Waarneming.nl staat op de helling!

Gestart door Bart van Hoogstraten, september 26, 2010, 20:53:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Citaat van: Marije op september 27, 2010, 14:13:45 PM
Citaat van: Michiel en Milka op september 27, 2010, 13:39:10 PM
Overstappen naar hyves is voor mij geen optie. Ik ga daarvoor niet speciaal een hyves account nemen. Dus ik ben blij met de reactie van Vincent.
Ik sluit me hier bij aan.
Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen. Ik heb ook geen interesse voor alle soorten.
Die zoek ik dan ook niet op. Zo simpel kan het zijn, lijkt mij.
:duim:  helemaal mee eens
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

petermeer

Ik zou me niet zo druk maken over het opheffen van Praat maar Raak. Inmiddels zijn er 15.715 berichten in 760 topics, zegt genoeg denk ik. Wat zou er gebeuren als een florist zou opperen om het vogelforum weg te halen omdat hij/zij daar nooit op kijkt?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Margreet Kwh

Citaat van: petermeer op september 27, 2010, 14:31:27 PM
Ik zou me niet zo druk maken over het opheffen van Praat maar Raak. Inmiddels zijn er 15.715 berichten in 760 topics, zegt genoeg denk ik. Wat zou er gebeuren als een florist zou opperen om het vogelforum weg te halen omdat hij/zij daar nooit op kijkt?

Ik denk erger dan de Franse Revolutie ;D

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

#34
De waarneming.nl-outback op Hyves begint al behoorlijk vorm te krijgen. Een eenvoudige account aanmaken kost ongeveer 5 minuten (maar je kunt er ook wat meer werk van maken, zogenaamd "pimpen"). Er is een speciaal topic aangemaakt om je door eventuele problemen heen te loodsen. Uiteraard kun je ondertussen ook hier kleppen, in je vertrouwde "huiskamer" maar het is ook lekker om af en toe even de "kroeg" in te duiken.

http://onzinnigetopics.hyves.nl/
Naam: Waarneming.nl Praat maar raak! 
Beschrijving: De Hyve voor alle onzinnige berichten die je niet op het forum van waarneming.nl kwijt kunt!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

hé Bart, watdoejjenou?
iedereen opgelucht dat we gewoon blijven praatmaarraken
ga jij zitten blijven figulieren op hyves..
vind je vast leuk  ;D

petermeer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 27, 2010, 14:50:42 PM
http://onzinnigetopics.hyves.nl/
Naam: Waarneming.nl Praat maar raak! 
Beschrijving: De Hyve voor alle onzinnige berichten die je niet op het forum van waarneming.nl kwijt kunt!
Is dat nu wel een goed idee? Waarom niet gewoon hier, op een plek.

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 27, 2010, 14:50:42 PMBeschrijving: De Hyve voor alle onzinnige berichten die je niet op het forum van waarneming.nl kwijt kunt!
Pur sec klopt dit niet, je kunt hier alles kwijt. Gewoon doorgaan dus.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

HPM

- Vincent: "Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet"
- Marina: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

Jullie lezen het forum waarschijnlijk met je ogen dicht want anders had je gezien wat ik over dat lezen schreef.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125801.msg827555.html#msg827555

- Marina: "En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?"

Deze opmerking was voor mij de belangrijkste reden om toch weer te reageren. Hieruit blijkt duidelijk dat je inderdaad niet leest wat er wordt geschreven want ik schreef toch duidelijk: "Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten ..." Vanwaar toch telkens die verdraaiing van de feiten, Marina?

- Marina: "Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten."

Dat is kennelijk voor een heel beperkte groep zo, maar dat neemt niet weg dat dit forum niet bedoeld is om maar raak te praten. Dat PmR er is is prima (al is het maar om mee te dreigen  :) ) maar het moet niet de boel gaan overheersen. Dat is nu vaak wel het geval.
Waarom moeten al die honderden of duizenden mensen die hier komen met determinatievragen of voor andere informatie over Waarneming geconfronteerd worden met pagina's vol persoonlijke ontboezemingen over bijvoorbeeld iemands geestelijke of lichamelijke gezondheid, familieproblemen of allerlei filosofisch gezwatel? (Door een forumlezende vriendin genoemde voorbeelden).
Die mensen gaan daar echt niet naar op zoek want daar komen ze niet voor. Ze worden er helemaal ongevraagd mee geconfronteerd. Vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt en dan nog alleen maar omdat iemand het nodig vond om te verwijzen naar wat ik elders op het forum schreef en mensen er hier over begonnen te jammeren.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op september 27, 2010, 15:18:25 PM
hé Bart, watdoejjenou?
iedereen opgelucht dat we gewoon blijven praatmaarraken
ga jij zitten blijven figulieren op hyves..
vind je vast leuk  ;D

Ach, je kunt er bijvoorbeeld het nut van heel waarneming.nl ter discussie stellen of je er beklagen over de arrogantie van sommige ego-trippende admins zonder een lawine over je heen te krijgen (staat daar nu dus al op!)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Aanwezigen
Praat maar raak is bedoeld voor alle 'onderwerpen' die niet onder 1 van de 'echte' topics  vallen. Zolang de bijdragen onder de forumregels vallen worden die gewoon toegestaan.
forum regels : http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0.html
mensen die zich storen aan bijdragen: lees ze niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Margreet Kwh

Dit zag ik bij de voorwaarden van hyves:

   
Citeer6. Doorgifte naar landen buiten de EU
  Om technische en operationele redenen kan het nodig zijn dat jouw  (persoons)gegevens worden doorgegeven (naar servers van) aan ons gelieerde  ondernemingen en/of Adverteerders in de Verenigde Staten of andere landen  buiten Europa, waar de regelgeving op het gebied van de privacybescherming  mogelijk niet eenzelfde bescherming biedt als in de Europese Unie. Hierbij stem  je, voorzover nodig, er mee in dat jouw (persoons)gegevens naar de Verenigde  Staten of andere landen buiten Europa kunnen worden doorgegeven.
Dat is voor mij een reden om me niet als hyver aan te melden.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marije

Citaat van: HPM op september 27, 2010, 15:24:44 PM
- Vincent: "Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet"
- Marina: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

Jullie lezen het forum waarschijnlijk met je ogen dicht want anders had je gezien wat ik over dat lezen schreef.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125801.msg827555.html#msg827555

- Marina: "En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?"

Deze opmerking was voor mij de belangrijkste reden om toch weer te reageren. Hieruit blijkt duidelijk dat je inderdaad niet leest wat er wordt geschreven want ik schreef toch duidelijk: "Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten ..." Vanwaar toch telkens die verdraaiing van de feiten, Marina?

- Marina: "Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten."

Dat is kennelijk voor een heel beperkte groep zo, maar dat neemt niet weg dat dit forum niet bedoeld is om maar raak te praten. Dat PmR er is is prima (al is het maar om mee te dreigen  :) ) maar het moet niet de boel gaan overheersen. Dat is nu vaak wel het geval.
Waarom moeten al die honderden of duizenden mensen die hier komen met determinatievragen of voor andere informatie over Waarneming geconfronteerd worden met pagina's vol persoonlijke ontboezemingen over bijvoorbeeld iemands geestelijke of lichamelijke gezondheid, familieproblemen of allerlei filosofisch gezwatel? (Door een forumlezende vriendin genoemde voorbeelden).
Die mensen gaan daar echt niet naar op zoek want daar komen ze niet voor. Ze worden er helemaal ongevraagd mee geconfronteerd. Vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt en dan nog alleen maar omdat iemand het nodig vond om te verwijzen naar wat ik elders op het forum schreef en mensen er hier over begonnen te jammeren.

over feiten verdraaien gesproken, je moet wel de juiste citaten bij de juiste auteur plaatsen. Niet Marina heeft dit gezegd, maar ik heb dit gezegd: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

En mensen die op zoek zijn naar gerichte informatie, zullen ook gericht zoeken op het forum. Het feit dat je valt over dit gedeelte van het forum tekent voor je, want je hebt dus blijkbaar een brede interesse. En daarin ben je niet de enige, gezien de populariteit van dit gedeelte van het forum.
Als dit gedeelte van het forum niet valt onder jouw brede interesse, dan vraag ik me af waarom je het dan toch leest en hier dan toch reacties plaatst. Blijkbaar dus toch geinteresseerd? Prachtig!! Waarom schop je er dan tegen aan?

Marije

Citaat van: MarKoHu op september 27, 2010, 15:33:10 PM
Dit zag ik bij de voorwaarden van hyves:

   
Citeer6. Doorgifte naar landen buiten de EU
  Om technische en operationele redenen kan het nodig zijn dat jouw  (persoons)gegevens worden doorgegeven (naar servers van) aan ons gelieerde  ondernemingen en/of Adverteerders in de Verenigde Staten of andere landen  buiten Europa, waar de regelgeving op het gebied van de privacybescherming  mogelijk niet eenzelfde bescherming biedt als in de Europese Unie. Hierbij stem  je, voorzover nodig, er mee in dat jouw (persoons)gegevens naar de Verenigde  Staten of andere landen buiten Europa kunnen worden doorgegeven.
Dat is voor mij een reden om me niet als hyver aan te melden.

Margreet.

En dat geldt voor mij ook.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op september 27, 2010, 15:24:44 PM
- Vincent: "Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet"
- Marina: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

Jullie lezen het forum waarschijnlijk met je ogen dicht want anders had je gezien wat ik over dat lezen schreef.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125801.msg827555.html#msg827555

- Marina: "En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?"

Deze opmerking was voor mij de belangrijkste reden om toch weer te reageren. Hieruit blijkt duidelijk dat je inderdaad niet leest wat er wordt geschreven want ik schreef toch duidelijk: "Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten ..." Vanwaar toch telkens die verdraaiing van de feiten, Marina?

- Marina: "Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten."

Dat is kennelijk voor een heel beperkte groep zo, maar dat neemt niet weg dat dit forum niet bedoeld is om maar raak te praten. Dat PmR er is is prima (al is het maar om mee te dreigen  :) ) maar het moet niet de boel gaan overheersen. Dat is nu vaak wel het geval.
Waarom moeten al die honderden of duizenden mensen die hier komen met determinatievragen of voor andere informatie over Waarneming geconfronteerd worden met pagina's vol persoonlijke ontboezemingen over bijvoorbeeld iemands geestelijke of lichamelijke gezondheid, familieproblemen of allerlei filosofisch gezwatel? (Door een forumlezende vriendin genoemde voorbeelden).
Die mensen gaan daar echt niet naar op zoek want daar komen ze niet voor. Ze worden er helemaal ongevraagd mee geconfronteerd. Vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt en dan nog alleen maar omdat iemand het nodig vond om te verwijzen naar wat ik elders op het forum schreef en mensen er hier over begonnen te jammeren.

Ik kan er eigenlijk weinig tegen inbrengen HPM; "the outback" is ver verwijderd van de eigenlijke ziel van waarneming.nl maar erg prominent op de voorgrond en soms voor sommige (nieuwe) mensen erg confronterend, kan afschrikwekkend effect hebben... (nuchter/objectief gezien zou ik eerlijk gezegd de huidige "praat maar raak" niet verwachten als ik een account zou aanmaken bij waarneming.nl)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Marije op september 27, 2010, 15:33:48 PM
Citaat van: HPM op september 27, 2010, 15:24:44 PM
- Vincent: "Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet"
- Marina: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

Jullie lezen het forum waarschijnlijk met je ogen dicht want anders had je gezien wat ik over dat lezen schreef.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125801.msg827555.html#msg827555

- Marina: "En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?"

Deze opmerking was voor mij de belangrijkste reden om toch weer te reageren. Hieruit blijkt duidelijk dat je inderdaad niet leest wat er wordt geschreven want ik schreef toch duidelijk: "Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten ..." Vanwaar toch telkens die verdraaiing van de feiten, Marina?

- Marina: "Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten."

Dat is kennelijk voor een heel beperkte groep zo, maar dat neemt niet weg dat dit forum niet bedoeld is om maar raak te praten. Dat PmR er is is prima (al is het maar om mee te dreigen  :) ) maar het moet niet de boel gaan overheersen. Dat is nu vaak wel het geval.
Waarom moeten al die honderden of duizenden mensen die hier komen met determinatievragen of voor andere informatie over Waarneming geconfronteerd worden met pagina's vol persoonlijke ontboezemingen over bijvoorbeeld iemands geestelijke of lichamelijke gezondheid, familieproblemen of allerlei filosofisch gezwatel? (Door een forumlezende vriendin genoemde voorbeelden).
Die mensen gaan daar echt niet naar op zoek want daar komen ze niet voor. Ze worden er helemaal ongevraagd mee geconfronteerd. Vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt en dan nog alleen maar omdat iemand het nodig vond om te verwijzen naar wat ik elders op het forum schreef en mensen er hier over begonnen te jammeren.

over feiten verdraaien gesproken, je moet wel de juiste citaten bij de juiste auteur plaatsen. Niet Marina heeft dit gezegd, maar ik heb dit gezegd: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

En mensen die op zoek zijn naar gerichte informatie, zullen ook gericht zoeken op het forum. Het feit dat je valt over dit gedeelte van het forum tekent voor je, want je hebt dus blijkbaar een brede interesse. En daarin ben je niet de enige, gezien de populariteit van dit gedeelte van het forum.
Als dit gedeelte van het forum niet valt onder jouw brede interesse, dan vraag ik me af waarom je het dan toch leest en hier dan toch reacties plaatst. Blijkbaar dus toch geinteresseerd? Prachtig!! Waarom schop je er dan tegen aan?

Lees nou toch eens een keertje!
Herman van der Meer

Marije

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 27, 2010, 15:36:46 PM
Citaat van: HPM op september 27, 2010, 15:24:44 PM
- Vincent: "Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet"
- Marina: "Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen."

Jullie lezen het forum waarschijnlijk met je ogen dicht want anders had je gezien wat ik over dat lezen schreef.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=125801.msg827555.html#msg827555

- Marina: "En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?"

Deze opmerking was voor mij de belangrijkste reden om toch weer te reageren. Hieruit blijkt duidelijk dat je inderdaad niet leest wat er wordt geschreven want ik schreef toch duidelijk: "Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten ..." Vanwaar toch telkens die verdraaiing van de feiten, Marina?

- Marina: "Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten."

Dat is kennelijk voor een heel beperkte groep zo, maar dat neemt niet weg dat dit forum niet bedoeld is om maar raak te praten. Dat PmR er is is prima (al is het maar om mee te dreigen  :) ) maar het moet niet de boel gaan overheersen. Dat is nu vaak wel het geval.
Waarom moeten al die honderden of duizenden mensen die hier komen met determinatievragen of voor andere informatie over Waarneming geconfronteerd worden met pagina's vol persoonlijke ontboezemingen over bijvoorbeeld iemands geestelijke of lichamelijke gezondheid, familieproblemen of allerlei filosofisch gezwatel? (Door een forumlezende vriendin genoemde voorbeelden).
Die mensen gaan daar echt niet naar op zoek want daar komen ze niet voor. Ze worden er helemaal ongevraagd mee geconfronteerd. Vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt en dan nog alleen maar omdat iemand het nodig vond om te verwijzen naar wat ik elders op het forum schreef en mensen er hier over begonnen te jammeren.

Ik kan er eigenlijk weinig tegen inbrengen HPM; "the outback" is ver verwijderd van de eigenlijke ziel van waarneming.nl maar erg prominent op de voorgrond en soms voor sommige (nieuwe) mensen erg confronterend, kan afschrikwekkend effect hebben... (nuchter/objectief gezien zou ik eerlijk gezegd de huidige "praat maar raak" niet verwachten als ik een account zou aanmaken bij waarneming.nl)

Ik wel. Ik kom op meerdere fora. En ieder fora waar ik kom heeft een gedeelte waarin gekletst wordt over van alles en nog wat. Over onderwerpen die niets te maken hebben met het forumonderwerp.

HPM

Citaat van: hiskodevries op september 27, 2010, 15:32:37 PM
[...] mensen die zich storen aan bijdragen: lees ze niet.

Net bij de ongelezen berichten waren 13 van de 20 berichten op de eerste twee pagina's van Praat maar Raak (waaraan ook ik in dit geval 'schuldig' ben).  Je moet zoeken naar andere berichten.
Hoe kan een mens daar overheen kijken?
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op september 27, 2010, 15:32:37 PM
Aanwezigen
Praat maar raak is bedoeld voor alle 'onderwerpen' die niet onder 1 van de 'echte' topics  vallen. Zolang de bijdragen onder de forumregels vallen worden die gewoon toegestaan.
forum regels : http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0.html
mensen die zich storen aan bijdragen: lees ze niet.

Juist Hisko! Ik ben (was ik sinds kort al) in ieder geval wakker geschud -> we moeten waarneming.nl niet van binnenuit uithollen met oeverloos gezwets of problemen die niets met natuur te maken hebben. Back to the point! (the "out-back" is zichzelf al aan het verwijderen inmiddels...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Net ontdekt dat er al een waarneming.nl hyves is: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=99382.msg669219.html#msg669219
Weet niet hoe actief die is, maar wellicht een idee voor samenwerking.
Ik blijf echter (helaas) bij mijn besluit niet te gaan hyven.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Je moet hyves ook niet zien als vervanging van PMR, meer als aanvulling.
Om in de stijl van Bart te blijven: soms kom je gezellig met een clubje bij elkaar en je praat over van alles.
De ene keer is dat in de kroeg, de andere keer is dat bij iemand thuis, midden op de Veluwe of op een cursus.
Net wat je aanspreekt en nooit een verplichting.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op september 27, 2010, 16:11:26 PM
Net ontdekt dat er al een waarneming.nl hyves is: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=99382.msg669219.html#msg669219
Weet niet hoe actief die is, maar wellicht een idee voor samenwerking.
Ik blijf echter (helaas) bij mijn besluit niet te gaan hyven.

Margreet.

Ja, maar da's geen "out-back" alleen een "moderne" versie van waarneming.nl.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marije

Citaat van: HPM op september 27, 2010, 15:46:45 PM
Citaat van: hiskodevries op september 27, 2010, 15:32:37 PM
[...] mensen die zich storen aan bijdragen: lees ze niet.

Net bij de ongelezen berichten waren 13 van de 20 berichten op de eerste twee pagina's van Praat maar Raak (waaraan ook ik in dit geval 'schuldig' ben).  Je moet zoeken naar andere berichten.
Hoe kan een mens daar overheen kijken?

Door het via een andere weg te doen?
Ga naar de soortgroep en kijk daar naar de nieuwe berichten. Zo doe ik het ook.
Ik heb geen interesse in bijv. wantsen. Dan kijk ik daar ook niet. Zo eenvoudig is het.

HPM

Anderen die het forum gebruiken waarvoor het bedoeld is moeten dat maar op een andere manier gaan doen omdat jij gezellig wil babbelen?

Huisregels forum Waarneming.nl
"Dit forum is bestemd voor de uitwisseling van informatie over de natuur in Nederland en daarbuiten."

Praat maar Raar is maar bijzaak.
Herman van der Meer

Marije

Het valt me op, dat je ook voor anderen praat en niet alleen vanuit jezelf. Ik zou zeggen Herman, hou eens een enquete om te peilen hoe andere gebruikers hier in staan. Serieus vraag ik me af of er echt zoveel leden zijn, die zich hieraan storen als jij nu mij wil doen geloven.

Is dit jouw irritatie of is dit een irritatie van het merendeel van de leden van dit forum?

Marina

Citaat van: hiskodevries op september 27, 2010, 15:32:37 PM
Praat maar raak is bedoeld voor alle 'onderwerpen' die niet onder 1 van de 'echte' topics  vallen. Zolang de bijdragen onder de forumregels vallen worden die gewoon toegestaan.
forum regels : http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=122891.0.html
mensen die zich storen aan bijdragen: lees ze niet.
:duim:
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HPM

Citaat van: Marije op september 27, 2010, 16:37:25 PM
Het valt me op, dat je ook voor anderen praat en niet alleen vanuit jezelf. Ik zou zeggen Herman, hou eens een enquete om te peilen hoe andere gebruikers hier in staan. Serieus vraag ik me af of er echt zoveel leden zijn, die zich hieraan storen als jij nu mij wil doen geloven.

Is dit jouw irritatie of is dit een irritatie van het merendeel van de leden van dit forum?

Ik wil niemand iets doen geloven. Ik heb alleen verteld hoe ik bepaalde dingen ervaar en hoe ik daar over denk en ik plemp daar niet dit hele forum mee vol.
Heb jij een enquête gehouden om te peilen of de meerderheid van de forumgebruikers hier wel voor gebabbel komt of dat hier verwacht? Nee toch? Zou ik dan een enquête moeten houden omdat jullie je aangesproken voelen over iets wat ik zei?
Ik ben dit topic niet begonnen. Ik heb alleen maar elders een korte opmerking gemaakt. Volgens jullie had iedereen ervoor kunnen kiezen om dat niet te lezen en volgens mij had niemand er op hoeven reageren en zeker niet met onwaarheden. Als ik ergens door geirriteerd ben dan is het wel door de reacties.
Herman van der Meer

Marina

Citaat van: HPM op september 27, 2010, 17:14:55 PM
Heb jij een enquête gehouden om te peilen of de meerderheid van de forumgebruikers hier wel voor gebabbel komt of dat hier verwacht?
de populariteit van het forum spreekt voor zich  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

andre.schulten

Ik vraag me af waar deze ophef voor nodig is, dit leidt tot niks.

Persoonlijk gebruik ik de 'nieuwe berichten' nooit.
Ik heb een aantal forum-onderdelen bij mijn favorieten gezet en alleen die klik ik aan; zie ik meteen/alleen de nieuwe onderwerpen die mij interesseren.
..en dus nooit last van 'spam'.


Marina

Kijk, zo kan het ook.
Geen stress, geen ergernis.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marije

Geen ergenis is ontspanning.
Ontspanning geeft gezelligheid.
Gezelligheid geeft saamhorigheid en eenheid.
Saamhorigheid en eenheid geeft vriendschappen.
Vriendschappen leidt tot goede gesprekken.
Goede gesprekken leidt tot een boeiend forum... Waarneming.nl  :duim: