zag iets oversteken, te achterhalen wat?

Gestart door diertjesvriend, juli 16, 2010, 02:34:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

diertjesvriend

zag vandaag onderweg naar het werk iets oversteken,
zoogdier, grootte van een eekhoorn (misschien iets kleiner maar niet veel kleiner),
donkerbruine kleur en lange dikke/pluizige staart (ook bruin).
hij droeg de staart in een boogje, zegmaar ^ maar dan vloeiende beweging (hoe beeld ik het anders uit).

er komen op die plek voor zover ik weet geen (of heel sporadisch) eekhoorns voor.
leek me ook te donker van kleur voor een eekhoorn.
het dier stak de weg over, ik zag het pas toen hij het gras aan de overkant in rende en weg was hij.
is hier iets van te maken als waarneming of is het niet te achterhalen wat het geweest zal zijn?

het was op het 'platteland' dicht bij een grote weg, stak over op een boerenweggetje, stukjes bos in de buurt maar ook veel weiland en mais velden.


A. Vermaat

Is een Hermelijn niet logischer, Bunzing is toch wel een stuk groter dan een Eekhoorn, Hermelijn vergelijkbaar in grootte. En Hermelijnen kunnen die staart toch ook mooi met zo'n boogje achter zich aan hebben

Arend
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

Jeroen Nagtegaal

Dikke pluimstaart past redelijk op eekhoorn, en die kan donker zijn
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lampe

tja.. Blijft gewoon gissen en valt niks zonder zekerheid te determineren.
Vriendelijke groet,

Nico

diertjesvriend

Citaat van: Lampe op juli 16, 2010, 13:47:44 PM
tja.. Blijft gewoon gissen en valt niks zonder zekerheid te determineren.

i quess so..
vandaag kwam ik er weer langs, even beter op de vegetatie gelet, het was van het ene kleine stukje bos naar het andere, aan de overkant van die weg dus.
zal voortaan goed opletten daar, misschien zie ik 'het' weer, en dan duidelijker.

frankw

Citaat van: A. Vermaat op juli 16, 2010, 12:47:38 PM
Is een Hermelijn niet logischer, Bunzing is toch wel een stuk groter dan een Eekhoorn, Hermelijn vergelijkbaar in grootte. En Hermelijnen kunnen die staart toch ook mooi met zo'n boogje achter zich aan hebben

Arend
Die bedoelde ik.. Mijn fout.

diertjesvriend

ik heb een jaar geleden wel een hermelijn zien oversteken, vlak voor mijn neus/fiets langs
zo de weg over in een paar sprongen, en verdween in het gras.
dat was rond hetzelfde dorp maar dan aan de andere kant.
en waar ik nu het dier-met-de-staart zag weet ik dat aan de overkant van de grote weg (200 m verderop) een steenmarter is gezien.
nouja zegt misschien niet veel.
maar eekhoorns hoor je weinig van, die zitten wel in een bos zo'n 7 km daar vandaan, en zouden zo hier en daar misschien ook wel in die omgeving kunnen zitten maar ben van eekhoorns gewend dat ze roder zijn.
heb ze in mijn vroegere woonomgeving bijna degelijks gezien.

nouja haha deze waarniming blijft gewoon te vaag, ik hoop dat ik hem nog eens zie al lijkt die kans me niet zo heel groot, kom er regelmatig langs maar dan moet hij net weer opduiken natuurlijk.