Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Citaat van: MarKoHu op augustus 22, 2010, 23:01:32 PM
Ik wens even een compliment te maken voor waarneming.nl :duim:

Margreet.
deze wens is gehonoreerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: M. Baltus op augustus 22, 2010, 22:13:46 PM
Hallo,

Als je op soort zoekt, bijvoorbeeld bosuil, dan kun je vervolgens zowel gedrag als kleed kiezen.

Wanneer je bij "mijn waarnemingen" - "mijn foto's" bekijkt, kun je wel kleed, maar geen gedrag kiezen.

Daardoor kan ik van mijn eigen waarnemingen, niet de sporen (vogelveren) bekijken.

:angel: Ik wens... ik wens... Optie "gedrag" (sporen) bij "mijn foto's"....  :angel:

Groetjes,
Marleen
ok
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op augustus 23, 2010, 08:38:55 AM
Citaat van: M. Baltus op augustus 22, 2010, 22:13:46 PM
Hallo,

Als je op soort zoekt, bijvoorbeeld bosuil, dan kun je vervolgens zowel gedrag als kleed kiezen.

Wanneer je bij "mijn waarnemingen" - "mijn foto's" bekijkt, kun je wel kleed, maar geen gedrag kiezen.

Daardoor kan ik van mijn eigen waarnemingen, niet de sporen (vogelveren) bekijken.

:angel: Ik wens... ik wens... Optie "gedrag" (sporen) bij "mijn foto's"....  :angel:

Groetjes,
Marleen
ok

Joepie! Het is al gemaakt!  :duim:

Dank je wel, Hisko!  :angel:

Wat staan ze er mooi bij! Alle veertjes op een rij...

Tinok

Leuk, echter als ik naar pagina 2 wil gaan van de veren springt ie automatisch weer op gedrag alle en zie ik dus ineens weer een hele eend ipv zijn veren.
Doe ik iets fout?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Botervlieg

Citaat van: Tinok op augustus 23, 2010, 10:07:42 AM
Leuk, echter als ik naar pagina 2 wil gaan van de veren springt ie automatisch weer op gedrag alle en zie ik dus ineens weer een hele eend ipv zijn veren.
Doe ik iets fout?

He, dat is bij mij ook!
Dus of we doen het allebei fout of wij hebben een bug waargenomen....

georgetanis

Misschien een idee om voor trektel waarnemingen een apart tijdvak bij te voegen als je een trektelling invoert. Nu zet ik altijd bij toelichting de tijd, en dat bij elke waarneming. Het zou dus een stuk makkelijker zijn om een apart veld te plaatsen in het invoerscherm. Wel graag de tijd onthouden bij elke ingevoerde waarneming, net als bij "onthoud kleed en gedrag''
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

Maarten Sluijter

Citaat van: georgetanis op augustus 23, 2010, 11:57:25 AM
Misschien een idee om voor trektel waarnemingen een apart tijdvak bij te voegen als je een trektelling invoert. Nu zet ik altijd bij toelichting de tijd, en dat bij elke waarneming. Het zou dus een stuk makkelijker zijn om een apart veld te plaatsen in het invoerscherm. Wel graag de tijd onthouden bij elke ingevoerde waarneming, net als bij "onthoud kleed en gedrag''

Dat zou inderdaad ideaal zijn!
.

hiskodevries

Citaat van: georgetanis op augustus 23, 2010, 11:57:25 AM
Misschien een idee om voor trektel waarnemingen een apart tijdvak bij te voegen als je een trektelling invoert. Nu zet ik altijd bij toelichting de tijd, en dat bij elke waarneming. Het zou dus een stuk makkelijker zijn om een apart veld te plaatsen in het invoerscherm. Wel graag de tijd onthouden bij elke ingevoerde waarneming, net als bij "onthoud kleed en gedrag''
George, ga maar even aan Gerard Troost vragen wanneer de trektel export functie klaar is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: M. Baltus op augustus 23, 2010, 10:11:38 AM
Citaat van: Tinok op augustus 23, 2010, 10:07:42 AM
Leuk, echter als ik naar pagina 2 wil gaan van de veren springt ie automatisch weer op gedrag alle en zie ik dus ineens weer een hele eend ipv zijn veren.
Doe ik iets fout?

He, dat is bij mij ook!
Dus of we doen het allebei fout of wij hebben een bug waargenomen....
aangepast.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

HPM

Citaat van: Maarten Sluijter op augustus 23, 2010, 12:01:25 PM
Citaat van: georgetanis op augustus 23, 2010, 11:57:25 AM
Misschien een idee om voor trektel waarnemingen een apart tijdvak bij te voegen als je een trektelling invoert. Nu zet ik altijd bij toelichting de tijd, en dat bij elke waarneming. Het zou dus een stuk makkelijker zijn om een apart veld te plaatsen in het invoerscherm. Wel graag de tijd onthouden bij elke ingevoerde waarneming, net als bij "onthoud kleed en gedrag''

Dat zou inderdaad ideaal zijn!

Niet voor bijvoorbeeld planten want die trekken niet. Er staan nu ook al dingen op het invoerscherm die voor planten vooral ballast zijn, zoals geslacht (waardoor nu overal 'onbekend' bij komt te staan).
Sommige opties zouden alleen beschikbaar moeten zijn bij de soortgroepen waarvoor ze nuttig zijn.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op augustus 23, 2010, 12:45:52 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op augustus 23, 2010, 12:01:25 PM
Citaat van: georgetanis op augustus 23, 2010, 11:57:25 AM
Misschien een idee om voor trektel waarnemingen een apart tijdvak bij te voegen als je een trektelling invoert. Nu zet ik altijd bij toelichting de tijd, en dat bij elke waarneming. Het zou dus een stuk makkelijker zijn om een apart veld te plaatsen in het invoerscherm. Wel graag de tijd onthouden bij elke ingevoerde waarneming, net als bij "onthoud kleed en gedrag''

Dat zou inderdaad ideaal zijn!

Niet voor bijvoorbeeld planten want die trekken niet. Er staan nu ook al dingen op het invoerscherm die voor planten vooral ballast zijn, zoals geslacht (waardoor nu overal 'onbekend' bij komt te staan).
Sommige opties zouden alleen beschikbaar moeten zijn bij de soortgroepen waarvoor ze nuttig zijn.

--
Groeten, Herman van der Meer


Er zijn toch bepaalde mannelijke en vrouwelijke planten? (zegt een leek)

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op augustus 23, 2010, 12:25:06 PM
Citaat van: M. Baltus op augustus 23, 2010, 10:11:38 AM
Citaat van: Tinok op augustus 23, 2010, 10:07:42 AM
Leuk, echter als ik naar pagina 2 wil gaan van de veren springt ie automatisch weer op gedrag alle en zie ik dus ineens weer een hele eend ipv zijn veren.
Doe ik iets fout?

He, dat is bij mij ook!
Dus of we doen het allebei fout of wij hebben een bug waargenomen....
aangepast.

:duim:

Gert Veurink

Besten,

Een grote wens van mij (maar ook van enkele anderen weet ik) is een cicadenadmin...
Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=121063.0.html

Verder zou ik ook erg blij worden van een goede weekdierenadmin.

groet!
groet!
Gert Veurink



Gert Veurink

ik zou bij het bekijken van foto's van nachtvlinders graag een onderscheid kunnen maken tussen macro's en micro's... zoals bij "kleed". Dat geldt zowel voor de hele database als voor mijn eigen foto's.

Maar misschien is dat wel een rotklus en het is maar een kleine wens

groet!
Gert Veurink



Gerard Troost

Het zou fijn zijn als je het aantal records per pagina kunt instellen (bijv in je profiel). 20 records vind ik een erg onhandig laag aantal. Als je bijv max 100 records per pagina lijkt me ideaal!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Botervlieg

Citaat van: gtroost op augustus 24, 2010, 16:42:04 PM
Het zou fijn zijn als je het aantal records per pagina kunt instellen (bijv in je profiel). 20 records vind ik een erg onhandig laag aantal. Als je bijv max 100 records per pagina lijkt me ideaal!

Helemaal mee eens. Ook bij foto's overigens!
Het internet van tegenwoordig kan best wel wat hebben!

hiskodevries

Citaat van: gtroost op augustus 24, 2010, 16:42:04 PM
Het zou fijn zijn als je het aantal records per pagina kunt instellen (bijv in je profiel). 20 records vind ik een erg onhandig laag aantal. Als je bijv max 100 records per pagina lijkt me ideaal!
mij niet.
van scrollen krijg je een muisarm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op augustus 25, 2010, 10:46:10 AM
Citaat van: gtroost op augustus 24, 2010, 16:42:04 PM
Het zou fijn zijn als je het aantal records per pagina kunt instellen (bijv in je profiel). 20 records vind ik een erg onhandig laag aantal. Als je bijv max 100 records per pagina lijkt me ideaal!
mij niet.
van scrollen krijg je een muisarm
Stel jij hem toch gewoon in je instellingen op 20 per pagina? Overigens is dit Forum dat ook niet echt muisarm vriendelijk :P
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Overigens kun je ook scrollen met de "spatie-balk" en de andere toetsen. Ooit ook gevraagd, maar toen was het nog te belastend voor de server...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Margreet Kwh

Citeerscrollen met de "spatie-balk"

Hoe doe je dat? Het gaat bij mij alleen met de pijltjes-toetsen. Of bedoel je op een lap top?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

Citaat van: MarKoHu op augustus 25, 2010, 16:54:20 PM
Citeerscrollen met de "spatie-balk"

Hoe doe je dat? Het gaat bij mij alleen met de pijltjes-toetsen. Of bedoel je op een lap top?

Margreet.
Als je bovenaan een pagina staat en je drukt op de spatiebalk, dan verschuift het beeld naar onderen. Zo kun je makkelijk naar beneden scrollen zonder het scrollwieltje op je muis.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: MarKoHu op augustus 25, 2010, 16:54:20 PM
Citeerscrollen met de "spatie-balk"

Hoe doe je dat? Het gaat bij mij alleen met de pijltjes-toetsen. Of bedoel je op een lap top?

Margreet.
Ik doe het tegenwoordig met de laptop, maar dat werkte ook op de PC.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Margreet Kwh

CiteerAls je bovenaan een pagina staat en je drukt op de spatiebalk, danverschuift het beeld naar onderen. Zo kun je makkelijk naar benedenscrollen zonder het scrollwieltje op je muis.

Geweldig! Jeroen en Jarinke, dank jullie wel voor de tip!  :duim:

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

JarinkA, bedoel ik. Sorry.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Denro

Margreet,

Nog een tip:

Je kan je eigen reactie na het plaatsen altijd nog aanpassen door op 'verander' te drukken  ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Botervlieg

#326
Hallo,

Ik zou het leuk vinden als je bij "toplijst soorten" je eigen aantal soorten kunt zien, ook als je niet in de toplijst staat.
(Dus als je niet meer dan 50 soorten vogels hebt waargenomen, maar bijv 28.)

Zo heb ik bijvoorbeeld van elswout meer dan 70 waarnemingen ingevoerd.
Via "mijn kaarten" raster 1km kan ik zien dat ik in elswout 57 soorten heb.

Maar daar staan de sporen, en spec. nog in die in de toplijst soorten niet worden meegerekend.

Maar geen idee hoeveel ik er nu nog moet voor ik in de toplijst kom.
Want daar sta ik nu nog niet in. http://waarneming.nl/gebied/toppers/4717?g=0&year=0

In dit voorbeeld weet ik dan hoeveel soorten ik totaal heb. Maar nog niet hoeveel vogels, hoeveel kevers, hoeveel planten etc.
Dat kun je via "species" bij mijn kaarten niet zien, want daar kun je niet sorteren op (dier)soort.

Wat wel kan is dat via "gebieden" naar Elswout gaat. Daar naar soorten kijkt. En dan vraagt om de door jou geziene soorten.

Kortom: Allemaal verschillende wegen en aantallen.

Ik zou het leuk vinden als er gewoon bij de toplijst soorten wordt aangegeven hoeveel soorten jijzelf gezien hebt,
ook als jij zelf nog niet het minimale aantal voor de toplijst hebt behaald.

Edit: Misschien een idee om (ook of in plaats van in toplijst soorten als dat technisch te ingewikkeld is.) in "levenslijst" een extra optie te maken "gebied".
Dan kan ik daar elswout invoeren en verder gewoon aangeven of ik vogels wil weten, alles, kevers etc.
Dan heb je een levenslijst per gebied.
Daar zouden dezelfde aantallen uit moeten kunnen rollen als toplijst soorten van een gebied.
Hoewel je het dan weer niet met andere waarnemers kunt vergelijken, maar voor mij is die optie van het vergelijken met andere waarnemers niet zo van belang.
Ik weet niet hoe dat voor anderen is, waar zij dat voor gebruiken?

Groetjes,
marleen



HPM

Citaat van: M. Baltus op augustus 26, 2010, 21:12:55 PM
Hallo,

Ik zou het leuk vinden als je bij "toplijst soorten" je eigen aantal soorten kunt zien, ook als je niet in de toplijst staat.
(Dus als je niet meer dan 50 soorten vogels hebt waargenomen, maar bijv 28.)
[...]


http://waarneming.nl/user/profile/52304 en dan op een soortgroep klikken.
Naar keuze met of zonder sporen.

Overigens kom je pas in de topscorerslijst als je meer dan 100 soorten hebt.
Exclusief 5 exoten heb jij 38 vogelsoorten ingevoerd.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op augustus 26, 2010, 21:30:18 PM
Citaat van: M. Baltus op augustus 26, 2010, 21:12:55 PM
Hallo,

Ik zou het leuk vinden als je bij "toplijst soorten" je eigen aantal soorten kunt zien, ook als je niet in de toplijst staat.
(Dus als je niet meer dan 50 soorten vogels hebt waargenomen, maar bijv 28.)
[...]


http://waarneming.nl/user/profile/52304 en dan op een soortgroep klikken.
Naar keuze met of zonder sporen.

Overigens kom je pas in de topscorerslijst als je meer dan 100 soorten hebt.
Exclusief 5 exoten heb jij 38 vogelsoorten ingevoerd.

--
Groeten, Herman van der Meer


Bedankt herman, maar dit is niet wat ik bedoel.

Ik weet hoeveel soorten ik heb, maar het gaat mij om soorten per gebied
Want dat is waar toplijst soorten over gaat.

Bovendien gaat het niet om "topscore lijst" maar om toplijst soorten.
http://waarneming.nl/gebied/view/4717 Zie menu rechts een na onderste link = http://waarneming.nl/gebied/toppers/4717?g=0&year=0
Hier is van elswout een lijst wie de meeste waarnemingen dáár hebben gedaan.
En dat kan je kiezen per soort.

Groetjes,
Marleen

HPM

Dan weet ik niet wat je bedoelt want Toplijst soorten zegt niets over gebieden maar over alles wat je hebt ingevoerd. En via Mijn Kaarten kan je ook niet zien wat je per gebied hebt ingevoerd, maar per hok. Tenzij je zelf alles van het gebied uit de verschillende kilometerhokken gaat optellen.
Misschien dat je wat duidelijker kan formuleren wat je precies wil.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer