Slechte ervaringen met vogels

Gestart door stefanhageman, juli 21, 2010, 12:09:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Naar aanleiding van het topic "Aangevallen door een vogeltje..." kwam ik op het idee een topic te beginnen over slechte ervaringen met vogels.


Ik zal maar beginnen:


Twee jaar geleden ben ik tijdens een wandeling op Neeltje Jans aangevallen door twee Scholeksters omdat ik waarschijnlijk te dicht langs een nest/jongen liep. Die beesten hebben me denk ik tien minuten achtervolgd waarbij ze hard riepen en me ongeveer 10 keer gepikt hadden. Een paar minuten later toen ze weer waren verdwenen kwamen er weer mensen langs die ze vervolgens weer aanvielen. :-\


Vorig jaar tijdens een boottocht over de Oosterschelde ben ik twee keer vol in m'n gezicht geraakt door meeuwenstront. En wel zo erg dat het ook in m'n mond en ogen zat. De eerste keer waren we pas op het schip "De Onrust" en flats een klodder in m'n gezicht(vooral in m'n haren) waarna ik naar het toilet ben gegaan om m'n gezicht/haren schoon te spoelen. De tweede keer waren we weer bijna terug waarop iemand besloot een zak brood te voorschijn te halen en dat te gaan strooien waarna ik weer werd geraakt en deze keer was het een echte voltreffer het zat in m'n mond, haar en ogen. Daarna maar besloten een duik in het water te nemen en het er zo af te spoelen. (Het leuke is ook dat iedereen er op dat moment om kan lachen behalve jijzelf;ik achteraf ook wel)


De laatste keer was vorige week in Amsterdam toen er een Stadsduif op m'n t-shi(r)t ::)  besloot te schijten. Gelukkig is duivenstront niet zo erg als dat van meeuwen want dat stinkt naar verrotte vis.


Ik ben benieuwd naar jullie slechte ervaringen met vogels dus post ze maar hieronder.
(misschien hoort dit meer bij gekwetter thuis ??? )
Stefan Hageman


Margreet Kwh

Hallo Stefan,

heel herkenbaar, dat verhaal van die meeuwenpoep. Dat heb ik tweemaal meegemaakt in de stad, op de fiets. Eenmaal op weg naar etsen in Leiden, vol op de kruin. Ik heb weinig haar, maar dat zat wel onder. Eenmaal onderweg in het centrum van Den Helder, gelukkig vlakbij het lokale milieucentrum, waar een wasbak hangt, waar ik de boel kon afspoelen.
En dan tel ik nog niet de keren dat vogels mijn drogende was versierden... :P
Toch blijf ik vogels voeren, ook in eigen tuin. De was gaat tegenwoordig in de droger... ;)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

DuDe

#2
Ik ben ook al aardig wat ondergepoept. Ik kan dat voeren van meeuwen aan boord van boten dan ook niet zo waarderen ... Degene die voert staat meestal niet in de wind-/vuurlinie.
Niet echt een slechte ervaring, waar wel een aparte: laaang geleden -toen ik een krantenwijk had -is er ooit een vogeltje pardoes in mijn gezicht gevlogen, toen ik achterom keek. Één en al gefladder en veren. Ik schrok me echt een hoedje.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: DuDe op augustus 11, 2010, 14:00:56 PM
Ik ben ook al aardig wat ondergepoept. Ik kan dat voeren van meeuwen aan boord van boten dan ook niet zo waarderen ... Degene die voert staat meestal niet in de wind-/vuurlinie.
Tijdens het voeren ben ik ook nog nooit geraakt inderdaad.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DeHaas

#4
vogelpoep...
Ook al even geleden, toen ik nog een kind was. We zaten buiten te eten toen ik dacht dat er wat (ik denk iets van andijvie stampot ofzo) naast mijn bord was gevallen en ik dat alsnog in mijn mond stopte...... jàk. Ik was gauw bij de kraan in de keuken om de mond te spoelen.
Groeten,
Nanny de Haas

Frank van de Putte

Vorig jaar zat ik een beetje in de knel tussen prikkeldraad en een knobbelzwaan met jongen.
Die vond het duidelijk niet leuk dat ik een foto wou maken. Was toch even schrikken.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Matty

Paar jaar geleden op vakantie in Noordwijkerhout, en we stonden met de auto in de file. Even verderop zagen we de oorzaak, er stond een blazende knobbelzwaan midden op de weg en wou niet aan de kant... Hoe iedereen ook toeterde, hij bleef daar maar gewoon staan, we hebben daar meer dan een halfuur vastgezeten.

Margreet Kwh

#7
Citeerer stond een blazende knobbelzwaan midden op de weg en wou niet aan dekant... Hoe iedereen ook toeterde, hij bleef daar maar gewoon staan, wehebben daar meer dan een halfuur vastgezeten.

Laatst fietste ik in Haarlem, toen er een knobbelzwaan met jongen overstak. De auto's stopten. Samen met een automobilist heb ik toen "verkeersbrigadier" gespeeld en de zwanen door er met fiets langzaam omheen te lopen en terug te blazen, naar de zijkant van de weg naar het water gedirigeerd.
Eigenlijk was dit meer een leuke ervaring. Vooral hoe dat spontaan ging, zonder afspraak.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jeroen Nagtegaal

Knobbelzwaan doet trouwens vrij weinig, ze dreigen alleen heel veel. Eenmaal in de hand zijn ze zo mak als een lammetje.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Matty

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 27, 2010, 18:58:08 PM
Knobbelzwaan doet trouwens vrij weinig, ze dreigen alleen heel veel. Eenmaal in de hand zijn ze zo mak als een lammetje.

Dat wel, maar dat dreigen is toch behoorlijk indrukwekkend en beangstigend...

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl