Hoofdmenu

Friesche veen

Gestart door Matty, augustus 28, 2010, 21:18:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Matty

Ik ben erachter gekomen dat ik heel makkelijk van school naar het Friesche veen kan. Waarschijnlijk ga ik daar komend jaar dus een aantal keer vogelen. Is iemand bekend met het gebied? Ik weet dat er een vogelkijkhut staat, maar op welk tijdstip van de dag zie je het meest? Als je verder nog tips hebt, zeg het maar.

By the way, is het zo dat je in de examenklas weinig lesuren hebt? :D

GijsB

waar zit je op school, want ik denk dat het zuidlaardermeer (wat verder weg, maar toch) leuker is, al kan friesche veen ook wel leuk zijn, heeft dit voorjaar volgens mij een tijd lang een zeearend rond gehangen
Gijs

ArjenDrost †

Friesche Veen kan best leuk zijn, met vinken, meesjes, Kleine Bonte Spechten, in de herfst en winter veel groepen eenden en idd soms een Zeearend.


En over dat examenjaar: bij ons op school hoor ik toch vaak dat de leerlingen het best druk hebben... Misschien niet met heel veel lessen, maar wel met leren voor de tentamens/examens...

Matty

Ik zit op het Gomarus college, vondelpad 1.  Als ik bijv. volgens rooster vroeg vrij ben, kan ik vanaf station CS binnen een kwartier daar zijn.

Zuidlaardermeer? Ik zal daar ook es naar kijken.

Folkert Jan

Zuidlaardermeer is toch echt een stuk verder en friesche veen is echt een leuke plek. kom er nu niet zo vaak meer maar toen ik begon met vogelen was ik er vaak te vinden.
in de winter zitten er nonnetjes, grote zaagbekken en brilduikers. met geluk zie je ijsvogel en hoor je waterral.
in februatie/maart zaten er toen tientallen waterpiepers. ook groepjes barmsijsen worden er wel gezien in de winter. verder het gebruikelijke spul als meesjes, kleine en grote bonte specht, vinken, reigers, waterhoen, meerkoet etc. in de zomer ook wel weidevogels en bijvoorbeeld zomertaling.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Alwin van Lubeck

Natuurlijk zit je dan ook dichtbij het Hoornse/Paterswoldse Meer waar het ook goed vertoeven is. Wat je ook kan doen is in de buurt van je school gaan vogelen. Ik woon zelf dan in Helpman, maar ik heb wel meerdere leuke dingen in de tuin danwel in de buurt gehad.
Mvg,
Alwin van Lubeck