Maandopdracht foto augustus: Roofvogels/uilen

Gestart door Vincent Hart, augustus 09, 2010, 20:13:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille


Stijn E.

Vincent maakt zo spoedig mogelijk een poll, hij mailde net  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

Ik bedenk me nu opeens dat ik nog wel aardige foto's had van een Ransuil...  ::) (Maar tussen deze foto's maakte hij waarschijnlijk ook weinig kans.)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

dannybregman


Suzie

Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

firecrest

Jammer, niet heel veel foto's. Had toch gehoopt op meer...
Wel weer erg leuke foto's!
Ik stem op een uiltje. Het zijn mooie vogels en een stuk moeilijk vast te leggen dan roofvogels.
En ik stem dan op uiltje 2, oftewel Ransuil 1.
Deze foto laat mooi zien hoe moeilijk het is om een uil te vinden en daarna ook nog eens te fotograferen.
Belichting is goed gedaan en de vogel is ook mooi scherp :duim:

stefanhageman

Ik ga voor Ransuil 1 omdat hij in een mysterieus sfeertje zit. Lekker in het "struikgewas" en dan de manier hoe hij je aankijkt is geweldig. Ransuil 2 is ook mooi en misschien wel scherper maar die mist net het mysterieuze sfeertje van Ransuil 1.
Stefan Hageman


Jan vH

Mijn ervaring is juist dat (als je ze eenmaal gevonden hebt) uilen behoorlijk makkelijk te fotograferen zijn. Een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld Torenvalk. Maar los daarvan heb ik op Torenvalk gestemd, omdat hij gewoon mooie kleuren heeft en goed scherp is. Maar de rest is ook zeker niet slecht.  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Matty

Het zijn allemaal klasse foto's, dat doe ik niet na. :duim: Sterker nog, ik heb nog nooit een uil echt gezien :'(

Maar ik heb gestemd op de eerste ransuil  :duim: :duim: .

Lonnie Bregman

Eigenlijk zou ik moeten stemmen op de Torenvalk, echt een ge-wel-di-ge foto! Maar Ransuil 2 vind ik ook erg mooi: mooi in beeld en prachtig scherp. Ik stem op Ransuil 2.
Groeten, Lonnie Bregman

Margreet Kwh

Wat een prachtige foto's! Eigenlijk weet ik niet welke ik moet kiezen, maar ik kies voor de buizerd in de vlucht, omdat dat voor mij een soort roofvogel-icoon is.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Tinok

Ik ga voor ransuil 2
Torenvalk lijkt wat overbelicht, buizerd2 is prachtig maar iets onscherp lijkt het,
Duurt het bij jullie ook zo tandjes lang voordat de fotos groot geladen zijn? Het is bijna niet te doen zo om ze groot te zien jammer genoeg...
Dus zonder ze allemaal groot gezien te hebben toch maar ransuil 2 gekozen....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

jonas D

Groeten,
Jonas

Stijn E.

Citaat van: Tinok op september 02, 2010, 16:48:33 PM
Duurt het bij jullie ook zo tandjes lang voordat de fotos groot geladen zijn? Het is bijna niet te doen zo om ze groot te zien jammer genoeg...
Dus zonder ze allemaal groot gezien te hebben toch maar ransuil 2 gekozen....

Had er ook last van. Maar ons internet is ook een beetje raar aan het doen soms B)
Komt denk ik ook omdat de foto's een erg hoge grootte hebben dit keer. Als ik ze ga verkleinen is de scherpte deels weg dus ja... :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: lonnie20 op september 01, 2010, 20:43:42 PM
Eigenlijk zou ik moeten stemmen op de Torenvalk, echt een ge-wel-di-ge foto! Maar Ransuil 2 vind ik ook erg mooi: mooi in beeld en prachtig scherp. Ik stem op Ransuil 2.
Lonnie-logica :P
Spannende tussenstand tot nu toe! Hopelijk komen er nog een hoop stemmen bij...

Matty


Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op september 02, 2010, 21:51:40 PM
Citaat van: lonnie20 op september 01, 2010, 20:43:42 PM
Eigenlijk zou ik moeten stemmen op de Torenvalk, echt een ge-wel-di-ge foto! Maar Ransuil 2 vind ik ook erg mooi: mooi in beeld en prachtig scherp. Ik stem op Ransuil 2.
Lonnie-logica :P

::) Tja, Ransuil heb ik nog nooit zo gezien, en Torenvalk is natuurlijk hartstikke algemeen. Dus de uitdaging van de Ransuil is veel groter, maar de Torenvalk is mooier. En dan stem ik toch op de Ransuil 2, maar de torenvalk zou op z'n minst m'n nummer 2 zijn!
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Was het niet de bedoeling dat er in die maand werd gefotgrafeerd? Of zijn de bomen zonder blaadjes dood?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Maar dan is het idee er toch vanaf? Ik kan een discussie gemist hebben. Maar het doel is toch mensen bewust naar buiten te sturen om bewust naar  het onderwerp te kijken en daar een foto van te maken?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stijn E.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 04, 2010, 08:38:08 AM
Maar dan is het idee er toch vanaf? Ik kan een discussie gemist hebben. Maar het doel is toch mensen bewust naar buiten te sturen om bewust naar  het onderwerp te kijken en daar een foto van te maken?

En dan maar gewoon 1 persoon de opdracht automatisch laten winnen omdat niemand anders iets ingezonden heeft?  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

die ransuil 2 ziet er wel uit als een dode tak, die bosuil en buizerd 2 lijken me winterfoto's
Gijs

Rickschonewille

Gefeliciteerd Lars! En weer zelf verloren op de valreep :(

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op september 09, 2010, 08:06:37 AM
Gefeliciteerd Lars! En weer zelf verloren op de valreep :(
Er kan toch nog steeds gestemd worden? Tot wanneer eigenlijk?

Vincent Hart

Zie de tekst boven de poll, Lars. Poll gesloten, ik probeer later vandaag de uitslag hier te plaatsen.

Maar als jij vast na zou willen denken over de maandopdracht voor oktober ...  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Ik zie het Vincent!
Maar Rick, hoe weet je dat die Torenvalk van mij is?


Iets bedenken voor oktober...
Als ik aan oktober denk, denk ik aan een hoop vogeltrek. Dat hebben we al een keer gehad.
Maar ik denk ook aan een hoop zeevogels. De mensen in het midden en oosten van Nederland echter niet.
Maar als je zeevogels wat ruimer neemt, dan kunnen dat ook meeuwen zijn.
En iedereen kan wel een meeuw op de foto zetten, dus veel inzendingen.
Alleen is het ook weer moeilijk om een mooie foto van een zeevogel te maken, of een originele foto van een meeuw, dus misschien een wat te moeilijke opdracht voor hier?

stefanhageman


Ook al ben ik Rik niet ik weet het antwoord er wel op: "Dat kan je zo opzoeken bij je waarnemingen of je zoekt gewoon op Torenvalk." ;)
Zo kon je ook weten dat de Bruine Kiekendief van mij was enz.


In ieder geval: GEFELICITEERD!!! :duim:
Stefan Hageman


Rickschonewille

Citaat van: stefanhageman op september 09, 2010, 15:38:59 PM

Ook al ben ik Rik niet ik weet het antwoord er wel op: "Dat kan je zo opzoeken bij je waarnemingen of je zoekt gewoon op Torenvalk." ;)
Zo kon je ook weten dat de Bruine Kiekendief van mij was enz.

idd... 't is allemaal erg makkelijk te vinden, en ik denk dat veel die hier regelmatig kijken ook wel wisten dat die Ransuil2 van mij was.

stefanhageman

#59
Citaat van: Rickschonewille op september 09, 2010, 15:40:52 PM
Citaat van: stefanhageman op september 09, 2010, 15:38:59 PM

Ook al ben ik Rik niet ik weet het antwoord er wel op: "Dat kan je zo opzoeken bij je waarnemingen of je zoekt gewoon op Torenvalk." ;)
Zo kon je ook weten dat de Bruine Kiekendief van mij was enz.

idd... 't is allemaal erg makkelijk te vinden, en ik denk dat veel die hier regelmatig kijken ook wel wisten dat die Ransuil2 van mij was.


Ja, idd. Bij bijna elke weet ik wel de naam....


PS: op de site moet de ranking ff aangepast worden.  ;)
Stefan Hageman