Waarneming.nl staat op de helling!

Gestart door Bart van Hoogstraten, september 26, 2010, 20:53:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Hoi stamkroeggasten / out-back-freaks / lost souls / etc.,

De peperdure servers van waarneming beginnen te roken en dat veroorzaakt haat en nijd, inmiddels staat "praat maar raak" ter discussie
( http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html#top )
NOGMAALS OPROEP AAN ALLE GEBRUIKERS (kleppers, plempers, schetenwappers, lumpers, splitters, ego-trippers, etc.) -> STUUR GELD!
http://waarneming.nl/donate.php
(en dan kan iedereen door met zijn natuurbeleving op zijn manier en de wetenschap haar vruchten plukken!)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Bart, je weet toch niet of de mening van Herman door meer mensen gedeeld wordt?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

vuurvlinder

Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

Citaat van: MarKoHu op september 26, 2010, 21:31:03 PM
Bart, je weet toch niet of de mening van Herman door meer mensen gedeeld wordt?

Margreet.

ach, volgens mij is dat gewoon zoeken om ergernis. hoe kan een praathoekje op internet nou overheersend zijn, je moet het toch echt zelf aanklikken om je er aan te kunnen ergeren, dus gewoon niet doen dan!

en zoals Bart zegt, als we allemaal wat doneren, dan kunnen we zonder problemen raak blijven praten wat we willen, er zijn zoveel mensen actief op de site, als maar een klein deel wat overmaakt zou je al jaren vooruit moeten kunnen.

tot nu toe kon ik zelf niks overmaken ivm finaciel erg zwaar weer (ik was zelf al het doel van donaties, geweldig toch als je zulke fijne mensen om je heen hebt  :) ), maar er lijkt weer wat licht aan de financiele horizon te komen, dus zal ik zo gauw het kan wat overmaken.


groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

helemaal duidelijk is het me niet, en zou je idd zeggen dat er wel meer oplossingen zijn. maar ik heb ze niet (geen verstand van de materie) en zoals al eerder werd gezegd, als we allemaal wat overmaken dan kunnen we weer een heel eind vooruit en blijft waarneming.nl ook heel zelfstandig, misschien is dat ook wat waard?

groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

Da's niet commerciële schetenwap... en wij vervuilen/vertroebelen/belasten de boel nogal met ons geklep...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

en ik vind het ook niet erg om wat te betalen voor iets waar ik veel lol van heb...
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 21:49:39 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

Da's niet commerciële schetenwap... en wij vervuilen/vertroebelen/belasten de boel nogal met ons geklep...

We kunnen verkassen naar Hyves, Facebook  o.i.d. Is in ieder geval gratis. Zal ik een pagina aanmaken! ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 22:09:11 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 21:49:39 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

Da's niet commerciële schetenwap... en wij vervuilen/vertroebelen/belasten de boel nogal met ons geklep...

We kunnen verkassen naar Hyves, Facebook  o.i.d. Is in ieder geval gratis. Zal ik een pagina aanmaken! ;D

Dat lijkt me nu een erg goed plan (heb wel geen ervaring met die nieuwe media, maar je bent nooit te oud natuurlijk. Jullie moeten me dan wel even inleiden). Even de nonsens van no-nonsens scheiden op waarneming en de mensen, uit het grote grijze gebied, die denken dat ze serieuze schetenwap beoefenen even een goed gevoel geven! (maar toch wel een geld sturen naar waarnemng hoor!)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 22:17:14 PM

Even de nonsens van no-nonsens scheiden op waarneming en de mensen, uit het grote grijze gebied, die denken dat ze serieuze schetenwap beoefenen even een goed gevoel geven!

haha, je weet het weer mooi te zeggen Bart  ;D   :duim:
groeten, Ronald van Seijen

HPM

Citaat van: ronald op september 26, 2010, 21:44:21 PM
ach, volgens mij is dat gewoon zoeken om ergernis. hoe kan een praathoekje op internet nou overheersend zijn, je moet het toch echt zelf aanklikken om je er aan te kunnen ergeren, dus gewoon niet doen dan![...]

Dat argument wordt in dit soort omstandigheden altijd weer gebruikt, maar je hoeft 'Praat maar Raak' niet aan te klikken om ermee geconfronteerd te worden. Naar dit topic heb ik ook niet gezocht. Een normale manier van het forum benaderen is via 'Recente berichten'. Soms zie je dan pagina's niets anders dan geklets over wat niets met de natuur te maken heeft, terwijl dat is waarvoor ik hier kom en ik denk niet dat ik daar de enige in ben. Ik probeer er overheen te lezen maar met mijn ogen dicht heb ik niets aan het forum.
Maar de directe aanleiding was dat is gevraagd om geen foto's als bijlage in het forum te plaatsen omdat dat zoveel schijfruimte kost en in vervand daarmee om een financiële bijdrage te leveren, terwijl hier op PmR steeds meer voor (het functioneren van) Waarneming.nl volkomen nutteloze foto's als bijlage worden geplaats, ook door mensen die hevig hebben gepromoot om dat niet te doen.
Als het voor het voortbestaan of het functioneren van Waarneming nodig is vind ik een verzoek om een financiele bijdrage niet raar, maar dat vind ik wel als het gaat om het subsidiëren van een naaikransje. Volgens mij kun je overal op internet al praatmaarraken en anders is er altijd nog email en sms. Voor mij staat dit forum primair in dienst van Waarneming.nl doordat het gelegenheid biedt om determinatievragen te stellen en te beantwoorden.

Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten maar ik hoop dat  het aanleiding is voor jullie om eens na te denken over of het niet goed zou zijn als jullie jezelf wat beperkingen zouden opleggen. Soms zou het ook wel goed zijn als bepaalde mensen tegen zichzelf in bescherming zouden worden genomen. PmR is tenslotte niet van de wereld afgesloten maar is voor iedereen te lezen.

Zo, ik geloof niet dat ik nog meer over deze zaak heb te zeggen. Normaal mijd ik PmR als de pest, maar dit moest even.


Herman van der Meer

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 22:17:14 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 22:09:11 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 21:49:39 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

Da's niet commerciële schetenwap... en wij vervuilen/vertroebelen/belasten de boel nogal met ons geklep...

We kunnen verkassen naar Hyves, Facebook  o.i.d. Is in ieder geval gratis. Zal ik een pagina aanmaken! ;D

Dat lijkt me nu een erg goed plan (heb wel geen ervaring met die nieuwe media, maar je bent nooit te oud natuurlijk. Jullie moeten me dan wel even inleiden). Even de nonsens van no-nonsens scheiden op waarneming en de mensen, uit het grote grijze gebied, die denken dat ze serieuze schetenwap beoefenen even een goed gevoel geven! (maar toch wel een geld sturen naar waarnemng hoor!)
http://onzinnigetopics.hyves.nl/?fromSWS=1&pageid=2LA480DWMJACGSOC0
Veel plezier!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohnvR

Je kunt je foto's voor praat maar raak natuurlijk ook op een andere server zetten en dan de link plakken, dat scheelt weer wat, al helpt het Herman niet.

vuurvlinder

Citaat van: JohnvR op september 26, 2010, 23:01:02 PM
Je kunt je foto's voor praat maar raak natuurlijk ook op een andere server zetten en dan de link plakken, dat scheelt weer wat, al helpt het Herman niet.

Daar heb je gelijk in!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

Citaat van: HPM op september 26, 2010, 22:35:31 PM
Citaat van: ronald op september 26, 2010, 21:44:21 PM
ach, volgens mij is dat gewoon zoeken om ergernis. hoe kan een praathoekje op internet nou overheersend zijn, je moet het toch echt zelf aanklikken om je er aan te kunnen ergeren, dus gewoon niet doen dan![...]

Dat argument wordt in dit soort omstandigheden altijd weer gebruikt, maar je hoeft 'Praat maar Raak' niet aan te klikken om ermee geconfronteerd te worden. Naar dit topic heb ik ook niet gezocht. Een normale manier van het forum benaderen is via 'Recente berichten'. Soms zie je dan pagina's niets anders dan geklets over wat niets met de natuur te maken heeft, terwijl dat is waarvoor ik hier kom en ik denk niet dat ik daar de enige in ben. Ik probeer er overheen te lezen maar met mijn ogen dicht heb ik niets aan het forum.

hoewel ik de toon van dit bericht niet overal even prettig vind kan ik me bij dit punt wel iets voorstellen. wat vinden anderen hiervan?
evt zouden we kunnen kijken of dit hoekje kan worden afgesloten van recente berichten? (ik weet niet of dat mogelijk is?) of vinden mensen dat dan weer vervelend?
meningen?
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 22:36:58 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 22:17:14 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 22:09:11 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 21:49:39 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 26, 2010, 21:37:10 PM
Waarom zouden de waarnemers moeten gaan betalen voor het forum? Lijkt mij logischer dat de instanties die gebruik maken van de database de eventuele extra kosten gaan betalen.

Da's niet commerciële schetenwap... en wij vervuilen/vertroebelen/belasten de boel nogal met ons geklep...

We kunnen verkassen naar Hyves, Facebook  o.i.d. Is in ieder geval gratis. Zal ik een pagina aanmaken! ;D

Dat lijkt me nu een erg goed plan (heb wel geen ervaring met die nieuwe media, maar je bent nooit te oud natuurlijk. Jullie moeten me dan wel even inleiden). Even de nonsens van no-nonsens scheiden op waarneming en de mensen, uit het grote grijze gebied, die denken dat ze serieuze schetenwap beoefenen even een goed gevoel geven! (maar toch wel een geld sturen naar waarnemng hoor!)
http://onzinnigetopics.hyves.nl/?fromSWS=1&pageid=2LA480DWMJACGSOC0
Veel plezier!

leuk Astrid, nou moet ik dus echt mijn best gaan doen om hyves te doorgronden  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

CiteerMaar de directe aanleiding was dat is gevraagd om geen foto's als  bijlage in het forum te plaatsen omdat dat zoveel schijfruimte kost en  in vervand daarmee om een financiële bijdrage te leveren, terwijl hier  op PmR steeds meer voor (het functioneren van) Waarneming.nl volkomen  nutteloze foto's als bijlage worden geplaats, ook door mensen die hevig  hebben gepromoot om dat niet te doen.
(citaat Herman)

ik moet zeggen dat ik me wel aangesproken voel. Ik zal mijn niet-zinvolle foto's verwijderen. Heb nog geen andere site om foto's te uploaden, maar ik zal op zoek gaan.
Met Hyves heb ik geen ervaring. Vond het totnutoe wel leuk om hier te kletsen, maar nu is mijn plezier wat minder geworden... :-[

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

Citaat van: MarKoHu op september 26, 2010, 23:42:50 PM
CiteerMaar de directe aanleiding was dat is gevraagd om geen foto's als  bijlage in het forum te plaatsen omdat dat zoveel schijfruimte kost en  in vervand daarmee om een financiële bijdrage te leveren, terwijl hier  op PmR steeds meer voor (het functioneren van) Waarneming.nl volkomen  nutteloze foto's als bijlage worden geplaats, ook door mensen die hevig  hebben gepromoot om dat niet te doen.
(citaat Herman)

ik moet zeggen dat ik me wel aangesproken voel. Ik zal mijn niet-zinvolle foto's verwijderen. Heb nog geen andere site om foto's te uploaden, maar ik zal op zoek gaan.
Met Hyves heb ik geen ervaring. Vond het totnutoe wel leuk om hier te kletsen, maar nu is mijn plezier wat minder geworden... :-[

Margreet.

het is ook een wel erg onprettige manier van zaken doen om je punt op zo'n manier duidelijk te maken. dit praat maar raak hoekje staat op de site, er zijn nog nooit beperkingen geweest en nu is er opeens een enorme ophef (nou ja valt wel mee hoor, maar als je dergelijke berichten leest krijg je dat idee wel). trek je daar niks van aan Margreet, laat je plezier nooit bederven door mensen die hun woorden wel wat beter hadden kunnen kiezen. wacht maar even met foto's verwijderen tot we er met zijn allen over uit zijn wat nu de beste oplossing is  :)
we moeten met zijn allen gaan voor oplossingen, niet voor zure berichten, want die zag ik het liefst allemaal van de site verwijderd, dat noem ik vervuiling.
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op september 26, 2010, 23:42:50 PM
CiteerMaar de directe aanleiding was dat is gevraagd om geen foto's als  bijlage in het forum te plaatsen omdat dat zoveel schijfruimte kost en  in vervand daarmee om een financiële bijdrage te leveren, terwijl hier  op PmR steeds meer voor (het functioneren van) Waarneming.nl volkomen  nutteloze foto's als bijlage worden geplaats, ook door mensen die hevig  hebben gepromoot om dat niet te doen.
(citaat Herman)

ik moet zeggen dat ik me wel aangesproken voel. Ik zal mijn niet-zinvolle foto's verwijderen. Heb nog geen andere site om foto's te uploaden, maar ik zal op zoek gaan.
Met Hyves heb ik geen ervaring. Vond het totnutoe wel leuk om hier te kletsen, maar nu is mijn plezier wat minder geworden... :-[

Margreet.

Ik begrijp wat je bedoelt maar misschien is het een kwestie van wennen? We proberen het gewoon even!
http://onzinnigetopics.hyves.nl/forum/4822475/ia7Z/Here_we_go/?pageid=UYMKLIO7S6OSK0GC
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Bart,

Ik zie de site, maar ik begrijp niet hoe ik daarop kom?
Moet ik eerst een profiel aanmaken?

Margreet, beginner.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

mm..tja...euhh...grom..
hyves dus...

dat levert me wel een bijzonder grote emotionele beknelling op..
herinner me nog levendig het grote meningsverschil met mijn zus:

ik zou noooooooit, maar dan ook nooooooit op hyves...

nou ja, misschien kom ik eens stiekem kijken
's nachts om drie uur of zo

:-[

Margreet Kwh

Citaat van: ronald op september 26, 2010, 23:14:05 PM
Citaat van: HPM op september 26, 2010, 22:35:31 PM
Citaat van: ronald op september 26, 2010, 21:44:21 PM
ach, volgens mij is dat gewoon zoeken om ergernis. hoe kan een praathoekje op internet nou overheersend zijn, je moet het toch echt zelf aanklikken om je er aan te kunnen ergeren, dus gewoon niet doen dan![...]

Dat argument wordt in dit soort omstandigheden altijd weer gebruikt, maar je hoeft 'Praat maar Raak' niet aan te klikken om ermee geconfronteerd te worden. Naar dit topic heb ik ook niet gezocht. Een normale manier van het forum benaderen is via 'Recente berichten'. Soms zie je dan pagina's niets anders dan geklets over wat niets met de natuur te maken heeft, terwijl dat is waarvoor ik hier kom en ik denk niet dat ik daar de enige in ben. Ik probeer er overheen te lezen maar met mijn ogen dicht heb ik niets aan het forum.

hoewel ik de toon van dit bericht niet overal even prettig vind kan ik me bij dit punt wel iets voorstellen. wat vinden anderen hiervan?
evt zouden we kunnen kijken of dit hoekje kan worden afgesloten van recente berichten? (ik weet niet of dat mogelijk is?) of vinden mensen dat dan weer vervelend?
meningen?

Ronald, dat vind ik ook wel een goed idee, om praatmaarraak af te sluiten van recente berichten.
Dan kijk ik zelf wel op een andere wijze, of er nieuwe berichten zijn op die outback.
Hyves lukt me namelijk nog niet zo, en het nadeel vind ik dat je dan niet tegelijk kunt determineren op waarneming.nl.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Vincent

Blijf lekker hier kletsen, niemand verbiedt jullie dat. Als dit op Waarneming.nl niet gewenst zou zijn, dan zouden er niet zoveel berichten in dit forum staan en bestond dit forumonderdeel niet eens.

Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet.
Vincent

Margreet Kwh

Citaat van: Vincent op september 27, 2010, 12:10:36 PM
Blijf lekker hier kletsen, niemand verbiedt jullie dat. Als dit op Waarneming.nl niet gewenst zou zijn, dan zouden er niet zoveel berichten in dit forum staan en bestond dit forumonderdeel niet eens.

Wie zich aan 'the outback' stoort, leest het maar niet.

Ha Vincent, fijn, dit stelt me weer wat gerust. :)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

marcel123

Het enige probleem van het forum zijn de grote hoeveelheden fotos die er (dubbel?) op worden gehost, zie dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html
Een berichtje meer of minder stelt tov een plaatje niet zo veel voor. De foto's zijn al een tijd lang een issue.

Botervlieg

Citaat van: optilete op september 27, 2010, 13:30:14 PM
Het enige probleem van het forum zijn de grote hoeveelheden fotos die er (dubbel?) op worden gehost, zie dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html
Een berichtje meer of minder stelt tov een plaatje niet zo veel voor. De foto's zijn al een tijd lang een issue.

Mee denkend aan een oplossing....

De mogelijkheid om foto's up te loaden naar het forum weghalen.
En ipv daarvan uitleg plaatsen hoe foto kan worden toegevoegd,
evt met balk waar je direct de link in kunt plakken?

Groetjes, Marleen

Michiel en Milka

Overstappen naar hyves is voor mij geen optie. Ik ga daarvoor niet speciaal een hyves account nemen. Dus ik ben blij met de reactie van Vincent.
Groet, Michiel

Marina

Zelf luister ik ook liever naar de positieve berichten van Vincent.
En wie zegt dat PraatMaarRaak wegmoet? Alleen Herman toch?
Als Hisko het ook gaat zeggen ga ik me pas zorgen maken.
Ik voel meer voor het idee van Ronald, om oude Praatmaarraak te verwijderen en de heel oude determineertopics kritisch te bekijken.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Overigens moet je ook de sociale functie van Praatmaarraak niet onderschatten.
Wanneer je prettig met elkaar over van alles kan praten, begrijp je die persoon beter en ben je veel minder geneigd om dingen "anders" op te vatten of om elkaar te kwetsen of verwijten naar het hoofd te slingeren (wat helaas hier en daar nogal eens aan de orde is).
Er zouden juist méér mensen op een gezellige manier aan de Praatmaarraak moeten!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marije

Citaat van: Michiel en Milka op september 27, 2010, 13:39:10 PM
Overstappen naar hyves is voor mij geen optie. Ik ga daarvoor niet speciaal een hyves account nemen. Dus ik ben blij met de reactie van Vincent.

Ik sluit me hier bij aan.
Als een bepaalt gedeelte je niet interesseert, dan ga je er maar niet heen. Ik heb ook geen interesse voor alle soorten.
Die zoek ik dan ook niet op. Zo simpel kan het zijn, lijkt mij.