Ervaring veldgidsen vlinders en libellen?

Gestart door thijsbroekkamp, juni 22, 2010, 19:58:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsbroekkamp

Ik denk erover een van deze gidsen te kopen.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-nieuwe-veldgids-dagvlinders/1001004006195098/index.html#product_overview

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/veldgids-libellen/1001004005574591/index.html#product_images

Van de KNNV

Iemand ervaring of deze gidsen duidelijk zijn? Ik vind het altijd belangrijk als de kenmerken en levenswijze duidelijk beschreven worden, evenals duidelijke foto's. Ik hoor het graag.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Tim Asbreuk

Ik vind ze prima (en de nieuwe druk is echt de meer prijs waard t.o.v. een eventueel tweede hands exemplaar)
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

RubenWinter

Bij de veldgids libellen staat de levenswijze niet per soort erbij vermeld, wel duidelijk de kenmerken per soort.
Groeten,

Ruben Winter

Jan vH

Die vlindergids heb ik voor mijn verjaardag gevraagd, die libellengids wil ik binnenkort ook gaan kopen. Voor libellen is er ook niet echt een vergelijkbare gids, toch?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 24, 2010, 18:32:08 PM
Voor beide zijn ook andere gidsen.

Maar welke?
Ik ben net opzoek naar een ander vlinderboek omdat ik niet tevreden ben met de twee die ik al heb''de nieuwe vlindergids Tom Tolman en vlinders van Josef H Reichholf''deze vind ik niet echt duidelijk.

Jan vH

Citaat van: tukkerbird op juli 24, 2010, 15:41:28 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 24, 2010, 18:32:08 PM
Voor beide zijn ook andere gidsen.

Maar welke?
Ik ben net opzoek naar een ander vlinderboek omdat ik niet tevreden ben met de twee die ik al heb''de nieuwe vlindergids Tom Tolman en vlinders van Josef H Reichholf''deze vind ik niet echt duidelijk.
Voor libellen is er ook 'Libellen van Europa', die heb ik nu. Voor vlinders denk ik toch dat de 'Nieuwe Vlindergids' en de 'Nieuwe Veldgids Dagvlinders' de beste zijn.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Momenteel op vakantie, maar van Dgavlinder is het iets van La fracis ofzo. en Libellen is Libellen ven europa van KD dijkstra
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Ik heb "dagvlinders, rupsen en waardplanten" als dagvlinder gids.

Vind het wel een fijn boek. Ik mis er nog niets in/aan, en heb de gids wel al een tijdje.

Je kan de vlinders zien, de rupsen, wanneer ze er zijn, op welke planten ze zitten, ook foto's van planten staan in de gids.
In de vlinder-tekst staat welke waardplanten die heeft, met pagina nummer. En bij planten staan de vlinders die die als waardplant hebben, met nummer. Ook beschrijving van voorkomen enzo.

Groetjes,
M. Baltus

marcel123

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 26, 2010, 17:06:23 PM
Momenteel op vakantie, maar van Dgavlinder is het iets van La fracis ofzo. en Libellen is Libellen ven europa van KD dijkstra
Dagvlinders van Europa  -  veldgids                                                               

       
  • Auteur: Tristan Lafranchis
  • Prijs: € 39,95
De KD is een iets beter libellenboek, maar als fotos een voorwaarde zijn dan moet je toch een veldgids aanschaffen.

vuurvlinder

Citaat van: Jan vH op juni 24, 2010, 16:04:34 PM
Die vlindergids heb ik voor mijn verjaardag gevraagd, die libellengids wil ik binnenkort ook gaan kopen. Voor libellen is er ook niet echt een vergelijkbare gids, toch?

Neus eens rond op deze site: http://www.vermandel.com/
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.