Maandopdracht foto juni: Steltlopers!

Gestart door Vincent Hart, mei 30, 2010, 20:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Gezien Vincent ;) Zo te zien lijdt alleen Tuut2 aan kwaliverlies maar wordt Tuut3 er juist beter op als hij hier word neergezet  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

#91
Heb het nu als 'optie 1', op een pagina in de site. http://defrisseblik.weebly.com/juni.html Zeg het maar  ;)
EDIT: Nu ook met grotere weergave systeempje :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Wel mooi en overzichtelijk zo. Kwaliteit wordt niet echt beter, dat licht waarschijnlijk aan het comprimeren. bij de laatste foto zie je bijvoorbeeld hoekige randen, vooral bij de poten goed te zien. Bij de 2e Grutto zie je een soort rand om de vogel heen, vooral op de kop goed te zien. Ik denk niet dat dat is op te lossen, dus we moeten het er maar mee doen!

Rene de Ruijter

#93
Qua houding neig ik naar grutto1 en tureluur1(zit wat meer "diepgang" in de vogels,niet zo statisch).
Grutto2 vind ik mooi door de schuine lijn van het hek.
Met het grassprietje heb ik geen probleem:het is hier geen Birdpix waar ze dat met Photoshop zouden wegstuffen. :rolleye:
Qua foto zou ik echter grutto1 nomineren.
Maar uitgaande van de gebruikte cameraas heb ik op tureluur1 gestemd.
Voor een foto met een camera die momenteel rond de 200 euro kost vind ik de prestatie groter dan die gemaakt zijn met materiaal dat vele malen meer kost !
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Stijn E.

Citaat van: firecrest op juni 22, 2010, 20:31:09 PM
Wel mooi en overzichtelijk zo. Kwaliteit wordt niet echt beter, dat licht waarschijnlijk aan het comprimeren. bij de laatste foto zie je bijvoorbeeld hoekige randen, vooral bij de poten goed te zien. Bij de 2e Grutto zie je een soort rand om de vogel heen, vooral op de kop goed te zien. Ik denk niet dat dat is op te lossen, dus we moeten het er maar mee doen!

De ruis vind ik wel iets minder, maar helemaal perfect zul je het nooit krijgen nee... Had wel verwacht dat Photobucket het beter zou doen, maar nee dus (beginpost is gedaan met photobucket)  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Folkert Jan

gestemd op de tureluur (2)
mooi in beeld en mooie achtergrond. met wat photohop zou die nog een stuk scherper kunnen.
ik zat zelf in mijn hoofd met dat ik tot 30 juni een plaatje kon maken, maar helaas heb zelf dus niks dit keer.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Sjoerd

Wat misschien ook een leuk onderwerp is, is vogels in het buitenland (of: op vakantie), omdat iedereen nu over een tijdje ook op vakantie gaat... Maar dan moet je wel even kijken welke uiterste datum daarbij past. (Of je doet hem naast deze opdracht :) )

GijsB

mooiste vakantie foto is inderdaad leuk (niet vogels in het buitenland, want er zijn ook mensen die niet naar het buitenland op vakantie gaan)
Gijs

firecrest

Citaat van: Sjoerd V. op juni 23, 2010, 09:50:07 AM
Wat misschien ook een leuk onderwerp is, is vogels in het buitenland (of: op vakantie), omdat iedereen nu over een tijdje ook op vakantie gaat... Maar dan moet je wel even kijken welke uiterste datum daarbij past. (Of je doet hem naast deze opdracht :) )
Mooiste vakantiefoto is inderdaad wel een leuk idee! Maar misschien inderdaad naast de maandopdracht, omdat niet iedereen op vakantie gaat. Misschien is een topic vakanties leuk? Wat vertellen over de vogels en wat foto's erbij?

Marije

Ik heb gekozen voor Tureluur 1. Dit omdat ik vind dat de gele bloemen op de achtergrond een mooi contrast zijn in de foto. Ze laten de foto daarmee meer spreken. Daarnaast vind ik de wijze waarop de vogel op het paaltje staat met zijn poten zeer komisch.

Kortom voor mij een sprekende/komische en vooral daardoor een mooie foto.

Jan vH

Wel leuk om te zien dat elke foto toch meerdere stemmen krijgt!

En een 'vakantietopic' is wel een goed idee. Als maandopdracht vakantiefoto's vind ik niet zo'n goed idee, want wat is dan een 'vakantiefoto'? Ik ga bijvoorbeeld naar Zeeland, maar er zijn er ook die daar wonen.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

firecrest

Citaat van: Jan vH op juni 23, 2010, 21:25:02 PM
Wel leuk om te zien dat elke foto toch meerdere stemmen krijgt!

En een 'vakantietopic' is wel een goed idee. Als maandopdracht vakantiefoto's vind ik niet zo'n goed idee, want wat is dan een 'vakantiefoto'? Ik ga bijvoorbeeld naar Zeeland, maar er zijn er ook die daar wonen.  ;)
Iemand die de moeite neemt om dit topic te maken?
Als er het ook over oude vakanties mag gaan heb ik nog wel een leuk verhaal over Trinidad&Tobago


Even terug naar de maandopdracht. We zijn het er dus over eens dat de nieuwe opdracht: Vogels in hun leefomgeving wordt? En wat worden de data? Van nu tot 31 juli?

Denro

Foto's van 'oude' vakanties vind ik ook leuk. Dan heb ook nog een leuke foto.
Ik ga altijd in febr. op vakantie en niet in de zomer!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Marije

ik ga nog steeds voor de opdracht vogels in hun omgeving.

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

GijsB

wouter, volgens mij zie je ze vliegen :rolleye:
er zijn er maar 3...


ik heb trouwens op grutto 2 gestemd, mooie warme kleuren, rustig, niet te contrastrijk
Gijs

Wouter van der Ham

Was ook een grapje ;)

maar tureluur 3 vind ik het mooist.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Rickschonewille


Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Marije


Lonnie Bregman

Gefeliciteerd! Wat wordt het onderwerp voor augustus?
Groeten, Lonnie Bregman

Rickschonewille

Ik denk dat de de opdracht voor Augustus zal zijn : Roofvogels, beetje standaard, maarja :P

Vincent Hart

Gefeliciteerd, Rick!

Zie hier voor de maandopdracht juli. Ik heb de regels voor deelname iets versoepeld  :angel:
Zullen we deze maand beginnen met aparte competities voor spiegelreflex- en overige camera's?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

#113
Citaat van: vincenthart op juli 02, 2010, 09:13:23 AM
[...]
Zullen we deze maand beginnen met aparte competities voor spiegelreflex- en overige camera's?

Ik weet het niet zo goed met dat idee eerlijk gezegd, maar ik kan niet zo goed uitleggen waarom...  :-\

EDIT: En Vincent, was het niet zo dat Rick hem voor Augustus moest bedenken en de winnaar van Mei voor Juli (dat kan dus niet dus moeten we het samen bedenken, en we kwamen dus tot het idee 'vogels in hun broedbiotoop', weet je nog?)?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Vincent Hart

Dat ene sticky topic over die foto's en zo  8)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest


Vincent Hart

Moest jij niet weer eens giertjes gaan vangen ofzo? Kan vast ook heel goed midden overdag  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op juli 02, 2010, 15:02:28 PM
Moest jij niet weer eens giertjes gaan vangen ofzo? Kan vast ook heel goed midden overdag  >:D
Midden overdag? Dat is een duidelijke contaminatie! Het moet zijn: midden op de dag of overdag. ;)


Ik zal maandag maar weer is gaan vangen, maar dat is wel erg off-topic! ;)