Hoofdmenu

De Frisse Blik site

Gestart door Stijn E., juli 26, 2010, 21:45:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Ik maar hier maar ff een topic voor aan; tot nu toe ging alle discussie in andere topics (Maandopdracht en big day topic).
Ik heb gelijk een leuke mededeling! Ik kon het weer eens niet laten (zo ben ik nu eenmaal  :angel:  :-[) en heb weer de hele avond lopen prutsen aan een nieuw ontwerp (het is nooit goed voor mij :rolleye:). Zie hier http://defrisseblik.weebly.com/index.html

Hopelijk vinden jullie het leuk  :rolleyes:  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 26, 2010, 21:45:49 PM
Ik maar hier maar ff een topic voor aan; tot nu toe ging alle discussie in andere topics (Maandopdracht en big day topic).
Ik heb gelijk een leuke mededeling! Ik kon het weer eens niet laten (zo ben ik nu eenmaal  :angel: :-[ ) en heb weer de hele avond lopen prutsen aan een nieuw ontwerp (het is nooit goed voor mij :rolleye: ). Zie hier http://defrisseblik.weebly.com/index.html

Hopelijk vinden jullie het leuk  ::) ;)
Ziet er mooi uit!
En bedankt voor het helpen herinneren aan de maandopdracht, helemaal vergeten :o  Morgen meteen op pad.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Zou nog leuk zijn als je wat meer gegevens bij de foto's zet, zoals:
- waar/plek genomen
- door wie
- welke plaats ze zijn ge-eindigd
Wietze Janse

Stijn E.

Citaat van: snwja3 op juli 27, 2010, 09:03:00 AM
Zou nog leuk zijn als je wat meer gegevens bij de foto's zet, zoals:
- waar/plek genomen
- door wie
- welke plaats ze zijn ge-eindigd

Ten eerste bedankt voor je aanvullingen Wietze  :blink:

De laatste 2 heb ik inderdaad al eens over na gedacht, maar was het weer ff kwijt. Ga het zo gelijk doen!
Echter, de eerste is tot nu toe niet verplicht om te vermelden bij het insturen van een foto, maar volgende keer (augustus) zou dat wellicht aan de regels toegevoegd kunnen worden. Wat denk jij ervan Vincent?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

Ziet er goed uit! :duim: Ik denk alleen dat je het "nummer" wel weg kunt laten.
Groeten, Lonnie Bregman

Stijn E.

#6
Citaat van: lonnie20 op juli 27, 2010, 15:46:32 PM
Ziet er goed uit! :duim: Ik denk alleen dat je het "nummer" wel weg kunt laten.

Meteen weggehaald  :angel:

Goed, voor het oog is het nu af, maar als ik elke keer zo moet prutsen met die foto's is m'n halve dag om xD
Dus daar ga ik nog ff wat op bedenken ;) Om te zorgen dat ik ff door kan werken doe ik er hier een print screentje bij, dan kunnen jullie zien wat ik nu heb  ;)


16:05:
Ik heb beide pagina's nu uit de lucht (dat wil zeggen: op een andere link  :P), zodat ik ff rustig wat dingen kan publiceren zonder dat jullie daar iets van merken  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Het is misschien wel handig om de tekst die bij De Frisse Blik hier staat (Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars) ook in de header te zetten (dus en in plaats van of).  ;)

Voor de rest ziet het er inderdaad prima uit.  :duim:

En ik moet ook nog maar eens wat vogelfoto's maken... (Sinds mijn camera het weer doet alleen maar planten en insecten gefotografeerd!)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: Jan vH op juli 27, 2010, 16:11:40 PM
Het is misschien wel handig om de tekst die bij De Frisse Blik hier staat (Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars) ook in de header te zetten (dus en in plaats van of).  ;)

Voor de rest ziet het er inderdaad prima uit.  :duim:

En ik moet ook nog maar eens wat vogelfoto's maken... (Sinds mijn camera het weer doet alleen maar planten en insecten gefotografeerd!)

Ik zie een tekst die luid "Voor en van jonge of beginnende vogelaars" in de headerfoto verwerkt hoor  :lol:

Wel bedankt voor je compliment  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 27, 2010, 16:16:06 PM
Citaat van: Jan vH op juli 27, 2010, 16:11:40 PM
Het is misschien wel handig om de tekst die bij De Frisse Blik hier staat (Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars) ook in de header te zetten (dus en in plaats van of).  ;)

Voor de rest ziet het er inderdaad prima uit.  :duim:

En ik moet ook nog maar eens wat vogelfoto's maken... (Sinds mijn camera het weer doet alleen maar planten en insecten gefotografeerd!)

Ik zie een tekst die luid "Voor en van jonge of beginnende vogelaars" in de headerfoto verwerkt hoor  :D
En hier staat dus als 'ondertitel' (of hoe je het ook maar wilt noemen) "Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars.". Dan is het duidelijker als je dus ook precies het zelfde in de header zet. Maar het is natuurlijk geen ramp.  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Hehe, het fotoscherm is (wat mij betreft) af! Zie hier http://defrisseblik.weebly.com/juni.html
Een hele tijd lopen prutsen op de grootte van de foto's (die is erg lastig in te stellen, alleen met de hand dus dat krijg je nooit (precies) gelijk) maar de standaardgrootte bleek de oplossing  :blink: Door er op te klikken kun je de foto toch groter maken, dus dan maakt een beetje kleinere miniatuur ook niet uit  ;)

Ik hoor graag jullie meningen  ;)




Citaat van: Jan vH op juli 27, 2010, 16:25:27 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 27, 2010, 16:16:06 PM
Citaat van: Jan vH op juli 27, 2010, 16:11:40 PM
Het is misschien wel handig om de tekst die bij De Frisse Blik hier staat (Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars) ook in de header te zetten (dus en in plaats van of).  ;)

Voor de rest ziet het er inderdaad prima uit.  :duim:

En ik moet ook nog maar eens wat vogelfoto's maken... (Sinds mijn camera het weer doet alleen maar planten en insecten gefotografeerd!)

Ik zie een tekst die luid "Voor en van jonge of beginnende vogelaars" in de headerfoto verwerkt hoor  :D
En hier staat dus als 'ondertitel' (of hoe je het ook maar wilt noemen) "Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars.". Dan is het duidelijker als je dus ook precies het zelfde in de header zet. Maar het is natuurlijk geen ramp.  ;D

Ik vind de tekst die nu in de banner staat wat mooier voor een banner, maar als er meer mensen zijn die graag willen dat het veranderd dan doen we dat  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille


Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op juli 27, 2010, 20:00:37 PM
Complimenten Stijn!  :duim:

Thanks ;D
Maar bedenk wel dat ik zonder de functies van Weebly nog lang niet zoveel had  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Klasse, Stijn! Goeie stimulans voor degenen die nog geen foto hebben ingestuurd voor de lopende maandopdracht om dat alsnog te doen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op juli 27, 2010, 20:47:08 PM
Klasse, Stijn! Goeie stimulans voor degenen die nog geen foto hebben ingestuurd voor de lopende maandopdracht om dat alsnog te doen  ;)
Dan moet je wel een foto hebben. Even mijn foto's van juli bekeken: vogels in de hand, Zwartkopmeeuw op het strand, zangvogels op trek, niets in zijn eigen leefomgeving... Wie verzint nou zo'n opdracht...
Hopelijk maak ik nog een leuke foto in de komende 3 dagen...


Erg mooi gedaan Stijn. Ik heb zelf ook een keer geprobeerd een site te maken, dus ik weet hoe moeilijk en frustrerend het soms is.

Timo Roeke


Vincent Hart

Citaat van: firecrest op juli 27, 2010, 22:39:03 PMHopelijk maak ik nog een leuke foto in de komende 3 dagen...
Leefomgeving zat, vogels zat. Moet toch lukken in 3 dagen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Gelukkig is het mij in Italië gelukt om mooie foto's te maken, dus vanavond komt mijn foto eraan :).
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

De site is weer geüpdate! De belangrijkste veranderingen:

  • Foto's maandopdracht juli toegevoegd.
  • Belangstellingformulier mogelijke nieuwe excursie toegevoegd.

Verder wil ik jullie graag wijzen op de volgende punten welke nog niet af zijn:

  • Informatie (datum e.d.) DFBigDay
  • Regels DFBigDay

Beide dingen graag bespreken in het DFBigDay topic.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

Trouwens, die Noordzee tocht die moet wel doorgaan :P Lijkt me echt gezellig en gaaf qua vogels. Maar dan moeten we wel alleen veel meer mensen hebben, want met een paar mensen vaart die boot niet uit denk ik...

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op augustus 02, 2010, 13:19:54 PM
Trouwens, die Noordzee tocht die moet wel doorgaan :P Lijkt me echt gezellig en gaaf qua vogels. Maar dan moeten we wel alleen veel meer mensen hebben, want met een paar mensen vaart die boot niet uit denk ik...
Dat is inderdaad wel een leuk idee. Misschien moet de leeftijdsgrens iets omhoog voor deze boottocht? Voor zo'n tocht heb je inderdaad een hoop mensen nodig, anders wordt de prijs per persoon te hoog.

Stijn E.

#22
Citaat van: firecrest op augustus 02, 2010, 13:25:51 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 02, 2010, 13:19:54 PM
Trouwens, die Noordzee tocht die moet wel doorgaan :P Lijkt me echt gezellig en gaaf qua vogels. Maar dan moeten we wel alleen veel meer mensen hebben, want met een paar mensen vaart die boot niet uit denk ik...
Dat is inderdaad wel een leuk idee. Misschien moet de leeftijdsgrens iets omhoog voor deze boottocht? Voor zo'n tocht heb je inderdaad een hoop mensen nodig, anders wordt de prijs per persoon te hoog.

Aan welke leeftijdsgrens zit je te denken?  :P
EDIT: En doel je dan op de minimum- of maximumleeftijd?  ;)

En ik wil nog wel ff een keer benadrukken dat het idee echt nog heel pril is, en we nog niks hebben besproken met een organisatie die deze boottochten organiseert!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

Citaat van: firecrest op augustus 02, 2010, 13:25:51 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 02, 2010, 13:19:54 PM
Trouwens, die Noordzee tocht die moet wel doorgaan :P Lijkt me echt gezellig en gaaf qua vogels. Maar dan moeten we wel alleen veel meer mensen hebben, want met een paar mensen vaart die boot niet uit denk ik...
Dat is inderdaad wel een leuk idee. Misschien moet de leeftijdsgrens iets omhoog voor deze boottocht? Voor zo'n tocht heb je inderdaad een hoop mensen nodig, anders wordt de prijs per persoon te hoog.

idd! En de leeftijd maakt mij eigenlijk niet uit. Waarom gooien we het niet gewoon op het forum, en kijken wie er mee wil?

Stijn E.

#24
Citaat van: Rickschonewille op augustus 02, 2010, 13:50:08 PM
Citaat van: firecrest op augustus 02, 2010, 13:25:51 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 02, 2010, 13:19:54 PM
Trouwens, die Noordzee tocht die moet wel doorgaan :P Lijkt me echt gezellig en gaaf qua vogels. Maar dan moeten we wel alleen veel meer mensen hebben, want met een paar mensen vaart die boot niet uit denk ik...
Dat is inderdaad wel een leuk idee. Misschien moet de leeftijdsgrens iets omhoog voor deze boottocht? Voor zo'n tocht heb je inderdaad een hoop mensen nodig, anders wordt de prijs per persoon te hoog.

idd! En de leeftijd maakt mij eigenlijk niet uit. Waarom gooien we het niet gewoon op het forum, en kijken wie er mee wil?

Vincent gaat dit eerst overleggen met een organisatie die dit kan regelen en dan post hij het op het forum  ;)
Dan weten we meer en kunnen we ook met meer zekerheid (hopelijk ;)) erover praten  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Vincent zorgt inderdaad voor de boot, en dan zoek ik een camping daar in de buurt. Bereid je er maar alvast op voor dat het geen luxe camping wordt, want de enige tijd die we daar gaan besteden is om te slapen ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:

Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 04, 2010, 21:13:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:
Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Ehm, ja, want dan maken we er meteen een kampje van :P. Er vertrekt zo'n boot vanaf Lauwershaven, en dan kunnen we ook nog een dagje naar Lauwersmeer met z'n allen (Big Day'en :angel:?)
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op augustus 04, 2010, 21:15:06 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 04, 2010, 21:13:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 04, 2010, 21:11:44 PM
Gaan we met ze alle ook nog op een camping??  :rolleye:
Ik zat ook al even te kijken van: huh?  :P
Ehm, ja, want dan maken we er meteen een kampje van :P. Er vertrekt zo'n boot vanaf Lauwershaven, en dan kunnen we ook nog een dagje naar Lauwersmeer met z'n allen (Big Day'en :angel:?)

Zo zeker vertrekt er geen boot vanaf Lauwershaven volgensmij  ;)
Vincent zou met een organisatie gaan mailen om te kijken of ze speciaal voor ons een boot willen laten uitvaren  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog