Hoofdmenu

Vakantieverslagen

Gestart door firecrest, juni 25, 2010, 18:32:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Citaat van: wouteren3 op september 01, 2010, 09:09:44 AM
Hey lonnie. Leuk verhaal! ik was vorrig jaar ook bij het Lago Maggiore  op een camping. Ik had daar toen als nieuwe soorten Alpengierzwaluw, Gekraagde Roodstaart, Geelpootmeeuw en Bonte Kraaien

Ja, dat wist ik, die soorten heb ik ook allemaal gezien, vooral de "gierende" (het is meer rollende) Alpengierzwaluwen waren erg gaaf!
Groeten, Lonnie Bregman

Wouter van der Ham

Toen ik er was zten er een stuk of 20 bij stresa
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Wouter van der Ham

Citaat van: lonnie20 op augustus 28, 2010, 21:06:38 PM
Citaat van: firecrest op augustus 28, 2010, 21:03:05 PM
Wel jammer dat je een zeer goede soort in je achtertuin hebt gemist...
Ik ben nog steeds niet van de schok hersteld...

Jouw foto's zijn trouwens ook prachtig! Ik lees later je verslag, ga nu TV kijken.

Achtertuinsoort?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Robert V.T

CiteerAchtertuinsoort?
Groene Bijeneter :angel:
Groeten,

Robert van Tiel

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: Robert V.T op september 01, 2010, 20:13:21 PM
CiteerAchtertuinsoort?
Groene Bijeneter :angel:
Oppassen met dat woord, enkele mensen hier zijn er erg gevoelig voor ;D

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

firecrest


Vincent Hart

Gelukkig maar ... Was even bang dat jullie het over een bepaalde VOGEL hadden ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Sjoerd

Morgen met school een week naar Griekenland (athene en omstreken) ;D Het is wel een cultuurreis, dus waarschijnlijk kom ik niet echt aan vogel/vlinders kijken toe, maar zal mn ogen open houden :D

Lonnie Bregman

Citaat van: Sjoerd V. op september 02, 2010, 17:48:03 PM
Morgen met school een week naar Griekenland (athene en omstreken) ;D Het is wel een cultuurreis, dus waarschijnlijk kom ik niet echt aan vogel/vlinders kijken toe, maar zal mn ogen open houden :D

Da's toevallig, ik ga ook dit jaar met school een week naar Athene e.o., maar dan de week na de meivakantie. Wel melden wat je gezien hebt hè?
Groeten, Lonnie Bregman

redmar_woudstra

Hopen dat jullie meer zien dan ik op mijn Rome-reis. Zoals bekend is Italië een verschrikkelijk vogelland! Griekenland is vast beter, zeker nu je op trek wat leuks kan zien. Ga je ook buiten Athene nog dingen bezoeken? Delphi? Epidaurus? Olympia? Meteora?
groet,
Redmar

Sjoerd

Ja, Delphi, Epidaurus en Olympia inderdaad, en verder ook nog Napfilon uit mn hoofd. Ik weet niet of ik de kans krijg om echt wat te gaan zien, maar ik hoop van wel ;)

GijsB

nice athene :o

ik ga zondag met school naar parijs :-\
veel meer dan huismus, spreeuw en soepduif verwacht ik eigenlijk niet
Gijs

Suzie

Ik ben er ook geweest met school, maar qua vogels is het echt heeeel saai. Ik heb misschien 5 soorten gezien ofzo..
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Robert V.T

#107
Citaat van: Suzie op september 03, 2010, 15:11:34 PM
Ik ben er ook geweest met school, maar qua vogels is het echt heeeel saai. Ik heb misschien 5 soorten gezien ofzo..
Citaat van: dralion13 op september 03, 2010, 14:35:17 PM
nice athene :o

ik ga zondag met school naar parijs :-\
veel meer dan huismus, spreeuw en soepduif verwacht ik eigenlijk niet

Ben net 2 dagen terug van Parijs, en het bijzonderste wat ik had gezien was een aalscholver...
Wat wel leuk is zijn de mussen die met een stuk of 5 tegelijk uit je hand komen eten ;D
Groeten,

Robert van Tiel

Suzie

Dat is inderdaad wel leuk, maar mijn klasgenoten vonden het leuk om die telkens weg te jagen :angry:
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

GijsB

schoolkamp in berlijn had ik het toch beter, toen had ik nog een nieuwe soort (bonte kraai)
Gijs

Jarinka

Ik ga in de week voor de herfstvakantie naar Londen, maar veel meer dan een hoop Stadsduiven zal ik wel niet zien.
Groeten, Jarinka Heijink

redmar_woudstra

Jarinka, de Raven van The Tower of London! ;)

Maar helaas, ik geloof niet dat schoolreisjes/werkweken erg geschikt zijn voor vogels. Daarnaast is het ook veel te leuk om het gezellig te hebben met je mede-leerlingen, dan wordt het onvergetelijk. In mijn geval geldt dan dat ik de leerlingen in bedwang moet houden, maar dat ter zijde. Ook dat is een erg leuke bezigheid!
groet,
Redmar

GijsB

klopt, maar tussen de bedrijven door soms op vogels letten is goed te doen (bij olympisch stadion in berlijn moesten we op de bus wachten, op de plek waar we stonden te wachten vloog een groepje bonte kraaien rond, dan is het wel leuk om even te kijken)
Gijs

Jos Welbedacht

Ik had ruim een jaar geleden nog een Europese Kanarie in Berlijn.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Maarten Sluijter

Vorig jaar was ik met school een dagje naar Milaan geweest, ik had o.a. Italiaanse Mussen en Vale Gierzwaluwen.
.

GijsB

Ik moet het tot nu toe doen met huismusjes ( die maar niet uit m'n hand willen eten) en soepduiven ( op de rug van een klasgenoot van me)

Groeten vanuit Parijs ( op de enige kamer met internet)
Gijs

Timo Roeke

Citaat van: Jarinka op september 03, 2010, 20:41:14 PM
Ik ga in de week voor de herfstvakantie naar Londen, maar veel meer dan een hoop Stadsduiven zal ik wel niet zien.
Slechtvalk moet niet te moeilijk zijn in Londen. Bovendien bieden de grote parken veel kans op leuke zangvogels. Er staat op YouTube volgens mij een filmpje van een paar vogelaars die in een park in Londen aan het vogelen zijn. Bovendien heb ik toentertijd in Holland Park een aantal interessante zangers ontdekt. Het is net als in NY.. Londen is enorm en alle parken zijn groene havens voor vogels. Je kunt er meer zien dan je verwacht :)

Vincent Hart

Voor nieuws over vogelen in Londen even lid worden van Londonbirders (geen ballotage).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Citaat van: Timo Roeke op september 07, 2010, 10:56:31 AM
Citaat van: Jarinka op september 03, 2010, 20:41:14 PM
Ik ga in de week voor de herfstvakantie naar Londen, maar veel meer dan een hoop Stadsduiven zal ik wel niet zien.
Slechtvalk moet niet te moeilijk zijn in Londen. Bovendien bieden de grote parken veel kans op leuke zangvogels. Er staat op YouTube volgens mij een filmpje van een paar vogelaars die in een park in Londen aan het vogelen zijn. Bovendien heb ik toentertijd in Holland Park een aantal interessante zangers ontdekt. Het is net als in NY.. Londen is enorm en alle parken zijn groene havens voor vogels. Je kunt er meer zien dan je verwacht :)

Kan je misschien de link van dat filmpje geven?
Groeten,

Robert van Tiel

Timo Roeke