Hoofdmenu

creativiteit

Gestart door ronald, september 19, 2010, 17:51:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: ronald op september 21, 2010, 20:28:54 PM
Jarinka, wat een leuke leraren heb jij zeg, droge humor, mooie uitspraken, lijkt me leuk daar!
De meeste leraren zijn inderdaad wel leuk. Af en toe zit er een vervelende tussen, maar over het algemeen is het er vol te houden :). Ik heb mezelf aangesteld als opschrijver van leuke uitspraken :).
Helaas heb ik de schriften met de leukste quotes op school liggen, dus jullie houden ze van me tegoed ;)
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

bij ons was het net andersom op de mavo, bv een aardrijkskundeleraar die als hij ons niet overspannen aan de haren over tafel trok zo drie keer achter elkaar precies dezelfde les gaf (ok, wij hielden ons dan wel stil om te zien hoe lang het ging duren, maar toch) en twee onderdirecteuren die als een tas ergens lag waar dat niet mocht alle boeken eruit slingerden door de hele hal of ze in de container gooiden.
nou ja, wij hadden ook wel een paar leuke hoor, maar gemiddeld was het echt pet, saai en droog stampen van info waar je niet veel aan hebt. je kunt me nu nog snachts wakker maken en vragen wat 12 keer 12 is, en je hebt meteen antwoord, terwijl ik de beperkte opslagcapaciteit in mijn hoofd echt wel beter kan gebruiken

en ik ben benieuwd wat voor leuke uitspraken er nog meer komen!
groeten, Ronald van Seijen

Question

Ooohw..de tafels. hih..Die moest ik op de lagere school ook uit mn hoofd leren. Uiteindelijk had ik een papier met de tafels van 1-10 boven mijn bed. Ik heb een paar pogingen gedaan. Maar uiteindelijk bleef ik altijd stiekem onder de tafels op mijn vingers aan het tellen. :angel:

Bart van Hoogstraten

Ik wist als leerling echt alle jaartallen uit mijn hoofd. De anderen wisten wat er toen gebeurde...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

ondanks dat mijn projectje vandaag eerst mis leek te gaan is er na lekker doorsnijden toch iets ontstaan wat op een libel begint te lijken. was ik wel erg blij mee, want als het een keer misgaat lukt het me eigenlijk nooit om het nog recht te breien, en nu dus wel  :)
nou ja, het is nog lang niet klaar en kan alsnog helemaal misgaan, maar ik ben er al erg tevreden mee, alleen al om de lol die ik er van had!
groeten, Ronald van Seijen

Michiel en Milka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 21, 2010, 20:50:37 PM
Ik wist als leerling echt alle jaartallen uit mijn hoofd. De anderen wisten wat er toen gebeurde...
;D ;D
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

#156
Ik kom net binnen van een eindje hemel kijken met mijn nieuwe monoculair. Schitterend! Prachtige maan, nog niet volledig, maar aan de hele kant links kon ik zelfs bergtoppen zien op zijn horizon. En dan links van de maan staat jupiter heel fel. Met 3 manen kristalhelder te zien!!! Meende vanuit de achtergrond richting Goffertpark trouwens een Steenuiltje te horen. Echt gaaf!
Morgen is er weer zo'n avond en is de maan vollediger. Ik ga proberen wat foto's te maken.

Stay tuned!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 21, 2010, 22:06:59 PM
Ik kom net binnen van een eindje hemel kijken met mijn nieuwe monoculair. Schitterend! Prachtige maan, nog niet volledig, maar aan de hele kant links kon ik zelfs bergtoppen zien op zijn horizon. En dan links van de maan staat jupiter heel fel. Met 3 manen kristalhelder te zien!!! Meende vanuit de achtergrond richting Goffertpark trouwens een Steenuiltje te horen. Echt gaaf!
Morgen is er weer zo'n avond en is de maan vollediger. Ik ga proberen wat foto's te maken.

Stay tuned!
leuk Bart, ik ben benieuwd waar je mee komt!
ik weet trouwens niet of het altijd zo is, maar de volle maan kan soms erg rood opkomen, prachtig is dat ook. ik heb dat ooit in landelijk gebied mogen aanschouwen toen de maan mooi rood boven een oude boerderij met wat bomen eromheen opkwam. dat zijn van die momenten die je bijblijven  :)
zo maar eens buiten spelen dan, want sterren kijken vink ook geweldig!
groeten, Ronald van Seijen

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

ik kwam net over een topic over baden een nogal schokkende foto tegen, zou dat met die maan te maken hebben?  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

ieuw! kon je niet waarschuwen  :o
hoop niet dat daar straks weer vogeltjes uit moeten drinken  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Je kunt ook creatief zijn door iets, wat eigenlijk ergens anders voor bedoeld is, anders toe te passen (associëren). Mijn camper is een oude legerambulance waar de infuuskleppen nog van in het plafond zitten. Deze gebruik ik op vakantie om de wijnvoorraad in op te hangen. (In Frankrijk etc. verkopen ze wijn in kartonnen dozen. Je kunt die zak eruit trekken).  ; ;)

Over bloed gesproken... mijn associaties zijn voor veel mensen vaak niet te volgen -> kreeg onlangs bij de bloedbank een speldje en een knuffelpelikaantje omdat ik weer 2,5 liter bij mekaar gedoneerd had. Ik vroeg de "melkster", na haar te bedanken, of ze dat bij de spermabank ook deden... ze keek alleen maar even heel raar en ging, met een kort bedankje, gauw met mijn bloedzak er vandoor...  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Drink je die wijn nu uit de infuuszakken?!?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Nee, daar zit een kraantje aan, tap daar dan een glaasje uit.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Nog geen dorpelingen met fakkels, kruizen, mestvorken, wijwater en/of houten staken?   ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

CiteerJe kunt ook creatief zijn door iets, wat eigenlijk ergens anders voor bedoeld is, anders toe te passen (associëren).
(citaat Bart)
Ah, hergebruik. Dat vind ik een leuke vorm van creativiteit.
Ik heb zelf twee aardige voorbeelden.
Op zoek naar stevig kaftpapier ontwikkelde ik als student een manier om grote enveloppen om te zetten tot stevige kaften voor mijn studieboeken.
En op zoek naar een oplossing voor het probleem van een Flora in nat gras, ontwikkelde ik de truc van de doorzichtige stevige plasticzak die tot kaft werd.

Maar er zijn natuurlijk talloze voorbeelden van zulke knutselarij te bedenken. Mijn vader was indertijd binnen de familie beroemd om zijn originele oplossingen. Zo maakte hij een deurtje dat sloot met twee muizenvallen. En repareerde hij een nietapparaat met een deel van een bezemsteel.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Nog even een stukje huisvlijt.
Op de camping komen regelmatig poezen langs, soms zwervers, soms van buren.
Mijn hubbie heeft een hok getimmerd van hout dat nog in de schuur lag. Geïsoleerd met piepschuim. Vrolijk kleurtje gegeven. Oud kussentje erin.
Er wordt elke nacht in geslapen en ook heb ik er al egeldrolletjes in gezien (er staat ook regelmatig een bakje kattenvoer in) en van de winter toen er sneeuw lag liepen er veel vogelsporen naar toe van kraaiachtigen, die lusten ook wel een kattebrokje.
(Op deze foto ligt er een raam op, dat moeten jullie even wegdenken.)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Citaat van: MarKoHu op september 22, 2010, 21:06:08 PM
En repareerde hij een nietapparaat met een deel van een bezemsteel.
Heb mn fantasie laten werken, maar wat stel ik me daar bij voor?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Hier is 'ie, ik zie nu dat het niet met een bezemsteel, maar met een ander stuk hout is gerepareerd.
Mijn vader heeft er talloze jaarverslagen mee geniet en nu gebruik ik 'm nog steeds.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

geweldig weer al die leuke dingen!  een mooie wending ook dat hergebruik! mijn vader is er ook zo handig mee, ik vergeet nooit hoe hij ooit een voliere ging bouwen, hij begon met twee palen en een oude bouwplaat. palen in de grond, plaat ertegenaan gespijkerd, alsof er een kaal reclamebord stond. ik zag niet hoe dit ooit wat zou worden, maar er kwam steeds meer oud hout op de proppen, het reclamebord werd een hokje die na wat afwerking er nog mooi uitzag ook, de kooi groeide ook al snel, en ik denk dat het een jaar of twee later was dat er een grote U vormige voliere stond met twee nachthokken, echt prachtig met een terrasje er midden in met tweedehands tegels en oude bielzen.
ik hou dan niet meer van opgesloten vogels, maar vindt het nog steeds geweldig wat hij daar heeft gemaakt en wat hij mij erdoor heeft geleerd, ik kan door hem ook heerlijk knutselen met oude dingen.
en een nietmachine repareren met een stuk hout ook, infuuszakken met wijn, deuren die sluiten met muizenvallen, wat een leukigheid allemaal  :)
groeten, Ronald van Seijen

Question

Wat een kans voor creativiteit heb ik voor mijn neus staan zeg. Ik heb een huisje aangeboden gekregen. Ik woon nu nog bij mijn ouders. Het lijkt allemaal erg leuk. Uitdaging. Creativiteit in de zin van of het financieel kan, en als het kan...hoe maak je er een thuis van. Ik loop er bijna constant over te fantaseren. Ik heb al een tijdje niks gedaan met mijn creativiteit. Maar als je je er nu op concentreert begint er toch van alles te borrelen hoor. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. :huh: hihi een E.T. vingertje in de gang met: "home"  ;D Ik slinger nog wel wat als een amateur fietser. Aan de ene kant hartstikke enthousiast, aan de andere kant wegrennen en verstoppen. Dit laatste moet ik deze keer toch maar eens niet doen. K moet mezelf nu maar opengooien en laten bruisen.  :-\ :rolleye: O0 :blink:

Marina

Tineke, gefeliciteerd! Spannend!
Wel foto's plaatsen, hè!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Question op september 25, 2010, 09:52:48 AM
Wat een kans voor creativiteit heb ik voor mijn neus staan zeg. Ik heb een huisje aangeboden gekregen. Ik woon nu nog bij mijn ouders. Het lijkt allemaal erg leuk. Uitdaging. Creativiteit in de zin van of het financieel kan, en als het kan...hoe maak je er een thuis van. Ik loop er bijna constant over te fantaseren. Ik heb al een tijdje niks gedaan met mijn creativiteit. Maar als je je er nu op concentreert begint er toch van alles te borrelen hoor. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. ??? hihi een E.T. vingertje in de gang met: "home"  ;D Ik slinger nog wel wat als een amateur fietser. Aan de ene kant hartstikke enthousiast, aan de andere kant wegrennen en verstoppen. Dit laatste moet ik deze keer toch maar eens niet doen. K moet mezelf nu maar opengooien en laten bruisen.  :-\ :rolleye: O0 :)

das zeker spannend!
wat ik zelf ooit erg creatief vond was een biljartzaal waar men allemaal oude kranten tegen een stuk muur had geplakt, dus als je over geld in zit, ga vast de leukste bladzijden uit kranten sparen dan heb je straks behang en meteen wat te lezen  ;) ;D

nou ja, gekkigheid natuurlijk, tenminste (even generaliseren hoor) vrouwen hebben het vaak toch liever wat mooier. zelf heb ik dat idee van die kranten natuurlijk wel eens ingezet, erg leuk vond ik die muur, als ik weer eens iets leuks vond dan plakte ik dat over een stuk wat minder interessant was. helemaal leuk was de muur na de verbouwing van dat huis, toen bouwvakkers er met hun droge humor van alles bijgeschreven hadden, haha ik vond het geweldig!
groeten, Ronald van Seijen

Question

#174
Citaat van: ronald op september 25, 2010, 11:08:32 AM
Citaat van: Question op september 25, 2010, 09:52:48 AM
Wat een kans voor creativiteit heb ik voor mijn neus staan zeg. Ik heb een huisje aangeboden gekregen. Ik woon nu nog bij mijn ouders. Het lijkt allemaal erg leuk. Uitdaging. Creativiteit in de zin van of het financieel kan, en als het kan...hoe maak je er een thuis van. Ik loop er bijna constant over te fantaseren. Ik heb al een tijdje niks gedaan met mijn creativiteit. Maar als je je er nu op concentreert begint er toch van alles te borrelen hoor. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. ??? hihi een E.T. vingertje in de gang met: "home"  ;D Ik slinger nog wel wat als een amateur fietser. Aan de ene kant hartstikke enthousiast, aan de andere kant wegrennen en verstoppen. Dit laatste moet ik deze keer toch maar eens niet doen. K moet mezelf nu maar opengooien en laten bruisen.  :-\ :rolleye: O0 :)

das zeker spannend!
wat ik zelf ooit erg creatief vond was een biljartzaal waar men allemaal oude kranten tegen een stuk muur had geplakt, dus als je over geld in zit, ga vast de leukste bladzijden uit kranten sparen dan heb je straks behang en meteen wat te lezen  ;) ;D

nou ja, gekkigheid natuurlijk, tenminste (even generaliseren hoor) vrouwen hebben het vaak toch liever wat mooier. zelf heb ik dat idee van die kranten natuurlijk wel eens ingezet, erg leuk vond ik die muur, als ik weer eens iets leuks vond dan plakte ik dat over een stuk wat minder interessant was. helemaal leuk was de muur na de verbouwing van dat huis, toen bouwvakkers er met hun droge humor van alles bijgeschreven hadden, haha ik vond het geweldig!

Leuk! In principe kan ik natuurlijk ook een kluitje van de creatievelingen hier weg loslaten in mn huis. Je weet maar nooit wat er dan ontstaat.  ;D. Krantenwanden met extra teksten, infuus zakken aan het plafon. blote kerels in bad. Dat kan nog leuk worden..grinnik  ;D

ronald

haha, ja leuk, een outback huis, daar heb ik nu al een heel mooie visuele voorstelling van op mijn netvlies  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Question

hihi..machtig! dat wordt een feestje! k geef het wel aan als ik de deur open gooi. :P

ronald

dan komen we met infuuszakken vol drank de zaak eens flink op de kop zetten, kijken of we dan iets creatiefs kunnen achterlaten  ;D

nu snel buitenspelen, ik zie zon!
groeten, Ronald van Seijen

Marina

kan Bart dan wel zn kleren aanhouden?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Question

hihi. welke kleren bedoel je..z'n sokken?  O0