Hoofdmenu

creativiteit

Gestart door ronald, september 19, 2010, 17:51:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Nou... vertel toch maar.
Dan zullen wij wel oordelen in hoeverre je FOUT was.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Citaat van: ronald op september 21, 2010, 11:32:04 AM
haha, als ik zo'n bui heb (regelmatig) ben ik altijd extra voorzichtig om wat te typen. op een scherm kan 'foute' humor snel verkeerd overkomen. in het echt niet zo snel, want dan kijk ik er heel schattig bij  ;D

Je bedoelt net als "u kijkt zo lief" ...(citaat Balkenende)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

net nadat ik het bericht over foute humor stuurde dacht ik al: hou toch je mond (of je toetsenbord?) lummel, je weet toch dat vrouwen ook enorm nieuwsgierig zijn en dit niet laten rusten  ;D
groeten, Ronald van Seijen

ronald

maar snel wat anders  ::) ... ;)
er schoot me net ook weer te binnen hoe ik ooit een kattenfort voor een jong poesje die we nog niet zo lang hadden. onze buren hadden vlak erna net zo'n mormeltje, en ze konden samen zo leuk spelen.
ik heb een oude wasmachinedoos gepakt, en er rondom gaten ingemaakt, sommige zo groot dat ze er doorheen konden, bij andere kon er net een pootje doorheen. van binnen een boel plankjes erin zodat ze oneindig veel mogelijkheden hadden om elkaar aan te vallen.
hoeveel uren ik daar naar heb gekeken weet ik niet, maar wat was dat leuk om te zien hoe creatief de monstertjes daar mee waren. je wist ook nooit uit welk gat wat tevoorschijnkwam, daar een pootje, daar een kopje, dan weer even totale stilte, spanning, en dan weer harde actie, machtig!
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Leuk verhaal van die poesjes! Spelen is natuurlijk een vorm van creatief zijn. Homo ludens van Huizinga. Lekker aanrotzooien.
Ondertussen ben ik een gsm-hoesje aan het fabrieken  (bricolage, jawel) van een oude sok.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 11:51:04 AM
Leuk verhaal van die poesjes! Spelen is natuurlijk een vorm van creatief zijn. Homo ludens van Huizinga. Lekker aanrotzooien.
Ondertussen ben ik een gsm-hoesje aan het fabrieken  (bricolage, jawel) van een oude sok.

Margreet.
leuk, dan kun je verschillende geuren instellen voor wanneer je gebeld wordt?  :P

lekker aanrotzooien is idd geweldig om te doen. vorig jaar heb ik eens een stapel balken en planken gekocht en ben daar en heb daar zomaar wat mee aangeklooit met als doel een klimding voor onze katten (binnen en tuinkatten, dus die moeten wel wat extra vermaakt worden vind ik). dikke lol, vooral omdat ze er net door boven de schutting uit konden kijken en daar vele uren doorbrengen. ik had er net zo goed gewoon een plank neer kunnen hangen, maar ach, hier heb ik zelf weer veel lol van het bouwen gehad
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Et voilà!
Het eindprodukt, van een babysok, en de site met     http://www.dbnl.org/tekst/huiz003homo01_01/
Downloadable van Homo Ludens, Johan Huizinga.
(als dat geen multitasking is...) ;)


Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Citaat van: ronald op september 21, 2010, 12:04:36 PM
Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 11:51:04 AM
Leuk verhaal van die poesjes! Spelen is natuurlijk een vorm van creatief zijn. Homo ludens van Huizinga. Lekker aanrotzooien.
Ondertussen ben ik een gsm-hoesje aan het fabrieken  (bricolage, jawel) van een oude sok.

Margreet.
leuk, dan kun je verschillende geuren instellen voor wanneer je gebeld wordt?  :P

;D
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 12:05:20 PM
Et voilà!
Het eindprodukt, van een babysok, en de site met     http://www.dbnl.org/tekst/huiz003homo01_01/
Downloadable van Homo Ludens, Johan Huizinga.
(als dat geen multitasking is...) ;)


Margreet.

hoho Margreet, één ding tegelijk, ik ben maar een man hoor  ;)
maar een heel vrolijk hoesje, leuk  :)
ik zal die site later eens bekijken, ik ga eens buiten snuffelen of daar ook creativiteit rondhangt of niet. altijd een verassing he!
groeten, Ronald van Seijen

ronald

nog snel even een voorbeeld van hoe leuk foute humor kan zijn van Herman Finkers. man, vrouw, neger, chinees, blank, Fries, Groninger, Limburger, maakt mij niet uit, zolang het goed bedoelt is vind ik het geweldig als mensen al die bedachte vakjes op de korrel kunnen nemen op een leuke manier, erg creatief vind ik dit ook  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=RdWW0bmskOQ&feature=related
groeten, Ronald van Seijen

ronald

leuk, ik vond een oud stukje hout wat al lang buiten ligt wat me aan het achterlijf van een libel deed denken, al was het een vierkant balkje. daar ben ik nu met een bijtel wat ronding op aan het aanbrengen, met veel fantasie lijkt het al een beetje. ik voel nu al dat dit spoor waarschijnlijk dood gaat lopen, maar wie weet, misschien ook niet. in mijn hoofd zie ik nog enkele mogelijkheden om er een aardig tuindingetje van te maken. niet strak en netjes, maar zoals ik wel vaker zie, een stuk wildgroei wat ergens op lijkt, in dit geval hopelijk op een libel. en dan maar kijken wat de natuur er van gaat maken, het rottingsproces van hout kan ook heel fraai zijn, wat dat betreft is de natuur ook erg creatief, maar dat wisten we al natuurlijk.
het was al weer een tijd geleden dat ik met hout bezig was op deze manier, maar alleen al het heel langzaam wegsnijden van de scherpe randjes, tot het balkje steeds ronder wordt, goh, ik was vergeten hoe fijn dat is.
wel heb ik er een druk liedje bij in mijn hoofd, dus net even achter de pc, even dat rustige pianopingeltje zacht laten draaien, als dat op de achtergrond zometeen wat meepingelt dat merk ik vast bijna niet.
nou, maar weer eens kijken of ik vandaag als doorgeefluik kan fungeren of dat ik toch net iets te graag iets creatiefs wil laten zien zodat er niks van terecht komt. beide keren heb ik er nu al lol van  :)
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

#131
Ronald, je brengt me op een idee. Toen ik als kind in Zwitserland op vakantie was, heb ik daar een oude knoest verzameld om thuis het zachte hout eraf te snijden; wat overbleef, de harde kern, bleek een decoratief geheel van holtes en rondingen. Heeft jarenlang op mijn vensterbank gestaan en sinds kort ligt het in de tuin bij de vogelschaal.
Morgen ga ik in de Haarlemmerhout rondstruinen, wie weet zie ik daar een leuk stukje hout liggen...

Nu ga ik ook even naar buiten. Ik moet nog een bureaustoel ontwikkelen die na enige tijd een schietstoelfunctie krijgt, zodat je wel moet stoppen met computeren!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

haha, een goed (creatief) idee die burostoel, want idd, de pc heeft wel een verslavende werking en houdt mij soms ook langer beet dan goed is.

mijn project begint de verkeerde kant op te gaan, als een nog niet voltooid zandkasteel in een regenbui. de verhoudingen kloppen niet, de bijtel is nogal stomp en de slijpsteen kan ik nergens vinden. maar ik heb er nog steeds lol van en ga nog even lekker door. wie weet wat er na de bui van het hoopje zand over is om nieuwe inspiratie op te leveren  :)

wat je zegt geeft me ook wel weer ideeën, houtjes zoeken is idd geweldig leuk. toen ik eerder libellen sneed en er een stukje natuur bij wou maken om ze in te hangen zocht ik altijd om stokjes onderweg waar ik ze op kon zetten. sinds die tijd zag de wereld er ook anders uit, want wat blijken er prachtig gevormde stokjes te zijn. had ik nog nooit eerder gezien, maar nu mijn aandacht erheenging zag ik ze overal.
hetzelfde heb ik gehad met stenen, in de tijd dat ik me in hunebedden heb verdiept en ze zo nu en dan in het klein namaakte. daarvoor waren stenen nodig die aan een kant plat waren, net als in de echte hunebedden. ongelooflijk hoeveel lol je daar ook al van kunt hebben, opeens zie je overal stenen die je eerder niet zag...
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Oh, foute dingen kunnen zo mooi zijn. Deze vind jij vast ook heel erg goedfout, Ronald. Een weldenkend mens mag dit eigenlijk niet mooi vinden maar ik vind het het mooiste wat de (technische) mensheid ooit voortgebracht heeft, telkens weer als ik het zie gaan me de nekharen overeind staan; De Saturnus V! Hoger dan de domtoren van Utrecht, 110 meter! Met een gewicht van 3.000.000 kg accelereert hij in 700 seconde van 0 naar 28.000 km/h. Elke seconde tijdens de accelleratie gaat ie 140 km/h sneller!!! Daarbij gebruikt hij 15.000 liter brandstof per seconde... Joehoeee. Ohh, heerlijk dit (widescreen-view):
http://www.youtube.com/watch?v=2rXtG3vfAlA
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

dat is idd fascinerend Bart, wat een power, wat een technologie!

ik kan ook zeker genieten van wat de mens kan voortbrengen. soms is het echt genieten, soms is het fascinatie. ik krijg bijvoorbeeld kippevel als ik een vliegtuig uit de tweede wereldoorlog hoor, zo'n mustang bv met zwaar rommelende motor en gierende aanjager, wauw wat een ding. en als ik er dan aan denk dat deze motoren in ook grote bommenwerpers zaten, 4 stuks, dan is dat helemaal indrukwekkend. en dan...die dingen in formaties van duizenden overvliegend, ongelooflijk, urenlang komen ze over. woorden schieten te kort, wat kan de mens toch veel, wat zijn we toch geweldig! of...waar gaan die dingen eigenlijk heen? ow, die gaan flink veel bommen op andere mensen gooien. noh, waarom dan? tsja, dat is nodig om de zaken weer op orde te krijgen. en waarderen die andere mensen dat dan wel? nou nee, die sturen nu ook enorme aantallen vliegtuigen de lucht in om deze neer te schieten. joh, maar is dat allemaal niet heel ongezond? jawel, maar het is allemaal voor een goed doel. ja maar had dat niet wat beter gepland kunnen worden zodat dit niet nodig zou zijn? eeeh, tsja, kweenie, maar er is goed nieuws, we hebben nu een bom waar je maar eentje van nodig hebt om net zoveel schade en ellende aan te brengen en die kun je als je wilt met een raket afschieten en met computertechnologie precies daar heensturen waar je hem wilt hebben, wel zo veilig! ...eeeh, ja, das echt goed nieuws zeg...

en dat fascineert me tegenwoordig aan de mens, we zijn een bijzondere soort, zo slim en toch zo dom...wat hadden we een geweldige dingen kunnen doen met al onze geweldige technologie, maar helaas is die technologie ver vooruit op ons bewustzijn.
groeten, Ronald van Seijen

ronald

nu snel weer naar mijn stukje hout, het zonnetje schijnt nog net in een hoekje van de tuin, shirt uit en lekker met een zonnetje op mijn huid een beetje houtsnijden.
ik leer ook veel hier in the outback van wrnm.nl. mannen moeten volgens vrouwen als koffie zijn weet ik inmiddels, sterk en gebrand. ik ben een klein beetje gebrand nu, en door de warmte zweet het wel wat en ruik ik nu ook vrij sterk, mijn vriendin zal vast blij met me zijn  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Question

Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 11:17:07 AM
CiteerEn ik ben eigenlijk nog het meest jaloers op het feit dat vrouwen  meerdere dingen tegelijk kunnen, mannen kunnen maar 1 ding tegelijk...
(citaat van Bart)

Ah, multitasking! Ja, daar ben ik erg goed in (ahum) ;)   Ik herinner me die keer dat ik zo verdiept was in een boek dat ik de aardappelen liet droogkoken...
Mijn hospita was gelukkig niet thuis.

Margreet.


hihi..Ik ben ook erg goed in meer dingen tegelijk doen. Vooral werken en praten (niet dus, wat is dat moeilijk om tijdens het praten je handen door te laten werken.  ;D)

ronald

multitaskende vrouwen, is dat wanneer ze meerdere verkeerde afslagen tegelijk nemen?  ;D
(ojah, ik zou geen foute grappen maken he  :P , nou je deze kan toch wel he, want ik heb zelf het richtingsgevoel van een dooie baksteen)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

het zonnetje was net te snel weg, dus heb ik nog wel even tijd om te zeggen hoe geweldig het op de tuin is, er is een grote groep spreeuwen neergestreken, het kwettert rondom, geweldig! misschien dat ik daarom nu ook wel een beetje een gek humeur heb, wat een weelde om zomaar wat aan te klooien in zo'n fijne setting! een maffe kat erbij die totaal andere belangen heeft dan mij en zo nu en dan languit op mijn snijwerkje gaat liggen om duidelijk te maken wat eigenlijk wel de bedoeling is  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op september 21, 2010, 18:34:30 PM
multitaskende vrouwen, is dat wanneer ze meerdere verkeerde afslagen tegelijk nemen?  ;D
(ojah, ik zou geen foute grappen maken he  :P , nou je deze kan toch wel he, want ik heb zelf het richtingsgevoel van een dooie baksteen)

Maar het is wel zo -> vrouwen kunnen, veel beter dan mannen, meerdere dingen tegelijk!
Maar nou komt het.., daar heb ik uiteraard een (waarschijnlijk zeer controversiële) theorie over;
Da's ingebouwd tijdens de evolutie (instinctief dus) om ervoor te zorgen dat onder alle omstandigheden het kroost wordt groot getrokken! In de derde wereld zie je het soms nog wel eens -> mannen op jacht (iets waar je serieus en geconcentreerd mee om moet gaan) en de vrouwen werken ondertussen, druk met elkaar kletsende, op het land, vaak met een baby op de rug en houden ondertussen het grotere kroost wat langs de akker speelt in de gaten en ondertussen ook nog het vuur bij de hut en de stoofpot die erop staat.

Okay dames, laat maar komen, ben er helemaal klaar voor! (dekkiiiiiing!!!)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte


Maar het is wel zo -> vrouwen kunnen, veel beter dan mannen, meerdere dingen tegelijk!
Maar nou komt het.., daar heb ik uiteraard een (waarschijnlijk zeer controversiële) theorie over;
Da's ingebouwd tijdens de evolutie (instinctief dus) om ervoor te zorgen dat onder alle omstandigheden het kroost wordt groot getrokken! In de derde wereld zie je het soms nog wel eens -> mannen op jacht (iets waar je serieus en geconcentreerd mee om moet gaan) en de vrouwen werken ondertussen, druk met elkaar kletsende, op het land, vaak met een baby op de rug en houden ondertussen het grotere kroost wat langs de akker speelt in de gaten en ondertussen ook nog het vuur bij de hut en de stoofpot die erop staat.


Da's toch niet zo controversieel? Maar die theorie heb ik volgens mij wel eens vaker gehoord, Midas Dekkers ofzo ???
Klinkt wel logisch in elk geval. Mannen kunnen overigens wel tegelijkertijd voetbal kijken, bier drinken èn commentaar leveren op de scheidsrechter.
Da's toch ook multi-tasking. ;)

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fpvdputte op september 21, 2010, 19:22:11 PM

Maar het is wel zo -> vrouwen kunnen, veel beter dan mannen, meerdere dingen tegelijk!
Maar nou komt het.., daar heb ik uiteraard een (waarschijnlijk zeer controversiële) theorie over;
Da's ingebouwd tijdens de evolutie (instinctief dus) om ervoor te zorgen dat onder alle omstandigheden het kroost wordt groot getrokken! In de derde wereld zie je het soms nog wel eens -> mannen op jacht (iets waar je serieus en geconcentreerd mee om moet gaan) en de vrouwen werken ondertussen, druk met elkaar kletsende, op het land, vaak met een baby op de rug en houden ondertussen het grotere kroost wat langs de akker speelt in de gaten en ondertussen ook nog het vuur bij de hut en de stoofpot die erop staat.


Da's toch niet zo controversieel? Maar die theorie heb ik volgens mij wel eens vaker gehoord, Midas Dekkers ofzo ???
Klinkt wel logisch in elk geval. Mannen kunnen overigens wel tegelijkertijd voetbal kijken, bier drinken èn commentaar leveren op de scheidsrechter.
Da's toch ook multi-tasking. ;)

groeten

Je vergeet scheten laten, boeren en chips vreten. Nee, da's gewoon 1 taak en die heet voetbal.  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Dit topic is erg zinvol. Ik heb vanmiddag het poppenhuis uitgegraven en gelijk een hele hoop oude rommel weggegooid. Ik heb 2 foto's gemaakt, helaas lukte het niet om het ding helemaal op de foto te krijgen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Sow Astrid! Dat is wel een hele mooie!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

idd wauw, dat is echt mooi Astrid!
wat een leuk topic blijkt dit te zijn zeg, al die mooie dingen die ik hier zie inspireren me enorm, dank allen!  :)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Question

Citaat van: vuurvlinder op september 21, 2010, 19:47:26 PM
Dit topic is erg zinvol. Ik heb vanmiddag het poppenhuis uitgegraven en gelijk een hele hoop oude rommel weggegooid. Ik heb 2 foto's gemaakt, helaas lukte het niet om het ding helemaal op de foto te krijgen.

Oooh! Wat een knus poppenhuis zeg. Het is dat het formaat niet helemaal passend is, maar anders..

CiteerOkay dames, laat maar komen, ben er helemaal klaar voor! (dekkiiiiiing!!!) 
dekking? waarom? Zijn vrouwen tijdens de evolutie zo sterk aangepast dat de mannen bang voor ze worden? grinnik

Jarinka

Citaat van: Question op september 21, 2010, 20:18:09 PM
CiteerOkay dames, laat maar komen, ben er helemaal klaar voor! (dekkiiiiiing!!!) 
dekking? waarom? Zijn vrouwen tijdens de evolutie zo sterk aangepast dat de mannen bang voor ze worden? grinnik
Mannen doen alsof ze de baas zijn door heel sterk aanwezig te zijn. Maar vrouwen zijn sluw en weten dingen precies naar hun eigen hand te zetten...
Een uitspraak van mijn leraar Economie: "Ik ben de baas in huis. Ik heb toestemming van mijn vrouw om dat te zeggen."
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

en over de multitaskende vrouw en jagende man, daar vind je nu nog sporen van bij vrouwen, die gaan niet graag alleen de natuur in, dat ervaren ze vaak als bedreigend. mannen gaan vaak graag alleen op pad, wij hebben die angst veel minder. er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dit gaat vaak op. dan kun je wel zeggen dat wij ons beter kunnen verdedigen als er iets is, maar ik heb zelf eens een grote kerel in een fout hoekje van het bos achter me aan gehad, waar ik ook ging, daar stond hij weer, terwijl hij druk speelde met zijn apparatuur. ik had het flink benauwd en ben er op het laatst vandoor gegaan. maar het houdt me niet tegen om nog altijd overal alleen rond te stappen, homo hoek of niet, als het er mooi is ga ik er gewoon heen, en dat terwijl ik zeker geen held (of homo) ben.
dus volgens mij is dat ook nog iets wat oer is in ons.
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Jarinka, wat een leuke leraren heb jij zeg, droge humor, mooie uitspraken, lijkt me leuk daar!

groeten, Ronald van Seijen