Crematogaster mier

Gestart door adinda, juni 08, 2010, 11:18:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

adinda

Deze opnames zijn gemaakt in Marrakech Marokko ik vond ze eigenlijk te apart om zomaar voorbij te laten gaan.
Welke Crematogaster soort het is weet ik niet maar het was herkenbaar vanwege het optillen van het achterlijf als verdedigingshouding bij gevaar (foto-3/4).
Foto-1 Dit is een gevecht tussen twee gladiatoren waarbij één van hen reeds één poot moet missen (links op de foto).
Foto-2 Hier is de uiteindelijke overwinnaar (links) weer bezig met het gedeeltelijk amputeren van één van de voorpoten van zijn tegenstander, het gemis van de reeds geamputeerde middelste poot aan de linkerzijde van het lichaam van de verliezer is hier goed zichtbaar.
Foto-3 De verliezer dit toch nog een verdedigende houding aanneemt op de stompjes van zijn voorpoten.
Foto-4 Een jong exemplaar dat met het gehele gevecht niets van doen had, maar wat wel goed uitkomt is de zeer agressieve verdedigingshouding.

De foto's zijn toch nog redelijk scherp ondankt het feit dat ze constant bewogen.
Met vriendelijke groeten,

Joop

wim52

Wow wat mooie opnames Joop.  :duim:
Zo scherp red mijn compact niet.
Ben wel eens benieuwd wat voor combinaties anderen gebruiken als camera en lens.

Gr. Wim