Leerzame quiz over roofvogels

Gestart door Harm058, mei 11, 2010, 21:34:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harm058

Erg handig, als je een vraag fout beantwoord krijg je een tip wat de kenmerken zijn!

http://www.roofvogelsinbeeld.nl/quiz
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Theovanv

Citaat van: Harm058 op mei 11, 2010, 21:34:41 PM
Erg handig, als je een vraag fout beantwoord krijg je een tip wat de kenmerken zijn!

http://www.roofvogelsinbeeld.nl/quiz
Leuke quiz, ik had bij beiden 9 vd 10 goed, wist dat geluid niet bijvoorbeeld ;)
Theo van Veenendaal

Jarinka

Erg leuk. Makkelijk was erg makkelijk, 10/10. Moeilijk was... moeilijker (7/10), omdat ze gingen smijten met juveniele Roodpootvalken ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

nee maar wie doet er nou roofvogels op geluid ??? ???

Jarinka

Wel een beetje, Buizerd is goed op geluid te herkennen, en Bruine Kiek op zich ook.
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

ja maar meestal zie je ze wel als je ze hoort en dat is toch wat makkelijker :P

GijsB

bij moeilijke 8 van 10 goed, alleen 2 keer geluid niet goed...
Gijs

Jos Welbedacht

Ik had 9/10 goed bij moeilijk. Niet eerlijk want één vogel was dusdanig in beeld dat er geen kleedkenmerken zichtbaar waren... de tip kwam erop neer dat ik het op jizz (houding van de vleugels in dit geval) moest doen. Uit ervaring weet ik dat bij de betreffende soorten determineren op basis van jizz veel te tricky is! Verder erg leuke quiz.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Sjoerd


Jarinka

Haha xD wat erg!

"Het antwoord Bruine kiekendief vrouw is fout
Het juiste antwoord is Grauwe kiekendief vrouw

Tip!
De grauwe kiekendief vrouw is te herkennen aan haar witte staartbasis en bruine bovenzijde. Ze vliegt licht en elegant en is aanzienlijk slanker dan de buizerd."

En dan staat er deze foto bij:
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Idd.... wat moet je daar nou mee...  Ik ging in de fout bij zo'n man grauwe kiek juv. En als tip gaven ze, bij een man grauwe kiek kan je goed het contrast zien tussen het zwart en het gruis op de bovenvleugels, terwijl het een juv was.....  :rolleye:

Sjoerd

en bij een andere grauwe kiek gaven ze diezelfde tip over de bovenvleugels terwijl alleen de ondervleugels te zien waren (waar je ze overigens ook aan kan herkennen) :rolleye:

Timo Roeke

De foto bij de aanwijzing van grauwe is alles behalve didactisch. Wat een misser.

Jos Welbedacht

Citeerdie slechtvalk?

[/size]Nee, het ging over een Wespendief die net zo goed een Buizerd kon zijn.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jan vH

Ik had bij moeilijk 7/10. Foutjes zaten bij mij in geluiden (twee fout, wel één of twee goed) en een foto van Wespendief. Daarvoor had ik ook al Wespendief, dus ik dacht 'Het zal wel wat anders zijn...'. Maar helaas.  :-\ Maar wel handig dat ze zeiden waarom het dan Wespendief was, dat wist ik de eerste keer weer niet helemaal.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Margreet Kwh

Leuke quiz, hoewel ik het eens ben met Jarinka wat betreft het dunne silhouet van de kiek.
Ik begon met beginners en had 5 uit 10; na drie keer beginners 10 uit 10. Toen gevorderden 5 uit 10, en tweedemaal nog steeds 5 uit 10.
Tja, ik blijf een beginner!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

BramtK

Ik had een vraag dubbel en er zat een fout in de quizz. In beeld een vrouwtje Grauwe kiekendief en in het keuzemenu slechts Grauwe kiekendief man. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

jonas D

Ik had 10/10 en 7/10 vooral de geluiden vind ik moeilijk.
Groeten,
Jonas

evertdirks

Geluid van een rode wouw :rolleye: .
Heb zelfs de vogel nog nooit gezien.
Moeilijk 7/10 makkelijk 10/10.
Maar wel een leuke kwis.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Theun Blaauw

misschien is dit een probleem bij mij, maar de link lijkt niet te werken
Met vriendelijke groet
Theun Blaauw

lukasverboom

Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Theun Blaauw

Met vriendelijke groet
Theun Blaauw