Hoofdmenu

1CY meeuw...

Gestart door Martijn Bot, september 13, 2010, 20:23:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Ik ben niet in de wieg gelegd voor meeuwen, maar hoop dat de aanhouder uiteindelijk wint. Bijgevoegde meeuw doet mij denken aan Geelpoot (vele geruide mantelveren, lange, zwarte handpennen, redelijk forse zwarte snavel met gonys, lichte binnenvlag op binnenste handpennen), maar grote dekveren, postuur en staartpatroon doen mij twijfelen. Hulp wordt erg op prijs gesteld. (foto's vandaag in Groningen)

ruud_altenburg

Het probleem zit 'm in de lichte buitenvlag van de binnenste handpennen. Dat past maar op een soort...
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Martijn Bot

Zilvermeeuw, dus. Opvallend beest.
Dank.

Rutger

Ook tertials zijn toch typisch voor zilvermeeuw (veel wit aan de randen) ?
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Klaas van Dijk

hoi Martijn,

Leuk dat je gister in de stad Groningen bent wezen zoeken naar grote meeuwen. Het was mij de afgelopen dagen ook opgevallen dat er af en toe lastige 'gevallen' tussen zaten. Het loont m.i. zeker de moeite om parkvijvers in Vinkhuizen (Platinalaan), Paddepoel, Selwerd en de Korrewegwijk af te zoeken (veel vijvers zitten (zaten?) bomvol met jonge grote meeuwen). Vooral 1KJ Zilvermeeuw, maar ook wel 1KJ Kleine Mantelmeeuw.

De 1KJ Geelpootmeeuw met Zwitserse ring werd afgelopen vrijdag door Frank Majoor gevangen (ook de andere twee). Ik was er bij, maar we hadden helaas geen camera bij ons (zucht....). Afgelopen zondagavond zag ik de Geelpootmeeuw met de Zwitserse ring opnieuw (nu bij de Orionvijver; draagt rechtsboven nu ook witte kleurring P+) en nu heb ik er wel foto's van kunnen maken.

Groetjes, Klaas

Martijn Bot

Citaat van: Rutger op september 14, 2010, 10:54:23 AM
Ook tertials zijn toch typisch voor zilvermeeuw (veel wit aan de randen) ?
Volgens de boekjes wel, maar ik vind het in deze tijd van het jaar over het algemeen niet echt een betrouwbaar kenmerk meer.
Overigens merk ik dat ik hier in het noorden simpelweg te weinig juveniele Geelpoten zie (herken) om er handigheid in te krijgen, en dat frustreert soms behoorlijk...