Maandopdracht foto augustus: Roofvogels/uilen

Gestart door Vincent Hart, augustus 09, 2010, 20:13:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart



Eerlijk geleend van Birdpix: De 'maandopdracht'! Elke maand een themaopdracht. Stuur je mooiste/beste foto die aansluit op het thema naar vincenthartAPENSTAARTJEhotmail.com ('APENSTAARTJE' vervangen door '@').
*** NIEUW Vermeld in je mail ook de plaats waar de foto genomen is, en op welke datum ***
Na de sluitingsdatum worden de foto's op http://defrisseblik.weebly.com/augustus.html geplaatst, zonder vermelding van fotograaf. Na plaatsing kan de foto's kan iedereen zijn/haar favoriete foto's nomineren in de poll in dit topic. De foto met de meeste nominaties wint.



Opdracht voor juli: Roofvogels/uilen: Fotografeer een roofvogel of uil.
Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): zondag 1 augustus
Sluitingsdatum insturen: dinsdag 31 augustus 23.59u!



Spelregels Maandopdracht

Voor fotografen
* Foto maximaal 800 x 600 pixels.
* De foto moet gemaakt zijn op of na de ingangsdatum van de opdracht.
* De inzender moet de foto zelf gemaakt hebben.
* Deelnemers moeten jonger zijn dan 25 jaar, of pas net begonnen zijn met fotograferen.
* 1 inzending per deelnemer, MAAR:
* VOOR de sluitingsdatum mag je nog wisselen: Als je al een foto gestuurd hebt, maar vindt dat je inmiddels een betere foto hebt gemaakt, stuur je gewoon die betere foto op. Je eerdere inzending doet dan dus niet meer mee.
* LET OP: Het welzijn van vogel en omgeving zijn ALTIJD belangrijker dan je foto. Oftewel: Houd je ook bij het maken van foto's aan de Gedragsregels. GEEN nestfoto's!

Voor nomineerders
* Je mag een foto maar 1 keer nomineren.
* Uiteraard mag je niet je eigen foto nomineren.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Over zo'n 3 á 4 dagen kun je al niet meer insturen, dus als je nog mee wil doen en je hebt nog niks ingestuurd, is het een idee om dat snel te doen  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

#2
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 14:43:00 PM
Over zo'n 3 á 4 dagen kun je al niet meer insturen, dus als je nog mee wil doen en je hebt nog niks ingestuurd, is het een idee om dat snel te doen  :duim:
Pfff, wat snel alweer...

Stijn E.

#3
Het is maar een hint, maar misschien kun je die roofvogel waar je het over hebt (EDIT: censuur toegevoegd) beter afhandelen per PB, is eerlijker voor bij het stemmen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 15:27:06 PM
Het is maar een hint, maar misschien kun je die Visarend beter afhandelen per PB, is eerlijker voor bij het stemmen ;)
:duim:

Jarinka

Citaat van: firecrest op augustus 28, 2010, 16:40:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 15:27:06 PM
Het is maar een hint, maar misschien kun je die [***] beter afhandelen per PB, is eerlijker voor bij het stemmen ;)
En misschien ook handig om die naam te censureren zodat niemand weet dat die vogel van jou komt ;)
:duim:
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

ach, ik kan het toch al zien aan de camera, weet onder tussen al wel wie welke camera heeft zo ongeveer O0
Gijs

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op augustus 28, 2010, 22:30:44 PM
Citaat van: firecrest op augustus 28, 2010, 16:40:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 15:27:06 PM
Het is maar een hint, maar misschien kun je die [***] beter afhandelen per PB, is eerlijker voor bij het stemmen ;)
En misschien ook handig om die naam te censureren zodat niemand weet dat die vogel van jou komt ;)
:duim:

Volgens mij is hij niet de enige met een Visarend ;) , of "die ander" moet een mooiere andere foto hebben.
Groeten, Lonnie Bregman

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op augustus 29, 2010, 01:20:33 AM
ach, ik kan het toch al zien aan de camera, weet onder tussen al wel wie welke camera heeft zo ongeveer O0

Ga ik ff de EXIF weghalen voordat ik ze op het web zet  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

#9
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 14:43:00 PM
Over zo'n 3 á 4 dagen kun je al niet meer insturen, dus als je nog mee wil doen en je hebt nog niks ingestuurd, is het een idee om dat snel te doen  :duim:
Uiteraard zijn jullie allemaal inmiddels weer 24/7 OF op school, OF huiswerk aan het maken ... Maar heb je af en toe een uurtje over, spoed je dan naar buiten en kiek die torenvalk!

Gezien het aantal inzendingen tot nu toe, is je kans namelijk groter dan ooit om deze maand de hoofdprijs in de wacht te slepen!

Om met Henk Gemser te spreken: Dat kan beter!

Oftewel: Kom op met die foto's ...  :duim:

Dankzij een vlaag van bovenmenselijke inspiratie heb ik de volgende unieke actie in de aanbieding:
**Alleen voor augustus**
Deze maand zijn ook foto's die eerder gemaakt zijn toegestaan. Kom maar naar beneden, en sla je slag!!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op augustus 29, 2010, 20:46:36 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 14:43:00 PM
Over zo'n 3 á 4 dagen kun je al niet meer insturen, dus als je nog mee wil doen en je hebt nog niks ingestuurd, is het een idee om dat snel te doen  :duim:
Uiteraard zijn jullie allemaal inmiddels weer 24/7 OF op school, OF huiswerk aan het maken


Heb je mijn foto toevallig ontvangen? Meestal krijg ik een reactie terug zodat ik het zeker weet ;)
De meeste scholen zijn trouwens nog niet begonnen hoor, alleen midden-Nederland geloof ik.

Vincent Hart

Stom, vergeten een mailtje terug te sturen. Inmiddels heeft u post  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Maarten Sluijter

Citaat van: Vincent Hart op augustus 29, 2010, 20:46:36 PM
Uiteraard zijn jullie allemaal inmiddels weer 24/7 OF op school, OF huiswerk aan het maken ...

Haha, echt niet!
.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op augustus 29, 2010, 20:46:36 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 28, 2010, 14:43:00 PM
Over zo'n 3 á 4 dagen kun je al niet meer insturen, dus als je nog mee wil doen en je hebt nog niks ingestuurd, is het een idee om dat snel te doen  :duim:
Uiteraard zijn jullie allemaal inmiddels weer 24/7 OF op school, OF huiswerk aan het maken ... Maar heb je af en toe een uurtje over, spoed je dan naar buiten en kiek die torenvalk!

Dankzij een vlaag van bovenmenselijke inspiratie heb ik de volgende unieke actie in de aanbieding:
**Alleen voor augustus**
Deze maand zijn ook foto's die eerder gemaakt zijn toegestaan. Kom maar naar beneden, en sla je slag!!
Mogen foto's ook op vakantie zijn gemaakt?
En bij genoeg deelnemers kan er misschien eindelijk onderscheid worden gemaakt tussen superzoom camera's en spiegelreflexen?

Vincent Hart

Citaat van: firecrest op augustus 29, 2010, 23:00:54 PM
Mogen foto's ook op vakantie zijn gemaakt?
Ja hoor  ;)
Citaat van: firecrest op augustus 29, 2010, 23:00:54 PM
En bij genoeg deelnemers kan er misschien eindelijk onderscheid worden gemaakt tussen superzoom camera's en spiegelreflexen?
Precies zoals je het zegt ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Citaat van: firecrest op augustus 29, 2010, 22:09:18 PM
De meeste scholen zijn trouwens nog niet begonnen hoor, alleen midden-Nederland geloof ik.

Citaat van: Maarten Sluijter op augustus 29, 2010, 22:14:59 PM
Haha, echt niet!

:wacko: :(
Ongelukkige ik xD
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Matty

Kan je alvast verklappen wat het thema is van september?  ??? :)

Rickschonewille


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Matty


firecrest

En nog even ter herinnering, vanavond om 23:59 is dus de sluiting voor het inzenden van je foto!
Foto's van voor augustus zijn dus toegestaan, dus ik neem aan dat iedereen wel een foto van een rover heeft, dus dat er een hoop inzendingen zijn!

dannybregman

Ik heb gistermiddag mijn inzending gestuurd maar nog geen berichtje teruggekregen. Heb je mijn inzending ontvangen Vincent?

firecrest

Citaat van: Danny Bregman op augustus 31, 2010, 21:15:25 PM
Ik heb gistermiddag mijn inzending gestuurd maar nog geen berichtje teruggekregen. Heb je mijn inzending ontvangen Vincent?
Jij ook al niet?
Dat worden strafpunten Vincent! ;D

Jarinka

Citaat van: firecrest op augustus 31, 2010, 22:33:04 PM
Citaat van: Danny Bregman op augustus 31, 2010, 21:15:25 PM
Ik heb gistermiddag mijn inzending gestuurd maar nog geen berichtje teruggekregen. Heb je mijn inzending ontvangen Vincent?
Jij ook al niet?
Dat worden strafpunten Vincent! ;D
Ikke wel ;D (na een stille hint te geven op MSN).
En ik kreeg "Een oprechte dankzegging voor uw prompte inzending." :D
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Ik kan nooit meer winnen zo  :-[

Maarehm, Danny, ik heb uit betrouwbare (...) bron dat je mail goed is binnengekomen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Goedemorgen  B)
Ik ben errug benieuwd wat de inzendingen zijn (en ik verwacht dat ik niet de enige ben  :P)!
Dus als Vincent even tijd heeft en hij kan me de foto's mailen, kan ik ze vamiddag op de site zetten  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

En dat heb ik inmiddels gedaan! Veel plezier ermee!  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

En nu nog een poll om te stemmen :D
Ik zit te twijfelen tussen de Torenvalk en de tweede Ransuil (die op de kale takken zit), maar ik ga toch maar voor die Ransuil. De foto van de Torenvalk is heel erg mooi, maar Torenvalk is een vrij makkelijke soort om te fotograferen, en de Ransuil is lastig te fotograferen maar zit mooi open, heeft een leuke houding en de 'gezichtsuitdrukking' is zo leuk :)
Groeten, Jarinka Heijink