Hoofdmenu

Hop Lunteren

Gestart door Jan vH, maart 31, 2010, 18:36:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

http://waarneming.nl/waarneming/view/47096819

Een Hop net ten zuiden van Barneveld. Dat wordt morgen zoeken! Gelukkig ben ik vroeg uit.  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Tim de Boer

#1
Citaat van: Jan vH op maart 31, 2010, 18:36:13 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/47096819

Een Hop net ten zuiden van Barneveld. Dat wordt morgen zoeken! Gelukkig ben ik vroeg uit.  :)

Graag zsm melden dan ;)

Zou overigens fijn zijn als de exacte lokatie van de waarneming even wordt gevraagd, pijl staat nu niet exact namelijk...
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Jarinka

Citaat van: Jan vH op maart 31, 2010, 18:36:13 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/47096819

Een Hop net ten zuiden van Barneveld. Dat wordt morgen zoeken! Gelukkig ben ik vroeg uit.  :)
Wauw! Ik ben morgen vrij, dan ga ik zeker een kijkje nemen!
Groeten, Jarinka Heijink

snwja3

Citaat van: Gideon Vreeman op april 01, 2010, 13:33:35 PM
Citaat van: hiskodevries op april 01, 2010, 10:38:33 AM
De hop is vanochtend weer gezien -> "Donderdagochtend 1-4, 7.55 hop vliegt over kwekerij."
"Precisering van de waarneming:
1e keer op biologische groentekwekerij aan de Hazendonkseweg nabij Veldhoek 4. (staat woonwagen)
2e keer nabij boerderij aan de Hazendonkseweg 2a.

Iemand nog wezen zoeken vandaag?

Uit de 1e hand: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=19941&page=1
Wietze Janse

Folkert Jan

Altijd weer leuk die drukte om een Hop  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Gaan er morgen nog meer mensen?
Ik ga op de fiets, en dat is best wel een behoorlijk eind met deze harde wind. Als er nog meer mensen gaan, kunnen we elkaar misschien op de hoogte houden via SMS over waar de Hop zich bevindt.
Groeten, Jarinka Heijink

Rikstar

ik dacht dat jij vandaag zou gaan(A)

Citaat van: Jarinka op april 01, 2010, 15:35:04 PM
Gaan er morgen nog meer mensen?
Ik ga op de fiets, en dat is best wel een behoorlijk eind met deze harde wind. Als er nog meer mensen gaan, kunnen we elkaar misschien op de hoogte houden via SMS over waar de Hop zich bevindt.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jan vH

Ik ben er net even geweest. Ik kwam mensen tegen die al een paar uur gezocht hadden en hem nog niet gezien hadden, maar toen ik er ongeveer een kwartiertje was, werd door iemand anders de Hop teruggevonden. Toen heb ik 'm even mooi in een boompje zien zitten. Het was dus erg leuk, maar hij kan zich goed verstoppen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Gefeliciteerd met #204!  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Klopt, maar het was vandaag heel erg regen- en hagelachtig, en dan is het niet lekker om 25 kilometer heen te fietsen en dan nog terug.

Citaat van: Rikstar op april 01, 2010, 15:39:28 PM
ik dacht dat jij vandaag zou gaan(A)

Citaat van: Jarinka op april 01, 2010, 15:35:04 PM
Gaan er morgen nog meer mensen?
Ik ga op de fiets, en dat is best wel een behoorlijk eind met deze harde wind. Als er nog meer mensen gaan, kunnen we elkaar misschien op de hoogte houden via SMS over waar de Hop zich bevindt.
Groeten, Jarinka Heijink

Steven Wytema

En Jan doet voorkomen alsof ie best makkelijk was, maar dat is ie dus niet.
Hij is behoorlijk schuw en, zoals een Hop betaamt, laat zich moeilijk zien/vinden (zit altijd in rommelhoekjes etc).
En dat met het ***weer van vanmiddag maakte het niet al te makkelijk om de soort te zien te krijgen.

Tevens is de eerste weg na de afrit afgesloten dus je moet helemaal omrijden, eerst richting Lunteren, bij de afslag DB-dag rechtsaf (niet Lunteren in maar) de snelweg onderdoor en dan weer rechts, rechtdoor (omdat je niet rechts mag) en weer rechts, dan kom je uit bij Veldhoek.
Steven Wytema


Jan vH

Inderdaad, was niet makkelijk als ik anderen hoorde, maar ik heb net geluk gehad.  :duim:  Wel erg slecht weer om de heenweg.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Nogmaals: zijn er mensen die morgenmiddag bij de Hop gaan kijken? Dan zou ik graag via een PM mobiele nummers uitwisselen, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Citaat van: Jarinka op april 02, 2010, 00:29:51 AM
Nogmaals: zijn er mensen die morgenmiddag bij de Hop gaan kijken? Dan zou ik graag via een PM mobiele nummers uitwisselen, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.
Volgende keer vragen ze om jouw nummer: http://waarneming.nl/waarneming/view/47118232  8)
Goed gedaan  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: vincenthart op april 02, 2010, 18:14:37 PM
Citaat van: Jarinka op april 02, 2010, 00:29:51 AM
Nogmaals: zijn er mensen die morgenmiddag bij de Hop gaan kijken? Dan zou ik graag via een PM mobiele nummers uitwisselen, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.
Volgende keer vragen ze om jouw nummer: http://waarneming.nl/waarneming/view/47118232  8)
Goed gedaan  :duim:
Was echt ontzettend leuk! Zometeen schrijf ik wel een verslagje voor DFB :P.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

#16
Zijn er mensen die ook van plan zijn zondag de Hop nog proberen binnen te slepen?  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Guus Peterse

Ja. Tenzij het morgen toch nog lukt, maar dat denk ik niet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Stijn E.

Citaat van: guusp op april 02, 2010, 23:18:07 PM
Ja. Tenzij het morgen toch nog lukt, maar dat denk ik niet.

Hopelijk tot dan! Met zijn 2en (of eigenlijk 3en, mijn vader komt ook mee) zoekt namelijk altijd makkelijker  :blink:  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Waarschijnlijk ben ik zondag ook nog even bij de Hop te vinden.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

#20
Leuk Jan!  ;) (Dan zijn we WAARSCHIJNLIJK al met z'n 4en  :blink:)

EDIT: Hoe laat denken jullie er ongeveer te zijn? (Ook gezien het gedrag van de Hop!)
EDIT2: En waar kunnen we het beste de auto kwijt/naartoe rijden?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

ruud_altenburg

Kan de jeugdsectie niet in een ander topic bijpraten?
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jan vH

Is goed. Ik maak wel even een nieuw topic bij DFB.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jan vH

Dit schreef Stijn in het topic 'Zeldzaamheden in Nederland':
Citaat van: StijnLeuk Jan!  ;) (Dan zijn we WAARSCHIJNLIJK al met z'n 4en  :blink:)

EDIT: Hoe laat denken jullie er ongeveer te zijn? (Ook gezien het gedrag van de Hop!)
EDIT2: En waar kunnen we het beste de auto kwijt/naartoe rijden?
Over het eerste, ik ga als ik zin heb (als ik al ga). Dat kan dus 's ochtends zijn, maar ook 's middags. Dat tweede, rij naar de Hazendonkseweg (zie kaartje). Je kunt dan bij dat doodlopende zijweggetje (net ten zuiden van Veldhoek) parkeren. Waarschijnlijk kom je wel iemand tegen. Anders kun je verder lopen vanaf dat doodlopende weggetje, richting de akker waar hij vaak in de buurt zit, of bij het noordelijkste stuk van de Loenhorsterweg parkeren en vanaf daar richting de bomen kijken. De Hop zit trouwens ook vaak in de grote hoop takken bij de pijl bij mijn waarneming. Toen ik vanmorgen er heen ging vloog hij daar net uit. Daarna heb ik 'm nog mooi gezien. Veel succes!  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Thanks Jan  :blink: Alles genoteerd (ook Beflijster) en morgen met goede moe op pad  :blink:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Folkert Jan

Citaat van: Jan vH op april 03, 2010, 13:59:47 PM
Is goed. Ik maak wel even een nieuw topic bij DFB.

Misschien is het gewoon slim om voor een vogel als deze een apprt topic te maken waarin over carpool etc gesproken kan worden (net als met veel zeldzaamheden gebeurt....baltimore troepiaal, oosterse tortel, sibtaling etc.)

Het had misschien iets anders gebracht kunnen worden, maar ben het wel met ruud eens dat dit topic moet zijn voor het melden van zeldzaamheden. zo blijft het overzichtelijk en hoef je niet 20 pagina's af te zoeken om te kijken of er nog iets gezien is.

PS: en zon topic hoeft wat mij betreft niet in DFB ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Inderdaad goed idee voor de volgende keer. Maar omdat er wel verschil zit tussen de genoemde soorten (behoorlijk zeldzaam) en een Hop (duikt elk jaar wel een keer op), heb ik het eventjes bij DFB gezet, aangezien het vooral voor Stijn bedoelt was.

En even niet off-topic.  ;) Die 'Fitis' ziet er toch wel vreemd uit!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

En nu ga ik weer on-new-topic :angel:
Ik ben denk ik rond 13:00 daar, dan zie ik wel wie er dan nog meer staat  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

In elk geval was de hop zelf er net nog: http://waarneming.nl/waarneming/view/47147822
Succes aan wie gaat vandaag  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers