geen koeien maar grazende Ooievaars

Gestart door Cees Veenema, mei 27, 2006, 13:24:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Er bleven er ook nog een paar buiten beeld.
Groet,

Cees

Corryabbink

Hallo Cees,

Dat is eens weer iets anders in de wei dan koeien, paarden of schapen.

Is dat bij jullie in de buurt?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Hallo Corry,

Vorig jaar zag ik een kudde van 9, nu waren het er 10, omgeving Meppel/Ruinerwold.
Groet,

Cees

Corryabbink

Ze boeren vooruit :lol:
Dat is bij sommige boeren wel anders.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Gelukkig zijn ze er nog
Groet,

Cees

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

huysse

#6
Hier hebben we hebben ook nog een ander kleurtje!

Marijke

grunsven

Ach ja die ooievaars zijn daar ook net zo natuurlijk als die koeien. komen ook van de fokker.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Cees Veenema

#8
Klopt  precies Roy,

Maar allebei zwart - wit. Hoe moet dat met die koeien van jou ? of zou er stiekem een recessieve vorm van Ooievaars bestaan  zodat ze ook bij jullie beter in het land kunnen integreren.
Groet,

Cees

Elachista

Groet,
Tymo

Robert

Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Cees Veenema

#11
Hoi Robert

Met name biologische ooievaarsmelk schijnt erg gezond te zijn voor zuigelingen.
Groet,

Cees

eline1234

jazeker, het is daarnaast al vele eeuwen bekend dat in gebieden waar veel ooievaars voorkomen, meer kinderen ter wereld komen!

In gebieden waar daarentegen de lepelaar voorkomt, blijkt dat naar verhouding meer kinderen liefde voor de natuur met de paplepel ingegoten krijgen!

HOEZEE voor de vogels!
Eline

redmar_woudstra

Citeerjazeker, het is daarnaast al vele eeuwen bekend dat in gebieden waar veel ooievaars voorkomen, meer kinderen ter wereld komen!
Voor het vak onderzoeksmethodologie van mijn studie is vaak dit voorbeeld aangehaald. Een dergelijk onderzoek is uitgevoerd in Zweden, met die resultaten tot gevolg. Nadere bestudering bracht echter aan het licht dat er sprake van een ándere variabele die gemeten was, namelijk de "landelijkheid". Minder bebouwing zorgde voor méér ooievaars, maar de bevolking daar bleek ook meer kinderen te krijgen dan de stadse bevolking. De relatie tussen ooievaars en geboorte van kinderen bleek in dit geval géén causale relatie te zijn.  
groet,
Redmar

eline1234

hahaha zo had ik m niet bedoeld, maar wel erg grappig!
Eline

g.j. keizer

#15
Langs de weg van Dieren naar Brummen vechten soms een vier- tot zestal ooievaars om het bezit van een hoge uitkijkpost : een lantarenpaal. Zouden ze vanaf hun hoogzit de omliggende boerderijen afspeuren op zoek naar hoogzwangere boerinnen ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

grutto

#16
Alle gekheid op een stokje deze prachtige vogels worden natuurlijk op een onnatuurlijke manier gehouden en eten net buiten de plaatsen waar ze gehouden worden.
De predatie is enorm naar mijn idee en niet in evenwicht.
Nu het goed gaat met deze vogel zouden ze de ooievaarsdorpen moeten sluiten.

De vereniging das en boom sluit de deuren ook nu het voortbestaan van de das geen probleem meer is !!!!!!!!
dat is een goed voorbeeld


Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

Jeroen Nagtegaal

CiteerAlle gekheid op een stokje deze prachtige vogels worden natuurlijk op een onnatuurlijke manier gehouden en eten net buiten de plaatsen waar ze gehouden worden.
De predatie is enorm naar mijn idee en niet in evenwicht.
Nu het goed gaat met deze vogel zouden ze de ooievaarsdorpen moeten sluiten.

De vereniging das en boom sluit de deuren ook nu het voortbestaan van de das geen probleem meer is !!!!!!!!
dat is een goed voorbeeld


Groet,

Grutto
De ooienvaar kan het waarcshijnlijk goed redden door de dorpen, en zo een dorp kun je egenlijk zien als een nestkast, dus ook nestkasten sluiten?

Verder zat er meen ik ook een finaciele reden achter het sluiten van Das en boom, ze werkte ook niet alleen aan dassen, maar ook aan andere zoogdieren, zoals de korenwolf,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MC

ooievaars schijnen in NL vooral moeite met genoeg voedsel te hebben. Meestal is dat de meest beperkende factor, begreep ik een paar jaar geleden van Vogelbescherming.
Ik denk dan ook meer dat het bijvoeren problematisch is, de nestpalen minder. Iig zou er voor mijn gevoel in een extensiever gebruikt landschap wel meer natuurlijke nestgelegenheden zijn.
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

grutto

Er moet een spreiding komen van de populatie dan is er normaal gesproken ook voldoende voedsel.
Op een hoop op een onnatuurlijke manier houden kan nooit goed zijn.

M.vr.gr.

Grutto


Groet
Tjeerd