Humor – beestjes/dieren en/of spotten

Gestart door barebigfoot, juli 16, 2010, 18:21:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

barebigfoot

Ik vind een topic met alleen humor/moppen mag op deze site niet ontbreken.
Ooit had ik een leuk belevenis en wil het nu aandikken en beginnen.

Spottersmop1

Papa Albert neemt zijn kleine dochter Joke mee spotten, ze kan amper spreken, maar weet soms de moeilijkste namen te onthouden en is gek op beestjes. Hij neemt ze ook mee op een verboden terrein en verteld haar daar over de aanwezige vlinders. Uiteindelijk spotten ze de Netelmot en hij vertel aan haar dit is Pleuroptya ruralis. Toch deze naam blijkt te mogelijk voor haar. Ondertussen komt een politieagent op hun af. De Netelmot vloog weg en is op de politieagent gaan zitten. Toen wees klein Joke op de politieagent en zei: pleur op ja, pleur op ja politie!!!!

Margreet Kwh

COOL

Een paar jaar geleden stonden we met een groepje vogelaars naar de hemel te turen, waar een kerkuil in de avondzon overvloog. We stonden midden op straat te kijken. Twee langsfietsende jongeren vroegen wat we zagen. We wezen op de uil, die ook met het blote oog goed zichtbaar was. "Een uil, COOL! Een uil", was hun reactie.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

huysse

Fanatiek libellenspeurder loopt langs een breed water te kijken maar bedenkt dat hij aan de andere kant van het water meer mogelijkheden heeft.
Hij ziet een blonde juffrouw aan de andere kant van het water en roept; "hoe kom ik aan de overkant?"
Het is even stil en dan volgt het antwoord: " U bent al aan de overkant!"

groet,
Marijke

evertdirks

Citaat van: huysse op juli 17, 2010, 14:12:13 PM
Fanatiek libellenspeurder loopt langs een breed water te kijken maar bedenkt dat hij aan de andere kant van het water meer mogelijkheden heeft.
Hij ziet een blonde juffrouw aan de andere kant van het water en roept; "hoe kom ik aan de overkant?"
Het is even stil en dan volgt het antwoord: " U bent al aan de overkant!"

groet,
Marijke
Ik hoop dat hij deze  zeer zeldzaam wordende blonde-juffer heeft ingevoerd op waarneming.nl  :rolleye:

8)  Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

evertdirks

Citaat van: Marina op juli 20, 2010, 21:16:42 PM
Hè ja. Blonde jokes.
nix niet blonde jokes gewoon familie van de waterjuffer en de beekjuffer. O0

evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

diertjesvriend

dit clipje van draadstaal kent vast iedereen al maar toch mag het niet niet ontbreken vind ik ;)
(oke tis geen mop maar wel dik humor :D )

http://www.youtube.com/watch?v=ZeFsx7NYUR0

Marina

nee clipje kon ik nog niet
"die vogel weet ook niet hoe ik heet"
vonnik wel n goeie  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

#8

       
  • ON-DER-ZOEK

    Op een mooie middag besluit ik vlinders te gaan tellen. Onderweg herinner ik me een groeiplaats van Timoteegras, die ik check voor de Natuurkalender. Ik ben net twee man met hond gepasseerd en duik vervolgens de slootkant in, na mijn fiets op de kant gelegd te hebben.
    De mannen passeren me en een vraagt: "Wat doe jij nou?"
    Ik: "Ik zoek een gras."
    Man:"Gras? Voor je konijnen?"
    Ik: "Nee, om te determineren."
    Man: "Determineren? Wat is dat?"
    Ik: "De naam opzoeken in een Flora."
    Man (met nadruk): "O, ON-DER-ZOEK."


    Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

barebigfoot

#9
heel leuk!
Maar wat denk je van deze reporter, hij heeft een nieuwe soort nijlpaard ontdekt/herontekt?
Mijn menig hoe groter het beest hoe moelijker de determinatie 8)
Weekblad de Echo Delfshaven 21 juli 2010
Uwe

Jan vH

Citaat van: barebigfoot op juli 27, 2010, 19:13:15 PM
heel leuk!
Maar wat denk je van deze reporter, hij heeft een nieuwe soort nijlpaard ontdekt/herontekt?
Mijn menig hoe groter het beest hoe moelijker de determinatie 8)
Weekblad de Echo Delfshaven 21 juli 2010
Uwe
;D Het begint allebei met een N en ze zijn allebei groot... maar toch weet iedereen wel dat dit neushoorns zijn. :rolleye:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Marina

Jaaaaa t wordt die man ook wel moeilijk gemaakt.... een neushoorn zonder hoorn.... :rolleye:
Das alleen maar een neus.
En welk dier heeft er nou een grotere neus dan een nijlpaard  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

barebigfoot

In deze topic kreeg ik les van vogelkenners over de 3 ondersoorten van de blauwe reiger in Den Haag!
reiga, hijgaa en krijgaa of zoiets ???
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93820.msg629553.html#msg629553

HPM

Citaat van: Marina op juli 27, 2010, 19:37:23 PM
Jaaaaa t wordt die man ook wel moeilijk gemaakt.... een neushoorn zonder hoorn.... :rolleye:
Das alleen maar een neus.
En welk dier heeft er nou een grotere neus dan een nijlpaard  ;D

Zo'n Neushoorn met afgezaagde hoorn is een Kneushoorn.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jarinka

Briljant, vooral die topic over de reigers :P.
Groeten, Jarinka Heijink

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

op de afsluitdijk is dit weekend een caravan van de weg geblazen, 67 mensen konden worden gearresteerd...
(Herman Finkers)
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Weet je wat je krijgt als je een giraffe kruist met een varken?

Heulveul halskoteletjes!  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

 ;D  maar de natuur heeft het toch wel goed geregeld door giraffen zo'n lange nek te geven, anders had hun hoofd wel erg ver weg gehangen  :P
groeten, Ronald van Seijen

Jarinka

Citaat van: ronald op september 19, 2010, 17:16:35 PM
;D  maar de natuur heeft het toch wel goed geregeld door giraffen zo'n lange nek te geven, anders had hun hoofd wel erg ver weg gehangen  :P
Als de giraffen niet zo'n lange nek hadden gekregen, waren de bomen laag gebleven en dan zou iedereen zijn hoofd stoten  :rolleye:
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

Citaat van: Jarinka op september 19, 2010, 17:41:29 PM
Citaat van: ronald op september 19, 2010, 17:16:35 PM
;D  maar de natuur heeft het toch wel goed geregeld door giraffen zo'n lange nek te geven, anders had hun hoofd wel erg ver weg gehangen  :P
Als de giraffen niet zo'n lange nek hadden gekregen, waren de bomen laag gebleven en dan zou iedereen zijn hoofd stoten  :rolleye:
;D  en had de evolutie er vast voor gezorgd dat nekken verdwenen... ;)
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op september 19, 2010, 17:54:46 PM
Citaat van: Jarinka op september 19, 2010, 17:41:29 PM
Citaat van: ronald op september 19, 2010, 17:16:35 PM
;D  maar de natuur heeft het toch wel goed geregeld door giraffen zo'n lange nek te geven, anders had hun hoofd wel erg ver weg gehangen  :P
Als de giraffen niet zo'n lange nek hadden gekregen, waren de bomen laag gebleven en dan zou iedereen zijn hoofd stoten  :rolleye:
;D  en had de evolutie er vast voor gezorgd dat nekken verdwenen... ;)

Klopt helemaal -> ik zie soms kerels zonder nek, meestal voorzien van tattoos, piercing en hebben ze een bull-terrier bij zich -> staan in mijn ogen vrij laag op de evolutieladder (helaas planten die zich wel harder voort dan de rest, daar klopt iets niet...)  ;)

Weet er trouwens iemand wat je krijgt als je een roodborstje kruist met een slingeraap?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Een rode aap met slinger..., oeps, dat kan dus eigenlijk niet op het forum.  :-X
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Bart toch, ik ben geschokt  ;D
zo wil ik al heel lang de problemen rond vergeetachtigheid en strings aankaarten, want wie vergeet zijn string te laten zakken, zal in twee helften...
maar ja, dat doe ik natuurlijk niet  ;)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

wat ik ook een erg leuke grap vind is eentje van Herman finkers waarin hij een opsomming geeft van wat vrouwen allemaal niet kunnen. een daarvan is autorijden, uit onderzoek is namelijk gebleken dat maar liefst 30% van alle ongelukken door een vrouw wordt veroorzaakt.
niet zelden reageren vrouwen al meteen defensief na de opmerking dat ze niet kunnen autorijden en duurt het even voor ze de tweede zin doorhebben en de lol er ook van inzien  ;D  en mannen kunnen soms heel enthousiast reageren tot ze echt horen wat de laatste zin betekent  :P

blijft geweldig hoe die man met woorden kan spelen, zo simpel en toch steeds weer onverwacht  :)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

en nog een raadsel die geniaal is in al zijn eenvoud:
drie ijsjes kosten een euro, wat kost dan één ijsje? voor de meeste mensen niet al te moeilijk: 33,33 cent...

maar dan...wat kost dan anderhalf ijsje...?
groeten, Ronald van Seijen

Jarinka

Inderdaad een mooie :) (net als de lucht trouwens; blauw, oranje, grijs, violet...).
Maar zijn uitspraak die me al jarenlang het meest bijblijft gaat over lieve kinderen ;D

Citaat van: Herman FinkersIk herinner me ook nog heel goed: Toen Koreander net geboren was, gebeurde het wel eens dat het kraambezoek naar de wieg liep zo van: "Hmmm...... dat is 't? Ja? Ja? Oh nou, Mooi kind hoor. Ja, 'tuurlijk is't een mooi kind, God, 't zou t zou geen mooi kind wezen zeg, nee, ben je gek. Nee, best wel een mooi kind."

Kijk, dat zou ik dus nooit doen; moet je niet doen. Wanneer een kind niet mooi is, dan zou ik niet gaan huichelen. Ja, ik weet ook wel, je kunt ook weer niet zeggen van: "Wat is dat een lelijk kind!" Dat kan niet, moet je ook niet doen.
Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is, dan zeg ik altijd: "Het is een lief kind."
Onze buren bijvoorbeeld, die kregen een ontzettend lief kind. Toen heb ik ook heel eerlijk gezegd: "Dit is het liefste kind dat ik ooit heb gezien."

Het mooie is dat mijn leraar Nederlands net zulk soort humor heeft :)
Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Citaat van: ronald op september 19, 2010, 19:42:31 PM
en nog een raadsel die geniaal is in al zijn eenvoud:
drie ijsjes kosten een euro, wat kost dan één ijsje? voor de meeste mensen niet al te moeilijk: 33,33 cent...

maar dan...wat kost dan anderhalf ijsje...?
1,5 keer 33,33 cent, dus 49,995 cent, en dat ronden we naar boven af ;D
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

Citaat van: Jarinka op september 19, 2010, 19:46:37 PM
Citaat van: ronald op september 19, 2010, 19:42:31 PM
en nog een raadsel die geniaal is in al zijn eenvoud:
drie ijsjes kosten een euro, wat kost dan één ijsje? voor de meeste mensen niet al te moeilijk: 33,33 cent...

maar dan...wat kost dan anderhalf ijsje...?
1,5 keer 33,33 cent, dus 49,995 cent, en dat ronden we naar boven af ;D
en mocht iemand het nog niet doorhebben, veel mensen bijten zich vast in het delen van 33,33 (enz) cent om dat dan weer bij 33,33 op te tellen, wat beslist niet meevalt zo even uit je hoofd.
maar 3 ijsjes voor een euro
     1,5 ijsjes voor 50 cent natuurlijk  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op september 19, 2010, 19:57:48 PM
Citaat van: Jarinka op september 19, 2010, 19:46:37 PM
Citaat van: ronald op september 19, 2010, 19:42:31 PM
en nog een raadsel die geniaal is in al zijn eenvoud:
drie ijsjes kosten een euro, wat kost dan één ijsje? voor de meeste mensen niet al te moeilijk: 33,33 cent...

maar dan...wat kost dan anderhalf ijsje...?
1,5 keer 33,33 cent, dus 49,995 cent, en dat ronden we naar boven af ;D
en mocht iemand het nog niet doorhebben, veel mensen bijten zich vast in het delen van 33,33 (enz) cent om dat dan weer bij 33,33 op te tellen, wat beslist niet meevalt zo even uit je hoofd.
maar 3 ijsjes voor een euro
     1,5 ijsjes voor 50 cent natuurlijk  ;D

De basis van elke wisseltruuk:

3 kerels hebben een potje bier gedronken in een cafeetje. Ze willen graag afrekenen maar niemand weet hoeveel hij gedronken heeft en ze besluiten om in een "one collected bill" gedeeld door 3 af te rekenen en gooien elk een tientje op tafel. De eigenlijke rekening is € 26,- maar de ober denkt "da's lastig afrekenen, €4 ,- gedeeld door 3" en maakt er voor zijn eigen gemak € 27,- van. Hij pakt de 3 tientjes, gooit ze in de kassam haalt daar 4 euri's uit, stopt er 1 in zijn eigen zak en geeft elk 1,- terug. Wat heeft iedereen betaald? Juist; € 9,-... 3 x 9 = € 27,-... + in de zak van de ober zit er ook een = € 28,-. Maar in de kassa zitten 3 tientjes! Waar komen die 2 euri's vandaan?  :rolleye:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/