Hoofdmenu

Quiz time...

Gestart door Timo Roeke, mei 25, 2010, 21:26:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Beste vogelaars,

Er zijn op internet al diverse vogelquizzes te vinden maar ze richting zich voornamelijk tot de tuinvogelaar. Dit kunnen wij echter beter. Het opzetten van een vogelquiz site lijkt mij teveel werk maar als iemand de kennis, en vooral de tijd heeft dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Er zijn diverse sites waar je je eigen quiz in elkaar kunt draaien al heb ik ik nog geen site gevonden waar je geluidsfragmenten en/of foto's kunt toevoegen. Voor nu moeten we het dus doen met tekst. Er valt niets te winnen behalve eer en laten we het op deze calvinistische manier blijven doorzetten :)

Als quizmaker dien je in ieder geval te zorgen dat er geen fouten in de quiz staan & de quiztaker dient zoveel mogelijk uit het blote hoofd te doen. Het is immers wel erg makkelijk om alles te googlen. Bovendien leer je het meest wanneer je een fout maakt.

Hierbij de link naar de eerste quiz, hopelijk zitten er geen fouten in. Er zitten naar mijn mening makkelijke en moeilijke vragen in:
http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1005251413016351&a=1&

Hopelijk zijn er meer dwazen als ik en kunnen we van meerdere quizzen, het nodige leren.

SCOREBOARD







Alle quizzen:
* Vogelen quiz deel 1 (Timo Roeke)
* EasyBird Quiz deel 1 (Jarinka Heijink)
* EasyBird Quiz deel 2 (Jarinka Heijink)
* Vogelquizzz (Dennis Rensen)
* Vogel quiz deel 2 (Timo Roeke)
* Computerbirding
* Veluwse Vogelnamen (Jan van Harten)
* Wie ben ik? (Leon Willems)

Rickschonewille

Leuke quiz!  :duim:  Ga er ook eentje maken binnekort

Timo Roeke

Er zijn al ongeveer 10 mensen die de quiz hebben gemaakt. Sommigen hebben een 100% score gehaald. Ik kijk uit naar een quiz van een ander.

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

fkdeboer

leuke quiz!
"Je weet meer dan de gemiddelde Nederlander maar je kunt nog het nodige leren."  klopt 8)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Timo Roeke

Ik zal er morgen weer een nieuwe maken. Kost echter meer tijd dat je denkt.

firecrest

#6
Citaat van: Timo Roeke op mei 26, 2010, 09:18:26 AM
Er zijn al ongeveer 10 mensen die de quiz hebben gemaakt. Sommigen hebben een 100% score gehaald. Ik kijk uit naar een quiz van een ander.
Sta ik nog steeds laatste :-[ ?

Timo Roeke

Heb de openingspost bijgewerkt met een link naar het scoreboard.


Tinok

Leuk! Score van 75 ben ik best tevreden mee. Grappig al die verschillende soorten vragen...
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Jarinka

#9
Mijn eerste score was 88, mijn tweede 100.
Handige site trouwens! Ik zal mijn EasyBird Quiz ook maar omzetten naar zo'n soort quiz.
Edit: hier is het eerste deel nu te vinden.
Groeten, Jarinka Heijink

steenl

Als ouwe l*l ook maar ff meegedaan.
LEUK! Kan het ook met foto's? Dat zou helemaal gaaf zijn.

steenl

Jarinka,

Je grote bonte spechten vraag klopt niet.
Ik had deze maar gekozen
CiteerVrouw ruimt de boom op terwijl man zit te luieren.
8)


Jarinka

Citaat van: steenl op mei 26, 2010, 13:55:22 PMAls ouwe l*l ook maar ff meegedaan.
LEUK! Kan het ook met foto's? Dat zou helemaal gaaf zijn.
Ik heb even gegoogeld, maar niks gevonden. Dan zou je met HTML een quiz moeten maken, en dat is vrij lastig voor een leek als ik :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Timo Roeke

Heb helaas ook nog geen site kunnen vinden waar je foto's en geluidsfragmenten kan invoegen. Dat zou echt ideaal zijn. Lijkt het jullie verstandig alle quizzes op te nemen in de openingspost of moeten we de luie mensen gewoon lateren bladeren?

firecrest

Citaat van: Jarinka op mei 26, 2010, 13:33:49 PM
Mijn eerste score was 88, mijn tweede 100.
Handige site trouwens! Ik zal mijn EasyBird Quiz ook maar omzetten naar zo'n soort quiz.
Edit: hier is het eerste deel nu te vinden.
Vraag 8 klopt niet helemaal. Er staat 2 keer hetzelfde antwoord maar er wordt er maar 1 van goedgekeurd... Mijn enige fout :(

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

firecrest

Citaat van: denro op mei 26, 2010, 14:36:52 PM
Ik heb er ook maar even snel eentje gemaakt!

Suc6

http://www.quizyourfriends.com/take-quiz.php?id=1005260735207291&a=1&
De Merel en de Griel had ik fout :-[ . Toch 80 punten :)

Timo Roeke

De vraag van de merel had ik goed gegokt maar ik dacht dat de vogel vroeger 'schuwe bosvogel' werd genoemd. Griel ook goed gegokt. Het onderzoek naar de uitstervende vogel had ik fout.

@ Jarinka - klopt die vraag van de grote bonte wel? Dacht dat het andersom was.

Denro

Citaat van: Timo Roeke op mei 26, 2010, 14:58:27 PM
De vraag van de merel had ik goed gegokt maar ik dacht dat de vogel vroeger 'schuwe bosvogel' werd genoemd. Griel ook goed gegokt. Het onderzoek naar de uitstervende vogel had ik fout.

Naar mijn weten is het boslijster!

Wie kan dit bevestigen?

Kon er verder niet veel over vinden op internet!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Lonnie Bregman

#21
Leuk die quizzen! (raar woord, quizzen)

Citaat van: Jarinka op mei 26, 2010, 13:33:49 PM
Mijn eerste score was 88, mijn tweede 100.
Handige site trouwens! Ik zal mijn EasyBird Quiz ook maar omzetten naar zo'n soort quiz.
Edit: hier is het eerste deel nu te vinden.
Je had zelf een vraag fout! XD
Groeten, Lonnie Bregman

BramtK

Maar uhm.. Heeft een volwassen Havik oranje ogen?
Groeten,

Bram ter Keurs

steenl

CiteerMaar uhm.. Heeft een volwassen Havik oranje ogen?

Vraag had ik zelf ook fout. Dacht al. Hè? Nou zal wel.
100% is dus nooit te halen!! :duim:   ;D :)

steenl

Citeer@ Jarinka - klopt die vraag van de grote bonte wel? Dacht dat het andersom was. 

Je hebt gelijk. Heeft Jarinka fout. Zie ook mijn eerdere post.

Jarinka

#25
Citaat van: firecrest op mei 26, 2010, 14:21:52 PMVraag 8 klopt niet helemaal. Er staat 2 keer hetzelfde antwoord maar er wordt er maar 1 van goedgekeurd... Mijn enige fout :(
Oeps, inderdaad! Even kijken of ik dat nog kan veranderen... (EDIT: kan helaas niet, dus hierbij excuses voor alle mensen die die vraag niet goed hebben!) Het moet natuurlijk zijn dat man een rode vlek heeft en vrouw een volledig zwart achterhoofd, maar dat staat er nu twee keer...
Citaat van: lonnie20 op mei 26, 2010, 15:19:59 PMJe had zelf een vraag fout! XD
Klopt xD En daar moet ik me ook hard voor schamen! Dat was die vraag van de kiekendief met de witte stuit, had m'n hoofd er niet helemaal bij :P
Groeten, Jarinka Heijink

Maarten Sluijter

Leuke quiz hoor!, ik had zelf 100%.
.

Jan vH

Ik had 75%, 100% en 90%. Bij de laatste quiz zo stom om niet voor de reus te kiezen.  ::)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Denro

Citaat van: Jan vH op mei 26, 2010, 18:11:30 PM
Ik had 75%, 100% en 90%. Bij de laatste quiz zo stom om niet voor de reus te kiezen.  ::)
;D
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jos Welbedacht

#29
Inderdaad een pittige (vanwege de details) maar leuke quiz maar dat verhaal van die uilen en het draaien van hun nek snapte ik ook niet helemaal. Verder een leuk initiatief!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space