Read Pool; 2 opties

Gestart door andre.schulten, oktober 04, 2010, 07:59:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

andre.schulten

(Inleidend. Een poosje geleden had ik Hinko een kleine, persoonlijke sponsoractie voorgelegd. Hinko enthousiast, maar St.Natuurinformatie vond het niet passen binnen het sponsorgebeuren. Jammer, maar helaas. Het kwartje is even onderweg geweest, maar is nu dan toch gevallen. Want -conclusie- wie belet mij het eigen initiatief?)

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).



Bart van Hoogstraten

Hoi André,

Keigoeie actie!!!  :duim:

Ik heb 3,50 aan jou overgemaakt voor een gesigneerd exemplaar. Ik PM je mijn adres toe.
En ik heb 13,50 aan Stichting Natuurinformatie overgemaakt voor zowel de Death Pool als de Read Pool.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Leuk idee André!  :duim:

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

Ah, beste mensen, de bestellingen stromen binnen.. ;D

gesigneerd exemplaar:
-Bart van Hoogstraten
-Margreet / MarKoHu

andre.schulten

p.s. Kreeg vandaag een kleine recensie van een oude, wijze man:
"Al vertellend neem je de lezer bij de hand het veld in, de hond aan de lijn...
Aandachtig en bewust makend, zonder ingewikkelde beschouwingen....
Je bent zeer herkenbaar in wie je bent, waarneemt en aan het denken zet."

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op oktober 04, 2010, 16:53:10 PM
p.s. Kreeg vandaag een kleine recensie van een oude, wijze man:
"Al vertellend neem je de lezer bij de hand het veld in, de hond aan de lijn...
Aandachtig en bewust makend, zonder ingewikkelde beschouwingen....
Je bent zeer herkenbaar in wie je bent, waarneemt en aan het denken zet."


Huy André,
Ik zie dat je .pdf al 2x gedownload is! Zijn dat betalende klanten?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Há Bart, laat maar downloaden..
Als ze 50ct overmaken is het prima, want het is maar 1 pagina  ;D

Bart van Hoogstraten

(ik zet deze ook weer even omhoog)
Kom op mensen; LAAT WAARNEMING.NL NIET OMVALLEN! Een gesigneerde en originele André in huis voor slechts € 7,00 waarvan de helft in de kas van JOUW waarneming.nl komt!!!

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Bart, de stand is voorlopig 70-7..
Snapjedatnou? Nog geen 20ct per column (óók al te lezen op de website van NM)
En toch al twee aanmeldingen.. ;D

Hé Marina, heb ik jou een tijdje geleden ook niet iets horen roepen over een gesigneerd exemplaar  B)

Michiel en Milka

#9
Ik trek de stand even naar 70 - 10,5. Echt iets voor praat maar raak om halve punten te kunnen scoren.

André heeft straks wel een bestand met privé adressen van forumleden. Wat zou dat waard zijn?  ;D
Groet, Michiel

andre.schulten

Citaat van: Michiel en Milka op oktober 04, 2010, 21:30:01 PM
André heeft straks wel een bestand met privé adressen van forumleden. Wat zou dat waard zijn?  ;D

Dat is voor eenmalig gebruik en gaat na verzending de prullenbak in.
Er zijn al veel te veel adresgegevens ongevraagd in omloop, daar moet ik niks van hebben.

gesigneerd exemplaar:
-Bart van Hoogstraten
-Margreet / MarKoHu
-Michiel en Milka

Michiel en Milka

Andre,

Om een eventueel misverstand uit de weg te werken: ik was er niet bang voor dat je de adressen zou misbruiken. Ik hoop alleen dat het lijstje nog wel langer wordt.
Groet, Michiel

andre.schulten

#12
ik was er ook niet bang voor dat ik het lijstje zou misbruiken  ;D ;D
maar het is goed dat het gezegd is.

wel heb ik een vermoeden dat het adres doorgeven voor mensen een hindernis is.
daar moet een oplossing voor te vinden zijn, lijkt me (ophalen in Arnhem bijv.  ;D)

wie weet?

om voor mijzelf een beeld te vormen: geef gerust door als je niet geïnteresserd bent (dit is geen poll  B))

nog een voorbeeld:


Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op oktober 05, 2010, 22:35:45 PM
ik was er ook niet bang voor dat ik het lijstje zou misbruiken  ;D ;D
maar het is goed dat het gezegd is.

Wat is iedereen daar toch bang voor om elkaar af en toe een adresje toe te spelen! Sinds ik, tegen mijn zin in, (verplicht) sta ingeschreven bij het vooroorlogse gilde-instituut "De Kamer van Koophandel" wordt ik platgespamd door bedrijven die per, aan mij geadresseerde, post allerlei onduidelijke dingen aanbieden. Elke week hinderlijke stapels oud-papier ondanks een grote NEE-NEE-sticker. KvK blijkt als lucratieve nevenverdienste haar adressenbestand te verkopen aan wie dan ook, als ze maar flink betalen. Ik heb overigens nog nooit één dienst of bruikbaar advies van ze gehad, alleen maar verplichte contributie betaald. Dat zijn pas hinderlijke praktijken!!! Ik heb overigens in koeieletters mijn adres, e-mail-adres en telefoonnummer op mijn bedrijfswagen staan en daar nog nooit hinder van gehad!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Ik deel je mening.
Gisteravond had ik even een visioen, dat Wng.nl een geheimzinnige secte is met allemaal geheimzinnige leden die geheimzinnige dingen doen (in de natuur nog wel) en die elkaar niet eens kennen -laat staan hun adresgegevens... ;D

Margreet Kwh

#15
CiteerGisteravond had ik even een visioen, dat Wng.nl een geheimzinnige secte  is met allemaal geheimzinnige leden die geheimzinnige dingen doen (in  de natuur nog wel)
Dat geldt toch eigenlijk voor heel veel hobby's. Van buiten ziet het er heel raar uit, bijvoorbeeld volwassen mannen die allerlei historische onderzeeërs nabouwen en laten varen. Of volwassen vrouwen die zich buigen over de ins en outs van een bepaalde breisteek. (Sorry, mijn voorbeelden zijn vanmorgen wat seksisties) Maar als je er deel van uitmaakt, ben je er serieus mee bezig en is het Jouw Wereld.
Citeeren die elkaar niet eens kennen -laat staan hun adresgegevens... ;D
de moderne communicatie, je bent intiem per internet, maar in het "gewone leven" weet je nauwelijks met wie je converseert.
Daarom goed dat onze koppen erbij staan.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

ik doe mee.
(of wordt het een afsplitsing   ;D ;D)


andre.schulten

Citaat van: andre.schulten op oktober 04, 2010, 07:59:11 AM
(Inleidend. Een poosje geleden had ik Hinko een kleine, persoonlijke sponsoractie voorgelegd. Hinko enthousiast, maar St.Natuurinformatie vond het niet passen binnen het sponsorgebeuren. Jammer, maar helaas. Het kwartje is even onderweg geweest, maar is nu dan toch gevallen. Want -conclusie- wie belet mij het eigen initiatief?)

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).

In de slipstream van Bart: ook dit topic nog een keer omhoog: voor het goede doel!

andre.schulten

de aanmeldingen stromen binnen   ;D, maar u kunt er nog bij!
bedenk: het is voor het goede doel.

gesigneerd exemplaar:
-Bart
-Margreet
-Michiel
-Tineke

andre.schulten

Citaat van: andre.schulten op oktober 07, 2010, 19:21:40 PM
gesigneerd exemplaar:
-Bart
-Margreet
-Michiel
-Tineke

Nummer 5: Frank vd Putte
Dat is dus 17,50 voor Waarneming.nl

Margreet Kwh

#20
Zojuist ontvangen, een gesigneerd exemplaar van 'tuurlijk, natuurcolumns van André Schulten.
Met illustraties van de schrijver, in een handzaam A5 formaat.

Het ziet er prachtig verzorgd uit, met een mooie mistige foto als omslag.
De teksten zijn allerminst mistig. De auteur beschijft zijn natuurwaarnemingen van vroeger, als NJN'er, en van korter geleden, van zijn werkzame leven als tuinman en technisch tekenaar en groenadviseur, maar ook als vader en als betrokken "aardbewoner" en na een periode van dertig jaar weer als intensieve natuurbelever en natuuronderzoeker.
Hij heeft het geschreven en getekend om los te laten, en heel tekenend daarvoor vind ik het volgende gedicht:
Gedachten

wolken stof
dwarrelen
door de kamer
als een vlucht
in de schemer
opgejaagde vogels
op zoek naar een rustplaats
in mijn hoofd

Want naast columns, staan er ter verluchtiging ook gedichten in de bundel gestrooid.
André schrijft melancholiek, maar ook humoristisch. Warm aanbevolen!

De uitgave is tegelijk een sponsoractie voor de stichting die achter waarneming.nl staat.
Vandaar: Te bestellen bij de schrijver, via een pm
voor 3,50 incl. verzendkosten + 3,50 voor stichting Natuurinfo te Groningen.

Citaat van: andre.schulten op oktober 04, 2010, 07:59:11 AM
(Inleidend. Een poosje geleden had ik Hinko een kleine, persoonlijke sponsoractie voorgelegd. Hinko enthousiast, maar St.Natuurinformatie vond het niet passen binnen het sponsorgebeuren. Jammer, maar helaas. Het kwartje is even onderweg geweest, maar is nu dan toch gevallen. Want -conclusie- wie belet mij het eigen initiatief?)

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Question

Ik heb het boekje met NATUURCOLUMS van Andre intussen ook ontvangen. Erg leuk en interessant! Ik ben er nog maar net mee begonnen te lezen, maar het leest echt lekker. Geen zware moeilijke taal, gewoon lekker relaxed te lezen. Dusse..kom op..bestel gewoon zo'n boekie..je steunt waarneming er mee, en krijgt een gesigneerd boekje! wat wil je nog meer?! :huh: echt echt echt leuk! :lol: :duim:

Citaat van: andre.schulten op oktober 04, 2010, 07:59:11 AM
(Inleidend. Een poosje geleden had ik Hinko een kleine, persoonlijke sponsoractie voorgelegd. Hinko enthousiast, maar St.Natuurinformatie vond het niet passen binnen het sponsorgebeuren. Jammer, maar helaas. Het kwartje is even onderweg geweest, maar is nu dan toch gevallen. Want -conclusie- wie belet mij het eigen initiatief?)

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).

Bart van Hoogstraten

Kostelijk (natuur-) leesvoer; prachtige gedichten, boeiende verhalen en mooie tekeningen -> echt een aanrader voor alle waarnemers!
Kom op mensen, voor slechts € 7,- een prachtig boek en je ondersteunt daarmee Waarneming voor maar liefst € 3,50.
IK ZEG DOEN!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Ik ben blij dat mijn werkstukje in goede aarde valt, dank u dank u,
maar liever had ik meer aanmeldingen gezien..

misschien helpt dit (en laagdrempeliger kan ik het niet maken):
na de eerste printsessie weet ik de preciese print-vouw-niet-snij-verzendkosten, namelijk net geen 3 euro.

Dus dames en heren, maak 3,50 euro over naar stichting Natuurinfo en maak slechts 3 euro naar mij over en u ontvangt 'TUURLIJK' binnenkort in de bus (wel even je adres in de PM zetten)

(de 5x 0,50 euro die teveel overgemaakt zijn maakt ik alsnog over aan Natuurinfo) (Hisko, wat kost 1 Mb?  ;D)


Bart van Hoogstraten

André, ik zit achter mijn machine een beetje te bladeren in je boek nu -> niet om je te ontmoedigen of zo maar... voor 10 euro had ik het ook gedaan hoor!  :duim: (alleen heb ik net ook al 10 euri overgemaakt voor de deathpool en me onlangs ook al ingeschreven als waarneming-donor a 15 euri's per jaar. Als alle 45.000 (O)_(O)'s dat zouden doen! -> € 1.282.500,50).

Ik verheug me op onze wandeling volgende week zondag trouwens. Mijn vrouw Liesbeth ook, het is haar gelukt om haar zondagsdienst te ruilen met een collega. Hopelijk doet het weer ook leuk mee... Tot dan!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Michiel en Milka

Citaat van: Question op oktober 09, 2010, 17:40:55 PM
[...] wat wil je nog meer?! ??? echt echt echt leuk! :D :duim:

Citaat van: andre.schulten op oktober 04, 2010, 07:59:11 AM
(Inleidend. Een poosje geleden had ik Hinko een kleine, persoonlijke sponsoractie voorgelegd. Hinko enthousiast, maar St.Natuurinformatie vond het niet passen binnen het sponsorgebeuren. Jammer, maar helaas. Het kwartje is even onderweg geweest, maar is nu dan toch gevallen. Want -conclusie- wie belet mij het eigen initiatief?)

Aangeboden, zónder winstoogmerk: NATUURCOLUMS, plus illustraties.
Kleuromslag, binnenwerk ±40 pag. zwartwit, geniet, A5-formaat.
Productiekosten inclusief verzenden: ongeveer 3,50 euro.

Optie 1: per post opgestuurd als boekwerkje, gesigneerd: 3,50 euro naar mij overmaken (giro 4366142) én 3,50 (of meer) naar Stichting Natuurinfo, Groningen rek.9388091
Optie 2: digitaal opgestuurd als pdf-bestand: 3,50 euro naar St.Natuurinfo.

Intekenlijst (in PM ivm adresgegevens) sluit op 15 oktober (om alles tegelijk te laten printen, vouwen, nieten, snijden).

Ik sluit mij aan bij de enthousiaste reacties van anderen. Goed geschreven columns, prachtige woordspelingen, verrassende gedichten etc.etc. Tineke schrijft: 'wat wil je nog meer?'Nou, misschien een deel 2?
Maar dan doe ik eerst nog een oproep om toch dit deel aan te schaffen.
Groet, Michiel

andre.schulten

Beste mensen,

Vandaag sluit wat mij betreft dit topic.
5 boekjes = 20 euro voor Natuurinfo (3,50+0,50 teveel).
Het is bepaald niet veel, maar iedere Mb helpt.
Er zullen een paar factoren zijn waardoor het niet echt liep
(o.a.. beperkt aantal PMR-lezers, adres-vrijgeef-schroom, geen interesse).
Ik heb nog even overwogen om met mijn actie op alle forums ''in te breken''
maar vond dat weer net te ver gaan.

Realiseerde me overigens daarnet dat vandaag
de laatste dag van mijn vijftigste levensjaar is;
ben benieuw wat er aan de andere kant van de grens ligt  ;D
Maar dat terzijde..



Margreet Kwh

André, hulde voor je actie (aksie)! :duim:
Geniet van je laatste dag als veertiger. Met kennis van de herkomst van de mosterd ga je morgen verder.
(ik moet nu denken aan een mosterdzaadje, maar dat komt door mijn opvoeding)
Je foto is prachtig. Zo'n boom zie ik ook als ik naar buiten kijk, boven de buurhuizen uitpiepen. Vaandag zitten er niet zoveel spreeuwen in als bij jou.
De spreeuw was de lievelingsvogel van Jac.P.Thijsse, zijn lijfspreuk: Onbekommerd!
Dat je zo je nieuwe levensfase in mag gaan.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op oktober 13, 2010, 10:39:24 AM
Beste mensen,

Vandaag sluit wat mij betreft dit topic.
5 boekjes = 20 euro voor Natuurinfo (3,50+0,50 teveel).
Het is bepaald niet veel, maar iedere Mb helpt.
Er zullen een paar factoren zijn waardoor het niet echt liep
(o.a.. beperkt aantal PMR-lezers, adres-vrijgeef-schroom, geen interesse).
Ik heb nog even overwogen om met mijn actie op alle forums ''in te breken''
maar vond dat weer net te ver gaan.

Realiseerde me overigens daarnet dat vandaag
de laatste dag van mijn vijftigste levensjaar is;
ben benieuw wat er aan de andere kant van de grens ligt  ;D
Maar dat terzijde..

Mooi bijpassend plaatje (gelukkig zijn het geen gieren die daar in je boom zitten te wachten...  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Question

Citaat van: andre.schulten op oktober 13, 2010, 10:39:24 AM
Beste mensen,

Vandaag sluit wat mij betreft dit topic.
5 boekjes = 20 euro voor Natuurinfo (3,50+0,50 teveel).
Het is bepaald niet veel, maar iedere Mb helpt.
Er zullen een paar factoren zijn waardoor het niet echt liep
(o.a.. beperkt aantal PMR-lezers, adres-vrijgeef-schroom, geen interesse).
Ik heb nog even overwogen om met mijn actie op alle forums ''in te breken''
maar vond dat weer net te ver gaan.

Realiseerde me overigens daarnet dat vandaag
de laatste dag van mijn vijftigste levensjaar is;
ben benieuw wat er aan de andere kant van de grens ligt  ;D
Maar dat terzijde..

Hé Andre!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag he. Het is erna vast het zelfde als er voor. Met minder als 4 maandjes wordt ik 30 jaar in tijd berekend. Dat voelt ook al als zo'n grens gevalletje.
Die boom vol met spreeuwen is idd erg mooi, ook best toepasselijk. Een paar week geleden zag ik dat hier ook. Een boom vol met "zingende"spreeuwen terwijl het hard regende. Prachtig. (en wij maar mopperen dat het alweer regent).