Welke soort Wants ?

Gestart door RoyvW, juni 24, 2006, 22:42:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

RoyvW

Hallo iedereen,

Ben weer wezen lopen en ik kwam bij de volgende Wants uit, eerste instantie dacht ik dat het een Groene Stinkwants zou zijn maar dit exemplaar heeft rood aan het einde van zijn schild.

Wat voor een soort zou dit kunnen zijn ?

B.v.d,
Roy
Onze Website :
Natuur in eigen land

Groeten,
Roy van Woerdekom

RoyvW

Onze Website :
Natuur in eigen land

Groeten,
Roy van Woerdekom

gardensafari

Ik denk groene stinkwants (Palomena prasina).


Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

RoyvW

#3
Dat is ook waar ik de eerste instantie aan dacht alleen heb ik nog geen Groene Stinkwants gezien die rood aan het einde van het schild heeft.


Gr,
Roy
Onze Website :
Natuur in eigen land

Groeten,
Roy van Woerdekom

RoyvW

Nou ik heb nu een duidelijke foto van de achterkant van de wants, ik zou toch graag willen weten wat dit precies is, en welk soort wants het is.








Gr,
Roy
Onze Website :
Natuur in eigen land

Groeten,
Roy van Woerdekom

han.endt

#5
Lijkt me ook een Groene Stinkwants. Ik denk dat het een woekering is, misschien ontstaan na beschadiging.

gardensafari

Ik blijf bij de groene stinkwants. De punctuatie is typerend, evenals de antennes. Zoals Han al suggereerde kan het rode een beschadiging zijn. Een schimmel of virusinfectie zou ook kunnen. Maar het is niet iets dat op een andere soort wijst....

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

RoyvW

Ok, dan sluit ik me bij jullie aan.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Roy
Onze Website :
Natuur in eigen land

Groeten,
Roy van Woerdekom

minoli

Is het misschien een zieke wants i.v.m. ook het witte schimmelachtige bolletje op zijn zijkant. Ze kleuren toch voor de overwintering bruin of roodbruin, later weer de normale kleur. Deze misschien niet helemaal terug gekleurd?