Read Pool; 2 opties

Gestart door andre.schulten, oktober 04, 2010, 07:59:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op oktober 13, 2010, 10:39:24 AM
Beste mensen,

Vandaag sluit wat mij betreft dit topic.
5 boekjes = 20 euro voor Natuurinfo (3,50+0,50 teveel).
Het is bepaald niet veel, maar iedere Mb helpt.
Er zullen een paar factoren zijn waardoor het niet echt liep
(o.a.. beperkt aantal PMR-lezers, adres-vrijgeef-schroom, geen interesse).
Ik heb nog even overwogen om met mijn actie op alle forums ''in te breken''
maar vond dat weer net te ver gaan.

Realiseerde me overigens daarnet dat vandaag
de laatste dag van mijn vijftigste levensjaar is;
ben benieuw wat er aan de andere kant van de grens ligt  ;D
Maar dat terzijde..

Ach, 20 euri bij die 80 van mijn death-pool = 100 -> kunnen we in ieder geval een schapje mee aan de muur maken voor de toekomstige nieuwe server. Ik hoorde in de wandelgangen trouwens dat de hele donor-wervingsactie van waarneming zelf tot nu toe maar 1500 euri heeft opgebracht -> onder de 45.520 waarneming-gebruikers zijn er dus slechts 100 die zich het lot van iedereen aantrekken. 1 op de 4552 waarnemers!!! Echt typisch Nederlands -> beetje heisa maken en vingers naar elkaar wijzen wie nou de schuldige is van het probleem met de rokende servers, maar betalen?... ho maar!!!  :angry:

Ik wordt trouwens binnenkort voor de 19-de keer 30 nog heeeel ver van de 50 verwijderd dus...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

CiteerIk wordt trouwens binnenkort voor de 19-de keer 30 nog heeeel ver van de 50 verwijderd dus...  ;)
Dat is ook een manier van tellen. Moeten we je volgend jaar condoleren, Bart? vanwege je vierde lustrum struisvogelpolitiek? ;)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

voor de 19e keer 30...
kwestie van jezelf rijk rekenen toch...

Wat betreft die sponsoractie verbaast het me niks dat er nog maar zo weinig geld opgehaald is.
Een kwestie van de juiste aanpak: óf mensen heel direct benaderen met een goed verhaal (maar dat kan niet want je kent de adressen niet  B))
óf een bijdrage verplichten (maar dan haken er ook weer veel af)

Over het juiste aantal waarnemers valt trouwens te twisten, want het zijn volgens mij heel wat lege accounts; wel aangemaakt, maar nooit iets ingevoerd.

Bedenk ik me nu: Je zou op het invoerscherm een storting kunnen inbouwen: een keer accorderen en dan vervolgens bij iedere ingevoerde melding wordt automatisch 1 eurocent van je rekening afgeschreven. Al was het bij iedere 10 meldingen 1 cent....want waar zitten we nu: 8 miljoen meldingen??

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op oktober 13, 2010, 13:23:12 PM
voor de 19e keer 30...
kwestie van jezelf rijk rekenen toch...

Wat betreft die sponsoractie verbaast het me niks dat er nog maar zo weinig geld opgehaald is.
Een kwestie van de juiste aanpak: óf mensen heel direct benaderen met een goed verhaal (maar dat kan niet want je kent de adressen niet  B))
óf een bijdrage verplichten (maar dan haken er ook weer veel af)

Over het juiste aantal waarnemers valt trouwens te twisten, want het zijn volgens mij heel wat lege accounts; wel aangemaakt, maar nooit iets ingevoerd.

Bedenk ik me nu: Je zou op het invoerscherm een storting kunnen inbouwen: een keer accorderen en dan vervolgens bij iedere ingevoerde melding wordt automatisch 1 eurocent van je rekening afgeschreven. Al was het bij iedere 10 meldingen 1 cent....want waar zitten we nu: 8 miljoen meldingen??

Mwoah nee, mensen die niets te makken hebben en zeker de scholieren (educatie) mogen we niet kwijt raken natuurlijk. Er moet iets anders te bedenken zijn...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

ik stel voor dat de naam 'praatmaarraak' wordt veranderd in 'DE DENKTANK'
(maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu meteen een beter idee heb  B))

Michiel en Milka

Tegeltjeswijsheid: verstand komt met de jaren... Dus wie weet komen de ideeën morgen.

Van harte gefeliciteerd en een fijne dag.
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

#36
Citaat van: Michiel en Milka op oktober 13, 2010, 19:48:51 PM
Tegeltjeswijsheid: verstand komt met de jaren... Dus wie weet komen de ideeën morgen.

Van harte gefeliciteerd en een fijne dag.

Meeste hoop op 'n goed idee heb ik op André -> die slaapt maar 6 uurtjes per dag, ikzelf wel 8!
(als je bij iemands profiel op "toon statistieken" klikt, kun je precies zien hoelang iemand slaapt. Michiel en Hanka slapen ook slechts 6 uurtjes maar hebben dan wel een riante middagdut van wel 3 uur!  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Seau! Ik zie net dat Tineke maar 5 uurtjes slaapt per dag!!! Chapeau!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan vH

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2010, 19:59:11 PM
Seau! Ik zie net dat Tineke maar 5 uurtjes slaapt per dag!!! Chapeau!  :duim:
Wow! Ik slaap wel 9 uur per dag! (Komt trouwens ook dicht bij de werkelijkheid  ;D ).

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jan vH op oktober 13, 2010, 20:19:47 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2010, 19:59:11 PM
Seau! Ik zie net dat Tineke maar 5 uurtjes slaapt per dag!!! Chapeau!  :duim:
Wow! Ik slaap wel 9 uur per dag! (Komt trouwens ook dicht bij de werkelijkheid  ;D ).

En we hebben een nieuw (diepte) record! Gefeliciteerd!  ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Tinok

Hoi Andre,

Ik heb net 15 euro overgemaakt als donateur van wrn.nl mag ik dan ook de digitale versie van je colums bij je bestellen of had ik dat eerst moeten doen;-)
Vind het trouwens super goed dat je op deze manier geld probeert in te zamelen voor dit fantastische forum en database.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Tinok op oktober 20, 2010, 15:39:36 PM
Hoi Andre,

Ik heb net 15 euro overgemaakt als donateur van wrn.nl mag ik dan ook de digitale versie van je colums bij je bestellen of had ik dat eerst moeten doen;-)
Vind het trouwens super goed dat je op deze manier geld probeert in te zamelen voor dit fantastische forum en database.

Super Tinok! Als nou eens 1 op de 10 waarnemers onze instelling zou hebben zou er bijna 70.000 euro in de kas belanden. Helaas is de werkelijkheid anders -> De wervingscampagne heeft tot nu toe een schamele € 1500,- opgeleverd, net genoeg geld in kas om een nieuw schap aan de muur te maken voor de toekomstige nieuwe server die noodzakelijk is...  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

hoi Tinok,

doe even je mailadres in mijn PM, dan stuur ik 'm op, die supergave digitale versie.
( wel lastig dan als verhaaltje voor het slapengaan, of je moet je laptop mee naar bed nemen  ;D )

groet André

Tinok

PM is naar je toe, ben benieuwd hoe ze zijn
hoop ze te kunnen lezen op mijn pda;-)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

andre.schulten

is verzonden, maar wel met een K te weinig..  ;)

Frank van de Putte

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 20, 2010, 15:51:22 PM
Citaat van: Tinok op oktober 20, 2010, 15:39:36 PM
Hoi Andre,

Ik heb net 15 euro overgemaakt als donateur van wrn.nl mag ik dan ook de digitale versie van je colums bij je bestellen of had ik dat eerst moeten doen;-)
Vind het trouwens super goed dat je op deze manier geld probeert in te zamelen voor dit fantastische forum en database.

Super Tinok! Als nou eens 1 op de 10 waarnemers onze instelling zou hebben zou er bijna 70.000 euro in de kas belanden. Helaas is de werkelijkheid anders -> De wervingscampagne heeft tot nu toe een schamele € 1500,- opgeleverd, net genoeg geld in kas om een nieuw schap aan de muur te maken voor de toekomstige nieuwe server die noodzakelijk is...  :P

Teleurstellende opbrengst hoor, de actie loopt al 6 weken ofzo. Ik las dat ze een "gat" in de begroting hebben van 75 duizend per jaar. Laten ze dan maar een verplichte bijdrage vragen aan iedere waarnemer van 5 euro per jaar. Daarmee zou dat gat wel gedicht zijn. Al zal het aantal nieuwe waarnemers dan wel afnemen...
Ik zat zelf dit jaar te overwegen om eens enkele goede determinatiegidsen over o.a. sprinkhanen, kevers en spinnen aan te schaffen, maar gezien de enorme kennis en info die op het forum aanwezig is zie ik hier voorlopig maar vanaf.
En in plaats daarvan heb ik een redelijke bijdrage overgemaakt tbv waarneming.nl. En daarna nog een kleine bijdrage om André's columns te verkrijgen, en ik wil het nog wel eens benadrukken, dat is een heel fraai boekwerkje (voor de prijs van 2 liter benzine), ik heb het met zeer veel plezier gelezen. Prima initatief, jammer dat de belangstelling niet echt groot is  :(

groeten









Groetjes,

Frank van de Putte

andre.schulten

De preciese reden waarom mijn kleine actie niet loopt is onduidelijk. Misschien heeft PMR gewoon weinig bezoekers.
Wel denk ik dat de manier van werving voor verbetering vatbaar is, maar daar is al eerder iets over gezegd.

Tinok bracht me wel op een idee: iemand (jaarlijks) die sponsorgeld overmaakt, krijgt mijn boekie gratis als pdf-bestand.
Want we zijn zo dol op aanbiedingen, kortingen, kadootjes, enz.
De verspreiding zou dan beter via Hisko en collega's kunnen gaan (want wellicht neemt dat ook de email-adres-drempel weg?? engeen print- en verzendkosten)

Hisko, wat vind je hier van?
(we blijven meedenken)


Bart van Hoogstraten

Citaat van: fpvdputte op oktober 21, 2010, 20:54:20 PM
Laten ze dan maar een verplichte bijdrage vragen aan iedere waarnemer van 5 euro per jaar.

Dat moet hoger maar er moet iets "ingebouwd" worden -> tot 18 jaar gratis of zo. Wrnmng.nl moet ook educatief blijven.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

In elk geval studenten gratis, lijkt me. Die moeten toch al zo sappelen :P .

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op oktober 23, 2010, 16:37:52 PM
In elk geval studenten gratis, lijkt me. Die moeten toch al zo sappelen :P .

Margreet.

Moeten ze wel het nodige aanpassen aan de website -> je kunt elke leeftijd, naam, functie, etc. invullen die je maar wil -> ik voorspel een gigantische groei in aanmelding van studenten en scholieren en enorme krimp aan mensen die zouden moeten betalen (leef ik al lang genoeg voor in Nederland om dat te weten  :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/