
Ziet erg goed uit Stijn. Mijn complimenten! :duim:
Citaat van: Vincent Hart op oktober 15, 2010, 17:41:55 PM
Helemaal eens, erg leuk Stijn!  :)

Thanks Robert en Vincent; ook namens Weebly  B)  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 15, 2010, 15:28:47 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 15, 2010, 14:54:44 PM
DFBigDay moeten we wel snel een datum inderdaad voor gaan prikken. In de vakantie is het beste om te doen. Meivakantie ga ik denk ik ook naar Breskens dus word lastig. Dit najaar gaat hem ook niet meer worden of het moet wel heel binnenkort gebeuren op een waddeneiland bijvoorbeeld met ons allen.
Misschien dat je in het voorjaar een dag in het weekeind ervoor moet inplannen?

Iets gemist Jeroen? http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=108764.0.html ;)

Ik word ook al oud  ;) Dankje
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Stijn E.

Belangrijke informatie en oproepjes m.b.t. de DFB-site

Hoi allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben meegekregen waren er afgelopen maandopdracht (weer) wat problemen m.b.t het plaatsen van de foto's op de Weebly-site. Het leek mij daarom gepast enkele uitleg en daarmee ook enkele oproepjes te plaatsen over de problemen.

  • Ten eerste werden enkele foto's niet geaccepteerd door de site omdat ze te groot waren. Denk er echt aan dat de foto's niet groter mogen zijn dan 1024x768 px! Ik heb de gedupeerde fotografen nu geholpen door de foto's zelf te verkleinen tot het juiste formaat, maar als ik dat altijd moet blijven doen kost het toch teveel tijd.
  • Verder waren enkele foto's niet aangekomen op het maandopdracht-adres. Een deel daarvan zat helaas in een fout van Hotmail, dus opnieuw sturen was de enige maar simpele oplossing. Daar kunnen we natuurlijk niks aan doen, maar een ander deel van de foto's was naar het verkeerde adres gestuurd en moest dus aan mij doorgestuurd worden. Dus remember: foto's voor de maandopdracht gaan tegenwoordig naar maandopdrachtATliveDOTcom.
    Tegen de tijd dat de foto's op de site gaan ontvang je trouwens vanaf deze maand ook een reactie van mij, dus als je die niet hebt gekregen moet je maar even informeren of Hotmail niet weer een probleem heeft gehad ;)
  • Ook werden enkele foto's iets te laat ingestuurd. Nu ben ik ook niet gek dus ik heb de foto's gewoon mee laten doen, maar ik wil toch graag nog even benadrukken dat we niets voor niets een deadline hebben. Ik ben dus nu erg tolerant geweest, maar ik wil daar liever geen gewoonte van maken... (zeker niet nu er prijzen te winnen zijn!) Denk er dus aan om je foto's op tijd in te sturen! (Als je ivm bijv. vakantie je foto graag later in wil sturen mag dat wat mij betreft, maar mail dan wel even naar maandopdrachtATliveDOTcom, dan kan ik er rekening mee houden!)
Dan nog een ander oproepje. Het lijkt me leuk om weer eens een andere banner te maken. Niet dat ik de Lepelaar-foto van Lars niet meer mooi vind, maar variatie is nooit verkeerd. Omdat ik alles heb behalve een goede foto, wil ik jullie vragen om foto's. Beloning? Een eervolle vermelding op de homepage én eeuwige roem ;) Ik vernam al dat een "frisser" ontwerp tot de verbeelding spreekt. Wat zijn de precieze ideeën daarover?


Goed, dat was 'm dan weer even. Ik heb nog veel ideeën in m'n hoofd, maar ik zal die niet meteen op het forum knallen ;) Eerst even rustig overleggen, informeren en uitzoeken :)

In elk geval ben ik benieuwd naar jullie reacties!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Ik ben het helemaal met je eens. Helaas heb ik nog niet echt fantastische foto's, dus waarschijnlijk nog niet echt iets voor de banner.

Maar ik heb nog wel wat andere dingen:
- In het menu, bij Maandopracht > Foto's 2011 zou ik februari boven januari doen.
- Misschien is het leuk/handig voor de echte beginners een overzicht te maken met (veelgebruikte) afkortingen. Vragen daarover komen regelmatig langs, dus het lijkt me niet onnodig om een overzichtje te maken.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Voor Stijn: Goed bezig! 1 suggestie: Ik had de gewoonte toen de mails direkt naar mij gingen, om die mails niet al te lang na binnenkomst te beantwoorden (overigens ging dat niet altijd goed  :-[ ). Het nadeel van hoe jij het wilt doen (als ik je goed begrijp) is dat mensen pas kort voor de deadline te horen krijgen/beseffen dat hun foto niet (goed) is aangekomen. En wie weet zijn ze dan wel net op vakantie bv. Hoewel dat iets meer werk is, zou ik daarom willen voorstellen dat je iets vaker gedurende de maand kijkt of er mails zijn binnengekomen, of dat we dat allebei doen, zodat mensen niet weken in spanning zitten ;)

Voor Jan: Welk soort afkortingen bedoel je precies?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Wouter van der Ham

@Vincent waarschijnlijk de betekenissenen afkortingen zoals : Twicher, Blokker ect....
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Vincent Hart

maar dat zijn geen afkortingen  :angel: Wel een leuk idee om een 'woordenboekje' te maken op de site idd.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

#70
Klopt, Wouter, dat bedoeld ik eigenlijk ook. Maar ook afkortingen als mibo, blako, enz.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Daar gaan we weer!

Eerst even de reacties op jullie tips:

Citaat van: Jan vH op maart 03, 2011, 19:52:05 PM
- In het menu, bij Maandopracht > Foto's 2011 zou ik februari boven januari doen.
Done, had ik vorig jaar ook al zo gedaan. Goed opgemerkt :)

Citaat van: Jan vH op maart 03, 2011, 19:52:05 PM
- Misschien is het leuk/handig voor de echte beginners een overzicht te maken met (veelgebruikte) afkortingen. Vragen daarover komen regelmatig langs, dus het lijkt me niet onnodig om een overzichtje te maken.
Er is zo te zien erg veel animo voor, dus ik ben enthousiast!
Mijn/het plan is om het hier te gaan ontwikkelen: http://defrisseblik.weebly.com/woordenboek.html

Citaat van: Vincent Hart op maart 03, 2011, 20:07:16 PM
Voor Stijn: Goed bezig! 1 suggestie: Ik had de gewoonte toen de mails direkt naar mij gingen, om die mails niet al te lang na binnenkomst te beantwoorden (overigens ging dat niet altijd goed  :-[ ). Het nadeel van hoe jij het wilt doen (als ik je goed begrijp) is dat mensen pas kort voor de deadline te horen krijgen/beseffen dat hun foto niet (goed) is aangekomen. En wie weet zijn ze dan wel net op vakantie bv. Hoewel dat iets meer werk is, zou ik daarom willen voorstellen dat je iets vaker gedurende de maand kijkt of er mails zijn binnengekomen, of dat we dat allebei doen, zodat mensen niet weken in spanning zitten ;)
Heb je helemaal gelijk in Vincent. Ga ik (in elk geval proberen te) doen!

En dan nu nog een nieuwtje :) De mensen die de link hierboven hebben aangeklikt hebben het vast al gezien (voor de mensen die dat niet deden klik even hier)... we hebben een nieuw ontwerp! Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Willen we toch iets anders? Dan zijn we zo weer terug bij het oude ontwerp! Moet er wat jullie betreft iets worden aangepast? Dan ga ik dat proberen. In elk geval de kleuren (van de achtergrond en het tekstvak) zijn aan te passen  :duim:
Oja, de eer voor de foto gaat naar Jarinka, maar als iemand de foto echt niet goed vind passen o.i.d. dan hoor ik het wel ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Heel goed!  :duim:

Misschien is het wel wat mooier om de ruimte tussen de foto en het menu iets kleiner te maken, en onderaan tussen de tekst en de onderkant van het gele stuk nog iets meer ruimte te maken.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: Jan vH op maart 05, 2011, 15:52:36 PM
Misschien is het wel wat mooier om de ruimte tussen de foto en het menu iets kleiner te maken, en onderaan tussen de tekst en de onderkant van het gele stuk nog iets meer ruimte te maken.

Beiden kan ik zo gauw (volgensmij) niet veranderen. De ruimte tussen de foto en het menu is bij het uitklappen van de sub-menu's niet heel verkeerd maar als dat niet zo is, is het inderdaad minder mooi. De ruimte tussen de tekst en het einde van het tekstvak (container) is bij het editen van de site veel groter, dus ik weet zo gauw ook niet hoe ik daar iets aan zou moeten doen.

In elk geval bedankt voor je tips (en het compliment ;))!  :blink:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op maart 05, 2011, 15:57:00 PM
Citaat van: Jan vH op maart 05, 2011, 15:52:36 PM
Misschien is het wel wat mooier om de ruimte tussen de foto en het menu iets kleiner te maken, en onderaan tussen de tekst en de onderkant van het gele stuk nog iets meer ruimte te maken.

Beiden kan ik zo gauw (volgensmij) niet veranderen. De ruimte tussen de foto en het menu is bij het uitklappen van de sub-menu's niet heel verkeerd maar als dat niet zo is, is het inderdaad minder mooi. De ruimte tussen de tekst en het einde van het tekstvak (container) is bij het editen van de site veel groter, dus ik weet zo gauw ook niet hoe ik daar iets aan zou moeten doen.

In elk geval bedankt voor je tips (en het compliment ;) )!  :)

Als het niet lukt is het geen probleem. Ik heb ook even gekeken in de CSS, maar kan het ook niet vinden.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Margreet Kwh

Leuk, die nieuwe foto van Jarinka op de site van de frisse blik!
En goed idee van dat woordenboek.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Theovanv

Ik wist niet eens dat er een site was, leuk!
Theo van Veenendaal

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Bedankt voor de complimentjes, maar.....

Al was het in het begin een beetje ene ergernis; inmiddels ben ik erg blij dat Jarinka zich over de site gebogen heeft!
Uiteindelijk hebben we het samen afgemaakt, maar alle eer aan Jarinka  :duim:

Tadaaaa: http://defrisseblik.weebly.com/


Commentaar is uiteraard welkom, maar ik vind 'm heul gaaf :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Nu nog een iets minder dikke rouwrand er omheen  :P

Maar ziet er veelbelovend uit  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Ziet er goed uit zo inderdaad :duim:
Vraag me wel meteen af hoe het met de Noordzee Excursie zit.

Vincent Hart

Dit najaar nieuwe poging?  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op maart 07, 2011, 22:03:06 PM
Dit najaar nieuwe poging?  :angel:
Het is zeker een leuk idee en ook al 22 aanmeldingen tot nu toe.
Het zou leuk zijn als iemand wat kan regelen voor dit najaar...

Stijn E.

#83
Ontwikkeling woordenboek

Het bericht wat hier eerder stond kan als niet verzonden worden beschouwd.
We zijn in elk geval begonnen met de ontwikkeling van het vogelaarsjargon-woordenboek en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden van de vorderingen  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Margreet Kwh

#84
Stijn, misschien heb je hier iets aan? http://www.freewebs.com/hoaxbirders/begrippenenafkortingen.htm
Edit: de link geplaatst, i.p.v. mijn eigen alfabetische zetting, i.v.m. copyright, zie opmerking Vincent hierna.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Vincent Hart

Houden jullie er beiden rekening mee dat je andermans 'woordenboeken' niet zonder toestemming als inspiratie mag gebruiken? :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Misschien leuk voor een topic waar deze woorden worden verzameld?
Iedereen kan zijn woord posten met uitleg.
Daar leren we ook nog eens wat van ;)

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op maart 11, 2011, 16:43:42 PM
Houden jullie er beiden rekening mee dat je andermans 'woordenboeken' niet zonder toestemming als inspiratie mag gebruiken? :angel:

Ik in elk geval ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Citaat van: firecrest op maart 11, 2011, 16:47:09 PM
Misschien leuk voor een topic waar deze woorden worden verzameld?
Iedereen kan zijn woord posten met uitleg.
Daar leren we ook nog eens wat van ;)

Waarom een topic? We zijn nu toch juist bezig met iets voor op de site?! Dubbel lijkt me niet nodig... Of begrijp ik je verkeerd?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Margreet Kwh

Citaat van: Vincent Hart op maart 11, 2011, 16:43:42 PM
Houden jullie er beiden rekening mee dat je andermans 'woordenboeken' niet zonder toestemming als inspiratie mag gebruiken? :angel:
Ik heb mijn post inmiddels aangepast. :duim: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=116674.msg913241.html#msg913241
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven