Hoofdmenu

Quiz time...

Gestart door Timo Roeke, mei 25, 2010, 21:26:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

firecrest

#120
Citaat van: rnbflavour op juni 17, 2010, 18:19:19 PM
Citaat van: vincenthart op juni 17, 2010, 18:07:26 PM
Onthoud even allemaal de foto die Folkert Jan linkt: Eerstejaars tureluurs zorgen in nazomer/herfst altijd voor een aantal wilde steltloper-claims. En je schrikt je ook gewoon rot als je zo'n beest ziet lopen zonder aan de optie 1e kj tuut te denken  ;D

Alhier de reden waarom ik de vraag in de quiz heb gezet ;)
Ik zou in dit geval eerder schrikken van de zwarte snavel. Als ik de poten vergelijk met Kleine Geelpoot zijn dat felgele poten tegen oranje poten met een gelige tint...


EDIT: Wel leuk trouwens, al die quizen! :duim:

Jan vH

Ik had er twee fout. Die over de Kokardezaagbek en Ringmus. Die Kokardezaagbek zou hier best op eigen kracht kunnen komen, alleen de kans is heel klein. Het CDNA gaat er alleen over of ze op de Nederlandse lijst komen, niet of ze kunnen vliegen.  ;D Bij Ringmus is er zeker wel verschil tussen geslacht, alleen niet aan kleed. Ik had verwacht dat het ook zo'n instinker was.  ::)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Folkert Jan

Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 18:45:26 PM
Ik had er twee fout. Die over de Kokardezaagbek en Ringmus. Die Kokardezaagbek zou hier best op eigen kracht kunnen komen, alleen de kans is heel klein. Het CDNA gaat er alleen over of ze op de Nederlandse lijst komen, niet of ze kunnen vliegen.  ;D Bij Ringmus is er zeker wel verschil tussen geslacht, alleen niet aan kleed. Ik had verwacht dat het ook zo'n instinker was.  ::)

haha ja zo had ik het nog niet bekeken (die ringmus)
en ja die kokar was een beetje flauw  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

#123
(gier)zwaluwquizz

http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1006181436353456&a=1


deze kan vrij lastig zijn....ik raad aan
maak hem 1 keer zonder boek/inet
maak hem daarna nog eens met de anwb etc erbij. voer de tweede keer dezelfde naam in met een (2) erachter.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Citaat van: rnbflavour op juni 18, 2010, 22:00:19 PM
ik blijf bezig!

hier wat steltjes

http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1006181534118720&a=1
Leuk! Doorgaan zo!
100%!!! Enkel vraag 8 gegokt, ik ben blijkbaar goed in gokken :)

Denro

Pffff, ben niet van de steltjes! Als ik richting kust ga hoe ik er lekker de anwb bij!

Alle vragen die ik goed had bij de zwaluwen heb ik niet gegokt! ? Marokko is een goed zwaluwland  :blink:
Toch maar 50%  :-[
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Folkert Jan

doe hem nu nog eens met anwb!! erg leerzaam als je deze kenmerken ff op een rijtje hebt.....wederom ze zijn op zich niet sluiten, maar kunnen je aandacht wel flink trekken als je ze ziet en dan weet je waar je naar moet kijken
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Denro

Das waar, misschien morgen. Nu eerst aan de drank!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Rickschonewille

Citaat van: rnbflavour op juni 18, 2010, 22:15:37 PM
doe hem nu nog eens met anwb!! erg leerzaam als je deze kenmerken ff op een rijtje hebt.....wederom ze zijn op zich niet sluiten, maar kunnen je aandacht wel flink trekken als je ze ziet en dan weet je waar je naar moet kijken

Wederom een erg leuke Folkert Jan, alleen de engelse naam dinges gegokt( Opgezocht  :P  ) Vind dat altijd van die klote vragen  :rolleye:

Rickschonewille

Nu moeten we eigenlijk nog een Quiz met Juv meeuwen, en meeuwen met lastige afwijkende kleden. Dat zou helemaal leerzaam zijn :O

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op juni 18, 2010, 22:19:37 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 18, 2010, 22:15:37 PM
doe hem nu nog eens met anwb!! erg leerzaam als je deze kenmerken ff op een rijtje hebt.....wederom ze zijn op zich niet sluiten, maar kunnen je aandacht wel flink trekken als je ze ziet en dan weet je waar je naar moet kijken

Wederom een erg leuke Folkert Jan, alleen de engelse naam dinges gegokt( Opgezocht  :P  ) Vind dat altijd van die klote vragen  :rolleye:
Toevallig stond er vorig najaar op netfugl.dk een week lang long-toed stint in Nederland. Vandaar dat ik m wist ;)

Folkert Jan

Citaat van: Rickschonewille op juni 18, 2010, 22:21:30 PM
Nu moeten we eigenlijk nog een Quiz met Juv meeuwen, en meeuwen met lastige afwijkende kleden. Dat zou helemaal leerzaam zijn :O

Hier brand ik mij niet aan.
Dat laat ik over aan een Ies, Mark, Pim, Ruud etc.
Bij deze daag ik ze uit  ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Ik heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Succes met de Roofvogelquiz!

steenl

Citeerik blijf bezig!

hier wat steltjes

Vraag 1 klopt volgens mij niet.
Kanoet heeft Groene poten geen Zwarte.  :P

Guus Peterse

Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 23:02:59 PMIk heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Barbarijse valk geheel donker?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

steenl

CiteerBarbarijse valk geheel donker?

Lijkt me ook niet
Ik gokte Eleonora.

Guus Peterse

Ja, je moet toch wat.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jan vH

Citaat van: rnbflavour op juni 18, 2010, 21:06:49 PM
(gier)zwaluwquizz

http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1006181436353456&a=1


deze kan vrij lastig zijn....ik raad aan
maak hem 1 keer zonder boek/inet
maak hem daarna nog eens met de anwb etc erbij. voer de tweede keer dezelfde naam in met een (2) erachter.
Ik had er 3 fout, maar ik ben nog niet helemaal wakker. Alpengierzwaluw zonder witte onderkant, Oeverzwaluw met vensters in de staart en Rotszwaluw met witte vensters op de vleugels. De rest wel allemaal goed gegokt.  :rolleye: Volgende keer toch eerst even wakker worden.  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 23:02:59 PM
Ik heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Succes met de Roofvogelquiz!

Poeh lars, hij was pittig, ik had 70%

firecrest

Citaat van: steenl op juni 18, 2010, 23:51:19 PM
CiteerBarbarijse valk geheel donker?

Lijkt me ook niet
Ik gokte Eleonora.
Geheel donker is inderdaad niet helemaal goede beschreven. Was om Roodpootvalk uit te sluiten. Maar valk + rode kopkap + geen rode buik zegt toch genoeg?

firecrest

#142
Citaat van: Rickschonewille op juni 19, 2010, 08:36:47 AM
Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 23:02:59 PM
Ik heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Succes met de Roofvogelquiz!

Poeh lars, hij was pittig, ik had 70%
Ik dacht na al die makkelijke quizen nu eens een moeilijke ;)
Je moet ook geen spannende rover roepen...

Jan vH

Nog maar een moeilijke, dit keer over meeuwen. Niet alleen over herkenning. maar ook een aantal vragen over gevallen van zeldzame meeuwen. Doe de quiz QuizMeeuw!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

lol.... Het begon al bij die eerste vraag, wat is de latijnse naam :S En CDNA van Pontische, :S Ik was toen 4 !  :-X

Rickschonewille

#145
Citaat van: firecrest op juni 19, 2010, 08:59:21 AM
Citaat van: Rickschonewille op juni 19, 2010, 08:36:47 AM
Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 23:02:59 PM
Ik heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Succes met de Roofvogelquiz!

Poeh lars, hij was pittig, ik had 70%
Ik dacht na al die makkelijke quizen nu eens een moeilijke ;)
Je moet ook geen spannende rover roepen...

Ik zeg altijd eerst voordat ik mezelf voor lul zet, hé ! kijk jij is naar die rover daar... Voordat ik zeg - STEPPEKIEK!!!DAAAAR!!!!!GAATIEEEE!!!!! En dan krijg je als antwoord.... das een grauwe kiek....

Folkert Jan

Citaat van: steenl op juni 18, 2010, 23:23:57 PM
Citeerik blijf bezig!

hier wat steltjes

Vraag 1 klopt volgens mij niet.
Kanoet heeft Groene poten geen Zwarte.  :P

Ow ik dacht in de winter groengeel en zomer bijna zwart.
zie bijvoorbeeld: http://waarneming.nl/waarneming/view/2375923
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Citaat van: rnbflavour op juni 19, 2010, 13:17:33 PM
Citaat van: steenl op juni 18, 2010, 23:23:57 PM
Citeerik blijf bezig!

hier wat steltjes

Vraag 1 klopt volgens mij niet.
Kanoet heeft Groene poten geen Zwarte.  :P

Ow ik dacht in de winter groengeel en zomer bijna zwart.
zie bijvoorbeeld: http://waarneming.nl/waarneming/view/2375923

Klopt..

Jan vH

Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 22:04:25 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 18, 2010, 22:00:19 PM
ik blijf bezig!

hier wat steltjes

http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1006181534118720&a=1
Leuk! Doorgaan zo!
100%!!! Enkel vraag 8 gegokt, ik ben blijkbaar goed in gokken :)
50% bij deze quiz.  :-[ Vooral de strandlopers gingen bij mij erg moeilijk, daar heb ik gewoon nauwlijks ervaring mee (in zomerkleed).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jan vH

Citaat van: Rickschonewille op juni 19, 2010, 08:36:47 AM
Citaat van: firecrest op juni 18, 2010, 23:02:59 PM
Ik heb ook maar een quiz gemaakt, ik kan natuurlijk niet alleen maar quizen winnen en zelf niets maken...
Succes met de Roofvogelquiz!

Poeh lars, hij was pittig, ik had 70%
Inderdaad een pittige, hierbij ook de helft goed.
Jan van Harten
Validator Plantengallen