Grote kattensporen

Gestart door woen, mei 27, 2010, 09:56:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

woen

Hallo allemaal,


Gister heb ik in Zuid-Limburg kattensporen gezien van 6-7 cm lang en 6 cm breed. Heel rond, geen nagels (in de modder dus dat was duidelijk) en over een aardig traject. Het beest heeft iig in 1 rechte lijn gelopen. Nu is het wat groot voor een huiskat, maar een lynx is weer veel groter. Als het Noord Amerika was geweest had ik bobcat geroepen.


Maar goed, iemand een idee of dit een uit de kluiten gewassen schootkat is geweest of iets anders?



Groeten,

Jeroen

Marina

Zuid limburg geeft tuurlijk wel mogelijkheden maar een foto zou leuk zijn. Met maatlatje en recht van boven genomen heeft de voorkeur (ons geheugen is niet altijd betrouwbaar).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

woen

Ik zal vanavond een foto plaatsen, wel zonder maatlatje.
Groeten,

Jeroen

Norman

Wilde Kat wellicht, niet geheel onmogelijk in Zuid-Limburg.

woen

Hierbij een foto.

Groeten,

Jeroen

Marina

t kan aan mij liggen, maar ik zie er geen kattenspoor in.
Of kijk ik verkeerd?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Lampe

#7
Ik had er ook mijn vraagtekens bij en het is vrij onduidelijk en je moet de foto klein houden maar als je goed kijkt dan zie je links boven het middenvoetkussen. Rechts schuin naar beneden de teenkussens.

De grootte klopt ook met lynx: ca 6,5cm lang en ca 5,5cm breed voor de voorvoet en ca 7,5cm lang en ca 6cm breed voor de achtervoet.

Heb je niet meer foto's gemaakt van de afdrukken?
Vriendelijke groet,

Nico

woen

Ik ga mijn best doen een foto duidelijker te krijgen.
Wat Nico meldt klopt. Zo moet je het spoor zien.

Groeten,

Jeroen


Lampe

Vriendelijke groet,

Nico

Norman

Citaat van: Lampe op mei 28, 2010, 23:37:46 PM
Citaat van: Norman op mei 28, 2010, 21:55:06 PM
Hond?

op het eerste gezicht niet.

Op het tweede gezicht ook niet.

Lynx zou geweldig zijn, maar wellicht te vroeg.
De optie wilde kat blijft voor mij mogelijk.

Heb je de afmetingen gemeten of geschat?

In de bagger spoelen sporen iets groter uit waardoor de afmetingen dichter op Lynx kunnen lijken.