8 soorten zeezoogdieren in een trip over de Noordzee?

Gestart door Menno van Duijn, juni 06, 2010, 09:05:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Menno van Duijn

Onverwacht maar blijkbaar mogelijk, kijk voor het verhaal en foto's op www.mvdphoto.com
Groeten,

Menno van Duijn
Voor de laatste foto's zie www.mvdphoto.com

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jurjen Postma

Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

Rob Olivier


Timo Roeke

Ik wist niet eens dat Orka's in de Noordzee voorkwamen. WOW!

natuurliefhebber

Mooi verhaal aangevuld met mooie foto's.
Lijkt me een mooie belevenis om dit alles mee te maken..
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

Rene Janssen

Mss goed om er een direct- link naar toe te maken ipv je site te promoten?



René
René Janssen

Menno van Duijn

Foto's van de Moray Firth Tuimelaars staat nu ook op http://www.mvdphoto.com/r.schotland.htm, vrouwtje met jong.
Onderzoekers hebben intussen bijna 300 verschillende Tuimelaars in de MF baai gefotografeerd. Deze Tuimelaars behoren tot
de grootste van alle Tuimelaars in de wereld. In de Spey Bay waren ze op zalm aan het jagen achter de branding. Dit zijn echt enorme mannetjes waardoor ik zelf een keer dacht aan Dwergvinvis. Deze zijn namelijk ook in de baai waargenomen evenals 30 Grienden vorig jaar, 2 Butskoppen, Orka's, Gewone Dolfijnen en een Gewone Vinvis. Opmerkelijk is dat de Tuimelaars uit de baai ook op andere plekken zoals de Outer Hebrides worden waargenomen. Mocht je Tuimelaars willen zien dan is dit een goede plek om ze op een tiental meters vanaf de kant te zien. Op sommige dagen jagen ze vlak onder de kant op o.a. Zalm en Zeeforel.
Groeten,

Menno van Duijn
Voor de laatste foto's zie www.mvdphoto.com


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0