Regenkap t.b.v. verrekijker

Gestart door Norman, juli 30, 2010, 21:42:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Ik heb reeds geruime tijd, naar volle tevredenheid, een Swarovski Habicht porro kijker.

1 minpuntje omdat ik brildrager ben is dat ik de cups van de lenzen naar beneden moet vouwen om er goed doorheen te kijken. Nu is dat niet zo'n bezwaar, maar hierdoor past de originele regenkap niet, omdat de diameter hierdoor te groot word.

Nu heb ik een kap gekregen voor een SLC, maar deze was net te los. Waardoor deze er af valt tijdens het lopen.

Om een kort verhaal nog langer te maken, heeft iemand een suggestie voor een regenkap die ik op mijn Habicht kan plaatsen met de cups naar beneden gevouwen?

Ps. Het afsnijden van de rubberen cups ben ik nog niet aan toe.  ;) 

grutto

#1
Kan je geen voering maken in de SLC kap ? eventueel met de verfföhn verhitten en iets induwen en snel in een bakje koud water om de nieuwe stand van de randen te fixeren.

Komt de oplossing van de SLC kap bij swarovski vandaan of een locale dealer?

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

Norman

De SLC kap is door de locale dealer (House of Outdoor te Maarssen) voorgesteld.
Ik ka wel eens stoeien met een föhn, goed idee!

Bedankt!!  :duim: 

grutto

Citaat van: Norman op augustus 15, 2010, 19:18:18 PM
De SLC kap is door de locale dealer (House of Outdoor te Maarssen) voorgesteld.
Ik ka wel eens stoeien met een föhn, goed idee!

Bedankt!!  :duim:

De eigenaar van de House of Outdoor is goed bekend in Absam. Wellicht kan hij daar dit probleem ook nog eens aan de orde brengen bij de afdeling service verlening met de hoop dat ze wat voor je "uitvinden" want zo ver gaat Swarovski.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

Norman

Grutto,

Wederom bedankt voor je reactie.
Ik zal eens met Jan in overleg gaan of hij met zijn connecties iets kan betekenen.
Anders kan ik eens proberen rechtstreeks contact te zoeken met Swarovski.